Kevät 2007 Koivun siitepölyn kannalta

Uber Fluger

Onko muilla sama kokemus että tämän kevään koivun siitepölyt ovat olleet tavallista lievempiä?

Oikein yllätyin kun katsoin UTU:n siitepölytiedotetta eilen jossa koivu jylläsi koko etelä-Suomessa maksimilukemissa. Itselläni ei oireita juurikaan ole ollut. Pois ovat punaiset, yskä ja kutiavat silmät, jatkuva vettä tippuva nenä ja vahvat ristireaktiot porkkalle, herneelle ja omenalle. Kaikkea tätä on ollut mutta kuin volumet käännettynä pois, ehkä 1/5 oireista päällä tänä keväänä.

Mitä olen tehnyt tänä keväänä toisin kuin aikaisemmin? Ainoa asia jonka olen tehnyt toisin on se että aloitin 2 kk sitten homeopaattisen Rhinoplex 11 valmisteen käytön ennaltaehkäisevästi. Toki ilmanpuhdistin (BlueAir) on päällä yöt makuuhuoneessa, koska levon aikana tarvitaan puhtainta ilmaa - hyvä yöuni antaa keholle aikaa toipua edellisen päivän siitepölystressistä.

Kommentoikaa ihmiset tätä kevättä! Onko ollut helppoa vai vaikeaa?

9

1795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on helppo..

      Tämähän on ollut todella helppo kevät esim. viimevuotiseen verrattuna. Ei paljon mitään ongelmia. Hyvä näin.

    • olen havainnut.

      Viime kevät oli paha (pahin allergiahistoriassani). Jouduin lisäämään lääkitystä ja odotin pelolla tätä seuraavaa kevättä. Nyt oireet ovat olleet minimissä ja ilmeisesti pahimman koivun kukinnan pitäisi olla juuri päällä.
      Lisää tällaisia keväitä. :)

    • viserrätte

      Aivan totta, ollut TODELLA helppo kevät! olen todella pahasti allerginen koivulle, mutta tänä keväänä ei ole tullut oireita lähes ollenkaan! tänään aamulla jopa unohdin ottaa lääkkeen ja olin koko päivän ulkona töissä ja vielä koivujen vierässä ja ei tullut oikeastaan mitään oireita!!!! IHME JUTTU! Kun muistin että oli lääke unohtunut olin varma että päivästä tulee yhtä tuskaa, mutta ihme ja kyllä ei!

      Viime kevät oli aivan kauhea, henki ei kulkenut yhtään sain jopa astmalääkkeitä allergiaani koska allergia lääkkeet eivät enää tehonneet tarpeeksi ja henki ei kulkenut ollenkaa!

    • tools

      Eka kevät vuosikausiin ilman antihistamiineja!

      • JR_

        Ja mä kun luulin, että olisin parantunut.


    • siitepöllyisen a:n äiti

      Lievemmäksi voi sanoa koska viimevuonna lapseni jo aloitti Vappuna oireilun. Nyt on mennyt äitienpäviään asti ennen kuin oireet alkoivat. Välillä on ollut oireettomiakin hetkiä kun rankat sateet ovat laskeneet pitoisuuksia.

      • Kevät kuitenkaan

        no, minulla tälläkin hetkellä silmät punaisena ja kutittaa. Olen joutunut turvautumaan keuhkoja avaaviin ja hoitaviin lääkkeisiin ja histamiinitabletit joka päivä...eli mulla ei niin ok kevät.
        Voihan olla että paineinen työ ja elämäntilanne lisää oireilua jotenkin?
        Leppä paha, koivu melkopaha.


    • Eulalia

      Olen käyttänyt antihistamiinia tässä jonkin aikaa, mutta nyt havaitsin että kun en ota en välttämättä saa mitään kovin kummoisia reaktioita (kutiavat silmät, vuotava nenä, tukkoinen ääni). Oikeastaan yskä oli merkittävin oire pölyajan alkaessa.

      Voikohan vaiva helpottaa vanhetessa? Minulla koivuallergia alkoi murrosiässä ja taisi olla pahimmillaan parikymppisenä.

      • Eulalia

        Olinpa epäselvä, siis nimenomaan nuo kutiavat silmät jne. olivat mitä EN ole nyt saanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe