JC-trailer

pekka 2

Millaisia kärryjä ovat?

Onko laatu ja hinta kohdillaan?

Esim lehtijouset 3.2m lava ja kuomu.

Pitäiskö olla telillinen, jolloin kantavuus kärsii?

Tuplabonusviikot!

7

16945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan

      hyviltä kärryiltä, mitä olen kaupassa katsonut. Itselläni on Alucarry, siihenkin olen ollut ihan tyytyväinen. Kärryissä ei loppujen lopuksi kovin suuria eroja ole, kyse on lähinnä siitä paljonko kantavuutta haluat ja montako akselia. Lehtijouset ja iskarit löydyttävä, jos meinaat kunnon vaunua.

      Mielestäni jarruttomassa kärryssä ei telillä tee yhtään mitään, koska;
      -yksi akseli jaksaa kantaa 750 kg kuorman mukisematta
      -yksiakselinen kääntyy pienemmällä vastuksella
      -rengashuoltokustannukset ovat pienemmät
      -vaunun kantavuus lisääntyy
      -akselirakenne pysyy yksinkertaisena
      -telin luoma ajomukavuus on niin pientä verrattuna yhteen akseliin, ettei käytännössä eroa juuri huomaa. ja jos kärry pomppii, niin silloinhan lasketaan ajonopeutta, eikä lisätä renkaiden määrää, eikö totta??

      • oll pitää

        toisaalta itse kännyin telikärryyn. painavallakin kuormalla saa itse liikutettua, 1-aks. vaunuhan kippaa. Tasaisempi kulku ja hinta tulee nopeasti takaisin, jos paljon vetää. Auton takapää iskareineen ei kulu niin paljon!


      • ja kippaa
        oll pitää kirjoitti:

        toisaalta itse kännyin telikärryyn. painavallakin kuormalla saa itse liikutettua, 1-aks. vaunuhan kippaa. Tasaisempi kulku ja hinta tulee nopeasti takaisin, jos paljon vetää. Auton takapää iskareineen ei kulu niin paljon!

        Samalla tavalla se keinuteli kippaa, jos sen väärin kuormaat, ja kyllä se yksiakselinen on helpompi liikutella ja käännellä käsin. Auton peräänhän se tosin on tarkoitettu ja autolla liikuteltavaksi. Itse olen ehdottomasti yksiakselisen kannalla. Siinä on todellakin puolta pienemmät rengaskulut, ja polttoaineen kulutus vetoautossa myös jää pienemmäksi. Ajo ominaisuudet on varmasti yhtä hyvät ja kantavuudessa voittaa.


      • "pikku rekkamies"
        ja kippaa kirjoitti:

        Samalla tavalla se keinuteli kippaa, jos sen väärin kuormaat, ja kyllä se yksiakselinen on helpompi liikutella ja käännellä käsin. Auton peräänhän se tosin on tarkoitettu ja autolla liikuteltavaksi. Itse olen ehdottomasti yksiakselisen kannalla. Siinä on todellakin puolta pienemmät rengaskulut, ja polttoaineen kulutus vetoautossa myös jää pienemmäksi. Ajo ominaisuudet on varmasti yhtä hyvät ja kantavuudessa voittaa.

        Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
        Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
        Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
        Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet.


      • jcccc
        "pikku rekkamies" kirjoitti:

        Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
        Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
        Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
        Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet.

        itse olen ko.ongelman ratkaissut siten että etulevyn saranatapit pois niin etulevy tulee "ala" kautta pois :)
        ekoilla kerroilla meinasi hermo mennä kun ei kääntynyt suoraan eteen kun kuomu auki


      • kolmatta vuotta 28L
        "pikku rekkamies" kirjoitti:

        Olen vetänyt JC-28L kuomullisella kärryllä lasteja länsirannikon ja järvisuomen väliä viimeiset 8 vuotta.
        Hyvä kärry, kulkee kevyesti, aerodynaaminen kansi. Kuten kippaa kommentoi; kulut pysyvät minimissä. Nokkapyörä ja yksi akseli on se oikea vaihtoehto.
        Ainoa miinus on etulevyn poisto, joka ei onnistu ilman kannen poistoa, tai ainakin kaasujousien irrottamista edellyttävää pystyssä-pitoa. Uudessa mallissa tämäkin on kuulemma kunnossa.
        Huomenna lähtee kuorma jälleen liikkeelle, nyt mukana uusi kiuas, 200 kg kiuaskiviä sekä uudet varaston ovet.

        Minäkin tykkään, mainio jokapaikankärry, jollei sitten tarvitse enempi kantavuutta. Kulkee perässä äänettömästi, ja on helppo käsitellä. Nokkapyörän kansssa ketterä yksin siirrellä. Rakennuslevyt mahtuvat kyytiin ja tavara kulkee.


    • traileri

      Valaisimien kotelot heikkolaatuisia, polttimoiden kiinnikkeet irtoilevat ja polttimot myös tippuvat kiinnikkeistään, usein saa olla niitä laittamassa paikoilleen tai ainakin liikuttelemassa kun ei ole oikein kontaktia eikä polttimo toimi.
      Kerran vaihdatin aisan takuuseen kun repesi 6cm hitsaussaumaa ( joita on vain 2 kpl) palkissa joka on hitsattu jatkoksi aisaan ja jonka päähän tulee lukistuslasite millä kiinnitetään koukkuun.
      Ei oltu vedetty mitään painavaa, tarkastelivat kärryä altapäin kärryn ollessa nosturilla.
      Repesi uudestaan samasta kohtaa muutaman kuukauden kuluttua.
      On selvä suunnittelussa tapahtunut virhe, pienellä muutoksella tai edes lisäämällä kaksi saumaa palkin alapuolelle jo kestäisi paremmin.
      Pienillä omilla parannuksilla asiat korjaantuneet. Kohtalaisen tyytyväinen olen kuitenkin kärryyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      94
      4174
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      140
      3651
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      86
      3415
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1693
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1546
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1201
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe