Fysiatrit Jussi Timgren ja M. Turunen Hki.

Kipuileva kyy

Kokemusta hemmoista???

13

7739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman kyytä

tarvetta, aina on apu tullut muualta ja si:t olleet kohdallaan. Oikeastaan niihin ei ole tarvinnut koskaan koskea, kun on alaselkäkipuja ollut.

• katos poikaa

kysyttiin kokemusta edellisistä, ei kokemattomuutta.

• ja sitä piisaa
        katos poikaa kirjoitti:

kysyttiin kokemusta edellisistä, ei kokemattomuutta.

meinaan kyllä on käyty. mutta kannattaisi ensin kertoa mitä vaivaa kysyjällä on että osaisi profiloida oikein...

• Kipuileva kyy
        ja sitä piisaa kirjoitti:

meinaan kyllä on käyty. mutta kannattaisi ensin kertoa mitä vaivaa kysyjällä on että osaisi profiloida oikein...

Kaikki alkoi tosi kovalla molemmin puoleisella pakarakipuna(piriformis?) ja nyt myöhemmin myös alaselkävaivaa.. Kun lepään ja etenen vaivan ehdoilla, saan vaivan aika rauhalliseksi-kin. Mutta oikeen mitään ei kärsi nostella ja kyyryily ehoton, ei kärsi.

Mitäs muuta..pahimmillaan polttelevaa juilintaa..Mutta myös osa pakaraa tunnotonna.

• onko käyty
        ja sitä piisaa kirjoitti:

hierojalla laukaisemassa lihasten kireyttä?
        onko käyty kansanparantajalla tarkistuttamassa suoliluiden asento, vaihtoehtoisesti voi käydä turusella tai timgrenillä
        onko lihashuoltoa pidetty yllä jatkuvasti?
        tuntuu vähän helpolta noi vaivat--

• olen käynyt

Kävin tuon Jussi Timgrenin luona joka diagnisoi minulle Si-nivelen virhe asennon.Olin sen itse tiennyt ja kuullut monelta taholta,mutta tämä oli ensimmäinen lääkäri joka tiesi asiasta jotain ja uskoo siihen.Eli minun kohdalla positiivinen käynti kokemus,että sai vihdoinkin virallisen lausunnon kipuihini.

• hoidettu

Suomessa on ilmeisesti vain kaksi fysiatria jotka siitä jotakin tietää? Täytyy olla muitakin... missä he ovat?

• terve yksilö
        hoidettu kirjoitti:

Suomessa on ilmeisesti vain kaksi fysiatria jotka siitä jotakin tietää? Täytyy olla muitakin... missä he ovat?

Mitäpä, jos soittaisit niille kaikille ja kysyt, mitä osaavat.

Ja sitten menet luennoimaan heille, kuinka kaikki vaivat sultakin parani, kun Si-nivel laitettiin paikalleen.

Tosin järki lähti.

• En minä mutta kaveri

Kaveri kävi toisella,joka ei vilkaissutkaan mukana olleita röntgenkuvia eikä oikein kuunnellutkaan mikä vaivaa. Sanoi tietävänsä vaivan ja runttasi si-niveltä. Syy miksi kaveri meni sinne oli rintarangan lukot jotka aiheuttivat läpipistoa ja hengenahdistusta. Siihen ei koskettukaan koska tämä si-uskovainen luuli kaiken hoituvan lonkasta. Kaveri joutui avauttamaan rintarangan naprapaatilla.

• kävi siis tuolla kymenlaaks...

luulen mä ja tuliko oireisiin mitään helpotusta? miksi yleensä sit meni sinne?
        nuo hommelit hoituu kyllä tehokkaasti muuallakin.

• en ole kaverin asialla

Fysiatri teki mm. palpaatiotestin:
        ”Spina iliaca superior posterior tunnetaan palpaatiossa ja seurataan sen liikettä etuflexion aikana. Epäsymmetria merkitsee poikkeavaa liikettä ileumin ja sacrumin välillä”

Hän havaitsi kyseisen vasemman suoliluun si-nivelen vorlauf -ilmiön. Sen perusteella hän diagnosoi vasemman si-nivelen dislokaation.
        Sanoi sitten, että olisi huonoja ja hyviä uutisia, kummat haluan kuulla ensin. Kertoi sitten edellisen diagnoosin ja hyvinä uutisina sanoi osaavansa korjata sen.

En voi muuta kuin todeta samoin koska olen siitä lähtien pysynyt kivuttomana enka ole tarvinnut kipulääkkeitä aiempiin jokapäiväisiin kävely- ja istumiskipuihin sen koommin.

Jos joku haluaa kumota toimenpiteen oikeellisuuden ja tehon tapauksessani se ei kyllä onnistu. Olen nimittäin itse oman kehoni paras asiantuntija, kysehän on minun terveydestäni ja minun tuntemuksistani. Jos huomaan hoidon onnistuneen niin hoito oli oikea.

• ei kaverin asialla tälläkää...
        en ole kaverin asialla kirjoitti:

Fysiatri teki mm. palpaatiotestin:
        ”Spina iliaca superior posterior tunnetaan palpaatiossa ja seurataan sen liikettä etuflexion aikana. Epäsymmetria merkitsee poikkeavaa liikettä ileumin ja sacrumin välillä”

Hän havaitsi kyseisen vasemman suoliluun si-nivelen vorlauf -ilmiön. Sen perusteella hän diagnosoi vasemman si-nivelen dislokaation.
        Sanoi sitten, että olisi huonoja ja hyviä uutisia, kummat haluan kuulla ensin. Kertoi sitten edellisen diagnoosin ja hyvinä uutisina sanoi osaavansa korjata sen.

En voi muuta kuin todeta samoin koska olen siitä lähtien pysynyt kivuttomana enka ole tarvinnut kipulääkkeitä aiempiin jokapäiväisiin kävely- ja istumiskipuihin sen koommin.

Jos joku haluaa kumota toimenpiteen oikeellisuuden ja tehon tapauksessani se ei kyllä onnistu. Olen nimittäin itse oman kehoni paras asiantuntija, kysehän on minun terveydestäni ja minun tuntemuksistani. Jos huomaan hoidon onnistuneen niin hoito oli oikea.

fysiatri oli M Turunen

• vika

Timgreenillä olen käyny. Vuosikymmenet kärsin niistä rankakivuista. Timgreen etsi syyn, ja onnistui myös korjaamaan sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      10
      1681
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      131
      1670
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      253
      1198
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      887
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe