Bentley, Skoda ja audi

Pisteen lyöjä

Skodalla on rinnakkainen malli Audin A6 saakka, tarjolla on samoja moottoreita ja samoja teknisiä ratkaisuja. Tämä on fakta

Skodalla ja Bentleyllä ei ole juuri mitään yhteistä.
Tämä juttu on kehittynyt audistien huonosta itsetunnosta jotta saataisiin tehtyä mielikuvallinen pesäero eri merkkien kesken.

Audin A8 ja Bentleyllä voi olla jotain yhteistä. Tosin tämä suomi24 paskasakki ei omista A8 ellei se ole kymmenen vuotta vanha.

42

2068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonon

      itsetuntosi viimeisetkin rippeet Skoda-palstan meuhastuksessa? Saitko siellä niin pahasti päihisi?

      Mahtaa olla kovaa omistaa Skoda...

    • Oikea Audi

      Onkohan nimimerkki "Pisteen lyöjä" tätä yllättävän yleistä joukkoa jolle Skoda-kauppias on kertonut että "Skoda on käytännössä sama kuin Volkswagen, melkein niin kuin Audi". Ja työkaverit ovat sitten palauttaneet maanpinnalle.

    • niin (taas)

      No eihän se ole kovaa omistaa Skodaa tai Audia. Se on kovaa jos oma pikkuego kärsii tai paisuu siitä.

    • noilla

      merkeillä ole kuin joissain malleissa tekniikan osalta. Aloittaja amisviiksi paljasti taas äärettömän tyhmyytensä.

      Yhdessäkään kolmessa merkissä ei ole vaihtokelpoisia peltiosia (jos joidenkin mallien pohjalevyjä ei lasketa). Ei myöskään laseja, lamppuja tai sisustuksen osia.

      Skodissa on moottori yleensä poikittain, Audissa yleensä pitkittäin ja Bentleyssä pitkittäin.

      Skodan neliveto on Haldex, Audin Torsen (paitsi A3). Bentleyn on Torsen.

      Miljonääreille kelpaa Audi ja Bentley mutta kaikki noista ovat omassa hintaluokassaan hyviä autoja.

      Eipähän aloittaja amisviiksi ymmärrä mutta eihän sille mitään voi.

      • Audi?

        Miljonäärille kelpaa Audi? :D A4 Avant 1.8TFSI sport edition?

        Minua alkoi naurattamaan.


      • kelpaapi
        Audi? kirjoitti:

        Miljonäärille kelpaa Audi? :D A4 Avant 1.8TFSI sport edition?

        Minua alkoi naurattamaan.

        yleensä ne ovat 6, 8 tai Q7 -malleja.

        Monacossa näkee paljon Audeja, myös avomalleja.


      • kelpaapi
        Audi? kirjoitti:

        Miljonäärille kelpaa Audi? :D A4 Avant 1.8TFSI sport edition?

        Minua alkoi naurattamaan.

        yleensä ne ovat 6, 8 tai Q7-malleja. Palanderilla on kyllä nelonen enkä tiedä onko mies miljonääri.

        Palanderista tulikin mieleen Monaco, siellä näkee paljon Audeja, myös avomalleja.

        Nyt sinua alkoi itkettämään.


      • puhutaan
        kelpaapi kirjoitti:

        yleensä ne ovat 6, 8 tai Q7-malleja. Palanderilla on kyllä nelonen enkä tiedä onko mies miljonääri.

        Palanderista tulikin mieleen Monaco, siellä näkee paljon Audeja, myös avomalleja.

        Nyt sinua alkoi itkettämään.

        hienosta ja erikoisesta autosta niin Audi ei kuulu siihen sakkiin. Todellinen tusina auto johon ei kukaan muu kuin toinen audikuski kiinnitä huomiota. Tulee päivisin kymmeniä vastaa, jos taas näkee Bentleyn tai jonkin vastaavan niin sen kyllä erottaa liikenteessä edukseen, eikä tartte täällä omistajienkaan olla kehumassa muille kuinka hyvä ja erikoinen auto koska kaikki tietävät sen muutenkin. Audi on aivan tavallinen perheauto eikä mikään erikoisuus vaan huomiota herättämätön vekotin. Joo olen kateellinen vaikka omistan Audin. Ps Monacossa näkee myös rahamiesten autoja ja ne eivät ole Audeja , itketäänkö yhdessä?


      • idiotikos
        puhutaan kirjoitti:

        hienosta ja erikoisesta autosta niin Audi ei kuulu siihen sakkiin. Todellinen tusina auto johon ei kukaan muu kuin toinen audikuski kiinnitä huomiota. Tulee päivisin kymmeniä vastaa, jos taas näkee Bentleyn tai jonkin vastaavan niin sen kyllä erottaa liikenteessä edukseen, eikä tartte täällä omistajienkaan olla kehumassa muille kuinka hyvä ja erikoinen auto koska kaikki tietävät sen muutenkin. Audi on aivan tavallinen perheauto eikä mikään erikoisuus vaan huomiota herättämätön vekotin. Joo olen kateellinen vaikka omistan Audin. Ps Monacossa näkee myös rahamiesten autoja ja ne eivät ole Audeja , itketäänkö yhdessä?

        Onko Audi jotenkin huono auto jos tekee:

        A3=laadukas perusauto
        A4=sporttinen pienen perheen auto
        A6=premium tason perheauto
        A8=edustusauto
        S3, S4, S5, S6, S8=Tehokkaita sportteja (265-355hevosta, alle 6sec 0-100)
        RS4, RS6=Urheiluauton suorituskyky perheauton kuoressa (alle 5sec 0-100)
        R8=todellinen urheiluauto (ylistetty kaikissa testeissä)
        Q7=Isojen SUV:n katuuskottavin malli tänään
        Audi Cabrio=haluttu premium avo
        Audilta löytyy jokaiselle jotakin. Eduskunnan puhemiehet ajavat Audilla, Miljonäärit ajavat Audilla (Keke, Kimi, Teemu S esim.), Räppärit ajavat Audeilla (S8, Q7) ja jopa Dubain ökyrikkailla on MTM erikois- Audit (esim.hopeoidut A8:t).


      • jaahas..................
        idiotikos kirjoitti:

        Onko Audi jotenkin huono auto jos tekee:

        A3=laadukas perusauto
        A4=sporttinen pienen perheen auto
        A6=premium tason perheauto
        A8=edustusauto
        S3, S4, S5, S6, S8=Tehokkaita sportteja (265-355hevosta, alle 6sec 0-100)
        RS4, RS6=Urheiluauton suorituskyky perheauton kuoressa (alle 5sec 0-100)
        R8=todellinen urheiluauto (ylistetty kaikissa testeissä)
        Q7=Isojen SUV:n katuuskottavin malli tänään
        Audi Cabrio=haluttu premium avo
        Audilta löytyy jokaiselle jotakin. Eduskunnan puhemiehet ajavat Audilla, Miljonäärit ajavat Audilla (Keke, Kimi, Teemu S esim.), Räppärit ajavat Audeilla (S8, Q7) ja jopa Dubain ökyrikkailla on MTM erikois- Audit (esim.hopeoidut A8:t).

        golf laadukas perusauto
        s40 sporttinen pienen perheen auto
        s80 premium tason perheauto
        Mese edustusauto
        subarut evot yms löytyy vaikka mitä merkkejä tehokkaita sportteja
        evo 9 urheiluauton suorituskyky myös näyttävä
        ferrari todellinen urheiluauto kuten myös esim saleen ja lambo
        bemari x5 ja hummerit katuuskottavimmat suv
        avoja löytyy joka merkiltä
        rikkaat ajavat mersuilla ja ferrareilla kuten teemu s kimi ja keke, räppärit ajavat hummereilla ja maybacheilla dubain ökyrikkailla on rolssit esim kullatut ovenkahvat helvetti nythän mä vasta huomasin audeilla ajavat finninaama lippispäät.


      • idiotikos
        jaahas.................. kirjoitti:

        golf laadukas perusauto
        s40 sporttinen pienen perheen auto
        s80 premium tason perheauto
        Mese edustusauto
        subarut evot yms löytyy vaikka mitä merkkejä tehokkaita sportteja
        evo 9 urheiluauton suorituskyky myös näyttävä
        ferrari todellinen urheiluauto kuten myös esim saleen ja lambo
        bemari x5 ja hummerit katuuskottavimmat suv
        avoja löytyy joka merkiltä
        rikkaat ajavat mersuilla ja ferrareilla kuten teemu s kimi ja keke, räppärit ajavat hummereilla ja maybacheilla dubain ökyrikkailla on rolssit esim kullatut ovenkahvat helvetti nythän mä vasta huomasin audeilla ajavat finninaama lippispäät.

        Sait siis saman kuin Audi kasaan käyttämällä 10 merkin valikoimaa... säälittävää... Moniko finninaama muuten ajaa RS6:lla, paitsi Kimi?


      • muuten
        idiotikos kirjoitti:

        Sait siis saman kuin Audi kasaan käyttämällä 10 merkin valikoimaa... säälittävää... Moniko finninaama muuten ajaa RS6:lla, paitsi Kimi?

        löytyy tollanen lista kun audilta moneltakin merkiltä esim mersu , bemari yms yms ja statukseltaan mersu aivan eri luokkaa kuin audi. Sitäpaitsi mitä sillä on väliä vaikka olis 20 merkkiä. Paljonko noita rs6 on myyty suomeen? Kun kulkee kaupungilla niin finninaamat ja pakolaiset ajelevat audeilla. Saattaahan ne ajella myös rs6lla , on vain vaikea erottaa harmaasta massasta. Säälittävää todella säälittävää. Se ettei audin status tule ikinä olemaa sama urheiluauto puolella kuin esim ferrari tai edustusautona kuin mersu ei muutu vaikka kuinka itsellesi uskottelet . Audi on vain audi nykyisin finninaamojen peli, harmmaata massaa ei erotu mitenkään tavallisesta autosta menee 13 tusinaan.


      • myös...
        Audi? kirjoitti:

        Miljonäärille kelpaa Audi? :D A4 Avant 1.8TFSI sport edition?

        Minua alkoi naurattamaan.

        huvittaa toi. Audihan on Alepassa käyvien perheenäitien auto, myös nuorten persaukisten suosikki. Eiköhän miljonäärit ajele kunnon autoilla.


      • seuraavaksi
        muuten kirjoitti:

        löytyy tollanen lista kun audilta moneltakin merkiltä esim mersu , bemari yms yms ja statukseltaan mersu aivan eri luokkaa kuin audi. Sitäpaitsi mitä sillä on väliä vaikka olis 20 merkkiä. Paljonko noita rs6 on myyty suomeen? Kun kulkee kaupungilla niin finninaamat ja pakolaiset ajelevat audeilla. Saattaahan ne ajella myös rs6lla , on vain vaikea erottaa harmaasta massasta. Säälittävää todella säälittävää. Se ettei audin status tule ikinä olemaa sama urheiluauto puolella kuin esim ferrari tai edustusautona kuin mersu ei muutu vaikka kuinka itsellesi uskottelet . Audi on vain audi nykyisin finninaamojen peli, harmmaata massaa ei erotu mitenkään tavallisesta autosta menee 13 tusinaan.

        kannattaa ehkä puuttua lyönti ym kirjoitusvirheisiin


      • ..................
        myös... kirjoitti:

        huvittaa toi. Audihan on Alepassa käyvien perheenäitien auto, myös nuorten persaukisten suosikki. Eiköhän miljonäärit ajele kunnon autoilla.

        Suomi on täynnä ikivanhoja Audeja, Bemareita, Mersuja, Volvoja. Yleensä ne on Saksasta trokattuja 15v. vanhoja pommeja tai 20v vanhoja suomiautoja. 5% esim. Audeista on premium malleja, samoin Bemareista. Kun hyppää esim. Saksaan tilanne on toinen. Hyvin menestyvillä on isoja Audeja ja Bemareita. Mersu on menettänyt statustaan ja myynti laskenut. Premium autot euroopassa on käytännössä:

        1. BMW
        2. Audi
        3. Mersu
        4. Lexus
        5. Volvo

        kaikki vanhat reuhkat ajautuu Suomeen ja Puolaan.


      • etpä paljon ymmärrä
        muuten kirjoitti:

        löytyy tollanen lista kun audilta moneltakin merkiltä esim mersu , bemari yms yms ja statukseltaan mersu aivan eri luokkaa kuin audi. Sitäpaitsi mitä sillä on väliä vaikka olis 20 merkkiä. Paljonko noita rs6 on myyty suomeen? Kun kulkee kaupungilla niin finninaamat ja pakolaiset ajelevat audeilla. Saattaahan ne ajella myös rs6lla , on vain vaikea erottaa harmaasta massasta. Säälittävää todella säälittävää. Se ettei audin status tule ikinä olemaa sama urheiluauto puolella kuin esim ferrari tai edustusautona kuin mersu ei muutu vaikka kuinka itsellesi uskottelet . Audi on vain audi nykyisin finninaamojen peli, harmmaata massaa ei erotu mitenkään tavallisesta autosta menee 13 tusinaan.

        Vai Mersun status? Oletko jäänyt 80-luvulle vai oliko heittosi vitsi? Fakta on että premiumeista Mersu on ainoa joka on menettänyt kunnolla markkinaosuutta edustusautoissa. A6:sta myydän moninkertaisesti enemmän kuin Mersun E:tä. Samoin A8 menee kaupaksi moninkertaisesti Mersun S:n verrattuna. Niin ja Saksassa noi vertailumallit on saman hintaisia, mutta silti ostajat valitsevat Audin. Miksiköhän jos kerran samalla rahalla saa S- Mersun???


      • korollamies????
        seuraavaksi kirjoitti:

        kannattaa ehkä puuttua lyönti ym kirjoitusvirheisiin

        Tosta edellisen kirjoittajan höpötyksestä käy ilmi:
        - kirjoittajalla on jäänyt koulut käymättä (otan osaa)
        - ajaa korollalla ja on siitä katkera
        - perse on leveämpi kuin hartiat
        - vaimon perse on vielä leveämpi (Audistien vaimoilla treenatut pakarat)
        - tulot alle 100k euroa (Audisteilla keskimäärin 200k euroa, HS tutkimus 2006)
        - kerrostalossa Vantaalla, 8 lasta (Audisteilla omakotitalo Espoossa, ei alle 250 neliötä, yksi poika ja yksi tyttö (menevät lukioon))

        ilmeisesti ton takia se täällä itkee ja kadehtii...


      • että....
        korollamies???? kirjoitti:

        Tosta edellisen kirjoittajan höpötyksestä käy ilmi:
        - kirjoittajalla on jäänyt koulut käymättä (otan osaa)
        - ajaa korollalla ja on siitä katkera
        - perse on leveämpi kuin hartiat
        - vaimon perse on vielä leveämpi (Audistien vaimoilla treenatut pakarat)
        - tulot alle 100k euroa (Audisteilla keskimäärin 200k euroa, HS tutkimus 2006)
        - kerrostalossa Vantaalla, 8 lasta (Audisteilla omakotitalo Espoossa, ei alle 250 neliötä, yksi poika ja yksi tyttö (menevät lukioon))

        ilmeisesti ton takia se täällä itkee ja kadehtii...

        vastaat näin mutta siitä huolimatta audi ei vedä vertoja meselle eikä ferrarille on sitte perse kuin levee hyvänsä ja koulut käymättä kuten sinullakin. Ei stattusta eikä urheilullisuutta vain harmaata massaa... vituttaako , vituttaako hehheh buahahhaa etsi myös tastä kirjoitusvirheet heh


      • näkyy
        .................. kirjoitti:

        Suomi on täynnä ikivanhoja Audeja, Bemareita, Mersuja, Volvoja. Yleensä ne on Saksasta trokattuja 15v. vanhoja pommeja tai 20v vanhoja suomiautoja. 5% esim. Audeista on premium malleja, samoin Bemareista. Kun hyppää esim. Saksaan tilanne on toinen. Hyvin menestyvillä on isoja Audeja ja Bemareita. Mersu on menettänyt statustaan ja myynti laskenut. Premium autot euroopassa on käytännössä:

        1. BMW
        2. Audi
        3. Mersu
        4. Lexus
        5. Volvo

        kaikki vanhat reuhkat ajautuu Suomeen ja Puolaan.

        mustien autojen letkoista jotka koostuvat pääosin mersuista. Huonosti menestyneetkö ajavat mesellä??? jos mielestäsi mesen status on laskenut ei se tarkoita että audin olisi noussut , eikä sitä maine lippisautona myöskään nosta.


      • sinä.....
        etpä paljon ymmärrä kirjoitti:

        Vai Mersun status? Oletko jäänyt 80-luvulle vai oliko heittosi vitsi? Fakta on että premiumeista Mersu on ainoa joka on menettänyt kunnolla markkinaosuutta edustusautoissa. A6:sta myydän moninkertaisesti enemmän kuin Mersun E:tä. Samoin A8 menee kaupaksi moninkertaisesti Mersun S:n verrattuna. Niin ja Saksassa noi vertailumallit on saman hintaisia, mutta silti ostajat valitsevat Audin. Miksiköhän jos kerran samalla rahalla saa S- Mersun???

        sitten varmaan asut saksassa, miksi kirjoitat suomeksi. Älä höpötä audilla ei ole statusta, parhaiten se muistetaa dekareista joilloin jo mersu oli johtotähti, mistähän muuten nimi tulee. Katso vaan maailmaa audin renkaiden läpi ja ihmettele jospa sinullekkin ymmärrys kasvaisi. Audilla on maine rikkimenevänä öljysyöppönä. Sama reuhka kun skoda vain kalliimpi ja huonompi.


