Millaisia kärryjä ovat?
Onko laatu ja hinta kohdillaan?
Esim lehtijouset 3.2m lava ja kuomu.
Pitäiskö olla telillinen, jolloin kantavuus kärsii?
Tuplabonusviikot!
JC-trailer
7
16945
Vastaukset
- ihan
hyviltä kärryiltä, mitä olen kaupassa katsonut. Itselläni on Alucarry, siihenkin olen ollut ihan tyytyväinen. Kärryissä ei loppujen lopuksi kovin suuria eroja ole, kyse on lähinnä siitä paljonko kantavuutta haluat ja montako akselia. Lehtijouset ja iskarit löydyttävä, jos meinaat kunnon vaunua.
Mielestäni jarruttomassa kärryssä ei telillä tee yhtään mitään, koska;
-yksi akseli jaksaa kantaa 750 kg kuorman mukisematta
-yksiakselinen kääntyy pienemmällä vastuksella
-rengashuoltokustannukset ovat pienemmät
-vaunun kantavuus lisääntyy
-akselirakenne pysyy yksinkertaisena
-telin luoma ajomukavuus on niin pientä verrattuna yhteen akseliin, ettei käytännössä eroa juuri huomaa. ja jos kärry pomppii, niin silloinhan lasketaan ajonopeutta, eikä lisätä renkaiden määrää, eikö totta??- oll pitää
toisaalta itse kännyin telikärryyn. painavallakin kuormalla saa itse liikutettua, 1-aks. vaunuhan kippaa. Tasaisempi kulku ja hinta tulee nopeasti takaisin, jos paljon vetää. Auton takapää iskareineen ei kulu niin paljon!
- ja kippaa
oll pitää kirjoitti:
toisaalta itse kännyin telikärryyn. painavallakin kuormalla saa itse liikutettua, 1-aks. vaunuhan kippaa. Tasaisempi kulku ja hinta tulee nopeasti takaisin, jos paljon vetää. Auton takapää iskareineen ei kulu niin paljon!
Samalla tavalla se keinuteli kippaa, jos sen väärin kuormaat, ja kyllä se yksiakselinen on helpompi liikutella ja käännellä käsin. Auton peräänhän se tosin on tarkoitettu ja autolla liikuteltavaksi. Itse olen ehdottomasti yksiakselisen kannalla. Siinä on todellakin puolta pienemmät rengaskulut, ja polttoaineen kulutus vetoautossa myös jää pienemmäksi. Ajo ominaisuudet on varmasti yhtä hyvät ja kantavuudessa voittaa.
- "pikku rekkamies"
ja kippaa kirjoitti:
Samalla tavalla se keinuteli kippaa, jos sen väärin kuormaat, ja kyllä se yksiakselinen on helpompi liikutella ja käännellä käsin. Auton peräänhän se tosin on tarkoitettu ja autolla liikuteltavaksi. Itse olen ehdottomasti yksiakselisen kannalla. Siinä on todellakin puolta pienemmät rengaskulut, ja polttoaineen kulutus vetoautossa myös jää pienemmäksi. Ajo ominaisuudet on varmasti yhtä hyvät ja kantavuudessa voittaa.
Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet. - jcccc
"pikku rekkamies" kirjoitti:
Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet.itse olen ko.ongelman ratkaissut siten että etulevyn saranatapit pois niin etulevy tulee "ala" kautta pois :)
ekoilla kerroilla meinasi hermo mennä kun ei kääntynyt suoraan eteen kun kuomu auki - kolmatta vuotta 28L
"pikku rekkamies" kirjoitti:
Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet.Minäkin tykkään, mainio jokapaikankärry, jollei sitten tarvitse enempi kantavuutta. Kulkee perässä äänettömästi, ja on helppo käsitellä. Nokkapyörän kansssa ketterä yksin siirrellä. Rakennuslevyt mahtuvat kyytiin ja tavara kulkee.
- traileri
Valaisimien kotelot heikkolaatuisia, polttimoiden kiinnikkeet irtoilevat ja polttimot myös tippuvat kiinnikkeistään, usein saa olla niitä laittamassa paikoilleen tai ainakin liikuttelemassa kun ei ole oikein kontaktia eikä polttimo toimi.
Kerran vaihdatin aisan takuuseen kun repesi 6cm hitsaussaumaa ( joita on vain 2 kpl) palkissa joka on hitsattu jatkoksi aisaan ja jonka päähän tulee lukistuslasite millä kiinnitetään koukkuun.
Ei oltu vedetty mitään painavaa, tarkastelivat kärryä altapäin kärryn ollessa nosturilla.
Repesi uudestaan samasta kohtaa muutaman kuukauden kuluttua.
On selvä suunnittelussa tapahtunut virhe, pienellä muutoksella tai edes lisäämällä kaksi saumaa palkin alapuolelle jo kestäisi paremmin.
Pienillä omilla parannuksilla asiat korjaantuneet. Kohtalaisen tyytyväinen olen kuitenkin kärryyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k944174- 1403651
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah863415Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1251693
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361546Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141201Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140