Mobiilivaihde kokemuksia????

tiedosta kiitollinen

Harkitsemme yritykseen mobiilivaihdetta lähinnä sen joustavuuden takia eli kuka tahansa voi vastata puhelimeen milloin tahansa, mistä tahansa...

pari kysymystä!

Miten käyttö ja käyttöönotto on Teillä sujunut?

Firmassa on pari saunalahden 3000 minsan puhepakettia eniten soittavilla... voiko/ kannattaako tällaisen mobiilivaihteen alaliittymään laittaa soitonsiirron tällaiseen totaalipakettiin... toimiiko????

Muutkin kommentit tervetulleita....

16

8637

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mobiilivaihteenhoitaja

      Meillä on Soneran mobiilivaihde. Se vaatii teknisen liittymän ja käytännössä meille pakkomyytiin myös tietty määrä puheminuutteja yrityksen sisälle. Eli joka kuukausi maksetaan n. 15 euroa / liittymä soittelee yrityksen sisällä tai ei. Mutta muuten olen tyytyväinen mobiilivaihteeseen. Tallensin tuon teknisen liittymän puhelinnumeron kännykän muistiin (kun joku soittaa vaihteeseen, puhelimen näytöllä näkyy "Vaihde soittaa") ja opettelin lyhytnumerot ulkoa niin pystyn hoitamaan vaihdetta vaikka marketin hyllyjen välissä. Kätevää ja nykyaikaista. Suosittelen jos vain pääsette hinnoissa sopuun. Tuossa puhepakettijutussa kannattaa ottaa yhteyttä eri operaattoreiden myyjiin ja pyytää tarjous kokonaan uudestaan, hinnat saattavat heitellä kovastikin.

      • Nekku_H

        Okei, ei jaksaisi joka ikiseen viestiin täällä vastata mutta näyttäisi siltä, että tämän asian suhteen ollaan auttamattomasti kahvilla, niin onhan tässä pari hassua kysymystä pakko vaan tehdä.

        Nyt, ei millään pahalla, mutta jotenkin onnistuit puhumaan itsesi täysin ristiin.

        Pakkomyytiin, kuullostaa tosi mukavalta. Kuis kauaks aikaa sulle nyt sitten pakkomyytiin tuo?

        Se on kiva sieltä marketin hyllyjen välistä hoitaa jotain puhelinvaihdetta. Kätevää ja nykyaikaista. Entä onko numeroiden opetteleminen nykyaikaista?

        Sekin on tosi nykyaikaista, kun sulla näkyy näytössä että "Vaihde soittaa". Mitä ajattelit tehdä sillä tiedolla, vai onko se sitten oikeasti tietoa, ettet tiedä kuka sinulle soittaa?

        Olisi kiva tietää, miksi olet tosi tyytyväinen tuohon pakkomyytyyn ratkaisuun, onko se numeroiden naputteleminen marketin hyllyjen välissä se sun juttu.


    • Mika0800

      Mobiilivaihde kannattaa ottaa Saunalahdelta, jos aikoo laittaa soitonsiirron SL totaaliin.

      Syy: Soitonsiirto Saunalahti -> Saunalahti on maksuton, mutta soitonsiirto kilpailijan liittymään on maksullinen. Ja esim.Kolumbuksesta Kolumbukseenkin maksullinen !

      Tästä syystä soitonsiirtojen käyttö on harkittava huolellisesti siten että käytät vain maksuttomia soitonsiirtoja, poikkeuksena vain hätätilanneluonteiset poikkeustapaukset, kunhan sitten tuo poikkeustilanne ei jää pysyväksi, sillä silloinhan maksaisit myös jokaisesta sisääntulevasta minuutista !

      Jos siirrettyjen numeroiden tiedotuspalvelua ei halua käyttää, niin ks. myös SL PikkuKolmonen.

      Jos taas haluaa, niin katsopa linkistä, miten soitat alle 1 sentti/min:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=96&conference=595&posting=22000000027807761#22000000027807761

      Jos potentiaalisia puheluun vastaajia ei ole muutamaa enempää, voit rakentaa oman "mobiilivaihteen" myös ketjuttamalla varattusiirtoja näin:

      **67* KohdePuhelinNumero *11#

      (Olettaen, ettei koputusta käytetä)

      Jos koputusta käytetään, tun pariksi viivesiirto näin:

      **61* KohdePuhelinNumero *11*V#

      Tuossa V on sekuntimäärä 5-30, ja sen on pakko olla 5:llä jaollinen.

      Koputtavan puhelun voi myös hylätä, mutta tuota kannattaa harjoitella henkilökunnan kesken, ettei osaamattomuuttaan lyö asiakkaalle vahingossa luuria korvaan! Koputustilanteessa painettu punainen luuri kun monissa puhelimissa ei hylkää koputtavaa puhelua vaan lopettaa parhaillaan puhuttavan !

      HUOM: enintään 5 peräkkäistä soitonsiirtoa on sallittu, siis näin:

      A -> B -> C -> D -> E -> F -> G [EI -> H !!!]

      Yritys laittaa vielä siirto G -> H johtaa operaattorista riippuen joko varattuääneen soittajalle, tai sitten keskus käyttäytyy ikään kuin siirtoa G -> H ei olisi tehty ollenkaan.

      Tuo 5 rajoitus on tehty tämän estämiseksi:

      A -> B -> C -> D -> B -> C ...

      Näissä esimerkeissä siis

      A = Soittaja (esim. asiakas)

      B = liittymä, jonka numeroon A soittaa
      C = liittymä, johon B:stä on tehty soitonsiirto
      D = liittymä, johon C:stä on tehty soitonsiirto

      jne.

      Soitonsiirtoja voi olla useita erilaisia yhtäaikaa voimassa, kuitenkin siten, että täyssiirto (21) peittää voimakkaampana alleen muut mahdollisesti samaan aikaan vomassa olevat muut siirrot, jotka ovat:

      61 = Viivesiirto: Siirtyy, jos ei ole vastattu viiveajan (5-30 sekuntia) sisällä

      62 = Ei verkossa: katvealueella, virta pois päältä, jne.

      67 = Siirto kun numero varattu tai jos puhelu hylätään (soiva punaisella luurilla, koputtava laitekohtaisella tavalla: ks. puhelimen oma käyttöohje)

      Siirtokomentojen loppuosassa oleva 11 on äänipuhelujen tunnus. Tuleville data- ja faxpuheluille on omat tunnuksensa (13 ja 20, jos muistan oikein).

      tuon 11 voi myös jättää pois, jolloin kytkeytyvät samalla sekä ääni- data- että faxpuhelujen siirrot.

      Soitonsiirtoja voi myös ohjata AT -komennoilla PC:ltä käsin, edellyttää datakaapelia tai Bluetooth -yhteyttä (mahd. myös IR -portti) sekä datakelpoista puhelinta.

      Ohjelmistollisista mahdollisuuksista: soita ja kysy, nro 2 klikkauksen takaa.

      • Nekku_H

        Juuri näin,

        A,B,C, 1, 2, 6, 7, 3, 2, #, %, & ja sitten homma toimii. Ja jos joku on poissa, niin sitten H, IA, 97#, 213 9554.

        Tulee ihan 80-luku mieleen.

        Sen jälkeen voi soittaa Saunalahden asiakaspalveluun ja odottaa jonossa 47 minuuttia. Kun sieltä lopulta vastataan, on kupla otsassa sen verran korkealla, ettei niitä olennaisia kysymyksiä kuitenkaan muisteta taas kysyä. Montakohan kertaa kukin meistä on sulkenut puhelimen ja ärräpäineen "ai niin seki piti kysyy voihan v..".

        "ei tässä mikään ydinfyysikko tarvitse olla" ei taida ihan päteä. Yritä tuota mainitsemaasi esimerkkiä kouluttaa koko lafkalle, puihin menee ja yksi heikko linkki lyttää koko systeemin.


    • Nekku_H

      Vastataanpa, mutta sivutaan hieman asiaa, koska ymmärrystä ei löydy ylipäätään kun puhutaan mobiilivaihteesta, mobiiliratkaisuista, mobiilista, vaiheista, puhelinratkaisuista. Hemmetti, kaikkihan on kommunikaatioteknologiaa ja mobiilivaihde vain pieni siru tuossa sekaisessa ICT-maailmassa ja sitä myydään lisäarvotuotteena hölmöille, ketkä eivät ymmärrä sen tuottavan lisäarvoa muuta kuin operaattoreille.

      Mobiilivaihdetta ei kannata missään tapauksessa ostaa, ellei ole ihan pakko, hetken mielihäiriö tai ymmärrys ei riitä tutkimaan muita alan kommunikointiratkaisuja.

      Yrityksillä vaikuttaa olevan ainoastaan negatiivista sanottavaa näistä vaihteista, se hetken hurma vaihtuu toisenlaisiin ongelmiin. Tämän vuoksi mobiilivaihde on esimerkiksi yleisesti /telemarkkinoitu!/ yritysratkaisu. Osta lehti, osta TV-lupa, osta mobiilivaihde. Tuossa vaiheessa se ostetaan, tehdään pitkä sitova sopimus ja sitten kirotaan kun yrityksen vaihteet ja koko asiakaspalvelujärjestelmä jo käsitteenä sekoaa täysin. No myönnetään, että jos firmassa tosiaan on vain pari kaveria töissä eikä se kommunikointi tai asiakaspalvelu ylipäätään ole olennaista eikä kiinnosta, ei muuta kuin mobiilivaihde pakkaa sekoittamaan ja hurraa, yksi ongelma on ratkaistu negatiiviseen suuntaan.

      Olemassa on huomattavasti edistyksellisempiä ratkaisuja, kuten helppokäyttöisiä VoIP ja kännyköihin ympättyjä kommunikaatioportaaleita, mitä ei voi käytännössä edes verrata tuohon toimimattomaan mobiilivaihteeseen. Ovat eri luokkaa, mutta jos tuota tavoitettavuutta ja aitoa erinomaista asiakaspalvelua (kilpailukykyä!) halutaan saavuttaa tässä hektisessä kilpaluympäristössä, on ymmärrettävä se, ettei sitä tuolla mobiilivaihteella saa koskaan aikaiseksi.

      Olennaista noissa liittymissä muuten on se oikea kustannus, ei suinkaan Saunalahden markkinoima 3000 minuuttia. Kuka sitä oikeasti seuraa ja vertaa markkinoiden todellisiin kustannuksiin? onhan se toki seksikästä, että maksetaan aina se kiinteä kuukausierä, mutta kyllä se vaan niin menee että edelleenkin se ainut ja alkuperäinen sekuntiveloitus on kaikista paras ratkaisu melkein joka ikisessä tapauksessa, ilmaiset puhelut hoidetaan sitten VoIP-ratkaisuilla.. puhumattakaan tuosta (esimerkiksi Saunalahden) 80€ kuukausimaksusta jolla saa sitten puhua niin paljon kuin ikinä haluaa - useimmat eivät koskaan tajua sitä, että todella harva ihan oikeasti käyttää tuota koko summaa, sillä yrityksissä ollaan kovin pihalla kaikista kommunikaatioratkaisuista. Niin ja sitten, kannattaa tosiaan harkita voice over IP -ratkaisuja näille paljon puhuville kavereille. Niitäkin saa nykypäivänä. Mitään mobiilivaihde-sössöä ei kuitenkaan kannata ostaa. Entä mitä ihmeen järkeä on tehdä näiden asioiden suhteen näinä aikoina 24 kuukauden sopimuksia? ei yhtään mitään.

      Asiakaspalvelualan vankkana ammattilaisena voin kertoa, että suomessa ollaan edelleen varsin matalalla tasolla näiden tavoitettavuuksien suhteen ja tulevaisuudessa ja etenkin näinä "vaikeina aikoina" tuo tulee korostumaan. Pahimmassa tapauksessa säästellään juuri sieltä, mistä ei pidä säästää ja ehkä ei tajuta, että toimivalla kommunikaatioratkaisulla säästetään jostain muualta.

      Kerrotaas tässä nyt yksi esimerkki.

      Kokemusta on esimerkiksi yrityksestä, jossa karsittiin kustannuksia vähentämällä kännyköitä ja/tai laskemalla kustannuksia rakentamalla erilaisia limiittejä, käyttämällä puhelimia ainoastaan työpuheluihin .. ja niin edelleen. Sama päti sitten tietysti sähköpostiin ja tietokoneisiin. Ekana karsittiin tietokoneita sieltä, "missä niitä ei tarvita". Siellä missä "niitä tarvittiin", suljettiin sähköpostit ja muut "turhat asiat" pois, ATK-päällikkö sulki palomuurista kaiken parhaaksi katsomansa kuten selainten ja IM softan käytön. Koneista tehtiin tyhmiä päätteitä, koska ajateltiin että ihmiset ovat tyhmiä. Ei päässyt kommunikoimaan. Mitä siitä seurasi? katastrofi. Joka ikinen asia mitä olisi pitänyt ilmoittaa, jäi ilmoittamatta. Työntekijän lähtiessä työpaikalta, häntä ei tavoitettu sitten mitenkään. Eri osastojen välillä ei ollut muuta kommunikaatioratkaisua kuin kävellä johonkin ja kertoa asiasta, eli seurauksena tilanne, jossa työntekijät ravasivat 20 kertaa päivässä sinne sun tänne vain todetakseen, että joku ei ole paikalla. No mitä siitä sitten seurasi? no tietysti se, että tieto ei enää kulkenut suuntaan eikä toiseen. Vakava ongelma, mikä ei ollut kyseisen yrityksen yritysjohdon ymmärryksessä ollenkaan, sillä siellä tuijoteltiin ainoastaan numeroita, ei raportteja koska uskotaan, ettei raportteja saa tai jos saa, niin ne maksavat valtavasti, mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Yrityksen tuottavuus vuositasolla kärsi varmasti kymmeniä tuhansia, ellei enemmän, parin tuhannen euron säästämisellä. Todella järkevää, eikö vain? jos se näyttää numeroiden kannalta kivalta, niin kaikkihan menee hyvin.. puhumattakaan henkilöstön turhautumisesta ja asiakasystävällisyydestä.. kahville mennessään kukaan ei vastannut puhelimeen ja niin edelleen. Kyseinen yritys harrastaa vielä tänä päivänä samaa käytäntöä, mutta kuten kyseisessä yrityksessä toimihenkilönä istuva kaverini minulle kertoi, johdolle hymyillään ja muuten murjotetaan, ratkaisuja haetaan karsimalla edelleen kustannuksia ja sijoitetaan rahaa johonkin aivan muualle kuin juuri siihen olennaiseen.. ikävä kyllä tätä samaa tapahtuu kymmenissä tuhansissa suomalaisissa yrityksissä.

      Kaikkihan sen ymmärtää, että ei se asiakas jaksa kovin montaa kertaa soitella tavoittaakseen henkilöitä, ja siinä vaiheessa lähtee palveluntarjoaja vaihtoon. Hyvä asia esimerkiksi omalle yrityksellemme, oli tuo mobiilivaihde käytössä ja pääsimme purkamaan sopparin kun ei siitä vaan tullut mitään ja toisen ratkaisun parissa saatiin kaikki toimimaan aivan loistavan sulavasti. Tätä asiaa ei luonnollisesti muualla ymmärretä ja voin olettaa, että tässä kauniissa maassamme ihmetellään suuresti miksi liikevaihto ei kasva ja asiakastyytyväisyys on matalalla ja samaan aikaan tehdään erittäin heikkoja päätöksiä kommunikointiratkaisujen osalta, kun niiden pitäisi olla lähinnä se ensisijainen tekijä.

      Asiakaspalvelupäällikkö, PK-yritys

      • mokke_T

        Mobiilivaihde soveltuu vain ja ainoastaan paljon liikkuvaan ympäristöön kuten pk -kuljetusfirmat tai siivousfirmat joissa omistajatkin siivoaa ja kuskaa. Muille yrityksille siitä ei koidu hyötyä kustannussäästöissä, eikä toimivuudessa. Kustannussäästöissä operaattorit ovat hyviä jemmamaan todelliset kulut jotka mobiilivaihteesta tulee (käytännössä kaikki lisukkeet maksaa).


    • ölöläö

      Ei ainakaan DNA:lta, ei toimi. Linjat vähänväliä nurin, ei tule puhelut läpi.perseestä palvelu.

      • kdjshf

        Samanlaisia kokemuksia.


    • yrittaja..

      Selvittelin eri vaihtoehtoja firmalle jossa tärkeää on että jokaiseen puheluun vastataan, toissijaista on niiden siirtely ihmisille jotka ei kuitenkaan niitä pysty hoitamaan. Erilaiset mobiilivaihdepalvelut hyvin erilaisine sopimusehtoineen ja samalla myytyine paketteineen olisi a) sitounut liikaa ja b) tullut varmasti kalliiksi riippumatta kuinka paljon puheluita sattuu tulemaan.

      Otettiin päänumeroon ylivuotopuheluiden siirto call centeriin jonnekin susirajan taakse, jossa vastataan aamusta iltaan firman nimellä. Jollei kukaan ehdi vastata niin ottavat soittopyynnön tai yhdistävät halutulle henkilölle. Yksittäisistä kännyköistä voidaan myös siirtä puhelut vaikka kokouksen tai loman ajaksi call centeriin.

      On toiminut hyvin ja tullut edullisemmaksi kuin halvin mobiilivaihde, samalla hinnalla saadaan ihminen langan päähän eikä asiakasta pomputeta numerosta toiseen.

    • Kilpailutus rules

      Näiden asioiden arpominen kannattaa jättää ammattilaisten hoidettavaksi. Toteutimme mobiilivaihderatkaisumme kilpailutuksen uudella BidGate-kilpailutuspalvelulla ja voin todeta että homma toimii. Ensin BidGaten porukka analysoi kaikki laskutusdatamme, jonka kautta saatiin selkeä näkymä nykyisen ympäristömme rahasyöppöihin.

      Tämän jälkeen kilpailutus julkaistiin BidGate-palvelun kautta, jonne operaattorit jättivä tarjouksensa pyydetystä mobiilivaihderatkaisusta. Selkeä tarjousvertailu oli nähtävissä heti tarjousajan umpeuduttua yrityksemme omassa BG käyttöliittymässä. Tarjoukset oli suhteutettu silloisiin liikennemääriin ym. dataan, jolloin näimme heti mitä tarjoukset meille todellisuudessa/kk ja /vuosi maksavat. Samalla saimme merkittävät kustannussäästöt, hyvin toimivan ratkaisun ja mikä parasta omaa aikaa hommaan toteuttamiseen meni käytännössä 15 min!!!

      Eli suosittelen lämpimästi jos yrityksessänne näitä asioita mietitään. Totuushan on että operaattoreiden myyjiä ei jaksa kaikkia tavata ja tarjouksia on mahdoton vertailla. BG on onnistunut mielestäni toteuttamaan loistavan ja todella hyödyllisen palvelun meille kiireisille yrittäjille. Katso itse jos kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta www.bidgate.fi

      • Rupale

        Nämä omaa firmaansa/tuotettaan mainostavat mukamas-tyytyväiset-käyttäjät ovat aina niin hauskoja. :)


      • hohjaa
        Rupale kirjoitti:

        Nämä omaa firmaansa/tuotettaan mainostavat mukamas-tyytyväiset-käyttäjät ovat aina niin hauskoja. :)

        Ja nämä ikiwanhojen ketjujen nostajat ovat aina yhtä tylsiä.


    • wefuih

      Hinta ratkaisee.. kaikilla nykyään suurinpiirtein samanlainen järjestelmä.

    • Mekin-Bidgatelaisia

      >> Ensin BidGaten porukka

      Meilläkin on jo todella pitkään ollut ihan tuo sama malli BidGaten mobiilivaihteesta. Asiantunteva porukka tuli meilläkin asentamnaan ja se sama ja yhtä asiantunteva porukka on ylläpitänyt mobiilivaihdettamme hyvässä kunnossa todella pitkään.

      Mielelläni suosittelen kaikille kiinnostuneille BidGaten tuotesarjan tuotteita. Ne eivät ole kaikkein halvimpia vaan keskihintaisia, mutta laatu on huippuluokkaa.

      Tilaa sinäkin BidGaten järjestelmä teidän firmaanne. Toimi samalla tavalla kuin jo kymmenet tuhannet muut yritykset ovat valinneet, eli BidGaten tuotesarjalaiset oman talonne järjestelmäksi.

      BidGate rules, BidGate works.

    • yrittäjä

      Mobiilivaihteet jotka ei ole kytkennällisiä tiettyyn operaattoriin ovat ainoita kannattavia ratkaisuja. Käytännössä se menee niin, että maksat x €/kk palveluntarjoajalle ja nappaat yrityksessäsi kaikki puhelut haaviinne.
      Eli
      On ongelma että tuotto ei oo suurta. Mainoksiin laitetaan viikottain paljon ja näkyvyys on hyvää. Puheluita tulee niin paljon ettei niihen pysty kokoajan vastata tai työ on palvelutyötä esim. kassalla tai hyllyjen välissä.
      Menetys on suurta kun asiakkaat menee sivu suun kun ei pysty heti palvella.
      Ratkaisu. Mobiilivaihde
      Jos et kerkeä vastaamaan puheluun se siirtyy seuraavalle, tai halutessanne se soi tietyissä puhelimissa yhtäaikaa ja se joka kerkee ensimmäisenä vastata hoitaa homman. Jos kukaan ei kerkeä vastata, se menee takaisinsoittolistalle ja voit soittaa silloin kun on aikaa.
      Ette menetä sillin asiakkaita ja mainontanne saa vastinetta. Menetetyn rahan siasta saatte kauppoja ja tuottoa.
      Applikaatiossa on myös mahdollisuus lisätä oletko poissa tai kokouksessa, syömässä tms.
      Ei ongelmia tai jos sellaisen löydät niin on ilmainen tuki joka auttaa tilanteessa pikaisesti.
      Käyttöönottoon tulee työntekijä paikanpäälle opastamaan alkuun.
      Joten mikä oli ongelma?
      -Mustalinja, Musta-Pekka Oy

    • Syvältä

      Aivan persee,,,,, on koko liittymä. Ainakin kerran kuukaudessa joku toiminta häiriö ja puhelut ei liiku mihinkään suuntaan. Kannatta ihan joku muu valita. Ei toimi tässä talosssa muu kuin laskutus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    5. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      984
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      81
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe