vesihiekkapuhallus?

veneenkunnostaja

Onko kellään kokemuksia vesihiekkapuhalluksesta lujitemuoviveneen pohjamaalien poistossa? Onko liian tehokasta eli lähteekö maalien lisäksi gelcoat irti? Tarkoitus olisi poistaa vanhat maalit ja laittaa uudet primerit antifoulingit pohjaan ja entisten kaapiminen ja hiominen tuntuu turhan kovalta urakalta.

7

3958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväkin.

Vesihiekka puhallus on vielä uusi menetelmä, eikä siitä liene kovinkaan monella kokemusta, ainakaan lujitemuovin puhdistuksessa.
      Itse aion kokeilla tuota, mutta ihan eri yhteydessä.
      Etuina näkisin, ettei ilmaan hengitettäväksi leviä lasikuitu pölyä ja työn voi tehdä omakotipihalla kaupungissa, toisinkuin kuivahiekka puhallukssa.

Haittapuolena, vaatii huolellisen kuivatuksen.
      Saattaapi kotipihalle ilmestyä melkoinen sotku, mutta senhän voi haravoida pois.

Kun lähdet vesihiekka puhaltaan pintoja, aloita se riittävän etäältä, ja kun näet tuloksen, niin voit työtäsi tehostaa puhaltamalla lähempää.

Painepesurillahan sinä työn kuitenkin teet ja näissä on paineensäätö, jolla voi aloittaa aluksi iisisti.

Jää tuo juttusi kiinnostamaan, toivonkin että kerrot näillä palstoilla miten olet onnistunut, tai onko joku tietävä sanellut parempaa tietoa.

Kirjoitellaan.....

• purkkari

Älä mene hiekkapuhaltamaan lasikuituveneesi pohjaa jos kokemusta ja asianmukaisia laitteita ei ole. Susi tulee melko varmasti. Teetä homma ammattilaisella tai ainakin kysy ammattilaisen mielipide asiasta!

• Eikka

Menetelmä on ihan ok, mutta kokematon saattaa hyvinkin pilata veneensä. Kuivumisaikaa kannattaa varata todella reilusti, koska prosessin aikana lähtee myös primerit pois ja näin ollen runko saa vettä itseensä. Mitä itse olen ollut mukana, niin työ suositellaan tehtäväksi syksyllä, näin ollen runko saa kuivua koko talven.

Oman veneeni puhalsin kaksi vuotta sitten kuivalla hiekalla. Sen kanssa on minusta helpompi toimia koska näkee heti tuloksen. Puhallat miten tahansa, niin pintaruton ilmeneminen on aina olemassa. Jos pintaruttoa ilmenee, niin se pitää korjata aisanmukaisella tavalla.

• riku

ehdottomasti parempi menetelmä kuin kuivahiekkapuhallus,joutuu silti viimeistelemään epäkeskohionnalla. Kunnon kuivuminen on ehdoton edellytys. Hioin oman veneeni kymmenkunta vuotta sitten ja luonasi oikein hyvin, eli ei ole mikään
        uusi menetelmä.

• Sami

Mitähän hiekka/vesihiekkapuhallus mahtaisi tehdä mahonkiveneelle? Puhalletaanhan hirsiseiniäkin...

• ettei

Puuveneen pesussa riittänee tehokas painepesuri ilman hiekkaa.

• Sami
        ettei kirjoitti:

Puuveneen pesussa riittänee tehokas painepesuri ilman hiekkaa.

Ajattelin, että miten se mahtaisi sopia lakanpoistoon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe