Kysyisin oisko muilla ollu samanlaisia kokemuksia
kuin mulla oli depiksen yhteydessä?Tutut paikat
tuntuivat vieraalta kuin myös omat muistot!Ja kun
itseään katsoo peilistä niin tuntuu niinkuin ei
tuntisi itseään!Onko muilla ollut samoja
kokemuksia???
kuin mulla oli depiksen yhteydessä?Tutut paikat
tuntuivat vieraalta kuin myös omat muistot!Ja kun
itseään katsoo peilistä niin tuntuu niinkuin ei
tuntisi itseään!Onko muilla ollut samoja
kokemuksia???
Vastaukset 6
Vanhimmat
Kun minulla oli depressio pahimmillaan tuntui
aivan samalta. Lisäksi oli niin pelottavia
harhanäkyjä etten tässä viitsi kertoakaan.
Kysymyksessä olikin vaikea depis, luulisin että
se oli jo lähes psykoosi. Tilani johtui siitä kun
tuli liian paljon vaikeuksia samaan aikaan eikä
apua tuntunut saavan mistään.
Ei minulla ollut tuollaisia tuntemuksia, vaikka
sainkin depression vuoksi eläkkeen. depressio
tuntui vain suurena jaksamattomuutena ja haluna
nukkua ainaisesti. Mutta enihän sitä voinut ja
kun nousin vuoteesta ylös niin tunsin vain
yleistä vastenmielisyyttä olla olemassa.
mielialalääkkeet saivat minut aivan sekaisin.
Minuun kokeiltiin kaikenlaisia lääkkeitä ja
sivuvaikutukset olivat hirveitä.
Lääkkeet vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin, ja
minä reagoin sivuvaikutuksiin liian herkästi.
aivan helposti minua ei enää saa "mömmöjä"
syömään.
Mun melkein psykoottisen vaiheen kokemuksena oli,
että tutut paikat näyttivät, ei niinkään
vieraalta vaan enemmänkin uusilta. Jotenkin näin
kaiken uudella tavalla ja varsinkin sen
peilikuvani, jota tietenkin inhosin.
Lääkkeiden kanssa kehotan olemaan aika
kriittinen, koska minusta ne muovaavat päätä
aivan liikaa. Sieltä depressiosta tulisi
mielestäni pyrkiä pois enimmäkseen niillä
palikoilla mitä mielessä on, koska nehän ne ovat
sinne sumuun vieneetkin.
Vastaus on siellä syvällä jossakin.
Vastaus kummittelee mielessäni vieläkin,
vaikka 'tervehtymisestäni' on jo kolme vuotta.
Kiitti vastauksestasi!Tuntemuksesi vastasivat
aika lailla omiani!Kestikö kauan selvitä
depressiosta ja minkä avulla pääsit siitä eroon
ja oudoista tuntemuksistasi???Itse syön lääkettä
nimeltä Zoloft ja se kyllä auttaa masennukseen,
mutta olo on vielä hieman sekava ja epäilen että
se johtuu lääkkeestä!
Lääke voi aiheuttaa pahoinvointia, ripulia,
ruoansulatushäiriöitä, vapinaa, huimausta,
unihäiriöitä, lisääntynyttä hikoilua, suun
kuivumista sekä miehillä sukupuolisten
toimintojen muutosta varsinkin hoidon
alkuvaiheessa. Useimmiten haittavaikutukset
vähenevät hoidon jatkuessa. Lääke ei yleensä
väsytä, mutta etenkin hoidon alkaessa saattaa
joidenkin tarkkaavaisuus liikenteessä tai muissa
vastaavissa tilanteissa heikentyä. Alkoholin
kanssa on oltava varovainen lääkityksen aikana,
mieluimmin kannattaa pidättäytyä alkoholin
käytöstä kokonaan.