Stiga Multiclip vm. -00 ja moottorina B&S 3.5 hv jossa ei ollenkaan kaasunsäätöä vaan jonkinlainen keskipakosysteemi joka muka pitää kierrokset aina sopivina (eipä pidä enää). Onko kukaan modannut ko. moottoria siten että kierroksia pääsisi säätämään?
B&S ja "keskipakokaasutin"
13
20490
Vastaukset
- tarkastelua
Tarkista ensin että ilmasuodatin on puhdas .
Sitten öljymäärä ja öljy pitäisi olla puhdasta .
Melko varmaan kierroksien säätö toimii moottoriöljyn avulla :
Moottorissa on roiskevoitelu , jonka tehtävän huolehtii muovinen siipipyörä kampikammiossa .
Siipipyörä heittää öljyä myös kierrosnopeutta säätävälle vivustolle .
Toinen vaihtoehto: kierrosluvun säätö tapahtuu jäähdytyspuhallusilman avulla ,pienen muovisen läpän avulla .Tähän korjaus : sylinterinjäähdytysripojen ja puhallin pyörän puhdistus ja vivuston "herkistys" .
Jos nämä ei auta ,ainoaksi keinoksi jää kaasuttimen huolto tarvittaessa kalvon uusiminen.- bertsi
On tässä kuvassa kyseinen osa on isomissa 5hp --> pystyakseli leikkureissa eli quantum malleissa (koneessa oikea kaasutin kohokamiolla) pienemmissä leikkureissa (tankki kaasarin alla malleissa ja kalvo) on taas se ilmaläppä säätö johon vaikuttaa vauhtipyörän aikaan saama puhallus. Vaakamoottoreissa ilmaläppä on ollut ainakin pienissä 3hp moottoreissa
- öööh.
bertsi kirjoitti:
On tässä kuvassa kyseinen osa on isomissa 5hp --> pystyakseli leikkureissa eli quantum malleissa (koneessa oikea kaasutin kohokamiolla) pienemmissä leikkureissa (tankki kaasarin alla malleissa ja kalvo) on taas se ilmaläppä säätö johon vaikuttaa vauhtipyörän aikaan saama puhallus. Vaakamoottoreissa ilmaläppä on ollut ainakin pienissä 3hp moottoreissa
- bertsi
Elikkä jos kone on muuten hyvässä terässä eli suodatin puhdas ja bensaa on uutta ja sitä tulee niin vakiokierroksia pystyy säätämään pitkän jousen toisessa päässä olevaa peltilipukkaa kääntämällä. Se jousi on toisesta päästä kiinni kaasuläppää kääntävässä tangossa. Sama osa onm yös kiinni siinä ilmaläpässä. Jos taasen haluat koneeseen kaasuvaijerin niin koneessa on valmiiksi kaksi vaijerin kiinitys reikää mihin saat jostain vanhasta masiinasta repimäsi vaijerin kiinni sillä alumiini palalla ja peltiruuvilla. Ps varmin tapa lyhentää ruohonleikkurin kestävyyttä on pistää kierrokset tappiin ;)
- B ertSi
http://www.small-engines.com/pics/90000.gif kuva nro 41 näkyy se pitkä jousi ja vasemassaa laidassa se pelti lipukka mitä pitää väännellä. Ja kun käytät konetta tietysti ilman ilmanputsaria pistä kumminkin se ilmaputsarin ruuvi paikoilleen.
- Gnaa
B ertSi kirjoitti:
http://www.small-engines.com/pics/90000.gif kuva nro 41 näkyy se pitkä jousi ja vasemassaa laidassa se pelti lipukka mitä pitää väännellä. Ja kun käytät konetta tietysti ilman ilmanputsaria pistä kumminkin se ilmaputsarin ruuvi paikoilleen.
Tarkoitatko _oikeassa_ reunassa olevaa peltilipukkaa? Vasemmalla puolenhan jousi on kiinni siinä tangossa...
Onko ilmaläppä se muovinen(?) popniitillä kaasarin rungossa oleva lipare johon menee myös jousi?
Jos kaasuvaijeria alkaa virittelemään niin pitääkö jotain jousia irrotella? - Gnaa
Gnaa kirjoitti:
Tarkoitatko _oikeassa_ reunassa olevaa peltilipukkaa? Vasemmalla puolenhan jousi on kiinni siinä tangossa...
Onko ilmaläppä se muovinen(?) popniitillä kaasarin rungossa oleva lipare johon menee myös jousi?
Jos kaasuvaijeria alkaa virittelemään niin pitääkö jotain jousia irrotella?Sprint 40
- tarkestelua...
Gnaa kirjoitti:
Tarkoitatko _oikeassa_ reunassa olevaa peltilipukkaa? Vasemmalla puolenhan jousi on kiinni siinä tangossa...
Onko ilmaläppä se muovinen(?) popniitillä kaasarin rungossa oleva lipare johon menee myös jousi?
Jos kaasuvaijeria alkaa virittelemään niin pitääkö jotain jousia irrotella?Tuo peltilipukkahan on se osa johon saa tarvittaessa kaasuvaijerin .
Ilmaläppä on muovinen , se pyrkii rajoittamaan kierroksia vetämällä jousta pidemmäksi ja samalla kääntämällä kaasuläppää pienemmäksi kuvassa näkyvän tangon avulla .
Kaasuvaijerilla ei varsinaisesti viritellä , sitähän tuossa kuvassa ei ole.
Voit kokeilla läpän liikuttelua : laita konekäyntiin ilman suodatinta ja kokeile työntää jousta lyhemmäksi pienellä ruuvimeisselillä HETKEKSI ( - Gnaa
tarkestelua... kirjoitti:
Tuo peltilipukkahan on se osa johon saa tarvittaessa kaasuvaijerin .
Ilmaläppä on muovinen , se pyrkii rajoittamaan kierroksia vetämällä jousta pidemmäksi ja samalla kääntämällä kaasuläppää pienemmäksi kuvassa näkyvän tangon avulla .
Kaasuvaijerilla ei varsinaisesti viritellä , sitähän tuossa kuvassa ei ole.
Voit kokeilla läpän liikuttelua : laita konekäyntiin ilman suodatinta ja kokeile työntää jousta lyhemmäksi pienellä ruuvimeisselillä HETKEKSI (Tarkoitin kaasuvaijerin virittelyllä sitä että jos sellaisen asentaa itse jälkikäteen :)
Mut joo, tuo ilmaläpän toiminnan kuvaus selvitti asiaa, kiitokset. - Gnaa
Gnaa kirjoitti:
Tarkoitin kaasuvaijerin virittelyllä sitä että jos sellaisen asentaa itse jälkikäteen :)
Mut joo, tuo ilmaläpän toiminnan kuvaus selvitti asiaa, kiitokset.Kuuluukohan *pum* jos ilmaläpän ja kaasutangon välisen jousen ottaa pois ja laittaa ilmaläpän pysyvästi tiettyyn asentoon, ja sitten kaasuvaijerilla kierrosten säätö?
- bertsi
Gnaa kirjoitti:
Kuuluukohan *pum* jos ilmaläpän ja kaasutangon välisen jousen ottaa pois ja laittaa ilmaläpän pysyvästi tiettyyn asentoon, ja sitten kaasuvaijerilla kierrosten säätö?
Mutta käy aika piaan ja reikä lohkon kylkeen. JOS poistat jousen ja ilmaläpän kone ei säädä kaasua kuormituksen mukaan vaan hyytyy paksussa heinässä ja kiekuu leikkatussa nurmessa.
- bertsi
Gnaa kirjoitti:
Tarkoitatko _oikeassa_ reunassa olevaa peltilipukkaa? Vasemmalla puolenhan jousi on kiinni siinä tangossa...
Onko ilmaläppä se muovinen(?) popniitillä kaasarin rungossa oleva lipare johon menee myös jousi?
Jos kaasuvaijeria alkaa virittelemään niin pitääkö jotain jousia irrotella?Eli niihin nykään on laitettu niiti ennen ne oli vain käännetty kaasarin runkoa vasten jottei se käänny. ilmeisesti niitti on laitettu vaijerin kiinnitys reikään ??
- mars
Todennäköisesti kone on pökätty johonkin ja vivusto ja jousi on viturallaan. Jos ei tiedä mitä tekee niin tuskin saa koneen käymään kunnolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763