Hei!
Harkitsen jäätelökioskin perustamista Helsinkiin.
Jäätelönmyynnin amatöörinä kysyisinkin neuvoa palstan guruilta.
1. Mitä suunnilleen maksaa siirrettävä metallinen jäätelökioski.
2. Mitä muuta varusteita kioskiin tarvitaan kuin pakastin. Mitä suunnilleen varusteet maksavat.
3. Keneltä Helsingin kaupungilla anotaan sijoittamislupaa.
4. Miten jäätelön kylmäkuljetus hoidetaan. Mistä voi tilata?
5. Paljonko jäätelönmyyjille suunnilleen maksetaan palkkaa?
6. Kuinka paljon voisi olettaa jäätelökioskin myyvän jäätelöitä.
Jäätelökioskin perustaminen Helsinkiin
3
5770
Vastaukset
- jäätelönmyyjänä
Tässä mututuntumalla:
1. Täysin arvio 5000-10000€, jos sellaista edes löytyy. Yleensä nämä kioskit omistaa se jäätelöfirma, jonka jäätelöä myydään. Kysyhän Valiolta, Ingmannilta...
2. Yksi pakastin ei riitä, vähintäin kolme. Ainakin siellä pitää olla boileri, jotta lämmintä vettä on saatavana (terveysviranomaisten määräys), kaapi vaatteille, niitä ei saa säilyttää irrallaan.
3. En tunne Hesaa, mutta tekninen virasto tai elinkeinovirasto voi olla oikea osoita.
4. Mikäli teet sopimuksen jonkun firman kanssa, niin niiltä tulee pakkasauto sinun luokse. Tai sinun on ajettava jonkun tukun pihaan ja hoidettava se siten.
5. Riippuu tierysti, onko kuukauden koululaisia, tekevätkö iltatyötä, sunnuntaita. Työehtosopimuksen mukaan menee, jos nyt haluat jonkin arvion, niin 1300 kaikki sosiaalikulut lomarahoineen.
6. Riippuu paikasta, kaatosateella ei myydä yhtään. - alalla olleena
Olen ollut alalla kohta kolmevuotta, en tosin yrittäjänä (ainakaan vielä toistaiseksi) mutta aitio paikalla kuitenkin seuraamassa juuri tätä kioskibisnestä. Mielestäni paljon jo yrittäjäksi aikovasta kertoo se, että hän ei itse ota asioista selvää, vaan hän tukeutuu, ehkäpä Suomen kaikista surkeimman keskustelupalstan Suomi24:sen apuun. Ihan maalaisjärkeäkäyttävän ihmisen vinkki: Jos et osaa ottaa perusasioista itse selvää, niin älä ala yrittäjäksi! :)
- Jeesus o mun wingman
Läskit on ällöttävii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745