keliakia sekä voimailu

ksgf

Mitäs mieltä olette asiasta kun omasta
mielestäni tuo punttisalilla käynti on aina
ollut tosi vaikeaa kehityksen kannalta. Olen
harrastanut aktiivisesti n. 5 vuotta ja kehitystä
ei kyllä ole tullut juuri ollenkaan.

Maha on aina melkein kuralla ja kaikki keliaakikon
oireet on olemassa. Nyt kun ajattelee jos keliakia
on niin vaikuttaahan se ruuan imeytymiseen tuo
mahan sekaisin olo ja proteiinin pilkkoutuminenkin
heikentyy ja juuri lihasmassan kasvamiseeen proteiini on elintärkeää.

Mutta mitä mieltä olette onko keliakia ja vatsan
oireilut tuon kehittymättömyyden taustalla ja olen
kyllä yrittänyt syödä riittävästi ja reenata monipuolisesti kunnon ohjelmilla vai onko vaan jotkin sitte lahjakkaampia....En oikeasti löydä tähän muuta vastausta kun nuo mahanoireilut, helppoahan se olisi jos ruoka sulaisi normaalisti ja ei tulisi oireita. Kommentteja??

4

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raakku3

      Suomen vahvin nainen kilpailuissa kilpailee henkilö jolla on keliakia, taisi olla Meri-Tuuli en muista sukunimeä, joten ei se keliakia ainakaan voimailun este ole.

      • kesän tyttö

        Keliakia ei varmaan vaikuta voimailuun kunhan dietti on gluteeniton ja muuten ravinto monipuolista ja erityisesti voimailun kannalta proteiini oikeassa suhteessa. Sulla maha vaivoja, selvitä syy jotta voit saada oikeanlaisen ruoka valion.


      • imv
        kesän tyttö kirjoitti:

        Keliakia ei varmaan vaikuta voimailuun kunhan dietti on gluteeniton ja muuten ravinto monipuolista ja erityisesti voimailun kannalta proteiini oikeassa suhteessa. Sulla maha vaivoja, selvitä syy jotta voit saada oikeanlaisen ruoka valion.

        En niinkään voimaile mutta harrastan kestävyysurheilua ja esim. urheilujuomat ovat aikamoista teollisuusmyrkkyä herkistyneille ruuansulatuselimille. Käytätkö itse jotain proteiinijuomia? Kyllä ruokavalio korjaa vauriot eli pitemmän päälle kun malttaa syödä "puhdasta" kotiruokaa niin alkaa tuloksia näkyä!


      • ksgf
        imv kirjoitti:

        En niinkään voimaile mutta harrastan kestävyysurheilua ja esim. urheilujuomat ovat aikamoista teollisuusmyrkkyä herkistyneille ruuansulatuselimille. Käytätkö itse jotain proteiinijuomia? Kyllä ruokavalio korjaa vauriot eli pitemmän päälle kun malttaa syödä "puhdasta" kotiruokaa niin alkaa tuloksia näkyä!

        Niin, pääkysymykseni oli siis kuinka
        heikentävästi ruokavalio voi vaikuttaa reenaukseen
        jos ruoka ei ole kohdillaan ja keliakiaa
        on. ELi ruoka on oikeanlaista reenien suhteen mutta tulee löysänä ulos ja maha on sekaisin. Oireet alkavat yleensä 2 tunnin kuluttua syönnistä.

        Käytän kyllä urheilujuomia myös, mutta
        vaikka niitä ei käytä on oireet olemassa mikä
        tosiaan viittaa ruokavalioon.

        Olen tietoinen vatsaongelmista ja nythän se sitten
        selviää tuon gluteenittoman ruokavalion
        yhdistäminen reenaukseen kun sitä ruokaa alan
        oikeaoppisesti syömään ja aloitan taas kuntoilun.

        Ja diagnoosista vielä, että ei ole keliakiaa todettu verikokeesta joka taasen ei välttämättä
        sitä edes näytä ( näin sanoi lääkäri) ja siihen
        tähystykseen en näe syytä koska oireet ovat 99%
        keliaakikon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe