Apua masennukseen...

NeedSomeHelp

Haluan (jostain kumman syystä) eroon poikaystävästäni, jonka kanssa asumme yhdessä ja olemme seurustelleet jo melkein 3 vuotta. Olen uhrannut kaiken tälle suhteelle, ja nyt olen aivan puhki. Tajusin tässä viime päivinä, että minä tosiaan olen uhrannut kaiken, mutta poikaystäväni ei mitään.
Olen niin surullinen, kun tajusin että olen karkoittanut kaikki ystävät, jättänyt opiskelut sivummalle, ihan oikeasti unohtanut melkein koko muun elämän,.. En jaksa enää lähteä kouluun, urheilemaan, harrastuksiin, yhtään mihinkään. Odotan vain että poikaystäväni aamulla aikaisin lähtee, ja voin itse jäädä kotiin lusmuamaan.
Asioita ei helpota yhtään se, että minua kalvaa lapsuuden vaikeudet, pahemman luokan koulukiusausta ja kaiken huipuksi joudun silloin erään perhetuttavamme (aikuisen miehen) hyväksikäytön uhriksi. olemme puhuneet asioista poikaystäväni kanssa, mutta en usko että hän on ottanut mielentilaani kovin tosissaan.
Eikä suhteemeekaan ole aina ollut niin ruusuilla tanssimista. Saan epäillä poikaystävääni muutamasta pienemmän luokan pettämisestä, ei mitään pahaa, mutta pientä, ja sekin satuttaa jo tarpeeksi.
Olen myös hyvin mustasukkainen, ja minua inhottaa nähdä hänen entisiä tyttöystäviään, vaikka tiedän että minä olen se joka vei hänen poikuteensa, ja sydämen...
Olen päätynyt siihen loppu tulokseen ettemme ole kovin samanlaisia poikaystäväni kanssa, ja tässä suhteessa ei voi edes sanoa että vastakohdat täydentäisivät toisiaan. Kaikki sujuu muuten hyvin, mutta henkisellä tasolla ajatuksemme leijailevat aivan eri luokissa.
En haluaisi mennä psykiatrin puheille, vaikka asiat kuitenkin vaivaavat minua niin paljon. En yksinkertaisesti JAKSA repiä vanhoja haavoja auki. Niistä uudelleen puhuminen olisi minulle niin raskasta, etten todennäköisesti jaksaisi muuta, enkä viitsisi keskeyttää opiskelujani sen vuoksi, vaikka huonolla pohjalla ne ovat nytkin.
Olen kaunis ja hoikka, tiedän sen, mutten jaksa enää edes uskoa siihen. Tuntuu kuin peilikuvani näyttäisi aina vain kamalemmalta. Tunnen kauheaa masennustani jo ulkonäöstänikin. Olen ruma, lihava, rintani ovat aivan minimaaliset, takamus leveä, jne. Listaa voisin jatkaa vaikka kuinka kauan.

Auttakaa minua hyvät ihmiset, olen oikeasti menettämässä elämänhaluni taas kerran uudelleen...
Eikä tämäkään ole varmasti vieläkään viimeinen...

5

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

tekstisi oli suoraan kuin minun kynästäni,olen aivan samassa tilanteessa,katsos kummaa.. itsekkin mietin tuota ratkaisua.. mut olen niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään, en jaksa käydä bailaamassa ja etsimässä uutta, vaan olen ns. tyytynyt tähän kohtalooni..mutta tiedän ettei se ole oikein, ei todellakaan mutta en vain jaksa..pitäisi taas aloittaa kaikki alusta, uusien ystävien etsiminen, poikaystävän yms..minä en tiedä tähän ei oikeastaan voi auttaa kuin psykiatri ja sinä itse. mutta en tiedä oliko tästäkään tekstistä apua, mutta yritin, yritys on aina kympin arvoinen..koita pärjäillä elämässä niin minäkin..ja ehkä sinua auttaisi paikan vaihto, muuta erille paikkakunnalle ja aloita kaikki ihan alusta, opiskelu yms.. unohda menneet..

• lähimmäinen

Hei!
      Mene kiireesti psykiatrin vastaanotolle ennen kuin tilanteesi muuttuu pahemmaksi. Kuulostaa hiukan siltä, että sinulla on anorektisiakin oireita (itsensä näkeminen lihavana, vaikka on hoikka). Tärkeää on, että et jää kotiin murehtimaan (etkä etsi vikaa onnettomaan oloosi muista) vaan kiiruhdat psykiatrille mitä pikimmin. Todennäköisesti psykiatri määrää sinulle aluksi masennuslääkkeitä ja tämäkin saattaa jo auttaa ainakin ensihätään. Tsemppiä sinulle... ja muista, että sinussa ei ole mitään vikaa - et vain tällä hetkellä osaa nähdä itseäsi normaalilla tavalla.

• Tiikeri

vastasin - :lle viestiin "hulluksi tulossa...", vastaavanlainen tilanne, kuten hän sinulle vastasikin,

lue, josko olisi mitään apua

toivon niin

• nessu

olet elämäsi tärkein henkilö
      osta itsellesi kukkia
      keksi itsellesi jotain hauskaa
      kun on itsensä kaveri
      myös ystävä saa kokea
      että olet saanut tervettä itsetuntoa, josta voi jakaa muillekin
      joku menee liian nuorena
      kaveriksi sellaiselle, jonka
      henkinen taso on erilainen
      siinä ei auta kuin vaihtaa kaveria
      kun tämän seikan huomaa
      muuten joutuu kärsimään siitä
      koko elämänsä ajan

• toinen masentunut

Olen kokenut samoja tuntemuksia ja voisin
      kokemuksesta neuvoa, että mene psykoterapeutille
      vaikka se tuntuisikin epämiellyttävältä
      ajatukselta.(Toki voit mennä psykiatrillekin
      vaikka ne yleensä määräävätkin lääkkeitä)
      Terapeutin kanssa voit jutella kaikesta mikä
      mieltäsi painaa. Eikä aluksi tarvitse kaikkea
      kertoa vaan anna asioiden tulla silloin kuin
      siltä tuntuu. Ainakin itse olen huomannut, että
      olen alkanut ajan myötä hyväksymään itseni ja
      myös toiset ihmiset. Näin on myös elämänhalu
      palannut ja rohkeutta tullut lisää. Tsemppiä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      52
      5941
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      51
      5414
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      53
      3778
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3715
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      104
      3588
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3156
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2904
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59