      • olla????????
        korollamies???? kirjoitti:

        Tosta edellisen kirjoittajan höpötyksestä käy ilmi:
        - kirjoittajalla on jäänyt koulut käymättä (otan osaa)
        - ajaa korollalla ja on siitä katkera
        - perse on leveämpi kuin hartiat
        - vaimon perse on vielä leveämpi (Audistien vaimoilla treenatut pakarat)
        - tulot alle 100k euroa (Audisteilla keskimäärin 200k euroa, HS tutkimus 2006)
        - kerrostalossa Vantaalla, 8 lasta (Audisteilla omakotitalo Espoossa, ei alle 250 neliötä, yksi poika ja yksi tyttö (menevät lukioon))

        ilmeisesti ton takia se täällä itkee ja kadehtii...

        köyhä duunari kirjoitteluajasta päätellen. Vaimosi treenaa parastaikaa vieraan jätkän kans pakaroitaan espoossa korollan takapenkillä ja saa siitä lisätuloja. Itke sitä.


      • ???????????
        korollamies???? kirjoitti:

        Tosta edellisen kirjoittajan höpötyksestä käy ilmi:
        - kirjoittajalla on jäänyt koulut käymättä (otan osaa)
        - ajaa korollalla ja on siitä katkera
        - perse on leveämpi kuin hartiat
        - vaimon perse on vielä leveämpi (Audistien vaimoilla treenatut pakarat)
        - tulot alle 100k euroa (Audisteilla keskimäärin 200k euroa, HS tutkimus 2006)
        - kerrostalossa Vantaalla, 8 lasta (Audisteilla omakotitalo Espoossa, ei alle 250 neliötä, yksi poika ja yksi tyttö (menevät lukioon))

        ilmeisesti ton takia se täällä itkee ja kadehtii...

        kertooko tuonlainen kirjoittelu jotakin Audistin älykkyysosamäärästä ja kuolutuksesta. Tekstistäsi päätellen on se aika alhainen. Toivottavasti myös älyltään aikuiset ajavat Audeilla. PS: Sinulla taitaa vielä olla matkaa siihen omakotitalon hankintaan vaikkei se edes sijaitsisi Espoossa. On muuten hyvin lapsellista tuo tekstisi, ei aikuisen kirjoittamaa, mietippä myös tekstisi uskottavuutta kun kirjoittelet. Tekstistäsi paistaa läpi rahaton haaveileva teini.


      • valehtelet?
        jaahas.................. kirjoitti:

        golf laadukas perusauto
        s40 sporttinen pienen perheen auto
        s80 premium tason perheauto
        Mese edustusauto
        subarut evot yms löytyy vaikka mitä merkkejä tehokkaita sportteja
        evo 9 urheiluauton suorituskyky myös näyttävä
        ferrari todellinen urheiluauto kuten myös esim saleen ja lambo
        bemari x5 ja hummerit katuuskottavimmat suv
        avoja löytyy joka merkiltä
        rikkaat ajavat mersuilla ja ferrareilla kuten teemu s kimi ja keke, räppärit ajavat hummereilla ja maybacheilla dubain ökyrikkailla on rolssit esim kullatut ovenkahvat helvetti nythän mä vasta huomasin audeilla ajavat finninaama lippispäät.

        "teemu s kimi ja keke, räppärit ajavat hummereilla ja maybacheilla" kun eivät aja.


      • oman autosi
        näkyy kirjoitti:

        mustien autojen letkoista jotka koostuvat pääosin mersuista. Huonosti menestyneetkö ajavat mesellä??? jos mielestäsi mesen status on laskenut ei se tarkoita että audin olisi noussut , eikä sitä maine lippisautona myöskään nosta.

        merkin sitten niin pääsemme sanomaan siitä mielipiteemme?

        Päivästä toiseen täällä itket ja jankutat vaikka koskaan et ole pystynyt perustelemaan väitteitäsi.

        Aletaanko keskustelemaan autotekniikasta niin näemme kummallako on paremmat tiedot arvioida autoja? Pistän tähän oikein helpon aluksi. Auton vaihdelaatikon hammaspyöräparin lujuutta halutaan nostaa kasvattamalla hampaan paksuutta (hammaspyörien leveys pysyy ennallaan). Missä vaiheessa raja tulee vastaan ts. lujuus ei enää nouse vaan alkaa laskemaan ja miksi?

        Vastaa noihin kysymyksiin vai meneekö paskat housuun tälläkin kertaa?


      • on......
        valehtelet? kirjoitti:

        "teemu s kimi ja keke, räppärit ajavat hummereilla ja maybacheilla" kun eivät aja.

        hopean värinen ferrari jonka myös esitteli telkkarissa, myös kekellä ja kimillä on ferrarit, kuten vesa keskisellä ja mika salolla. Jos he eivät aja niillä niin minkä minä sille voin. Siis jos luet tarkemmin niin huomaat että tarkoitin että heillä on ferrarit, räppäreillä hummerit ja maybachit.


      • luet..
        oman autosi kirjoitti:

        merkin sitten niin pääsemme sanomaan siitä mielipiteemme?

        Päivästä toiseen täällä itket ja jankutat vaikka koskaan et ole pystynyt perustelemaan väitteitäsi.

        Aletaanko keskustelemaan autotekniikasta niin näemme kummallako on paremmat tiedot arvioida autoja? Pistän tähän oikein helpon aluksi. Auton vaihdelaatikon hammaspyöräparin lujuutta halutaan nostaa kasvattamalla hampaan paksuutta (hammaspyörien leveys pysyy ennallaan). Missä vaiheessa raja tulee vastaan ts. lujuus ei enää nouse vaan alkaa laskemaan ja miksi?

        Vastaa noihin kysymyksiin vai meneekö paskat housuun tälläkin kertaa?

        tätä viestiketjua niin huomaat että olen jo kertonut että autoni on aivan tavallinen massaan mukautuva audi a4, helvetin nuija. No ala esitellä niitä mielipiteitäsi vai meneekö paskat housuun tälläkin kertaa. Kasvata sä niitä hammaspyöriä ja kun olet saanut ne mielestäsi sopiviksi niin ala kasvattaan perän pinionia.


      • puuttuu
        korollamies???? kirjoitti:

        Tosta edellisen kirjoittajan höpötyksestä käy ilmi:
        - kirjoittajalla on jäänyt koulut käymättä (otan osaa)
        - ajaa korollalla ja on siitä katkera
        - perse on leveämpi kuin hartiat
        - vaimon perse on vielä leveämpi (Audistien vaimoilla treenatut pakarat)
        - tulot alle 100k euroa (Audisteilla keskimäärin 200k euroa, HS tutkimus 2006)
        - kerrostalossa Vantaalla, 8 lasta (Audisteilla omakotitalo Espoossa, ei alle 250 neliötä, yksi poika ja yksi tyttö (menevät lukioon))

        ilmeisesti ton takia se täällä itkee ja kadehtii...

        että Audikuskeilla on myös paremman hajuinen paska joka on myös hieman löysempi kuin rahvaalla. Mieti sitä kun ensikerralla haistelet vaimosi kanssa vääntämääsi torttua. Ilmeisesti sen takia teille tulee vedet silmiin.


      • nähnyt
        oman autosi kirjoitti:

        merkin sitten niin pääsemme sanomaan siitä mielipiteemme?

        Päivästä toiseen täällä itket ja jankutat vaikka koskaan et ole pystynyt perustelemaan väitteitäsi.

        Aletaanko keskustelemaan autotekniikasta niin näemme kummallako on paremmat tiedot arvioida autoja? Pistän tähän oikein helpon aluksi. Auton vaihdelaatikon hammaspyöräparin lujuutta halutaan nostaa kasvattamalla hampaan paksuutta (hammaspyörien leveys pysyy ennallaan). Missä vaiheessa raja tulee vastaan ts. lujuus ei enää nouse vaan alkaa laskemaan ja miksi?

        Vastaa noihin kysymyksiin vai meneekö paskat housuun tälläkin kertaa?

        tuon kysymyksesi joskus ennenkin ja ihmettelen suuresti mihin kyseistä suurta viisautta tarvitaan tavallisessa elämässä. Tuollaisen perusteella sinä et kyllä pysty arvioimaan mitään kulkuvälinettä paremmin kuin kukaan muukaan. Miten tuollaisen viisauden perusteella pystyy arvioimaan esim ajoominaisuuksia. Mikä sinulla on esim käytännön kokemus autoista, luulempa että katsastusinsinööri, autonasentaja tai jokin koeajaja arvioi auton paremmin kuin joku kaavoja opetellut pelle. Sanotaampa että kokemus ja käytäntö opettaa eikä tollaset kaavat. Tuo perusteella sinä varmasti opetat omastamielestäsi jopa NASAn avaruusinsinöörejä ja luultavasti pystyt arvioimaan esim avaruussukkuloita. Otappa yhteyttä kyseiseen lafkaan ne tarttee varmasti sun tietoja ja arvioita sukkuloihinsa on ne senverran epävarmoja kapineita olleet että apusi tulee varmasti tarpeeseen. Tämä näin sivusta, ensimmäinen ja viimeinen viestini tähän ketjuun.


      • kun sattuu
        nähnyt kirjoitti:

        tuon kysymyksesi joskus ennenkin ja ihmettelen suuresti mihin kyseistä suurta viisautta tarvitaan tavallisessa elämässä. Tuollaisen perusteella sinä et kyllä pysty arvioimaan mitään kulkuvälinettä paremmin kuin kukaan muukaan. Miten tuollaisen viisauden perusteella pystyy arvioimaan esim ajoominaisuuksia. Mikä sinulla on esim käytännön kokemus autoista, luulempa että katsastusinsinööri, autonasentaja tai jokin koeajaja arvioi auton paremmin kuin joku kaavoja opetellut pelle. Sanotaampa että kokemus ja käytäntö opettaa eikä tollaset kaavat. Tuo perusteella sinä varmasti opetat omastamielestäsi jopa NASAn avaruusinsinöörejä ja luultavasti pystyt arvioimaan esim avaruussukkuloita. Otappa yhteyttä kyseiseen lafkaan ne tarttee varmasti sun tietoja ja arvioita sukkuloihinsa on ne senverran epävarmoja kapineita olleet että apusi tulee varmasti tarpeeseen. Tämä näin sivusta, ensimmäinen ja viimeinen viestini tähän ketjuun.

        olemaan hallussa tuo teoria sekä myös käytäntö. Yli kymmenen autoa olen rakentanut peltivalmiista korista. Luulen, että minulla on silloin keskitasoa huomattavasti paremmat tiedot ja kokemukset arvioida autoja.


      • lukea sitten
        luet.. kirjoitti:

        tätä viestiketjua niin huomaat että olen jo kertonut että autoni on aivan tavallinen massaan mukautuva audi a4, helvetin nuija. No ala esitellä niitä mielipiteitäsi vai meneekö paskat housuun tälläkin kertaa. Kasvata sä niitä hammaspyöriä ja kun olet saanut ne mielestäsi sopiviksi niin ala kasvattaan perän pinionia.

        viestiketjua enemmän...


      • Wanna-Be
        .................. kirjoitti:

        Suomi on täynnä ikivanhoja Audeja, Bemareita, Mersuja, Volvoja. Yleensä ne on Saksasta trokattuja 15v. vanhoja pommeja tai 20v vanhoja suomiautoja. 5% esim. Audeista on premium malleja, samoin Bemareista. Kun hyppää esim. Saksaan tilanne on toinen. Hyvin menestyvillä on isoja Audeja ja Bemareita. Mersu on menettänyt statustaan ja myynti laskenut. Premium autot euroopassa on käytännössä:

        1. BMW
        2. Audi
        3. Mersu
        4. Lexus
        5. Volvo

        kaikki vanhat reuhkat ajautuu Suomeen ja Puolaan.

        Sitä ei onneksi vielä rasita lippalakki-karvanoppatuunaus -imago kuten saksalaisia merkkejä.


      • Wanna-Be
        etpä paljon ymmärrä kirjoitti:

        Vai Mersun status? Oletko jäänyt 80-luvulle vai oliko heittosi vitsi? Fakta on että premiumeista Mersu on ainoa joka on menettänyt kunnolla markkinaosuutta edustusautoissa. A6:sta myydän moninkertaisesti enemmän kuin Mersun E:tä. Samoin A8 menee kaupaksi moninkertaisesti Mersun S:n verrattuna. Niin ja Saksassa noi vertailumallit on saman hintaisia, mutta silti ostajat valitsevat Audin. Miksiköhän jos kerran samalla rahalla saa S- Mersun???

        sitä puolestaan rasittaa työkoneen imago, samalla lailla kun lippalakki-finni-imago niitä kahta muuta saksan merkkiä.


      • 1.8T

        Katoppa Skoda Superbin konepellin alle siellä näkyy vw ja audin merkkejä siellä täällä!!
        SORI VAAN!!!


      • Rinkeli
        idiotikos kirjoitti:

        Onko Audi jotenkin huono auto jos tekee:

        A3=laadukas perusauto
        A4=sporttinen pienen perheen auto
        A6=premium tason perheauto
        A8=edustusauto
        S3, S4, S5, S6, S8=Tehokkaita sportteja (265-355hevosta, alle 6sec 0-100)
        RS4, RS6=Urheiluauton suorituskyky perheauton kuoressa (alle 5sec 0-100)
        R8=todellinen urheiluauto (ylistetty kaikissa testeissä)
        Q7=Isojen SUV:n katuuskottavin malli tänään
        Audi Cabrio=haluttu premium avo
        Audilta löytyy jokaiselle jotakin. Eduskunnan puhemiehet ajavat Audilla, Miljonäärit ajavat Audilla (Keke, Kimi, Teemu S esim.), Räppärit ajavat Audeilla (S8, Q7) ja jopa Dubain ökyrikkailla on MTM erikois- Audit (esim.hopeoidut A8:t).

        A3=perusauto jota markkinoidaan ties miten jotta saadaan myytyä Skodaa kalliimmalla
        A4=sporttiseksi mainostettu perusauto joka on Punton tyylinen rakenteeltaan joten ei ihme ettei kovin hyvä ajaa
        A6=painava, kömpelö, epämukava, sukkulan näköinen
        A8='edustusauto' joka ei ole kovin mukava eli mitä järkeä?
        S3, S4, S5, S6, S8= Täysin perusetuvetorakenteista kamaa jotka on paitsi ikäviä ajaa niin myös hitaita (paitsi S3 suht nopea)
        RS4, RS6=Urheiluauton suorituskyky perheauton kuoressa suoralla tiellä erittäin kalliiseen hintaan, mutkiin ei kukaan näitä keulapainoisia urheiluautoksi sopimattomalla rakenteella valmistettuja halua viedä vaikka alusta on tehty äärimmäisen epämukavaksi jotta edes jotenkuten sujuisi. Aika hitaita vielä, varsinkin RS6.
        R8=urheiluauto jolla ei mitään tekemsitä Audin perinteisten arvojen tai rakenteiden kanssa, käsittämättömän ruma, nelipyöräinen markkinointikikka joka on vain vahingollinen Lamborghinille jonka merkin arvoa Audi säälimättä tuhoaa. Mainetta voi siis näköjään ostaa rahalla.
        Q7=Isojen SUV:n rumin, tila-automaisin, mitäänsanomattomin, proomumaisin, painava laatikko
        Audi Cabrio=ylipainoinen, etupainoinen surkea kallis 'glamour-Skoda'

        Audilta löytyy jokaiselle trendipellelle jotakin jota ostaa aivot narikassa. Navigaren, laskettelun ym. käsittämättömän mainonnan täyttämien ohjelmien ja urheilulajien seuraajat ajavat Audilla jos ovat heikkoja manipuloinnille. Sponsorisopimusten sitomat (eli vissiin köyhiä kun pitää sitä kautta saada rahaa kerjättyä) ajavat Audilla, köyhät sponsorirahaa tarvitsevat Räppärit ajavat Audeilla (S8, Q7) ja jopa muutamalla Dubain ökyrikkailla on MTM erikois- Audit lukuisten parempien muunmerkkisten joukossa. MTM on muuten se merkki jonka testeissä säännöllisesti täysin posahtavat erikoistehomallit ovat esittelykäyttöön jotta chippituunausta saadaan myytyä teineille.


      • stratover
        Rinkeli kirjoitti:

        A3=perusauto jota markkinoidaan ties miten jotta saadaan myytyä Skodaa kalliimmalla
        A4=sporttiseksi mainostettu perusauto joka on Punton tyylinen rakenteeltaan joten ei ihme ettei kovin hyvä ajaa
        A6=painava, kömpelö, epämukava, sukkulan näköinen
        A8='edustusauto' joka ei ole kovin mukava eli mitä järkeä?
        S3, S4, S5, S6, S8= Täysin perusetuvetorakenteista kamaa jotka on paitsi ikäviä ajaa niin myös hitaita (paitsi S3 suht nopea)
        RS4, RS6=Urheiluauton suorituskyky perheauton kuoressa suoralla tiellä erittäin kalliiseen hintaan, mutkiin ei kukaan näitä keulapainoisia urheiluautoksi sopimattomalla rakenteella valmistettuja halua viedä vaikka alusta on tehty äärimmäisen epämukavaksi jotta edes jotenkuten sujuisi. Aika hitaita vielä, varsinkin RS6.
        R8=urheiluauto jolla ei mitään tekemsitä Audin perinteisten arvojen tai rakenteiden kanssa, käsittämättömän ruma, nelipyöräinen markkinointikikka joka on vain vahingollinen Lamborghinille jonka merkin arvoa Audi säälimättä tuhoaa. Mainetta voi siis näköjään ostaa rahalla.
        Q7=Isojen SUV:n rumin, tila-automaisin, mitäänsanomattomin, proomumaisin, painava laatikko
        Audi Cabrio=ylipainoinen, etupainoinen surkea kallis 'glamour-Skoda'

        Audilta löytyy jokaiselle trendipellelle jotakin jota ostaa aivot narikassa. Navigaren, laskettelun ym. käsittämättömän mainonnan täyttämien ohjelmien ja urheilulajien seuraajat ajavat Audilla jos ovat heikkoja manipuloinnille. Sponsorisopimusten sitomat (eli vissiin köyhiä kun pitää sitä kautta saada rahaa kerjättyä) ajavat Audilla, köyhät sponsorirahaa tarvitsevat Räppärit ajavat Audeilla (S8, Q7) ja jopa muutamalla Dubain ökyrikkailla on MTM erikois- Audit lukuisten parempien muunmerkkisten joukossa. MTM on muuten se merkki jonka testeissä säännöllisesti täysin posahtavat erikoistehomallit ovat esittelykäyttöön jotta chippituunausta saadaan myytyä teineille.

        Kyllä oli asiaa ja paljon. Olen kanssasi aika lailla samaa mieltä. Eri mieltä olen siitä, että mielestäni muillakin automerkeillä kaikki mallit täyttävät jonkun kriteereistäsi. Ollaan yhdessä mainonnan uhreja. Mikä on muuten informaation ja mainoksen ero? Kerroppa se. Jos ei vastausta löydy, et ole tyhmä- sellaista ei vaan juuri ole... Ja eri mieltä olen myös monesta muusta. Jos väität esim. allekirjoittanutta tyhmäksi, pelleksi, jupiksi teiniksi tms. olet arvioissasi varsin pintapuoleinen. Tiedä häntä, vaikka oltaisiin joskus baarissa istuttu ja juteltu mukavia - siinä uskossa, että en aja Audilla ?


      • Rinkeli
        stratover kirjoitti:

        Kyllä oli asiaa ja paljon. Olen kanssasi aika lailla samaa mieltä. Eri mieltä olen siitä, että mielestäni muillakin automerkeillä kaikki mallit täyttävät jonkun kriteereistäsi. Ollaan yhdessä mainonnan uhreja. Mikä on muuten informaation ja mainoksen ero? Kerroppa se. Jos ei vastausta löydy, et ole tyhmä- sellaista ei vaan juuri ole... Ja eri mieltä olen myös monesta muusta. Jos väität esim. allekirjoittanutta tyhmäksi, pelleksi, jupiksi teiniksi tms. olet arvioissasi varsin pintapuoleinen. Tiedä häntä, vaikka oltaisiin joskus baarissa istuttu ja juteltu mukavia - siinä uskossa, että en aja Audilla ?

        Mainonta mitä tahansa löpinää jolla yritetään myydä omaa tuotetta. Tai voi se olla laadultaan suht hyvääkin ja vähemmän naurettavaa, moni autonvalmistaja mainostaa aika hyvin.

        Kun esim. Bemu mainostaa Xdrivea kehittyneenä nelivetona ja kertoo miksi, niin Audi vain iskee noin miljoona mainosta perään että 'Quattro -neliveto ylivoimaa' tai jotain vastaavaa. Eli ei mitään oikeaa infoa. Sitten Audi iskee miljoona mainosta perään jossa hehkutetaan 25 vuotta vanhaa ralliautoa, ikäänkuin siinä olisi jokin peruste yhtään millekään. Nykyään Skodallakin on kehittyneempi ralliasiantuntemus.

        Alumiimia mainostetaan niin että olen kuullut muutaman ihmisen luulevan omian pikku-A4:sten olevan alumiinista valmistettuja...

        Mitäs muuta mainontaa Audilta löytyy? Ai niin 'turbovoimaa', vai mikä se iskulause olikaan. Tosi fiksua, uppoaa varmaan n. viisivuotiaan tasoisiin. Liikenteessä ainakin näyttää Audin rattien taakse katsomalla siltä.

        Sitten hehkutetaan LeMansin voittoa vaikka sehän on kuin Ferrari laittaisi tehdastiimin lähimpään jokamiesluokan kilpailuun. Audilla budjetti 40-kertainen muihin kilpailijoihin niin on olisi päinvastoin aika saavutus onnistua mokaamaan voitto. Tosin sekin oli aika lähellä kun pikkutiimin auto peittosi Audin kakkosauton. Yhtään isoa tekijää ei ole ollut mukana ja Audi tahkonnut sarjaa monta vuotta, mikä saavutus silloin voitto on? Dieseltekniikkaakaan on huono sillä puffata kun kisakone on täysin eri tavalla rakennettu kuin siviilipelit ja käyttää erikoisdieseliäkin. Sen etu perustuu vieläpä ainoastaan sääntöihin.

        En ole KOSKAAN nähnyt millään merkillä niin paljon sponssiautoja joissa on naurettavat korkeintaan viisivuotiasta puhuttelevat mainosteipit kyljissä. Viimeksi moista on nähty 80-luvulla kun autoissa oli isot TURBO-teksit ja vauhtiraidat kyljissä. Ne Audi Sport Finland tai muut sponssiautot tulevat vastaan jatkuvasti, niitä näkee parhaimmillaan jopa useita samana päivänä!

        Ja sitten tämä urheilutapahtumien sponsorointi on jo aika hullua, sen kyllä näkee mainosbudjetissakin! En tiedä onko yhtäkään talviurheilutapahtumaa Euroopassa jota Audi ei sponsoroisi, siihen vielä päälle golf ja purjehdus. Tekeekö se Audit jotenkin sporttisiksi?

        Sitten on nämä merkkien ostot joita nyt tuhotaan Audin ja Volkkarin hyväksi. Ei ole Lambo eikä Bentley ansainnut tuollaista kohtaloa.

        Mielikuvamarkkinointi on se millä Audi yrittää eteenpäin, jos he yrittäisivät kilpailla autojen tasolla niin kunnioittaisin niitä edes vähän mutta nyt on pääasia myydä perus massatekniikkaa kalliilla.


      • vaikka mitä tekisi...
        1.8T kirjoitti:

        Katoppa Skoda Superbin konepellin alle siellä näkyy vw ja audin merkkejä siellä täällä!!
        SORI VAAN!!!

        Kuinkas se olikaan... mummo ruuvaa muttereita etc., Jos joku tahtoo vaikkapa Audin niin miksi ostaa skoodan; joko täytyy olla pihi tai köyhä. Markalla ei saa kahden markan tavaraa !!!

        Nimim. Ei mikään näistä merkeistä.


    • peliin

      Auto Motor und Sportin äänestyksessä äänestettiin parhaat autot 2007, tässä tulokset (esittäkää nyt lippispäät jotain joka kumoaa tämän eikä pelkästään "mun mielestä"):

      http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_501678_14140.hbs


      Miniautot

      1. Mini - 48,6 Prozent.
      2. Smart Fortwo - 16,8 Prozent.
      3. Opel Agila - 5,7 Prozent.
      4. Suzuki Swift - 5,3 Prozent.
      5. Fiat Panda - 4,5 Prozent.

      Pikkuautot

      1. VW Polo - 34,2 Prozent.
      2. Opel Corsa - 30,6 Prozent.
      3. Fiat Grande Punto - 6,2 Prozent.
      4. VW Fox - 4,6 Prozent.
      5. Ford Fiesta/Fusion - 4,3 Prozent.

      Alempi keskiluokka

      1. Audi A3 - 31,5 Prozent.
      2. Platz: BMW 1er - 19,8 Prozent.
      3. Platz: VW Golf/Plus/Jetta - 16,4 Prozent.
      4. Mercedes A-Klasse - 8,0 Prozent.
      5. Opel Astra - 5,3 Prozent.

      Keskiluokka

      1. BMW 3er - 34,9 Prozent.
      2. Audi A4 - 22,0 Prozent.
      3. Mercedes C-Klasse - 15,7 Prozent.
      4. VW Passat - 9,6 Prozent.
      5. Alfa Romeo 159 - 3,7 Prozent.

      Ylempi keskiluokka

      1. Audi A6/Allroad - 32,1 Prozent.
      2. BMW 5er - 22,8 Prozent.
      3. Mercedes CLS-Klasse - 17,7 Prozent.
      4. Mercedes E-Klasse - 15,7 Prozent.
      5. Chrysler 300C - 1,7 Prozent.

      Luksusluokka

      1. Mercedes S-Klasse - 31,5 Prozent.
      2. Audi A8 - 30,9 Prozent.
      3. BMW 7er - 11,2 Prozent.
      4. Maserati Quattroporte - 7,0 Prozent.
      5. Maybach - 5,1 Prozent.

      Urheiluautot

      1. Porsche 911 Carrera/Turbo - 19,4 Prozent.
      2. Audi R8 - 19,0 Prozent.
      3. Mercedes SLR McLaren - 6,5 Prozent.
      4. BMW 6er Coupé - 6,2 Prozent.
      5. Audi TT Coupé - 6,1 Prozent.

      Avoautot

      1. Mercedes SL - 20,1 Prozent.
      2. Porsche 911 Cabrio - 10,2 Prozent.
      3. BMW 6er Cabrio - 8,6 Prozent.
      4. Audi A4 Cabrio - 6,3 Prozent.
      5. BMW Z4 - 5,1 Prozent.

      Maastoautot

      1. Audi Q7 - 19,0 Prozent.
      2. BMW X5 - 16,5 Prozent.
      3. Mercedes M-Klasse - 13,1 Prozent.
      4. Porsche Cayenne - 8,8 Prozent.
      5. Mercedes G-Klasse - 8,6 Prozent.

      Tila-autot

      1. VW Multivan - 24,0 Prozent.
      2. Ford S-Max - 16,9 Prozent.
      3. Mercedes B-Klasse - 13,0 Prozent.
      4. VW Touran - 10,8 Prozent.
      5. Opel Zafira - 5,8 Prozent.

      • piste..

        fi täysin eri lista, kumpi on oikea???


      • ärwänä

        Ei parhaat vaan vähiten tielle simahtaneet.
        Tai vielä tarkemmin: Ne tielle simahtaneet joista vähiten on kehdattu kertoa adacille ja pyytää hinausta.


      • tarkemmin
        ärwänä kirjoitti:

        Ei parhaat vaan vähiten tielle simahtaneet.
        Tai vielä tarkemmin: Ne tielle simahtaneet joista vähiten on kehdattu kertoa adacille ja pyytää hinausta.

        tuolla maailman parhaat autot 2007 -äänestyksellä ei ole ADAC:in kanssa mitään tekemistä.


      • Rinkeli

        Mitä faktaa on lehden lukijoiden äänestystulos? Mm. R8:sta aika mielenkiintoista äänestää kun kukaan lukijoista on tuskin sellaista edes nähnyt saati ajanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      306
      6663
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      50
      5817
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      186
      5292
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4073
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3338
    6. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      5
      3323
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      52
      3237
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      29
      3008
    9. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      11
      2242
    10. Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?

      Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?
      Tuusniemi
      38
      1115
    Aihe