hei
Mikä kilpikonna kannataisi ottaa ensinmäiseksi lemmikiksi?
Kiitos jo eukäteen
hei
8
491
Vastaukset
- konna2
Nelivarvas ,jos maakilpikonnaa halajat...
- kilpikonnat
Näin, että olet kiinnostunut kilpikonnista.En sinänsä tiedä millaisen kilpikonnan kannattaa hankkia ensimmäisenä, se rippuu siitä minkälaisita kilpikonnista pidät esim. vesi- vai maakilpikonnista. Jokaisella ihmisellä on oma ns. maku. Itse pidän todella paljon vesikilpikonnista, kun ne luo kodista sellaisen elävämmän, kun on joku joka ui vedessä (minun mielipide. En valitettavasti ehdi kunnolla hoitaa heitä sen takia minulla olisi tarjottavana kaksi vesikilpikonnaa, 60 litran terraario, kiviä, lamppu, suodatin, lappo ja patteri 50 eurolla. Jos kiinnostut tai muuten halua tietää lisää niin kirjoita sähköpostia minulle. Itse olen kotoisin Jyväskylän mlk:sta, Keski-Suomomesta.
- birgitta-11
Hei! olen kiinnostunut kilpikonnista. olen lukenut jonkin verran hoito-ohjeita. tällä hetkellä on akvaario, aion luopua siitä. mitä kilpikonnia ja minkä ikäisiä sulla on ne?
onko ollut sairauksia? ja millaisia sairauksia konnalle voi tulla? olen 34v. nainen kuusamosta.
on tarkoitus vielä enemmän tutustua kilpikonnien
elämään. nehän on kuitenkin pitkä ikäisiä hy-
vällä hoidolla. voisitko kertoa vähä enemmän niiden hoidosta. kirjoittele. terv.Merja Teeriniemi
- Kiitiäinen
Meillä ollut joskus konna (kreikankilpikonna.)Suosittelen ensimmäiseksi kilpikonnaksi,vaikkakin meidin kilpparimme kuoli muutaman vuoden kuluttua... :/
- konna2
Hmm. Millä perusteella suosittelet..?
- Kiitiäinen....
perustellako tässä pitäisi?en osaa perustella,se varmaan riittää vastaukseksi...
- konna2
Kiitiäinen.... kirjoitti:
perustellako tässä pitäisi?en osaa perustella,se varmaan riittää vastaukseksi...
Riittäähän se...
- ...
Suosittelisin ensimmäiseksi (maa)kilpikonnaksi nelivarvasta. Käsittääkseni kreikankonna on tarkempi terraarion mikroilmaston puolesta, kosteus ym.
Lisäksi kehottaisin ostamaan konnan (jos siis maakilpparia haluat) kotimaiselta kasvattajalta. Poikasia tulee harvemmin, mutta ovat yleensä kestävämpiä kuin eläinkaupan kilpikonnat. Liian paljon kuulee slovenialaisista tuontikonnista, jotka sairastuvat pahasti/kuolevat ensimmäisen vuoden tai jopa kuukausien sisällä ostamisesta kalliista hoidosta huolimatta.
Kannattaa hakea tietoa kaikesta konniin liittyvästä jo etukäteen. Itsekin luulin niin tehneeni, mutta jälkikäteen joutuu toteamaan, että paljon olen konnan ottamisen jälkeen oppinut ja todella paljon on oppimatta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828