Ongelmana on, että kotimittauksessa saan lukemia 120-135/68-83, mutta kun paineet mitataan lääkärissä on tullut lukemia 160-180/100-110!!Mittarini on uusi Omron M7. Miten mittauksissa voi olla näin suuria eroja??Lääkärikään ei meinannut uskoa kun sanoin, että kotona tulee hyviä lukemia. Tiedän jännittäväni, mutta voiko se selittää tämän? Vai pitäiskö aloittaa lääkitys?
Vastaukset 4
- paineet
nousee vastaanotolla. Mutta noin paljon? Tee näin: ota automaattinen mittarisi mukaan seuraavalle vastaanotolle. Jos mittaus näyttää edelleen korkeita lukemia kyseessä on jännitys. Jos ei näytä, kyseessä väärä mittaustapa/väärin kalibroitu laite.
- samanlainen nousu
Täsmälleen samanlainen nousu mullakin joskus kuin oikein jännitän.
Sama mittari M-7: kotona paineet 105-130 / 60-85 (vähän päivän hetkestä riippuen).
Joskus lääkärin vastaanotolla jännittäessä: 170 / 110 . Sanoin vain lääkärille että jännitys päällä, ja ei pitänyt mitenkään ihmeellisenä asiana. - PaniikkiEliö84
Aika 100 varmasti johtuu jännityksestä! Itse joudun vuosittain käymään lääkärintutkimuksessa sydänvikani takia. Kotona on paineet 110/60, mutta lääkärissä aina väh. 130/90! Pulssi on kotona yleensä 50-70, mutta EKG:ssä ja verenpainemittauksessa helposti 100. En tiedä mikä valkotakeissa (tereveydenhoitaja/lääkäri/sairaanhoitaja) pelottaa, kun oma äitikin on sairaanhoitaja. Mä jännitän vaikkei pulssia mitattaisikaan esim. silmälääkärissä.
- Lepeteus
että lääkäri mittasi minulta yli 200 yläpaineen, enkä edes huomannut jännittäväni, alapaine oli 110 tai 120. B-salpaaja käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 621085
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan76869Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli72835- 62770
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.52743- 67717
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti333714Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk8692Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik35642Mersumies201
Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....16540