Ketä olette ja mistä tiedätte asioita Islamista?

kysyjälle vastaus

HEi,
olen lukenut vaikka minkälaista tekstiä täällä kun te vakituiset olette vastaneet kysyjille tai komentoinen tietoanne. Kysynkin keitä olette ja mistä te muka tiedätte Islamista vai oletteko vain googlettamalla saaneet selville asioita?Onko teillä joku Islam kerho jossa keskustelette näitä asioita vai oletteko Muslimeja vai muuten vaan jokapaikan tietäväisiä mukamas?Ihan hassulta tuntuu seurata kun joku kysyy jotain ihan vain tietämättä asioita niin alkaa monen rivin komentit ja jopa englanniksi tulla(huomaa että sen tekstin on googletettu)ja jos kysyy lisää alkaa heti pilkkaaminen että etkö jo tajua! oletko tyhmä! Ja samaiset ukot täällä vastaa vai oletteko kenties naisia, jotka ette uskalla omalla naismaisella nimimerkillä esiintyä?
En tarkoita pahalla kysyä, mutta suuri ihmetys on tätä Islami tietoutta teillä olevan?
Käyttekö kenties muillakin palstoilla kommentoimassa muita uskontoja vai onko se vain tämä Islam??
Ihmettelen ja toivon järkeviä vastauksia ei tarvitse nipottaa tai suuttua asiasta, sillä jotenkin tuntuu siltä että olette periaatteen miehiä vaan jotka halajaa mollata jotain uskontoa!?
Kiittäen tiedosta, varmaan muutkin matti meikäläiset halajaa tietää ketä te muka olette ja mistä Islamista tiedätte?

Ps: sugran

9

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asenteellinen,

"muka" "mukamas" höysteenä. "Keitä te ootte te nuoret poijjaat kun en mä tunne teitä.."

Toivot järkeviä vastauksia, vaikka kysymyksesi on järkevästä kaukana ;)

• Eihän?

Olen itse seurannut palstaa kuutisen vuotta ja havainnut monen nykyisinkin kirjoittavan tulleen palstalle tuossa vuoden 2003 aikana.

Neljän vuoden aikana varmaankin kenelle hyvänsä palstaa seuraavalle tulee monet islamin käsitteet tutuksi, erityisesti ne joista palstalla on erimielisyys koska niistä kirjoitellaan eniten.

Palsta oli aiemmin monipuolisempi kuin nykyään, sillä silloin palstalla oli useita uskontoaan tuntevia muslimeita, moni näistä valitettavasti lopetti kahdessa eri vaiheessa kirjoittelemisen:

- ensimmäisen kerran osa kirjoittajista lopetti palstalla erään nykyisinkin palstalla vaikuttavan kirjoittajan vedottua heidän palstalla kirjoittelun lopettamiseksi, koska näytti ettei islamista saatu kehitettyä keskustelua jossa olisi tuotu esiin ainoastaan positiivisia puolia. Lisäksi kyseinen kirjoittaja ei saanut itse haluamaansa huomiota "vastapuolen" ollessa enemmän kiinnostunut muslimien mielipiteestä, joten hän pyrki kärjistämään erimielisyyksiä.

- toinen muslimien vetääntyminen tapahtui kun palstalle saatiin täysin epäonnistunut sheriffi (ennen nykyistä) joka pyrki poistamaan alkuun eri mieltä kanssaan olevien tekstit, myöhemmin lähes kaiken keskustelun. Kenkää sille tuli (?) mutta vuoden se kesti.

Suurin osa palstalaisista tuntuu olevan kiinnostunut enemmänkin islamin vaikutuksesta ympäristöönsä, muillakin uskontopalstoilla kirjoittelee lähinnä muutama kiihkeä uskovainen. Aika suuri osa kirjoittajista tuntuu olevan tavallisia suomalaisia joille uskonto ei ole tärkeä asia, mutta tuo ympäristövaikutus kiinnostaa.

Yksi aika usein palstalla näkyvä ryhmä on satunnaiset vierailijat jotka ovat lomallaan seurustelleet muslimimiesten kanssa ja uskovat viikon seurustelun jälkeen tuntevansa islamin. Nämä yleensä häipyvät munattuaan ensin itsensä. Näiden palstan valinta riippuu siitä mihin halvimmat lomalennot suuntautuu, nykyisin Egyptiin ja Turkkiin eli islam-palstan suosio on taattu.

• .. kysyn

Samaa täällä on kysytty ennenkin.

Nämä palstan sankarit ovat kuitenkin järkkymättä sitä mieltä, että internetistä se totuus löytyy, eikä haittaa vaikka eivät ole koskaan yhtään muslimia elämässään nähneet. He myös ylpeilevät sillä, että eivät usko Islamin "propagandaa". He tosin liikuttavan tunnollisesti uskovat kaiken läntisten suurvaltojen islaminvastaisen propagandan.

Ja sitten ovat tietysti nämä Hadith "asiantuntijat"... heidän elinaikansa tuskin riittäisi kaikkien niiden lukemiseen, saati sitten kriittiseen vertailuun, mutta napsivatpa joukosta mieleisensä fraasit (yleensä aina ne samat)

Erään nimimerkin viestien määrästä päivittäin voi päätellä, että hänellä ei ole muutakaan elämää kuin tämä palsta. Toisinaan ko. nimimerkki on sukkuloinut keskustelusta toiseen yksinään silloinkin, kun muut ovat olleet viihteellä, perheen parissa, tapailleet ystäviään, katsoneet jääkiekkoa... Joillekin tämä palsta on ilmiselvästi pakkomielle, eikä mielipiteenvaihto foorumi.

Tervetullutta vaihtelua siihen väliin tuovat muutamat asialliset ja rauhallisen analyyttiset kommentit.

Olen uskovainen kristitty enkä aio Islamiin kääntyä. Olen kuitenkin paljon tekemisissä privaatisti ja työelämässä eri uskontojen ja kulttuurien edustajien kanssa. Minua kiinnostivat maailman suuruskonnot jo lukiossa. Nykyään aihe kiinnostaa käytännön pohjalta, pyrin ymmärtämään tätä maailman menoa mahdollisimman objektiivisesti. Toisille taas näköjään riittää, kun näkevät tämän maailman oman mielensä mukaan.

Islamiin tutustumista tuskin kannattaa aloittaa tältä palstalta...

• there are

this type of Christians in Finland as well!

• there are kirjoitti:

this type of Christians in Finland as well!

...many this kind of Christians in Finland and elsewhere too. The war-monger Christians only are common in this kind of sites where they are able to express themselves.

• Rantavahti

>Kiittäen tiedosta, varmaan muutkin matti meikäläiset halajaa tietää ketä te muka olette ja mistä Islamista tiedätte?

Ainoa pelastuksen lähde on Koraanimme. Mistä olet karannut?

• emme saa

edes vastata sinulle keitä olemma ja mitä tiedämme.

• Keskustele islamin uskosta, niin sanotaan tuolla palstan otsakkeessa.
      Ei siellä käsketä keskutelemaan keskustelijoista. Vaikka sitäkin täällä sattuu. Kerro vaikka itsestäsi ja sitten mitä tiedät islamista.

• ...ennen kaikkea erinäisten keskustelijoiden teksteihin. Lieneekö tuo kielletty.

Sen sijaan itsestään kertominen tällaisilla palstoilla saattaa olla vaarallista, jos vastustaa vaikkapa uskontorasismia. Rasisteilla kun on valitettavan usein taipumusta olla väkivaltaisia sellaisia kohtaan, jotka rasismia vastustavat.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      34
      4281
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      49
      2263
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      47
      1395
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      85
      1220
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1168
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1146
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1090
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      955
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      889
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      59
      881
    Aihe