Löysin tämän Ismo Alangolle omistetun palstan tänään ja luin saman tien kaikki keskustelut halki. Olen haltioitunut Ismon musiikista aina uudestaan ja uudestaan jo vuodesta 1980. Suomen kielen suurena rakastajana (ja musikaalisesti toistaitoisena) olen häikäistynyt ennen kaikkea teksteistä.
Kaikkia julkaisuja en voi kehua omistavani enkä ole live-esiintymisiäkään paljon yli tusinaa ollut todistamassa. Mutta pitääkö faniuden ollakaan mitään kilpailua siitä kuka on suurin fani? Kaipa meille kaikille riittää tieto siitä, että Ismo on taiteilijoista suurin.
Olisi mielenkiintoista lukea vaikuttavimmista kokemuksistanne estradin äärellä kuluneiden 27 vuoden aikana. Itse muistan kaksi jopa poikkeuksellisen henkeäsalpaavaa esiintymistä.
Varhempi oli Köyliön Lallintalolla 1985, L'amourhan julkistamisen jälkeisellä kiertueella. Energiaa ja raivoa riitti koko keikan ajaksi määrättömästi. Jännitystä lisäsi Ismon ja Orman hyppiminen kaappien päällä. Kaapit nimittäin huojuivat välillä kanttinsa varassa suoraan oman pääni yläpuolella...
Toinen oli klubikeikka, jossa Säätiö soitti kaksi tunnin ja vartin settiä. Settien välissä bändillä oli kolmen vartin tauko, jonka aikana Ismo soitti pianoa ja lauloi!
Olen illan mittaan vaikuttunut myös ainakin Tumpelon, lokaajakuitan ja Jumalan Pojan antaumuksellisuudesta. Varmaan ainakin he - arvattavasti moni muukin palstan vakiolukijoista -tuntee myös nimimerkkini taustan muutenkin kuin pelkkänä vironnoksena.
Vaikuttavaa
3
456
Vastaukset
- Jumalan Poika
Joo mukavaa saada uutta alanko-fani lihaa palstalle kirjoittelemaan; tämä on ihan tervetullutta kun täällä muutenkin eletään aina välillä turhan hiljaista ja anti-aktiivista elämää.
Mutta asiaan; Alanko on kyllä maailman paras musan tekijä, ehdottomasti. Ja sehän se tosiaan pääasia on kun sen itse tietää ja ymmärtää.
On se Ismo vaan niin rehellinen ja omaperäinen taiteilija, että kun hänen juttunsa kerran ymmärtää niin siihen jää väistämättä koukkuun ja muu musiikki kuulostaa sen jälkeen ihan paskalta. Vain ismo kykenee saamaan tämmöisen reaktion aikaan ja se on mielestäni jo jotain.- Rumat Sävelet
Veitte jalat suusta. Mulla on ehkä kolkyt keikkaa jotka oon livenä nähny, olin siekkareiden ja koneen aikoihin liian junnu. Ekaa kertaa näin Ismon livenä joskus Ismo Alanko Yksin -kiertueella Joensuun Tapiossa. Olin ihan täpinöissä sen keikan jälkeen et v---u mikä äijä.
Ehkä hienointa oli kuitenkin juttutuokio paikallisessa Ismon kanssa pari vuotta sitten. Jäi miellyttävä mielikuva miehestä, ei mikään ylimielinen diiva vaikka äärimmäisen vakuuttava persoona. Ja täysin camel buuts..
- lokaajakuita
Mukava saada uusia kirjoittajia palstalle! Tosiaan välillä on hiljaiseloa, konsertit tauolla ja odottavaa oloa. Tällä sivulla käyn kuitenkin lähes päivittäin tarkastamassa, missä mennään. Kesällä on luvassa seitsemän Ismo Alanko Teholla-konserttia ja tarkoitus olisi nähdä useita niistä!
Yksi viime aikojen mieleenpainuvimmista keikoista oli parin vuoden takainen Säätiön Tavastian keikka. Paikka oli niin täynnä, että täytyi seistä seinän levennyksellä ja pitää kiinni kattorakennelmista. Siinä tanssiminen oli taiteilua. Kokemuksellinen syöksyminen musiikkiin on aina ollut helppoa Ismoa livenä kuunnellessa ja katsellessa. Siitä kokemuksesta on tullut vuosien mittaan riippuvaiseksi myönteisellä tavalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768