Ongemanani on ollut viikon ajan vatsavaivat, joihin liittyy seuraavaa:
-Paljon ilmaa vatsassa, kurisee ja murisee, muttei tule ulos juuri millään. Välillä tulee isompia ja välillä pieniä puksuja.
-Vatsakipu herättäessä aamulla. Yleensä sen jälkeen pitää mennä suoraan vessaan, maha on ripulilla tai löysänä. Paljoa ei tule. Joskus reissu pitää vielä uusia.
Vatsakipu hellittää ½-2 h kuluessa, ja sitten ei enää koskekaan koko päivänä.
Ruuista tämä tuskin johtuu, kipu ei niistä tule. Syyksi luulenkin tuon ilman. Joskus mulla on todettu närästys, sitä tässäkin nyt on vähän ollut, ei ongelmaksi asti kumminkaan.
Cuplaton ja maitohappolääkkeet on käytössä. Lisäksi vatsalääke pysyvänä, ja mahdollista hakea vielä Somacia apteekista.
Ilmaa kokoajan ja kipuja aamuisin
5
9825
Vastaukset
- ja olis kiva tietää
että mikähän tonkin aiheuttaa... Apu kun ei tunnu löytyvän mulla ainakaan oikein mistään.:(
- Joppuehk
Aamulla kiertää mahassa se kurisee ja murisee ja ilma ei tule ulos aina. Ja samanlaisia isompia välillä ja pieniä pieruja. Ja Täysin sama ton vessakäyntien kanssa aina ei tule paljoa. Joskus normaalimpaa joskus löysää ja joskus hieman papanamaista. :o Onhan täällä kohtalontovereita! :) Mulla ei ole kipuja, mutta tunnen kun ilma kiertää siellä. Jos menen johonki tiettyyn asentoonkin voi ruveta heti kakittamaan.
- TilkkutäkkiLiisa
Hyvä tietää, etten ole ainoa!
Mulla kyllä vääntää aika kovastikin, mutta jännää että se sitten loppuu kun ilmeisesti alan liikkumaan enemmän päivän kulussa. Illalla ei ole tietoakaan mistään kivuista, pulinaa on.
Oiskohan tuo sitä ärtynyttä paksusuolta? Mulla ei ole mahaa tähystetty, mutta kun viime kesänä oli kanssa mahaongelmia (tuolloin ruuasta johtuvia)lääkärin kanssa juteltiin. Hän totesi toiminnalliseksi vaivaksi. Pitää -jos jatkuu- ottaa uudelleen lääkärin kanssa puheeksi.
Mutta ärtyneeltä paksuolelta minusta nää meidän vaivat kuulostaa. Ilmakin voi tehdä kipeää ja pyöriessään mahassa ja suolistossa olla ongelmallinenkin.
Laittakaa lisää kommenttia. - tuota
TilkkutäkkiLiisa kirjoitti:
Mulla kyllä vääntää aika kovastikin, mutta jännää että se sitten loppuu kun ilmeisesti alan liikkumaan enemmän päivän kulussa. Illalla ei ole tietoakaan mistään kivuista, pulinaa on.
Oiskohan tuo sitä ärtynyttä paksusuolta? Mulla ei ole mahaa tähystetty, mutta kun viime kesänä oli kanssa mahaongelmia (tuolloin ruuasta johtuvia)lääkärin kanssa juteltiin. Hän totesi toiminnalliseksi vaivaksi. Pitää -jos jatkuu- ottaa uudelleen lääkärin kanssa puheeksi.
Mutta ärtyneeltä paksuolelta minusta nää meidän vaivat kuulostaa. Ilmakin voi tehdä kipeää ja pyöriessään mahassa ja suolistossa olla ongelmallinenkin.
Laittakaa lisää kommenttia.ärtynyttä paksusuolta... Jossain vaiheessa luulin hiivaongelmaksi mutta kun ei hiivanpoistokuurit toimineet niin eipä tainnut sekään olla... Oireet on tosiaan mullakin ihan ärtyneeseen suoleen viittaavia, ja varsinkin toi ilman muodostuminen on yhtä tuskaa kun se on sama mitä syö, aina tulee vaan. Ja inhottavaa vielä, kun pyörii ja mourii mutta ei suostu sitten liikkumaan siellä yhtään nopeammin... Ja metelit massusta tietenkin ärsyttää vaikka kuinka! Maitohappobakteereja syön mutta en tiiä, tuskin niistä apuja on ollenkaan...
- Joppuehk
TilkkutäkkiLiisa kirjoitti:
Laittakaa lisää kommenttia.Mulla puhkesi vielä refluksitauti näiden muiden vaivojen kanssa samaan aikaan...ja haavainen ruokatorven tulehdus siihen päälle. Aamuisin on niiin paha olo. :( Lanzoprazol alko vaikuttamaan jo mahan poltteluun ja tälläiseen. Nyt on epämukava olo. :P Mahatähystyksessä todettuja. Ärtynyt suoli ja refluksitautihan kulkee käsikädessä...jos on taipumusta refluksiin niin on myös ärtyneeseen suoleenkin....valitettavaa. :-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131354Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2511289- 1051085
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1171010- 52636
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä142599- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368538Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52495- 71473