Surulliset elokuvat.

mä vaan

MOI! Haluaisin tietää mitkä ovat TODELLA surullisia elokuvia, missä teillä tulee tippa linssiin! Haluaisin mahdollisimman paljon vastauksia, eli VASTAA SINÄKIN JONKA TARKOITUKSENA OLI VAIN LUKEA TÄMÄ VIESTI..!

74

13842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -hm

      Olen nähnyt sen vaikka kuinka monta kertaa ja tuntuu että joka kerta itkettää entistä enemmän... Ja muutenkin se kuuluu parhaimpiin elokuviin mitä olen koskaan nähnyt.

    • Meryl

      Surullinen elokuva on:
      Hiljaiset sillat!
      Meryl Streep ja Clint Eastwood; siinäpä tähdet.
      Se on niin realistinen, sellaista elämä on...

      • rosewater

        Hilljaiset sillat on tosiaankin koskettava, sellainen aikuisen ihmisen rakkauselokuva. Aika erilainen verrattuna Clint Eastwoodin muuhun tuotantoon nähden. Kyllä siinä miehessä karismaa on, niinkuin Merylissäkin...


      • Meryl
        rosewater kirjoitti:

        Hilljaiset sillat on tosiaankin koskettava, sellainen aikuisen ihmisen rakkauselokuva. Aika erilainen verrattuna Clint Eastwoodin muuhun tuotantoon nähden. Kyllä siinä miehessä karismaa on, niinkuin Merylissäkin...

        Sinä kun olet todellinen elokuvafriikki, niin osaisitko auttaa minua. Tämä kysymykseni koskee edelleenkin samaa teemaa -surullisia elokuvia...
        Etsin nimeä jo varmaan yli kymmenen vuotta sitten näkemälleni elokuvalle. Se kertoi sirkuksesta ja siellä työnsä lopettavasta vanhasta klovnista.
        Klovnia näytteli vanha näyttelijä, joka muistaakseni oli jo lapsitähti aikoinaan.
        Vähän heppoiset ovat nämä tiedonrippeeni elokuvasta, mutta jään kuitenkin kuulolle.


      • rosewater
        Meryl kirjoitti:

        Sinä kun olet todellinen elokuvafriikki, niin osaisitko auttaa minua. Tämä kysymykseni koskee edelleenkin samaa teemaa -surullisia elokuvia...
        Etsin nimeä jo varmaan yli kymmenen vuotta sitten näkemälleni elokuvalle. Se kertoi sirkuksesta ja siellä työnsä lopettavasta vanhasta klovnista.
        Klovnia näytteli vanha näyttelijä, joka muistaakseni oli jo lapsitähti aikoinaan.
        Vähän heppoiset ovat nämä tiedonrippeeni elokuvasta, mutta jään kuitenkin kuulolle.

        En kai minä friikki ole, lähinnä innostunut harrastaja...

        Nuo antamasi tiedot olivat siksi vajaat etten saanut mitään tiettyä elokuvaa mieleeni.

        Minkämaalainen elokuva oli?
        Kuinka vanha elokuva oli? (suurin piirtein)


      • Meryl
        rosewater kirjoitti:

        En kai minä friikki ole, lähinnä innostunut harrastaja...

        Nuo antamasi tiedot olivat siksi vajaat etten saanut mitään tiettyä elokuvaa mieleeni.

        Minkämaalainen elokuva oli?
        Kuinka vanha elokuva oli? (suurin piirtein)

        Se on amerikkalainen elokuva. Olen nyt itsekin hakenut sitä leffaa, mutta huonolla menestyksellä.
        Hain kaikki Mickey Rooneyn elokuvatkin, kun muistelin, että hän olisi näytellyt siinä pääosassa - tuloksetta. Se on tehty ehkä 80-luvulla. Siinä oli klovni, joka oli jo iäkäs -muistaakseni hän oli myös vakavasti sairas - ja hänellä oli kaikesta luopumisen aika. Sirkus oli ollut hänen kotinsa ja perheensä, ja yhtäkkiä sitä ei enää ollut hänellä. Se oli koskettava elokuva. Harmittelen nyt vain huonoa muistiani...


      • rosewater
        Meryl kirjoitti:

        Se on amerikkalainen elokuva. Olen nyt itsekin hakenut sitä leffaa, mutta huonolla menestyksellä.
        Hain kaikki Mickey Rooneyn elokuvatkin, kun muistelin, että hän olisi näytellyt siinä pääosassa - tuloksetta. Se on tehty ehkä 80-luvulla. Siinä oli klovni, joka oli jo iäkäs -muistaakseni hän oli myös vakavasti sairas - ja hänellä oli kaikesta luopumisen aika. Sirkus oli ollut hänen kotinsa ja perheensä, ja yhtäkkiä sitä ei enää ollut hänellä. Se oli koskettava elokuva. Harmittelen nyt vain huonoa muistiani...

        En minäkään löytänyt. Tarkistin myös Rooneyn elokuvat ja Jackie Cooganin leffat, huonolla menestyksellä. Valitan, en voi auttaa.


      • 18
        rosewater kirjoitti:

        En minäkään löytänyt. Tarkistin myös Rooneyn elokuvat ja Jackie Cooganin leffat, huonolla menestyksellä. Valitan, en voi auttaa.

        Tähän on todella helppo vastaus.

        Kyseessä on tietysti Parrasvalot (Limelight) vuodelta -52.

        http://www.youtube.com/watch?v=nnGFfl9IkyY


    • Meryl

      Minä taidan olla oikea surullisten elokuvien fani :-))
      'Englantilainen potilas' on myös näitä upeita, koskettavia, surullisia elokuvia.

    • rosewater

      Yksi semmoinen elokuva joka minun on katsottava nessujen kanssa on E.T., joka jostain syystä koskettaa kovasti. Vaikka E.T. onkin varsin laskelmoitu leffa ja sellaista millisekunnin tarkkuudella laskettua tunteiden ohjailua, niin siitä huolimatta se on hieno koko perheen elokuva, koskettava, hauska, jännittävä, uskomaton kokemus kertakaikkiaan, suorastaan elämys.

    • Ellen

      Jos olet altis sille, että ei itketä vain sen illan vaan yhä uudelleen (esimerkiksi jos elokuvan musiikki soi tai tulee mieleen, ja aina, jos elokuva tulee mieleen) on kyseessä yksi universumin upeimpia teoksia:

      Once upon a time in America

      Ohjaus Sergio Leone
      Musiikki Ennio Morricone

    • Varas

      Jos haluat todella itkeä kuin Niagaran putoukset ja vähän yli, niin katso venäläinen elokuva Varas (venäjäksi Vor, englanniksi nimetty The Thief). Oli aikoinaan ulkomaisen elokuvan Oscar-ehdokkaanakin. Ei pidä OLLENKAAN säikähtää elokuvan venäläisyyttä, se on todella hyvä elokuva (ranskalaisetkin tais olla mukana sitä tekemässä), ja tarina niin koskettava, etten uskalla katsoa sitä kuin korkeintaan kerran vuodessa. Tuli kerran telkusta, ja sain sitten tilattua netistä omaksi.

      Kertoo nuoresta naisesta, joka saa lapsen, ja rakastuu vähän väärän mieheen kun oma mies kuolee sodassa. Varaa n. sata pakettia nenäliinoja.

    • se..

      ehdottomasti kotimainen zombie ja kummitusjuna.tippa linssissä seuraa onnettoman ihmiskohtalon matkaa tässä järjettömässä maailmassa.

    • stb

      niita surullisia elokuvia on nahty, mutta nyt paalimmaisena tulee mieleen "I am Sam". porasin noin 10 minuuttia leffan loppumisen jalkeen. en osaa sanoa oliko se sanan varsinaisessa merkityksessa surullinen, mutta erittain koskettava se oli! ja paanayttelijat tekivat hienon suorituksen!

      • mä vaan

        Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille! Jos et ole vielä vastannut VASTAA! KIITOS!


    • fanatic

      Forrest Gump on mun mielestä liikuttava! Gump on tosi rakastettava hahmo ja sen elämään on ainakin mun helppo eläytyä! Ehdottomasti yks suosikeistani.

    • kullervo koivisto

      ALI G the movie ! oli niin järkyttävän surkee leffa että itku tuli ja meni kartonki nenäliinoja.
      *nyyh!*

    • laama

      Omituista kyllä, mutta minulla tuli pienempänä tippa linssiin Leijonakuninkaassa kun Simba oli jäädä härkien alle ja hänen isänsä kuoli siinä tapahtumassa. Muuten en ole kyllä itkenyt elokuvan takia varmaankaan ikinä. Tiedä häntä olenko sitten niin tunteeton ihminen, mutta yleensä näissä 'koskettavissa' elokuvissa alkaa naurattaa. Sille en mahda mitään.

      • Aivan

        Leijonakuningas on mulla ollu varmaan kans¨ainoa leffa mis on liikuttunu kunnolla


    • Tellu

      Minulle tuli tippa linssiin kun Termis laskeutui tulipätsiin kärvähtämään siinä lopussa... ;(

    • Milla

      Aivan ihana ja kyllä itkettä kun sen kattoo.

    • Tiikeri

    • elephant man

      ELEFANTTIMIES joskus kauan kauan sitte katsoin ja loppu oli muistaakseni aika nyyhky..
      INTOHIMON TUULET irrottaa kans muutamia tippoja
      YKSI LENSI YLI KÄENPESÄN loppu oli surullinen
      Niin ja PATCH ADAMS on kyllä ilon ja surun kyyneliä vuoronperään..
      tässä ny muutamia jotka koskettaa miestäkin..

    • fishu

      ehdottomasti romeo juliet sekä titanic. hyvät näyttelijät & muutenkin molemmat todella koskettavia.

    • hjuwu6

      Elokuvat Hachiko koirasta. Eli alkuperäinen japanilainen Hachiko monogatari (1987) ja amerikkalaisten versio Hachiko - A Dog's Tale (2009)

    • moviefreak

      TITANIC on vuosisadan parhain ja surullisin rakkaustarina

      • Anonyymi

        Casablanca on kyllä surullisempi, parempi rakkaustarina ja muutenkin parempi elokuva.


    • Veera200

      Titanic , nyyh ;(

    • Maron

      Ehdottomasti Third Star josta kirjoitin pidemmänkin jutun tälle palstalle.

    • gdfgdf

      "karhu"

    • Sweetinsane

      Itken hyvin harvoin leffoissa, mutta...

      Semmonen Oscarinkin voittanut japanilaisleffa kuin Okuribito. Ikinä ennen en oo leffateatterissa itkeny. Kertoo miehestä joka päätyy vahingossa töihin hautaustoimistoon ja koittaa siten peitellä asiaa koska kukaan ei oikein katso hyvällä tällaista työtä. Upeaa sellomusiikkia ja todella, todella surullinen.

      Komppaan myös Third Staria. Kertoo parantumatonta syöpää sairastavan nuoren miehen ja sen kavereitten viimeisestä yhteisestä retkestä. Loppu sai jopa mun silmät vetistymään.

    • So Sad

      A Walkt to Remember, Marley & Me

    • Hachi

      Jos eläinrakas olet niin VARMASTI ITKET!!!! Elokuva: Hachiko-tarina uskollisuudesta

      • I know this story

        Se hachikoha on tositarina. Ku hachin isäntä meni aina junalla töihi, nii sit hachi tuli aina sitä oottamaa asemalle. Sit se isäntä kuolee töissä, mut hachiko ei tiiä isäntänsä kuollee vaa oottaa asemalla kuolemaansa saakka 9 vuotta :'(


    • cdsvdvvcc

      Lovely bones

    • ...

