hei

kiinnostunut kilpikonnista

hei
Mikä kilpikonna kannataisi ottaa ensinmäiseksi lemmikiksi?
Kiitos jo eukäteen

8

476

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna2

      Nelivarvas ,jos maakilpikonnaa halajat...

    • kilpikonnat

      Näin, että olet kiinnostunut kilpikonnista.En sinänsä tiedä millaisen kilpikonnan kannattaa hankkia ensimmäisenä, se rippuu siitä minkälaisita kilpikonnista pidät esim. vesi- vai maakilpikonnista. Jokaisella ihmisellä on oma ns. maku. Itse pidän todella paljon vesikilpikonnista, kun ne luo kodista sellaisen elävämmän, kun on joku joka ui vedessä (minun mielipide. En valitettavasti ehdi kunnolla hoitaa heitä sen takia minulla olisi tarjottavana kaksi vesikilpikonnaa, 60 litran terraario, kiviä, lamppu, suodatin, lappo ja patteri 50 eurolla. Jos kiinnostut tai muuten halua tietää lisää niin kirjoita sähköpostia minulle. Itse olen kotoisin Jyväskylän mlk:sta, Keski-Suomomesta.

      • birgitta-11

        Hei! olen kiinnostunut kilpikonnista. olen lukenut jonkin verran hoito-ohjeita. tällä hetkellä on akvaario, aion luopua siitä. mitä kilpikonnia ja minkä ikäisiä sulla on ne?
        onko ollut sairauksia? ja millaisia sairauksia konnalle voi tulla? olen 34v. nainen kuusamosta.
        on tarkoitus vielä enemmän tutustua kilpikonnien
        elämään. nehän on kuitenkin pitkä ikäisiä hy-
        vällä hoidolla. voisitko kertoa vähä enemmän niiden hoidosta. kirjoittele. terv.Merja Teeriniemi


    • Kiitiäinen

      Meillä ollut joskus konna (kreikankilpikonna.)Suosittelen ensimmäiseksi kilpikonnaksi,vaikkakin meidin kilpparimme kuoli muutaman vuoden kuluttua... :/

      • konna2

        Hmm. Millä perusteella suosittelet..?


      • Kiitiäinen....

        perustellako tässä pitäisi?en osaa perustella,se varmaan riittää vastaukseksi...


      • konna2
        Kiitiäinen.... kirjoitti:

        perustellako tässä pitäisi?en osaa perustella,se varmaan riittää vastaukseksi...

        Riittäähän se...


    • ...

      Suosittelisin ensimmäiseksi (maa)kilpikonnaksi nelivarvasta. Käsittääkseni kreikankonna on tarkempi terraarion mikroilmaston puolesta, kosteus ym.

      Lisäksi kehottaisin ostamaan konnan (jos siis maakilpparia haluat) kotimaiselta kasvattajalta. Poikasia tulee harvemmin, mutta ovat yleensä kestävämpiä kuin eläinkaupan kilpikonnat. Liian paljon kuulee slovenialaisista tuontikonnista, jotka sairastuvat pahasti/kuolevat ensimmäisen vuoden tai jopa kuukausien sisällä ostamisesta kalliista hoidosta huolimatta.

      Kannattaa hakea tietoa kaikesta konniin liittyvästä jo etukäteen. Itsekin luulin niin tehneeni, mutta jälkikäteen joutuu toteamaan, että paljon olen konnan ottamisen jälkeen oppinut ja todella paljon on oppimatta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe