Onko kellään kokemusta Mikkelin yksityisen puolen hammaslääkäreiden suorittamista oikomishoidoista?
Tilanne on se, että 11-vuotiaan poikani hampaiden vinous ei ole "riittävä" julkisella puolella hoidettavaksi ja kehottivat ottamaan yhteyttä yksityiselle puolelle.Kyseessä olisi todennäköisesti vain ylähampaiden suoristaminen, ennenkaikkea etuhampaat ovat vähän vinksallaan ja lääkärin mielestä saattaisi olla suht helposti hoidettavissa.Poika itse haluaisi kovasti, että "vinkurahampaat" saataisiin suoriksi.
Eli onko kellään tietoa kuka olisi hyvä hammaslääkäri ja missä ja mikä on hintataso noin suurinpiirtein Mikkelissä jos hoito kestää 1-2 vuotta. Tiedän, että hinta määräytyy tapauskohtaisesti, mutta olisi kiva tietää montako tonnia pitäisi varata jos lähtee prosessiin mukaan.Onko kellään omakohtaista kokemusta, kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan.Kävittekö muuten ennen hoidon aloittamista hinta-arvioita kyselemässä useammassa paikassa?Kiitos :)
Lapsen hampaiden oikomishoito yksityisellä?
5
2273
Vastaukset
- hammaskiille
On ikävää, että yleensä kaikki riippuu lääkäristä itsestään, mitä tehdään. Jonkun mielestä hoito voi olla aiheellinen, mutta jonkun mielestä taas ei. Jotkut ottaa viisurit, pois, joku ei. Melkoista arpapeliä!
Itsellä oli pienenä aika ulkonenevat etuhampaat, mutta lääkäri ei katsonut tarpeelliseksi oikoa (piti kuulemma olla yli 5mm rako ylä- ja alahampaiden välissä).
Tästä viestistä ei ollut apua ongelmaasi, mutta kerroinpahan kuitenkin.- oikomishoitoa tarvitaan
Meillä on myös samanlainen tilanne, hampaat vinossa ja sanottiin terveyskeskushammaslääkärillä, että on vain kosmeettinen haitta. Ehdimme jo käydä yksityisellä näyttämässä tytön (11-v) hampaita, mutta kun kaikki maitohampaat eivät olleet lähteneet, käskettiin tulla uudestaan niiden irrottua. Meille jäi sellainen käsitys, että oikomishoito maksaisi noin parisen tonnia. Ja myös se käsitys jäi, että täällä on vain yksi yksityinen oikomishoitoon erikoistunut hammaslääkäri, joten emme muita ole edes miettineet..
- kokemusta k.o.
Tästä on kyl jo aikaa lähemmäs kymmenen vuotta kun aikuisiällä oikaisutin yläetuhampaita yksityisellä Hammaslääkärikeskuksessa. Mutta ne hammaslääkärit ei enää ole siellä.
Maksu on helpointa hoitaa siten että maksaa jokaisen käynti kerran samantien alta pois, niin ei pääse kertymään älytöntä loppusummaa. Kyllähän se kokonaisuutena maksoi ihan tarpeeksi. Mutta on kiva kun koko elämän hymyä häirinneet hampaat on ojennuksessa.
Mutta sen vaan sanon että kyllä meinas alussa monta kertaa katumus iskeä kun ei se mikään mukavin homma ollut. Ensiksi poistettiin yks hammas että saatiin tilaa siirtää hampaita ja sit sellanen yörauta jota käytin puolvuotta. Sitten varsinaiset raudat. Kuvittele vaan kun hampaissa on veto päällä, eikä niillä kärsi edes leipää haukata. No kyl se sit siitä kun niihin rautoihin tottui ja muisti mitä ei kannata julkisissa rafloissa syödä, ettei riisit tai tillit korista rautoja :)
Soittele Hammaslääkäreille ja varaa aika arvioitiin, siellä kertovat tarkemmin miten tehdään, kauanko vie ja mitä maksaa.
Sen verran tiedän että se minun entinen oikoja työskentelee todennäköisesti Otavan kunnallisessa hoitolassa. Sieltäkin kannatta kysyä. - pettynyt
Mikkelissä työskentelee tosiaan vain yksi yksityisen puolen oikojahammaslääkäri ja hänkin on kaupungissa vain osan viikkoa.
- Nimetön
Kvin noin kymmenen vuotta sitten Mikkelissä oikomishoidossa, olin silloin yläasteikäinen. Kaupungin hammashoitoon mun etuhampaiden päälle puskevat kulmahampaat ei olleet riittävän vinot, joten yksityiselle oli mentävä hoitoon. (Vaikkakin yksityislääkäri oli sitä mieltä, että olisin kuulunut kunnan hoitojen piiriin...) Yhteissummaksi tuli muistaakseni noin 10 000 markkaa, en sitten tiedä mitä euro on vaikuttanut hammaslääkärien hintoihin.
Kokemus oli tuskallinen, mutta kannatti! Ei sitäpaitsi enää näin myöhemmin jännitä yhtään mennä hammaslääkäriin, koska mikään ei voi olla pahempaa, kuin ensimmäiset päivät rautojen kanssa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789