Vakoiluohjelma tai viruksia, apua??

Seikku

Kone tekee seuraavanlaista:
Olen jollakin nettisivulla, ja avaan sivulta linkin. Selaan aikani, ja laitan ko. linkkisivun kiinni. Näytölle jää hetkeksi välkkymään/pyörimään tyhjä ikkuna, ikäänkuin kone yrittäisi avata jotain uutta linkkiä, mutta aikansa välkyttyään palaa takaisin siihen, mihin olin menossakin.
Joskus saattaa myös tehdä niin, että kun haluaisin avata jonkun linkin, niin linkki ei avaudukaan nätisti, vaan näkyviin tulee vain tyhjä sivu, yläreunassa normaali sininen palkki, samoin alareunassa, muutoin täysin valkoinen näyttö. Tai yläreunan palkissa lukee about:blank-Microsoft Internet Explorer. Noita tuollaisia sivuja ei saa suljettua, ne voi vain pienentää alareunan siniseen palkkiin. Kokonaan ne häviävät vain sammuttamalla kone, kunnes jossain vaiheessa päivää tulee taas uusia...
Sain asiaan jo neuvoja, tuttavani arveli, että kyseessä olisi joku kyttäysohjelma. Neuvojen mukaisesti latasin netistä ohjelman nimeltä Ad-Aware SE Personal, mutta se ei poistanut ongelmaa. Eikä siis löytänyt koneesta mitään pöpöjäkään. Ja siihen loppui neuvonantajani tietämyskin.
Osaisiko täällä joku auttaa? Uskaltaako nettiä käyttää normaalisti, esim. pankkia ja pankin tunnuksia?

Kiitti isosti jo etukäteen! :)

3

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fix it

      Tee alla olevan ohjeen mukaan ja lähetä logi tuonne: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000628&subcat=758

      Käy hae Hijackthis 1.99.1 tuolta:

      http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm#Lataus

      Asenna ohjelma OMAAN KANSIOON, nimeä Hijackthis.exe --> Skanneri.exe.
      Avaa ohjelma, valitse sieltä "Do a system scan and save a logfile", ohjelma tuottaa muistion jossa on logitiedosto, kopioi logi kokonaisuudessaan ja liitä se tänne seuraavaan vastaukseesi.

      Tuolla ohjelmalla siis nähdään mitä siellä koneella pyörii.

      Ei ole suositeltavaa käyttää ainakaan verkkopankkia saastuneelta koneelta!

      • Seikku

        Laitoin sen log----jutun sinne linkin osoittamaan paikkaan!


      • elisatietoturva
        Seikku kirjoitti:

        Laitoin sen log----jutun sinne linkin osoittamaan paikkaan!

        Siis mulla on käynyt myös noin jo jonkin aikaa.Koneellani on elisatieto&virusturva,eikö sen pitäisi riittää??vai voiko siitä huolimatta olla syytä huoleen?apuva.Ja lisäksi nyt tänään tulee välillä (esim kun olin klikkaamassa vastaa tähän viestiin)sellainen pikkuikkuna jossa lukon kuva ja sanotaan että muut käyttäjät voivat nähdä lähettämäni tiedot ja kysytään haluanko jatkaa.JA VIELÄ lisäksi välillä tulee yhtäkkiä sellainen ikkuna jossa kysytään että haluanko varmasti yhteyden internettiin,vaikka johan olen netissä!Mitä teen vai riittääkö toi elisan tietoturvapalvelu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe