Miten levän saa pois

Albertti41

Miten vihreän levän saa pois akvaarion sisäpuolen tiivistepinnoista? Akvaariossa ei ole enää eläimiä ja sen tulisi saada hyvään myyntikuntoon. Eläinliikkeessä minua neuvottiin laittamaan tiivistepintoihin Tetran AlguMiniä laimentamattomana ja harjaamalla sitten levä pois, se ei kuitenkaan tehoa.

4

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Jos kuukauden, nuo levät ovat vain visuaalinen väri haitta eikä haittaisi minua ainakaan ostaessani akvaa sulta pois... minkäs kokoinen, satalitraiselle olis käyttöä?
      - mitä mukaan settiin ja mitä pyydät, missä päin akvasi on?

      • Albertti41

        Akva ei ole ollut kokonaan tyhjillään vielä oikeastaan lainkaan, olen pitänyt siellä hiukan vettä jossa on ollut mainitsemaani levänhoitoanetta ja hiukan se on jo vaikuttanutkin. Akvassa on elellyt pari vesikilpikonnaa toinen on kuollut vähän aikaisemmin ja nyt toinen yli 20 vuotiaana, Vettä siellä ei sen vuoksi ole ollut kovin paljoa koskaan. Hintaa en ole vielä ehtinyt edes miettiä. Akvaario löytyy Vöyri-Maksamaalta n. 40 km. Vaasasta.

        AKVAARION MITAT

        Tilavuus reilu 250 l.

        Sisämitat:
        Kork. 470 mm.
        Lev. 370 mm.
        Pit. 1470 mm.

        Ulkomitat:
        Kork 495 mm. valaisimen kanssa 570 mm.
        Lev. 395 mm.
        Pit. 1500 mm.

        Kokonaiskorkeus valaisimen kanssa 1130 mm.

        Akvaarion mukana seuraa erillinen kevytmetalliprofiilista valmistettu jalusta tehdastekoinen niinkuin kaikki muukin, jalustan korkeus 550 mm.
        Valaisin akvaarion koko pituudelta. Suodatin EHEIM tyyppi 2217, pumppausteho1000l/h. Muuta tilbehööriä.


      • Rihma
        Albertti41 kirjoitti:

        Akva ei ole ollut kokonaan tyhjillään vielä oikeastaan lainkaan, olen pitänyt siellä hiukan vettä jossa on ollut mainitsemaani levänhoitoanetta ja hiukan se on jo vaikuttanutkin. Akvassa on elellyt pari vesikilpikonnaa toinen on kuollut vähän aikaisemmin ja nyt toinen yli 20 vuotiaana, Vettä siellä ei sen vuoksi ole ollut kovin paljoa koskaan. Hintaa en ole vielä ehtinyt edes miettiä. Akvaario löytyy Vöyri-Maksamaalta n. 40 km. Vaasasta.

        AKVAARION MITAT

        Tilavuus reilu 250 l.

        Sisämitat:
        Kork. 470 mm.
        Lev. 370 mm.
        Pit. 1470 mm.

        Ulkomitat:
        Kork 495 mm. valaisimen kanssa 570 mm.
        Lev. 395 mm.
        Pit. 1500 mm.

        Kokonaiskorkeus valaisimen kanssa 1130 mm.

        Akvaarion mukana seuraa erillinen kevytmetalliprofiilista valmistettu jalusta tehdastekoinen niinkuin kaikki muukin, jalustan korkeus 550 mm.
        Valaisin akvaarion koko pituudelta. Suodatin EHEIM tyyppi 2217, pumppausteho1000l/h. Muuta tilbehööriä.

        Otathan sen huomioon että jos allas on tehty juuri kilpikonnille eli ns. terraarioksi, se ei välttämättä ole tehty niin vahvasta lasista että se kestäisi täyttää kokonaan. Ei kannata myydä siis akvaariona.

        Lasin paksuus siis vaikuttaa hintaan ja siihen soveltuuko allas ollenkaan akvaariokäyttöön.


      • Albertti41
        Rihma kirjoitti:

        Otathan sen huomioon että jos allas on tehty juuri kilpikonnille eli ns. terraarioksi, se ei välttämättä ole tehty niin vahvasta lasista että se kestäisi täyttää kokonaan. Ei kannata myydä siis akvaariona.

        Lasin paksuus siis vaikuttaa hintaan ja siihen soveltuuko allas ollenkaan akvaariokäyttöön.

        Kiitos hyvistä neuvoista. Akvaariossa on ollut alussa vähän aikaa isoja lihansyöjä kaloja ja se on tehty vahvalla lasilla kaloja varten. Mutta on syytä tarkistaa kunto vuotojenkin osalta ennen myyntiä. Noin vuosi sitten se ei vielä vuotanut kokonaan täytettynäkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe