Hetkelliset todella matalat

Vaarallisia???

Kuinka vaarallisina pidätte tuollaisia max. tunnin kestäviä todella matalia verenpainearvoja? Niihin liittyy tottakai huimausta ja myös todella kovaa päänsärkyä.

Esim. tänään noin klo 14 mittasin istuen kolmeen kertaan arvot ja lukemat oli 65/37, 73/38 ja 73/37. Pulssi oli 76. Ja päänsärky oli todella kova.

Reilua tuntia myöhemmin oli päänsärky loppunut ja arvot olivat nousseet ollen 96/47, 95/45 ja 92/46. Pulssi 69.

Syön verenpainelääkkeitä, beta-salpaajia ja AT2-salpaajia, koska muuten vuorokauden "keskipaine" nousisi liian korkealle.

Ja siis näitä tosi matalia tulee satunnaisesti, ei siis päivittäin lääkityksestä johtuen vaan ihan silloin sun tällöin - kuten esim. tänään.

6

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin - vaarallisiako

      Minäkin syön betasalpaajaa ja At2-salpaajaa, ja useinkin lauantai aamuna verenpaine on 85/64, siihen en kyllä sitte uskalla ottaa verenpaine lääkkeitäni, vasta sitten iltapäivällä, jos paineet ovat nousseet, otan puolet mulle määrätyistä annoksista, tai sitten vasta sunnuntain puolella, jos paineet ovat edelleenkin matalalla tasolla. Mutta jossain vaiheessa iltaa sunnuntaina tulee kyllä jotenkin niinkuin "kuormittunut" olo rintaan, on aika hankalaa, kun sitten viikolla kuitenkin taas kun on työssä, verenpaine taas nousee, niin, että taas on käytettävä noita lääkkeitä. Mut viikonloput on niin hankalia, että ottaako, vaiko eikö ota noita verenpainelääkkeitä, osaako kukaan siihen mitään "konsteja" neuvoa.

      • heitättää kans

        Mulla vähän samaa vikaa.Mulla vaan tuppaa nuo paineet vaihtelemaan.

        Viimeksi viimeisestä yövuorosta(3 yötä peräkkäin) tulessani ajoin autoa hirveän huimauksen alaisena.Näin kaiken 3:na enkä meinannut pystyä keskittämään katsettani tiehen.(onneksi työmatkaa vain n.5 km, mutta)Onneksi oli hiljainen lauantaiaamu.
        Paineet kotona olivat 129/120.Oksensin ja päätä kivisti.Sängyssä en voinut silmiä sulkea ollenkaan, pyöri niin hirveästi...

        No, tänään yritän päästä lekurille, josko nämä lääkkeet pitäisi vaihtaa, kun tuo pulssi on koko ajan 100 korvissa ja olo senmukainen.
        Välillä paineet tällä lääkityksellä(Linatil 20mg, Norvasc 5mg, sekä Primaspan 100mg)laskee 85/65, ja sit palellaan ja huulet sinertävät.
        Eli jokin on pielessä ja pahasti!
        Mut täytyi tällainenkin kohtaus tulla ennekuin uskoin että nämä lääkkeet eivät oikein sovi...

        Eli kantsis sunkin käydä lääkärissä keskustelemassa lääkkeiden vaihdosta koska paineiden heittelyä on noinkin paljon.


    • paine on alle 40

      niin ihminen on tajuton. Luultavasti mittaustekniikassa tai laitteessa vika. Automaattiset verenpainemittarit tosin saattaa näyttää mitä tahansa vaikka olisikin kunnossa. Siksi lääkärit eivät käytä.

      • Vaarallisia???

        Valitettavasti tuotan sinulle pettymyksen sikäli, että sekä mittari että omat mittaustaitoni on tutkittu ja oikeiksi todettu :)

        Muuten väittämäsi "Siksi lääkärit eivät käytä" ei kyllä pidä paikkaansa - ei ainakaan sataprosenttisesti. Itse olen törmännyt lääkäreihin, jotka automaattimittaria käyttävät, useinmiten muuten samanmerkkistä, jolla omatkin mittaukseni on tehty. Toki osa mittaa "vanhalla tavalla", kuten myös osa hoitajista.

        Osaatko sanoa mistä löytäisin tarkemmin tietoa tuollaisista ehdottomista raja-arvoista tyyliin "jos alle nnn, niin ihminen on tajuton". Olen kovasti yrittänyt löytää niistä tietoa oikeastaan mieltäni rauhoittaakseni, mutta eipä vaan löydy mitään. Aina vaan puhutaan oireista, mutta ei itse arvoista matalien suhteen :(


      • kokemuksella tähän vastasin
        Vaarallisia??? kirjoitti:

        Valitettavasti tuotan sinulle pettymyksen sikäli, että sekä mittari että omat mittaustaitoni on tutkittu ja oikeiksi todettu :)

        Muuten väittämäsi "Siksi lääkärit eivät käytä" ei kyllä pidä paikkaansa - ei ainakaan sataprosenttisesti. Itse olen törmännyt lääkäreihin, jotka automaattimittaria käyttävät, useinmiten muuten samanmerkkistä, jolla omatkin mittaukseni on tehty. Toki osa mittaa "vanhalla tavalla", kuten myös osa hoitajista.

        Osaatko sanoa mistä löytäisin tarkemmin tietoa tuollaisista ehdottomista raja-arvoista tyyliin "jos alle nnn, niin ihminen on tajuton". Olen kovasti yrittänyt löytää niistä tietoa oikeastaan mieltäni rauhoittaakseni, mutta eipä vaan löydy mitään. Aina vaan puhutaan oireista, mutta ei itse arvoista matalien suhteen :(

        Mielestäni tiedän siis jotain tästä asiasta.


      • kahvinkeittopuuhassa

        systolisen ja diastolisen ero on vain 14, eikö silloin pitäisi olla pyörryksissä? Entä jos se on bussipysäkillä 134, vaikka ei ole juossut vaan kävellyt 150 m. Nämä ovat vuorokausiverenpaineseurannasta, eli luotettavia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe