Varokaa - PIXMANIA

Ei asiakaspalvelua kaupante...

Ostin pari viikkoa sitten kameran PIXMANIASTA. Kamera on ok, mutta 48 tunnin Express -toimitus venyi yli viikoksi. Pixmania ei kuitenkaan suostu hyvittämään expressistä maksamaani extrahintaa koska - suora lainaus - viivästys on mitätön. Toisekseen mukana oli vain ranskankielinen ohjekirja mikä nyt ei ole iso ongelma muutoin kuin PIXMANIAn suhtaumisen vuoksi - he kun kuulemma myyvät vain ranskassa ja ohjekirjat ovat sen mukaan.

Jonotin yli puoli tuntia voidakseni huomauttaa asiasta. Kun asiakas"palvelija" vastasi, hän yritti työntää asiaa DHL:n (kuljetusyhtiön) piikkiin - totesin tehneeni sopimuksen PIXMANIAN, en DHL:n kanssa, jolloin sain luurin korvaani.

Pixmanialla ei ole postiosoitetta eikä sähköpostiosoitetta, ainoastaan "asiakaspalvelunumero". Kannattaa varoa.

63

14500

    Vastaukset

    • Minullakin on erittäin huonot kokemukset kyseisestä firmasta. Nyt kulunut yli neljä kuukautta tilauksestani, enkä ole vielä saanut tilaamaani tuotetta tai rahoja takaisin. Asiakaspalveluun olen ollut kymmeniä kertoja yhteydessä sähköpostitse ja puhelimitse. On ollut jos jonkinlaista selitystä ja suoranaisia valheita. Viimeisellä soittokerralla sanoin ottavani yhteyttä kuluttajavirastoon. Sain eilen mailia, sanoivat maksaneensa rahat tililleni, mutta saattaa kestää pari päivää, ennen kuin suoritus näkyy tilillä. Katsotaan, miten käy tällä kertaa... Tässä vaiheessa näyttää siltä, että viranomaisilla uhkailu tehosi.

      Sain muuten Pixmanian asiakaspalvelupäällikön (ranskalainen) sähköpostiosoitteen, kun sanoin haluavani ottaa itse yhteyttä ylemmälle taholle! Ai ai, kun lähtee kohta äkäistä palautetta! Tekisi mieli laittaa kyseinen mailiosoite tänne, mutta mahtaako olla laillista levitellä sitä julkisesti...

      • Samanlaista kokemusta on. Viimevuonna palautetun tavaran rahoja odotan vielä.
        Pixmania ei ole varsinaisesti yritys vaan yritysrypäs, jonka osia on vaikea saada vastuuseen. Ostat Pixmaniasta, tavaran sinulle toimittaakin toinen firma (Fotovista). Rahat menevät kolmanteen firmaan Saksaan (Bibit). Ei tarvitse toimia minkään lain mukaan erikseen.
        Toimittavat kyllä tavaraa, mutta ongelmatilanteista asiakas on itse vastuussa. Näin voivat hinnat pitää alhaalla, kun ei ole muita kuluja kuin tavaran hankintahinta.


    • Kun selaa näitäkin palstoja, niin enemmän on niitä aloituksia missä pixmania haukutaan, kuin missä sitä kehutaan.
      Olen joskus sivustoa katsellut, juuri halpojen hintojen vuoksi, mutta jo sivuston "yleisiin myyntiehtoihin" tarkemmin tutustutuani päätin pysyä kaukana. Ja kaikki negatiivinen palaute mitä olen sivustosta lukenut vain vahvistaa tätä päätöstä.

      • .

        en koskaan voinut kirjautua antamillani tiedoilla, no siitä klikkaamaan "unohditko salasanasi" --> "Pixmania ei tunnista sähköpostiosoitettasi tai salasanaasi."

        No sitten luomaan tiliä uudestaan, josko se kerran olisi hävinnyt , meidänhän pitää ymmärtää että Ranska on syvästi takapajuinen maa--> "
        Sähköpostiosoite on jo käytössä."

        Turvallista ranskalaista "laatua"

        .


    • Enpä minäkään ole löytänyt hyvää ja halpaa postimyyntifirmaa ulkomailta. Tähän asti olen käyttänyt vain Suomessa olevia toimijoita, joilla on katuosoite ja myynti/noutopiste ja huolto Suomessa. Kaukaisin on ollut Verkkokaupan Tallinnan sivut. Eipä ole ollut ongelmia.

      Kameran kävin kyllä ostamassa ihan liikkeestä. Halusin nimittäin hypistellä sitä ja ottaa muutamia koekuvia ennen ostamista. Siitä ilosta ja hyvästä opastuksesta maksaa kyllä ilomielin muutaman euron.

    • Viallisen tuotteen vaihtaminen uuteen kestää ikuisuuden (yli 3kk). Ja vielä mitä; toisessa toimituksessa samat puutteet! Tieto Pixmanian sisällä ei kulje lainkaan.
      Aikaa on kulunut turhiin puheluihin ja sähköpostiviesteihin. Lopputulos täysi fiasko!

    • Minä tilasin kameran pixmaniasta. Hinta oli tietty huokea, sain kameralaukun ja vara-akun vielä mukaan ja silti oli hinta 20 ekee halvempi kuin esim Gigantissa tai verkkokaupassa pelkästä kamerasta.

      No valitsemani toimitustapa piti kestää 3-5 päivää ja se kesti 10 päivää. Toimitukselle oli seurantasivut mutta niistä ei ollut iloa ollenkaan.

      Tiesin jo ostaessa että manuaalin saa vain englanniksi ja senkin vain lataamalla netistä mutta nuo eivät olleet minulle ongelma. Tilauksen tein vasta siinä vaiheessa kun jokaisen tuotteen kohdalla oli merkintä että sitä löytyy heti hyllystä.

      Minulla taisi siis käydä säkä, sain juuri ne mitä tilasin ja kaikki toimii ok. Ainoastaan se toimituksen viivästyminen harmitti kun silloin tietty sormet syyhys päästä leikkiin uudella lelulla.

    • Mulla tais käydä tuuri, kun mulle kamera tuli parissa päivässä pixmaniasta. Enkunkielinen manuaali mukana ja kaikki muukin mikä oli tilattu.

      • YES!


    • Tavara kyllä tuli, tosin viiveellä - mutta uusi osa viallisen tilalle on edelleen matkalla, ollut jo pari kuukautta. Kyse on pienestä rahasta mutta kismittää silti. Asiakaspalvelu on joka kerta yhtä hukassa eikä osaa lopulta kommentoida kuin "menee vielä hetki".

    • Tilasin kameran viime syksynä, toimitus viivästyi pari päivää mutta tein reklamaation ja pikatoimituskulut hyvitettiin parissa viikossa tililleni. Asiakaspalveluun soitettaessa kannattaa varautua englanninkielen ulosantiin, kolmesta kerrasta kahdella kommunikointiin Lontooksi.

    • Itsekin tilasin Pixmanialta kameran, oli tammikuu ja luonto sen verran ankeaa, joten en kuvannut heti paljoa, mutta kun kevät tuli, huomasin että kenno on rikki; heitti joka kuvaan jotain ihme palloja. Soitin tuosta noin 2 kk oston jälkeen Pixmaniaan.Aluksi oli puhe että lähetän kameran Ranskaan, jossa se korjataan, mutta en ollut siihen tyytyväinen vaan vaadein uuden kameran. Ja he suostuivat, heti ku oma kamerani olisi Ranskassa, he laittaisivat uuden postiin.. Näin ei kuitenkaan käynyt ja soitin Pixmaniaan missä viipyy, sieltä sanoivat että se on mennyt huoltoon.. No onneksi huolto ei kestänyt kauhean kauan ja nyt jo onneks kotona. Mutta kesän tärkeimmät tapahtumat jäi silti ikuistamatta, ja hieman kyllä harmittaa.. Käyttöoppaat pitäisi ehdottomasti olla suomeksi, kyllä kameraa osaa käyttää ilman niitäkin, mutta välttämättä kaikkia kikkoja ei saa irti.. Ostakaa Suomesta kamerat, sen minkä hinnassa säästää, menettää ehkäpä ajassa :)

    • Minulla taas pelkästään positiivisia kokemuksia Pixmaniasta. Olen tilannut sieltä kolme kertaa. Ensin web-kameran pikkusälää tietokoneeseen, sitten tilasin litteän näytön ja viimeisimpänä kameran. Joka kerta toimitus ollut nopea ja tavarat kunnossa.

    • Tilasin kameran muistikortin lähes kuukausi sitten. Muisti kortti tuli kahden viikon odotuksen jälkeen ja kameraa ei vieläkään näy. Tilaushetkellä molempia oli varastossa. Valitsin 3-5 päivän toimitusajan. Ostin kameran eräiden juhlien kuvaamista varten, koska luotin että kyllähän se nyt reilun viikon aikana ehtii tulla. Ensi kerralla viisampana menen kauppaan ostamaan kamerani vaikka vähän enemmän maksaisikin.

      • Hyvä liike vaikka ei lähetäkkään tilattuja tuotteita!


    • Se joka myy on vastuussa. Jos olette rahojanne vaille, niin ei muuta kuin kävelette perintätoimistoon ja kerrotte asian. Perintätoimisto ottaa oman saatavansa (palkkansa) asiakkaalta eli tässä tapauksessa myyjältä. Tratan pelossa kyllä yritys kuin yritys alkaa toimia!

    • Olen ollut ko. kaupan asiakkaana jo pidempään aj viimeisin hankinta sieltä oli dvd soitin uusinta uutta samsung merkkinen joka piti lähtemän matkaan postiin 6.8.07 ja nyt eletään päivää 14.8.07 ja vieläkään se soitin ei ole minulla saatikka edes lappua siitä että olisi postissa.

      Suomessa ko. soitin kyllä on mutta edelleen terminaalissa ja tuloselvityksissä, koskaan ei ole aijemmin näin käynnyt se 4-5 päivän toimitus venyy ainakin nyt 10 päivän toimitus ajaksi joten kiire ei saa olla.

      Muuten olen ollut kauppaan tyytyväinen ja huvittaa ne lupaukset jotka on ihan puuta heinää..muka erotus korvataan jos saa halvemalla..suomesta..HAHAHAHA..ja Mr james feelix asiakas palvelu vastaava..."mielikuvitus olento" samoten se pixmania teami on mielikuvitusta ja automaatti vastauksia piisaa asiakkaille sähköpostilla.

      kun tilaa ko. firmasta pitää olla varma että laite kestää sinne ei kannata ranskaan lähettää mitään remonttiin menee äkkiä 3 kk ennenko tapahtuu mitään ja jos silloinkaan.

      siksi en tilaa sieltä mitään kallista jos pamahtaa saa ostaa vaikka suomesta uuden, rajana pidän 200 euroa ei ota päägän niin paljon, esim telkkaria en ikinä hankkisi sieltä jos vika tulee niin..sitten ollaan ilman telkaa ainakin 3 kuukautta.

    • Ostin Pixmaniasta tallettavan DVD-soittimen, jossa ilmeni pian vika. Ehtoihin kuului, että vuoden sisällä kun palautti, sai tavaran hinnan arvosta uutta roinaa. Parin kuukauden odotuksen jälkeen uusi vastaava tuli mutta ei toimi kunnolla sekään. Toimituskuluja en saanut takaisin enkä lisätakuista maksamiani summia, palvelunumerot ei vastaa, palautusosoitteet Ranskaan...

      Näillä kokemuksilla: ostakaa elektroniikkanne ihan todellisesta kaupasta. Se muutaman kympin ero hinnassa on vähän siitä ilosta että saa laitteen heti. Sitäpaitsi outoa turvallisuudentunnetta tuo ajatus siitä että voi viime kädessä mennä vaikka vetämään myyjää lättyyn.

    • Ostin puolisen vuotta sitten pixmaniasta kaksi tuotetta: MP3-soittimen ja Autoradion samalla tilauksella. Tein sen tyypillisen virheen että menin sieltä tilaamaan kun sieltä ne sain halvimmin...

      MP3-soitin hajosi parin viikon käytön jälkeen. No otin yhteyttä pixmaniaan takuuasioita silmällä pitäen.

      Pixmania vastasi suurinpiirtein näin: "takuuasioissa käänny paikkakunnallasi olevan jälleenmyyjän puoleen". Kyselin parista liikkeestä puhelimella, mutta voihan tuon arvata ettei kukaan liike hoida toisen liikkeen myymien tuotteiden takuuasioita vapaaehtoisesti. Maahantuojaa ko. valmistajan tuotteilla ei Suomessa puolestaan ollut.

      No tämän jälkeen otin taas yhteyttä pixmaniaan jonne totesin asian että haluan ja että teidän kanssa haluan takuuasiankin hoitaa (ostinhan tuotteetkin teiltä). Vastahakoisesti he sanoivat sen olevan mahdollista, mutta ainut tapa millä sen olisi kuulema voinut hoitaa olisi ollut että olisin lähettänyt molemmat tilaamani tuotteet heille takaisin omalla kustannuksellani!

      Aika omituista touhua mielestäni. Ostin kaksi eri laitetta, joista toinen meni rikki. Miksi minun pitäisi lähettää molemmat pixmanialle omalla kustannuksellani?

      Mp3-soitin maksoi muistaakseni 30-40e ja autoradio puolestaan miltein kaksi sataa. Autoradioon olin vieläpä tyytyväinen joten jätin asian sikseen ja kärsin mp3-soitimen hinnan verran vahinkoa nahoissani.

      EN ENÄÄ KOSKAAN OSTA PIXMANIASTA, enkä suosittele sitä kenellekkään!

    • Kamera tuli, mutta muistikortti puuttui - laskulla se oli muistettu. Palvelunumerossa valiteltiin, mutta siihen se jäi. En saanut edes osoitetta mihin lähettää valitus, joten otin yhteyttä kuluttaja-suojaan.

      Kuluttajasuoa-asiamies tosin totesi, että asia kuuluu euroopan kuluttaja-asiamiehelle. En toistaiseksi ole vienyt sitä eteenpäin, kun se ei ole tuon suurempi. Harmittaa silti, ei se halvaksi tullutkaan.

      • Joo tilasin stereot lokakuussa 2007,tullessa risat ja laitoin palautukseen samantien perillä tuote oli kuulemma 23.10,nyt 26.2.2008 edelleenkään en ole saanut palautushyvitystä 100 euroa tililleni,enkä nähtävästi saakaan,no oma vika kun tilaa paskaa paskalasta,mutta kyllä joku suoja pitää olla ostajallakin heille samantien rahat muusta ei sitten väliäkään,joku typerä Felix sieltä sösöttää pahoittelua viiveestä maksussa.Olen piruuttani pommittanut heitä päivittäin meilillä,aina sama sössötys.Älkääkukaan tilatko tuolta huijarifirmalta mitään.


    • Aioin juuri laittaa pixmaniaan tilaukseen 37' taulutelkkarin ja kotiteatterin, mutta taidankin marssia experttiin tai johonkin muuhun konkreettiseen myymälään... Onnistuitte säikäyttämään sen verran!

      • Yksinkertaisuudessaan: tehtiin tilaus - maksettiin - tavaroita ei kuulunut - pixmania ilmoitti hukanneensa paketin - pyysimme rahamme takaisin - vastaus oli, että palauttavatrahat kunhan löytää paketin, HAH. Pixmania on huijausta!


      • TYYTYMÄTÖN kirjoitti:

        Yksinkertaisuudessaan: tehtiin tilaus - maksettiin - tavaroita ei kuulunut - pixmania ilmoitti hukanneensa paketin - pyysimme rahamme takaisin - vastaus oli, että palauttavatrahat kunhan löytää paketin, HAH. Pixmania on huijausta!

        Tilasin kameran pixmaniasta 2 vuotta sitten ja siitä hajosi virtanappi. Lähetin sen huoltoon ja pitkän viivyttelyn jälkeen he lähettivät kameran takaisin ja lapussa luki että takuuaika ummessa. Yrittivät kyllä, mutta pari vihaisen puhelun jälkeen eivät uskaltaneetkaan veloittaa mitään.

        Kamera lähetettiin ranskaan korjattavaksi, (uusi laki, väh.2vuotta takuuta) puolen vuoden kuluttua sieltä tuli s-posti että kamera on vastaanotettu. Eikä sen jälkeen ole taas puoleen vuoteen kuulunut mitään. Kohta varmaan tulee uudestaan lappu että oho, takuuaika ummessa ei korjata...kai se takuuaika umpeutuu kun kameraa pidetään hyllyllä sen aikaa.

        Ajattelin myydä kameran ja ostaa uuden, mutta ei 400e kamerasta enää 2 vuoden jälkeen mitään saa. Että kiitti Pixmania.


      • TYYTYMÄTÖN kirjoitti:

        Yksinkertaisuudessaan: tehtiin tilaus - maksettiin - tavaroita ei kuulunut - pixmania ilmoitti hukanneensa paketin - pyysimme rahamme takaisin - vastaus oli, että palauttavatrahat kunhan löytää paketin, HAH. Pixmania on huijausta!

        Itse san kyllä telkkarini erittäin halvalla (yli 100 euron säästö muihin nettikuappoihin verrattuna, liikkeisiin verrattuna säästö oli suorastaan huikea), ja toimituskin tuli mukavasti kotiovelle asti. Paketti tuli päivän myöhässä, mutta toisaalta tilasin sen pahimpaan joulupostin aikaan, joten viivästysksen veikkaan johtuneen tästä.

        Kysyin myös myöhästymisestä nettipalvelun avulla, ja viestiin vastattiin n. 6 h päästä.

        Jos tuotetta tai palautusrahoja ei kuulu, kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tai muuhun viraliseen tahoon, ja ilmoittaa siitä vielä etukäteen kaupalle. Itselläni oli paketti suomalaiselta nettikaupalta paketti kateissa, ja kun virallisella tasolla uhkailtiin, alkoikin hommat toimia ennätysnopeasti. Jos jää ruikuttamaan eikä tee itse asioille mitään, on turha valittaa.


      • Telkkuun tyytyväinen kirjoitti:

        Itse san kyllä telkkarini erittäin halvalla (yli 100 euron säästö muihin nettikuappoihin verrattuna, liikkeisiin verrattuna säästö oli suorastaan huikea), ja toimituskin tuli mukavasti kotiovelle asti. Paketti tuli päivän myöhässä, mutta toisaalta tilasin sen pahimpaan joulupostin aikaan, joten viivästysksen veikkaan johtuneen tästä.

        Kysyin myös myöhästymisestä nettipalvelun avulla, ja viestiin vastattiin n. 6 h päästä.

        Jos tuotetta tai palautusrahoja ei kuulu, kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tai muuhun viraliseen tahoon, ja ilmoittaa siitä vielä etukäteen kaupalle. Itselläni oli paketti suomalaiselta nettikaupalta paketti kateissa, ja kun virallisella tasolla uhkailtiin, alkoikin hommat toimia ennätysnopeasti. Jos jää ruikuttamaan eikä tee itse asioille mitään, on turha valittaa.

        minäkin olen ostanut sieltä tv, muuten oli ja on aivan hyvä,
        mutta
        valmiustilassa kuluttaa normaalisin 1-3W, mutta alkaa kuluttamaan 5 tunnin - 2 vrk jälkeen 25-40 Wattia.

        Ratkaisimme niin laitettiin jatkojohtokatkasija ja siitä aina katkaistaan.

        " Jos tuotetta tai palautusrahoja ei kuulu, kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tai muuhun viraliseen tahoon, ja ilmoittaa siitä vielä etukäteen kaupalle "

        Puuttuuko nuo ulkomaiseenkin kaupantekoon, en oel ennen tiennyt .


      • QQ kirjoitti:

        minäkin olen ostanut sieltä tv, muuten oli ja on aivan hyvä,
        mutta
        valmiustilassa kuluttaa normaalisin 1-3W, mutta alkaa kuluttamaan 5 tunnin - 2 vrk jälkeen 25-40 Wattia.

        Ratkaisimme niin laitettiin jatkojohtokatkasija ja siitä aina katkaistaan.

        " Jos tuotetta tai palautusrahoja ei kuulu, kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tai muuhun viraliseen tahoon, ja ilmoittaa siitä vielä etukäteen kaupalle "

        Puuttuuko nuo ulkomaiseenkin kaupantekoon, en oel ennen tiennyt .

        Ei suomalainen, mutta eurooppalainen kylläkin. Jos googletat Nierle.com, niin löytyy aika paljon viestiketjuja. Itse olen sieltä kerran tilannut, ja tuli tasan viikossa, mutta kuulemma jos tulee väärä tuote/viallinen, niin asiakaspalvelun kautta ei asia etene mihinkään, eivät reagoi asiaan mitenkään. Mutta pointtina tässä tosiaankin se, että joku oli lähtenyt tuota viemään eurooppalaiseen kuluttajavirastoon/oikeusistuimeen, oli sitten lopulta saanut rahansa takaisin, että kyllä näitä virastoja euroopasta löytyy, jos joku eurooppalainen firma yrittää kusettaa.


    • Pixmania todella syvältä -paketti hukassa jo kuukauden, rahoja tai tuotetta ei saa tilalle ennen kuin etsintä päättyy - etsintä "aloitetaan" uudelleen joka soiton jälkeen ja oravanpyörä jatkuu -kukaan ei vastaa mistään ja aina samat selitykset. Älkää ihmeessä erehtykö ostamaan tästä lafkasta ikinä mitään.

    • Pixmania on aivan järkyttävän huono netti kauppa. Ei kannattaa mitään ostaa sieltä. Kestää yli kuukausi ja voi mennä enemmänkin ennen kuin saat tilaamasi tavaroita ja asiakaspalvelu valehtelee..

    • Lisätään nyt omakin kokemus. Tein tilauksen, maksoin, odotin tuotteita melkein kuukauden, samalla tilaustiedoissa luki koko ajan, en nyt muista millä sanoilla, mutta "tuotteet lähetetty" kuitenkin. Ei TOSIAAN VOI SUOSITELLA. Sen mitä hinnassa ehkä muutaman kympin muutamaa sataa kohden voittaa, menettää mielenrauhan puolelta tuplana. Joo, eikä tosiaan kannata soittaa siihen asiakaspalveluun.

      • niin kyllä pixmanialta löytyy sähköposti!

        se on kyllä vain kiven takana etsiä. :)


    • Samsungin 40" telkka tuli hankittua keväällä 2008. Ongelmien ilmettyä nyt talvella ei voikaan enää viedä Infocaren huollettavaksi Suomessa vaan oli pakko lähettää Ranskaan korjattavaksi. Lähetys käsittely 21pv takaisinlähetys =n.1,5kk.

      Käsisäätöpaneelin kanavanvaihtonapissa oli ilmeisesti kosketushäiriö, koska välillä TV meni itsestään valmiustilasta päälle (P napin efekti) ja alkoi sitten vaihtaa seuraavalle kanavalle jatkuvalla syötöllä. Ei voinut olla huoltohenkilökunnan kanssa yhteydessä, vaikka vika oli sellainen, joka aiemminkin on diagnosoitu väärin.

      Nyt tuli TV takaisin eivätkä olleet takuussa tehneet yhtään mitään. Kumma kyllä laite toimii, jonka arvelen johtuvan kuljetuksessa tapahtuneesta höykytyksestä, joka sai liitokset taas kohdilleen. Todennäköisesti tässä kuitenkin käy niin, että sama vika toistuu jonkun ajan päästä (takuun rauettua) uudestaan enkä pysty todistamaan, että kyseessä on sama vika, jota eivät onnistuneet korjaamaan alunperin. Jos kuuluisin Jihadiin, Pixmania olisi ensimmäinen kohteeni.

      • Minulla on pixmaniasta pelkästään positiivisia kokemuksia. Tosin ei ole tarvinnut turvautua takuun palveluun. Neljäs tilaus sisässä ja hyvin on mennyt. Kannattaa ostaa kun halvalla saa. Jos hinta lähellä kotimaan tasoa suosin oman kaupungin puljuja tai kotimaisia verkkokauppoja.


      • jetro76 kirjoitti:

        Minulla on pixmaniasta pelkästään positiivisia kokemuksia. Tosin ei ole tarvinnut turvautua takuun palveluun. Neljäs tilaus sisässä ja hyvin on mennyt. Kannattaa ostaa kun halvalla saa. Jos hinta lähellä kotimaan tasoa suosin oman kaupungin puljuja tai kotimaisia verkkokauppoja.

        Olen muutaman tuotteen tilannut Pixmanian kautta. Pari kokemusta:
        - Toimitukset kestävät aina vähintään viikon kauemman kuin lupaavat. Silti pikatoimituskulut veloitetaan normaalisti.
        - Tilausseurannasta huolimatta ei koskaan tiedä missä tuote menee ja koskahan sen toimitus mahdollisesti voisi olla.
        - Jos tilaat esim. paketteina esim. taulu-TV ja seinäkiinnitin, Seinäkiinnitin saapuu 2 kk aikaisemmin ja TV joskus myöhmmin. Perut myöhästyneen tilauksen, niin 14 pv palautusaika on mennyt umpeen seinäkiinnittimellä. Ei palautusoikeutta.
        - Pix ja minä palvelusta puuttuu tilaustietoja, joten reklamaatioita ja yhteydenottoja ei voi tehdä.
        - After sales palvelun yhteystiedot avautuvat vasta kun tuote on toimitettu. Jos silloinkaan.
        - Takuukysymykset?? Oikein hirvittää etukäteen. Onneksi kaikki laitteet ovat vielä toimineet..

        Tässä pari yhteystietoa, jonka olen saanut ongittua:
        customer_careFI@pixmania.com
        0981710380 ja 0201443636


    • Pixmania on P-A-S-K-A kusetusyritys. Tilasin joulun aikoihin MP3-soittimen sieltä, ja kesti 2 kuukautta tulla. Soitin asiakaspalveluun, eivät tienneet mistään mitään: "Kyllä se ensi viikolla pitäisi tulla" tuli aina vastaukseksi. Vittuun tuollaiset...

      • Pixmaniaa suojaa se että se on rekisteröitynyt ulkomaille. Suomen kuluttaja-asiamies ei voi puuttua toimintaan, vaan ohjaa hoitamaan asiaa Euroopan kuluttajakeskuksen kautta. Sen vuoksi moni jättää asian sikseen -kuten itsekin.
        KEHOTAN, ETTÄ KUKAAN EI OSTA PIXMANIALTA MITÄÄN ENÄÄ KOSKAAN! Hintaero turvallisempaan toimittajaan on sen verran pieni, että kannattaa valita varmempi vaihtoehto. Pixmanialta ostettaessa on syytä varautua siihen, että rahat menee ja tuotteita ei tule. Tämän riskin välttämiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa kuin välttää asioimista ko firman kanssa. Turvaa et saa suomalaisesta kuluttajansuojastakaan.


      • Vain kerran huijattu kirjoitti:

        Pixmaniaa suojaa se että se on rekisteröitynyt ulkomaille. Suomen kuluttaja-asiamies ei voi puuttua toimintaan, vaan ohjaa hoitamaan asiaa Euroopan kuluttajakeskuksen kautta. Sen vuoksi moni jättää asian sikseen -kuten itsekin.
        KEHOTAN, ETTÄ KUKAAN EI OSTA PIXMANIALTA MITÄÄN ENÄÄ KOSKAAN! Hintaero turvallisempaan toimittajaan on sen verran pieni, että kannattaa valita varmempi vaihtoehto. Pixmanialta ostettaessa on syytä varautua siihen, että rahat menee ja tuotteita ei tule. Tämän riskin välttämiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa kuin välttää asioimista ko firman kanssa. Turvaa et saa suomalaisesta kuluttajansuojastakaan.

        Tilasin vuosi sitten Pixmanialta mikroaaltouunin.Toimitus viivästyi joulunpyhien vuoksi mutta paketti tuli postiin siistinä kuin kaupanhyllyltä olisin hakenut.
        Panasonic on toiminut loistavasti,ei moitteen sijaa.Hieno laite.
        Kyseistä grillillä varustettua mallia ei tuoda Suomeen.Siksi tilasin kun edellinen uunini oli Panasonic ja koko 27 litraa.


    • Hyvä tietää, niin osaa vältellä. Niillä on noussu keltaista päähän. Poikottiin vaan!

    • Pixmaniasta ei kannata tilata mitään. Voi olla että tuotteet saa halvalla, mutta ongelmat alkavat varsinaisesti jos tarvitsee saada takuuhuoltoa laitteelle.
      Omalla kohdallanin kotiteatteri hajosi ja monien käänteiden jälkeen ( pari kertaa kävi ranskassa ) se saatiin kuntoon 8kk, mutta vasta useiden valituksien jälkeen.
      Asiakaspalvelu ei toimi missään muodossa ja on todella hankalaa saada suoria vastauksia. En missään tapauksessa suosittele minkäänlaista ostosta kyseisestä yrityksestä.

    • UUSI UHRI!
      Pixmanian toiminta lopetettava Suomessa.
      Onpa merkillistä, ettei mikään virallinen taho hoida tällaista yritystä pois markkinoilta.

    • Pixmania yrittää profiloitua hyvällä palvelulla. No, se, joka ottaa todesta automaattiset pahoittelufraasit, voi jopa uskoa niin olevan.
      Niin paljon pahoittelua ja ymmärrystä ei voi saada kuin sosiaalitoimistosta. Sitä ei Pixmania tiettävästi ole.

      • Sosiaalitoimistosta saa kylläkin lähinnä RAHAA !!!
        Ja se on mukavaa.


    • Ostin kihartimen Pixmaniasta, toimitus on tähän mennessä kestänyt 4 viikkoa, eilen soitin viimeksi ja sanottiin, että nyt lähtee. Saas nähdä. Soitin kaksi kertaa jo aikaisemmin ja mol.kerroilla luvattiin, että tänään lähtee tavara tulemaan. Ikinä enää en osta sieltä mitään. Asiakaspalveluun olen joka kerta soittaessani päässyt vaivattomasti, mutta eipä siitä ole apua ollut kun tavaraa ei ole lupauksista huolimatta tullut. Selityksiä on ollut erilaisia, eilen sanottiin,e ttä suoritus on kirjautunut tilille vasta tänään (maksettu kuukausi sitten). Aiempia selityksiä oli, että kiharrin oli sekaantunut jonkun muun pakettiin sekä käsittämätön sekaannus on tapahtunut, he ottavat yhteyttä pääkonttoriin. Juu, ekaa ja viimeistä kertaa ostin sieltä.

      • Kaikilla ei käy yhtä huonosti Pixmannin kanssa, olen ostanut sieltä pari kertaa viimeisen vuoden aikana ja molemmilla kerroilla olen saanut tuotteen moitteettomassa kunnossa ja kohtuullisella aikataululla. Molemmat ostokset tosin olivat alle 100€ suuruisia ja kalliimmat ostan jo takuuhommienkin vuoksi lähempää jos hintaero ei ole niin suuri, että saan sillä uuden vastaavan tuotteen jos eka pettää luottamukseni. Olen tosin ostanut yhden digirungon (D90) nettimyyjältä joskaan en muista kuka se oli (yli 3v sitten).

        Nykyinen Pixmannin lähetysseuranta kertoo missä se paketti seikkailee varsin ansiokkaasti, jos sitä viitsii seurailla.


    • VAROKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA PIXMANIA PASKAAAAAAAAAAAA!!!!
      Ne ovat huijareita en ole saanut rahat eikä tavarat joten heidän pitäis palauta mun rahat.

    • Onko kukaan saanut rahaa takaisin, kun kallista 24-48 tunnin toimitusaikaa ei ole noudatettu?

      • En ole saanut, mutta olen saanut max. parin päivän viivityksen jälkeen. Kolme Canon PhotoShop 2 kpl, JVC:n videokamera.


      • Hyvää tuuriko kirjoitti:

        En ole saanut, mutta olen saanut max. parin päivän viivityksen jälkeen. Kolme Canon PhotoShop 2 kpl, JVC:n videokamera.

        Maksoit siis juuri tämän 16 euron pikakotiinkuljetuksen ja tavara tuli vasta 2 päivää maksimiajan jälkeen etkä saanut palautusta pikalähetysmaksusta?


    • Mielenkiintoisia kokemuksia, olipa hyvä lukea näitä ennen kuin tilasin.

      Laskin tosin että kaipaamani tuote näyttäisi löytyvän tuolta edukkaimmin kun huomioi saatavat bonarit http://www.ostohyvitys.fi/pixmania

    • Olisinpa lukenut kommentit ennenkuin tilasin Pixmaanikoilta usb-levysoittimen joululahjaksi. Varma toimitus jouluksi luvattiin ja aikaa oli täysi viikko. Express-toimitus maksoi muistaakseni 14€, toosa luvattiin 20.-21.12.2012, eikä sitä näkynyt vielä 21.12. illalla, jolloin kirjauduin katsomaan toimituksen seurantaa (joka ei päivällä toiminut!). Siellä näkyi, että paketti on TOIMITETTU. En tiedä sitten mihin, mutta ainakaan se ei minulle tullut. Eikä mitään tietoa missään, minkä kuljetusliikkeen kuljetettavaksi se on jätetty.

      Viety jollekin onnelliselle, joka on kuitannut sen ja iloitsee lähettämästäni ilmaisesta joululahjasta.

      Onneksi maksoin luottokortilla, joten Luottokunta saa alkaa ensi viikolla taistella rahoja takaisin, eivätkä ne ole minulta pois. Vähän potuttaa lapsen takia, jolle tämän piti olla mummun ja papan kustantama joululahja. Noo, ostamme joulun jälkeen alesta jotakin parempaa.

      Surkeat sivutkin Pixmanialla, valikot katoavat äkkiä, linkit eivät vie sinne minne pitäisi eikä hakukone löydä mitään. Ei ihmekään, sillä Pixmania on oman ilmoituksensa mukaan "yksinkertaistettu osakeyhtiö".

    • http://www.itella.fi/itemtracking/itella/?x=cdN8Gpnw1Z2iT6F8DHgzzQ

      Itellan seurannassa näkyy, että kamerani tuli Pixmaniasta kahdessa päivässä 15.12. Vantaan Itellaan, sieltä se kulkeutui Turkuun ja sitten Tampereelle. Kun pari viikkoa oli kulunut kyselin sähköpostilla pakettiani Itellan asiakaspalvelusta.

      Tässä saamani vastaus:

      ”Kun lähetyksesi ei ole saapunut perille ajallaan, pyydän että olet yhteydessä tavaran myyjään asian selvittämiseksi. Posti on mahdollisissa virhetilanteissa vastuussa sopimuskumppanilleen, eli kuljetuksen maksaneelle yritykselle, tavaran myyjälle. Yritys voi tehdä kadonneesta lähetyksestä Itellalle tiedustelun, jonka myötä Itella selvittää tapahtunutta.”

      Kun Itella kieltäytyi auttamasta lähdin itse etsimään. Paketti löytyi eilen erää postitoimiston lajitteluhyllyltä.

    • ps.
      Eilen (28.12) tuli sitten Itellalta ilmoitus, että pari päivää sitten noutamani pakettia ei ole noudettu määräpäivään mennessä.

      ”…jonka jälkeen palautamme sen lähettäjälle.
      Ystävällisin terveisin
      Itella Posti Oy”

      En aio reagoida Itellan uhkaukseen ja odotan suurella mielenkiinnolla, että tulevatko hakemaan kameraani palautettavaksi.

    • minulla on yrityksestä noin 20 kaupasta vain hyviä kokemuksia. viimeiset 2 kauppaani viime marraskuussa.

      mutta minä en valita jos tuote viivästyy, jos on kiire ostan suomesta. ostan aina halvimmalla ja hitaammalla toimituksella.

      ulkomailta ostaessa ei kannata ajatella koskaan valittamista, palauttamista tms. kannatta ottaa aina 100 % oma riski ja minun riskini on kannattanut, katsoo sitä 1 kk, 6 kk tai 15 vuotta taaksepäin.

      pixmania ei ole erityisen edullinen, toiseksi sivut todella sekaiset, siksi tilaan vain jos sieltä todella saa halvalla. se tapahtuu 5 kertaa vuodessa.

      toistan, aina kannattaa ottaa 100 % oma riski, jos joku menee pieleen, kannattaa unohtaa koko juttu.

    • olen ostanu 2 kertaa pixmaniasta ja ihan hyvin toiminu, ainoo että jonkun verran kestäny pidempään mitä on luvattu mutta silti nopeempi kun useimmat kotimaiset mistä saa ootella 1 - 2 kuukautta usei tilauksia.

      • Mitä se on sellanen systeemi, että saa maksaa nopeutetusta toimituksesta ja se tulee sitten toimittajan torveilujen takia hitautetusti. Hyvä meininki, mitä? Mistä saa rahat takaisin, riehumatta, tempomatta?


    • Tilasin myös kameran (Sony) launatain aamuna tilaus tiistai aamuna sähköpostiin tieto. ettäkemra on Helsingissä 6.45. Kello kymmenen soi puhelin ja kysyttiin olenko kotona ja valkoinen pakettiauto ajoi pihaamme ja mies toi kameran, pysi tarkastamaan paketin kunnon, kuittaus ja se oli siinä Kamerassa oli sisäinen muisti ja sieltä sain ihka oikealla suomenkielellä olevvat käyttöohjeet. Suosittelen ko Pixman liikettä.

      • Niin se hinta oli n. 100€ edullisempi kuin mitä suomesta olisi saanut. 20€ maksoin kotiin tuonnista. Kannattava ostos!


    • Pixmanian lähetyskapasiteetti on vain 50 % luokkaa ainakin omien kokemusteni perusteella.
      Lähetys tuli lupauksen mukaisesti 12 päivässä, mutta sisällöstä puuttui toinen puolisko. Hinta oli kotimaan hintoihin verrattuna kyllä halpa ja jäi vielä osatoimituksellakin edullisemmaksi kuin vastaavat tarvikkeet Suomessa.
      Olen yrittänyt yhteydenottoa pariinkin otteeseen pixmanian asiakaspalveluun. Vaikuttaa, että tekevät aika lyhyttä päivää, koska viikko on kulunut jo ensimmäisestä yhteydenotostani (lupaavat vastata 24 työtunnin sisällä), eikä minkäänlaista vastausta ole kuulunut. Enpä suosittelisi kellekkään.

    • Yritin tilata Pixmanista tallentavan dvd-aseman, kun hinnaksi ilmoitettiin runsaat 27 € ja merkki oli Samsung. Klikkailun edistyessä ilmeni, että minut olisi automaattisesti lisäksi liitetty johonkin runsaat 30 € maksavaan touhuun, joten katkaisin ostotapahtuman ja kävelin Verkkokauppaan Jätkäsaaressa.

    • Ei vastaa edelleenkään takuuasioista. Mahdoton saada yhteyttä jälkikäteen. VAROKAA ! HUIJARIFIRMA

    • Kyllähän se viivätyminen ennemmin DHL:n vika on kuin pixmanian.

      • DHL toimii nopeasti. Syyttäisin kyllä ennemminkn pixmaniaa. Kuullut erittäin paljon negatiivista kyseisestä yrityksestä. Eikä ole edes suomalainen yritys!!


    • mitä vttua tilasin cd-rw aseman 13..09.2005, eilen tuli dhln kuski kolkuttelee ovea. ihan hanurista

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamoon tehty ehkä kaksi tietomurtoa - kertoo Yle.

      https://yle.fi/uutiset/3-11612331 Tietoa tihkutetaan tipoittain. Uutta katastrofia pukkaa Vastaamon osalta. Eiliseen asti kyse oli vain yhdestä hakker
      Maailman menoa
      341
      4467
    2. Laittoko Stefan instan yksityiseksi

      Stefanin insta yksityinen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2665
    3. Autoilun päästöt

      Hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006698934.html Liikenteen päästöt ei
      Maailman menoa
      337
      1277