Kiina ja EU tietävät evoluution(70%)

TIEDEBAROMETRI: USA, EU, Kiina, Venäjä, E-Korea,Malesia, Japani-vertailu.
http://www.nsf.gov/statistics/seind06/c7/fig07-07.htm

"Kaikki radioaktiivinen säteily on ihmisen tekemää"=Väärin
sarakkeeseen osaisi rastia
USA:ssa n.73%, Kiinassa 44%, E-Koreassa 46%, Japanissa 57%,Malesiassa 33%,
EU:ssa 59%, ydinvaltio Venäjällä vain 36%. (noin arvoja graafista)

Big bang-tietämystä tai uskoa mittasi:
"Universumi alkoi valtavalla räjähdyksellä" = Oikein vastasi oikein :
USA 35%, Kiina 18%, E-Korea 66%, Japani 63%,Malesia 41%, Venäjä 35%. (noin
arvoja graafista, EU:sta ei saatu dataa)

Aika huolestuttavaa rajan takana virustietämys: Vain 18% venäläisistä tietää

että antibiootit eivät tehoa viruksiin.

Toinen jännä juttu: USAssa ja Venäjällä oltiin tässä vertailussa kaikkein
skeptisimpiä ihmisen evoluutioon varhaisemmista eläinlajeista.(43-44% vain

uskoi tähän evoluutioon). Kiinassa ja EU:ssa evoluutiotietämys oli n.70%:sta.

4

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tipi Cal

      "Tieteellinen " totuus on kovin subjektiivista. Yhteisö määrittelee totuudeksi oman oppinsa. Ja muuta ovat väärin. Sama pätee teologisessa tiedekunnassakin. Virallinen oppi katsotaan ilman muuta totuudeksi. Joukossa tyhmyys relavoituu.

    • Jos kysytään: "Esittääkö nykytiede, että maailma sai alkunsa räjähdyksestä", vastaisin "kyllä".

      Jos taas kysytään, alkoiko universumi suurella räjähdyksellä, vastaisin "en tiedä".

      Usko nykytieteeseen totuuden viimeisenä sanana on vain tieteisuskoa. Niinpä osa noista kysymyksistä mitanneekin tieteisuskon yleisyyttä.

      • "Usko nykytieteeseen totuuden viimeisenä sanana on vain tieteisuskoa. Niinpä osa noista kysymyksistä mitanneekin tieteisuskon yleisyyttä."

        joku voisi päätellä että mitataan ihan yleissivistyksen ja koulutuksen tasoa.


      • "Niinpä osa noista kysymyksistä mitanneekin tieteisuskon yleisyyttä."

        Einsteinin oppi-isä, fyysikko Mach, sanoi että aurinko kiertää maata, muistelen..
        Näin uskoi myös Luther ja moni muu vielä tänäänkin mm. Luterilaisen synodissa vieraillut Dr. Bouw.
        Onko "maa kiertää aurinkoa" sinun mielestä
        a)tieteellinen totuus vaiko
        b)tieteisuskoa ?

        Onko sitä voitu koskaan "kokeellisesti testata" ? (Teidän vaatimuksenne evoluutiojuttujen kohdalla, vai mitä ?)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe