Mitäs mieltä olette asiasta kun omasta
mielestäni tuo punttisalilla käynti on aina
ollut tosi vaikeaa kehityksen kannalta. Olen
harrastanut aktiivisesti n. 5 vuotta ja kehitystä
ei kyllä ole tullut juuri ollenkaan.
Maha on aina melkein kuralla ja kaikki keliaakikon
oireet on olemassa. Nyt kun ajattelee jos keliakia
on niin vaikuttaahan se ruuan imeytymiseen tuo
mahan sekaisin olo ja proteiinin pilkkoutuminenkin
heikentyy ja juuri lihasmassan kasvamiseeen proteiini on elintärkeää.
Mutta mitä mieltä olette onko keliakia ja vatsan
oireilut tuon kehittymättömyyden taustalla ja olen
kyllä yrittänyt syödä riittävästi ja reenata monipuolisesti kunnon ohjelmilla vai onko vaan jotkin sitte lahjakkaampia....En oikeasti löydä tähän muuta vastausta kun nuo mahanoireilut, helppoahan se olisi jos ruoka sulaisi normaalisti ja ei tulisi oireita. Kommentteja??
keliakia sekä voimailu
4
727
Vastaukset
- Raakku3
Suomen vahvin nainen kilpailuissa kilpailee henkilö jolla on keliakia, taisi olla Meri-Tuuli en muista sukunimeä, joten ei se keliakia ainakaan voimailun este ole.
- kesän tyttö
Keliakia ei varmaan vaikuta voimailuun kunhan dietti on gluteeniton ja muuten ravinto monipuolista ja erityisesti voimailun kannalta proteiini oikeassa suhteessa. Sulla maha vaivoja, selvitä syy jotta voit saada oikeanlaisen ruoka valion.
- imv
kesän tyttö kirjoitti:
Keliakia ei varmaan vaikuta voimailuun kunhan dietti on gluteeniton ja muuten ravinto monipuolista ja erityisesti voimailun kannalta proteiini oikeassa suhteessa. Sulla maha vaivoja, selvitä syy jotta voit saada oikeanlaisen ruoka valion.
En niinkään voimaile mutta harrastan kestävyysurheilua ja esim. urheilujuomat ovat aikamoista teollisuusmyrkkyä herkistyneille ruuansulatuselimille. Käytätkö itse jotain proteiinijuomia? Kyllä ruokavalio korjaa vauriot eli pitemmän päälle kun malttaa syödä "puhdasta" kotiruokaa niin alkaa tuloksia näkyä!
- ksgf
imv kirjoitti:
En niinkään voimaile mutta harrastan kestävyysurheilua ja esim. urheilujuomat ovat aikamoista teollisuusmyrkkyä herkistyneille ruuansulatuselimille. Käytätkö itse jotain proteiinijuomia? Kyllä ruokavalio korjaa vauriot eli pitemmän päälle kun malttaa syödä "puhdasta" kotiruokaa niin alkaa tuloksia näkyä!
Niin, pääkysymykseni oli siis kuinka
heikentävästi ruokavalio voi vaikuttaa reenaukseen
jos ruoka ei ole kohdillaan ja keliakiaa
on. ELi ruoka on oikeanlaista reenien suhteen mutta tulee löysänä ulos ja maha on sekaisin. Oireet alkavat yleensä 2 tunnin kuluttua syönnistä.
Käytän kyllä urheilujuomia myös, mutta
vaikka niitä ei käytä on oireet olemassa mikä
tosiaan viittaa ruokavalioon.
Olen tietoinen vatsaongelmista ja nythän se sitten
selviää tuon gluteenittoman ruokavalion
yhdistäminen reenaukseen kun sitä ruokaa alan
oikeaoppisesti syömään ja aloitan taas kuntoilun.
Ja diagnoosista vielä, että ei ole keliakiaa todettu verikokeesta joka taasen ei välttämättä
sitä edes näytä ( näin sanoi lääkäri) ja siihen
tähystykseen en näe syytä koska oireet ovat 99%
keliaakikon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003124359- 152193
- 1872004
- 1041423
- 701291
- 74952
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57927IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2869Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119804Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59726