onko kohtalotovereita, joilla raskauden aikaisessa vaiheessa on kohonneita maksaarvoja!
minulla kutinan syy selvisi eilen, asat ja alat kohola reilusta. toinen arvo yli 400 ja toinen 550. kävin äitiyspoilla ja siellä asialle ei tehty mitään. lisättiin vaan verenpainelääk albetolia kun paineetkin ollut koholla. Nyt minulla rv 19 2
mikä on loppuraskauden ennuste. mitä pitää tehdä!!
hepatoosi
5
822
Vastaukset
- Luomuliha paras valinta
- hepatootti
Hassua ettet saanut mitään lääkkeitä. Oliko sulla myös sappihapot koholla vai vain alat ja asat? Jos ei sappihapot olleet koholla, niin pitäisi etsiä muuta syytä kuin raskaushepatoosi (muuta hepatiittia).
Raskaushepatoosiin on lääkkeitä, esim. ursodeoksikoolihappo, kolestyramiini sekä deksametasonia (kutinaan). Odottavan äidin ennuste on hyvä ja tauti sammuu viikon sisällä synnytyksestä. Raskaushepatoosissa on todettu kuitenkin odottamattomia sikiökuolemia etenkin lähellä laskettua aikaa ja synnytys pyritäänkin käynnistämään viimeistään 38. raskausviikolla. Em. sikiöriskien takia tila vaatii tiivistä seurantaa äitiyspoliklinikalla.- neukkatäti
Äitiyspoliklinikalla kyllä osataan mahd. hepatoosi hoitaa ja sikiön vointi turvataan. Eli älä säikähdä noista jutuista, olet hyvissä käsissä ja aina voit kysyä neuvolasta ja sieltä äitipolilta. Älä mieti ja murehdi epätietoisuudessa vaan kysy asiantuntijoilta!!
- alkuperäinen vastaa
tänään sain tietää,että sappihapot myös koholla. oli 12 kun norm. alle 6 tarvitsisi olla.
joudunko kärvistelemään loppuraskauteen asti.
olo tosi voimaton. tiistaina uudelleen äippä polille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1541877Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o511477"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää1031436- 771358
Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.581276- 601165
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten218988- 68967
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole78822- 29784