      Näin teinin näkökulmasta:

      A walk to remember (Muistojen polku)
      The boy in the striped pajamas
      Never let me go (Ole luonani aina)

      Ja lisäksi tämä, jonka katsoin joskus kauankauan sitten:
      What's eating Gilbert Grape

    • itkijäteini

      myös näin 16v teinin näkökulmasta:

      The vow, pillitin puolet elokuvasta

      Remember me, älyttömän hyvä elokuva ja sen jälkee itkettää kyllä vaikka kuinka kauan.

      dear john eli haikein terveisin on myös tosihyvä. Nää on kaikki sellasia rakkaustarinoita u know ?:)

    • olen Oikeasssa

      The Plague Dogs

      surullisin

    • kissanomistaja

      Marley & Me
      Fluke
      Moulin Rouge
      Brokeback Mountain
      Red Dog
      Pearl Harbor

      Lisäksi katsottavien listalla on vielä Tulikärpästen hauta, The Green Mile ja My Dog Skip. Noita kolmea en ole vielä itse katsonut, mutta olivat saaneet posiiivista palautetta.

      • Teenagegirl

        Mulla tulee nykyään niin helposti tippa linssiin ja alkaa itkettämään leffat! Mut esim:
        -The notebook (itkin iha sairaasti)
        -Dear john
        -Remember me
        -The vow
        -ps. i love you
        -Titanic
        -The last song
        -Charlie st cloud
        -The lucky one

        Siinä oli mun suosikit :-)


    • kelliiiiikkukkeliksi

      AN AMERICAN CRIME on tositapahtumiin perustuva eokuva joka kertoo kahedesta sisaruksista jotka jää hoitoon moneks kuukaudeks yhten perheeseen jossa sitä toista siskoa kidutetaan vaikka miten ja kukaan ei välitä.... ihan järkyttävän surullinen

    • €$♥

      Mää itkin melkee silmät päästä siinä "Tähtiin kirjoitettu virhe" leffassa.

    • gilneaas
    • muumimörkö

      surullisimmat elokuvat

      the champ
      robocop 1987
      the elephantman
      ja bambi

    • Kauriinmetsästäjä, perusteluitta.

    • kyynelsilmä

      tummien perhosten koti. upea elokuva

    • tydiiiiiiii

      Tähtiin kirjoitettu virhe eli The fault in our stars... so sad :'( mutta aivan mahtava!!!

    • Nyyh :((

      Minustakin surullisimpia oli Hachiko - Tarina uskollisuudesta. Itkin vielä 2h sen jälkeenkin. Olen liian eläinrakas sille elokuvalle

    • sanotaan ny tämäkin

      Eilen tullut Alcatraz - kohtaloni (Murder in the First, trilleri, USA, 1994) - http://www.imdb.com/title/tt0113870/?ref_=nv_sr_2

      Telkku.com: "Kriitikon arvio
      Osin tositapahtumiin pohjaava tarina kertoo Henri Youngista (Kevin Bacon), joka tuomitaan pahamaineiseen Alcatrazin vankilaan viiden dollarin varastamisesta. Pakoyrityksen takia Henri suljetaan pimeään eristysselliin yli kolmeksi vuodeksi, jonka aikana häntä kidutetaan säännöllisesti. Kun psyykkisesti tuhoutunut mies siirretään viimein tavalliselle osastolle, Henry tappaa raivopäissään hänet ilmiantaneen vangin. Christian Slater on nuori asianajaja, joka syyttää Alcatrazia ja sen johtajaa (Gary Oldman) tapahtuneesta. Bacon tekee yhden parhaista rooleistaan todella rankkassa mutta vaikuttavassa vankila- ja oikeusdraamassa.

      Tuomas Riskala/Iltalehti"

      Itketti ihan kunnolla, vaikka olen mies ja yleensä mua ärsyttää elokuvat, joissa yritetään itkettää katsojaa.

    • Jesddd

      Warrior oli aika koskettava, se loppukohtaus lähinnä.

    • Pillittäjä

      Siis surullisia on paljon esim. Trust, hakeen terveisin mut kaks leffaa missä oon itkenyt silmät päästä if I stay ja soul surffer

    • Gjotih

      Never let me go
      Lilja 4-ever

    • rey657567

      Lovely bones

    • Anonyymi

      Juuh tullee vähä myöhässä mut jos joku sattuis tätä lukemaan niin titanic.

    • Anonyymi

      Tulikärpästen hauta.

    • Yksi aika surullinen on tällainen virolaisleffa kuin Mä olen väsynyt vihaamaan, suora suomennos vironkielisestä nimestä.
      Tuli joskus 90-luvun lopulla Ylen TV2:lta, en tiedä onko esitetty sen jälkeen Suomen televisiossa.
      Kertoo sellaisesta nuoresta virolaisesta "katupojasta"/huono-osaisesta nuoresta, joka haluaa antaa tyttöystävälleen ihanan ja lämpöisen joulun lahjoineen ja ainoa keino rahoittaa se on tehdä rikos.
      Hän varastaa joltain toiselta rikolliselta jotain ja siinä rytäkässä tämän kohteena olleen rikollisen sisko kuolee ja tarinan päähenkilö päätyy nuorisovankilaan.
      Kosketti minua ainakin todella paljon tuo elokuva aikanaan. Harmittaa, kun hukkasin sen vaikka nauhoitinkin sen talteen.

    • Anonyymi

      Lumottu Mary oli syvällisen surullinen, satuttava ja sisua nostattava

    • Anonyymi

      Remember Me, pääosassa Robert Pattinson, elokuvan loppupuolella miehen rakastamalle naiselle selviää että mies kuoli World Trade Centerin terrori-iskussa.

    • Anonyymi

      Melko laaja aihe. Äkkiseltään tulee mieleen Pan's Labyrinth ja The Road[2009]. Lisäksi kaikkien tuntema Gladiator[2000] on näyttävästä toiminnasta huolimatta juoneltaan tosi surullinen. Kaikki kolme huippuelokuvia, mutta täysin erilaisia.

    • Anonyymi

      Miehet jotka itkevät elokuvissa, kulkevat yksin kotiin.

    • Anonyymi

      five feet apart!!!! itkin taukoomatta yli puolet leffasta

    • Anonyymi

      Minari menee parhaillaan elokuvissa. Erittäin hieno, mutta syvällinen ja koskettava elokuva. Hienot roolisuoritukset kaikilta näyttelijöiltä ja upea ohjaus. Käykää katsomassa.

    • Leon, Perfect world, Green mile.

    • Slumdog millionare.

    • Anonyymi

      City of joy - itkin koko dokumentin ajan :( todella sydäntäsärkevää

    • Anonyymi

      Ainakin tuollaiset tuli mieleen:

      Tulikärpästen hauta
      Lilja 4-ever
      The Road

    • Anonyymi

      Jos jenkkileffojen lisäksi mukaan otetaan ihan oikeita elokuvia, niin taso nousee jo ihan taivaisiin. Siis siirrytään kevyestä viihteestä oikeaan taiteeseen.

      Tulikärpästen hauta on mun suosikki.
      Myös The Red Turtle on hyvä.

    • Anonyymi

      Tulikärpästen hauta
      Dancer in the Dark

    • Anonyymi

      Hachiko on surullinen elokuva

    • Anonyymi

      Tulikärpästen haudalle ääni täältäkin. Enää tuollaisia ei tehdä.

    • Anonyymi

      Tämä on jo vanha viestiketju, mutta Aurora (2019) on sellainen elokuva, josta tuli kyyneleet ja väliin nauroin, niin että tyrät rytkyi.
      T. Äijä 60 v.

    • Anonyymi

      Lilja 4-ever
      Never let me go
      Tulikärpästen hauta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe