hei
Mikä kilpikonna kannataisi ottaa ensinmäiseksi lemmikiksi?
Kiitos jo eukäteen
hei
7
524
Vastaukset
- konna2
Nelivarvas ,jos maakilpikonnaa halajat...
- kilpikonnat
Näin, että olet kiinnostunut kilpikonnista.En sinänsä tiedä millaisen kilpikonnan kannattaa hankkia ensimmäisenä, se rippuu siitä minkälaisita kilpikonnista pidät esim. vesi- vai maakilpikonnista. Jokaisella ihmisellä on oma ns. maku. Itse pidän todella paljon vesikilpikonnista, kun ne luo kodista sellaisen elävämmän, kun on joku joka ui vedessä (minun mielipide. En valitettavasti ehdi kunnolla hoitaa heitä sen takia minulla olisi tarjottavana kaksi vesikilpikonnaa, 60 litran terraario, kiviä, lamppu, suodatin, lappo ja patteri 50 eurolla. Jos kiinnostut tai muuten halua tietää lisää niin kirjoita sähköpostia minulle. Itse olen kotoisin Jyväskylän mlk:sta, Keski-Suomomesta.
- Kiitiäinen
Meillä ollut joskus konna (kreikankilpikonna.)Suosittelen ensimmäiseksi kilpikonnaksi,vaikkakin meidin kilpparimme kuoli muutaman vuoden kuluttua... :/
- konna2
Hmm. Millä perusteella suosittelet..?
- Kiitiäinen....
perustellako tässä pitäisi?en osaa perustella,se varmaan riittää vastaukseksi...
- konna2
Kiitiäinen.... kirjoitti:
perustellako tässä pitäisi?en osaa perustella,se varmaan riittää vastaukseksi...
Riittäähän se...
- ...
Suosittelisin ensimmäiseksi (maa)kilpikonnaksi nelivarvasta. Käsittääkseni kreikankonna on tarkempi terraarion mikroilmaston puolesta, kosteus ym.
Lisäksi kehottaisin ostamaan konnan (jos siis maakilpparia haluat) kotimaiselta kasvattajalta. Poikasia tulee harvemmin, mutta ovat yleensä kestävämpiä kuin eläinkaupan kilpikonnat. Liian paljon kuulee slovenialaisista tuontikonnista, jotka sairastuvat pahasti/kuolevat ensimmäisen vuoden tai jopa kuukausien sisällä ostamisesta kalliista hoidosta huolimatta.
Kannattaa hakea tietoa kaikesta konniin liittyvästä jo etukäteen. Itsekin luulin niin tehneeni, mutta jälkikäteen joutuu toteamaan, että paljon olen konnan ottamisen jälkeen oppinut ja todella paljon on oppimatta :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1365553Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072082- 1411525
- 1051366
- 1111360
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1961158Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll301155- 491127
Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g671028IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57871