köynnös vai pensaskrassi

.......

eli siemenestä laitoin molempia kasvamaan ja nyt en enää tiedä kumpi on kumpi..en tietenkään merkinnyt niihin purnukoihin mitään, erotanko niitä jostakin vai odottelenko vaan millai ne lähtee kasvamaan.

7

5359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muusta erottaa

      Ainakin silloin tiedät,kun toinen alkaa kiipeämään ja toinen kasvaa vain puskaksi

      • viime kesänä

        köynnöskrassia ja laitoin sellaiseen pajutorniin kasvamaan. Se ei kuitenkaan alkanut köynnöstyä vaan kasvoi kuten pensas, olikohan saattunut väärät siemenet pussiin.


    • Nonzilla

      Kylvin molempia, pensas- ja köynnöskrassia enkä merkkaillut mitään. Sen verran huomasin, että viime kesänä avatusta köynnöskrassin siemenpussista kylvetyt siemenet eivät meinanneet millään lähteä itämään. Pensaskrassin siemenet alkoivat kasvaa hurjaa vauhtia, mutta enää en erota niitä mistään.

      Taimet ovat nyt noin 20-senttisiä. Osan olen jo koulinut, mutta osa on vielä koulimatta. Kylvin osan siemenistä tyhmänä pilttipurkkeihin, joista taimet on todella vaikea irrottaa vahingoittamatta juuria.

      Voiko krassitkin istuttaa ulos vasta kesäkuun 10. päivän jälkeen? Käsittääkseni krassit eivät kestä yöpakkasia laisinkaan...?

      • Parvekkeen viherpeukalo

        .. se taitaa valitettavasti olemaan kun kyseinen kasvi on sen verran hauras rakenteeltaan. itsekkin juuri mietiskelin ja aloitin uuden keskustelun :)


      • Pihatatar

        AIkani kasvatin krasseja sisällä, mutta aina ne palelivat ulosviennin jälkeen itsensä lähes kuoliaaksi. Siksi olen kokonaan luopunut esikasvatuksesta ja olen laittanut ne suoraan ulos isoihin purkkeihin jo monta vuotta. Taimet kasvavat heti paljon jykevämmiksi eivätkä pelästy ulosvientiä. Jos on tulossa hallaa, olen joko peittänyt purkit hallaharsolla tai tuonut koko sakin sisälle.


      • sormisuussa.
        Pihatatar kirjoitti:

        AIkani kasvatin krasseja sisällä, mutta aina ne palelivat ulosviennin jälkeen itsensä lähes kuoliaaksi. Siksi olen kokonaan luopunut esikasvatuksesta ja olen laittanut ne suoraan ulos isoihin purkkeihin jo monta vuotta. Taimet kasvavat heti paljon jykevämmiksi eivätkä pelästy ulosvientiä. Jos on tulossa hallaa, olen joko peittänyt purkit hallaharsolla tai tuonut koko sakin sisälle.

        Ensimmäistä kertaa ostin pensaskrassin siemeniä(aikaisemmin aina köynnöskrasseja) Honteloita ovat, sellaista pientä kirjavaa lehteä tekevät. Voikohan noita laihaliinuja leikata??


      • bad gardener
        sormisuussa. kirjoitti:

        Ensimmäistä kertaa ostin pensaskrassin siemeniä(aikaisemmin aina köynnöskrasseja) Honteloita ovat, sellaista pientä kirjavaa lehteä tekevät. Voikohan noita laihaliinuja leikata??

        vielä mitään näkyvissä, viikon olleet ulkona siemenet petissä.

        Netistä tuota leikkaamista katselin - joku sanoi että ei haittaa vaikka leikkais, joku sanoi, että pensaskrasseja tarvitse leikellä. Ota siitä sitte selvää - mulla todennäköisesti ei synny edes mitään leikkelyn miettimisen arvoista :)))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe