Hydantin lääkitys

mikä mikä

Onko muilla käytössä hydantin lääkitystä,ja minkälaisia kokemuksia sen käyttö on sinulle aiheuttanut?
Itselläni on kyseinen lääke käytössä, ja se on auttanut kohtauksiin, tosin se on aiheuttanut minulle uneliaisuutta, ja haluttomuutta.

7

3322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sauvatar

En ole käyttänyt ja luulin ettei sitä kenellekkään enään määrätä.
      Kait käyt säännöllisesti labrassa
      maksa-arvojen seurannassa ?

• mikä mikä

Kerran vuodessa maksa-arvojen seurannassa.
        Miten niin vanha lääke, ja onko niitä parempia lääkkeitä?

• mikä mikä kirjoitti:

Kerran vuodessa maksa-arvojen seurannassa.
        Miten niin vanha lääke, ja onko niitä parempia lääkkeitä?

Sain ko. lääkettä vuonna 1970 - 1974, ja lopetin
        koko lääkityksen n. 30 vuodeksi, jonka jälkeen eräs Meilahden neurologi ko. lääkkestä mainitsi, että he eivät enää ko. lääkettä käytä.

Ko. Lääkkeen nimi taisi 70-luvulla (Di)hydantoin.

Nykyisin yleisesimmin käytetään mm. Valporaatti, Lamictal, Trileptal, Keppra, Topimax, Neurotol

• käytin hydantinia jo -69 kun sairastuin epilepsiaan ja siihen asti kun menin naimisiin
      ja tuli lapsen hankkimisesta puhe sit se piti lopettaa kun siitä olis ollu jotain haittaa
      tulevalle lapselle sit hydantin aiheuttaa ientulehdusta

• Uskon.

Uskon, että aiheuttaa ientulehdusta. Käytin -72 -75 Enkefalin nimellä, ja silloin oli elämäni ainoat kaksi reikää sekä ienverenvuotoa.

• rentunruusutk

Minä olen käyttänyt n. 40 vuotta, ei siitä mitään hittaa ole ollut, on 2 muutakin lääkettä, kohtaukset on pysyneet poissa jo pitkään.

• Patteri

Hydantinia ja Mysedonia, mikä muutti nimen Mysolineksi käytin n. 25-vuotta. Kohtaukset ei hävinneet, kunnes hakeuduin toiselle neurologille. Tehtiin täydellinen lääkeremppa, vanhat lääkkeet vaihdettiin uudempiin. Monen kokeilun jälkeen lopulta löytyi mulle se oikea. Nyt on käytössä Apydan ja Keppra. Nämä lääkkeet ovat paljon turvallisempia käyttää, eikä tarvitse niin paljoa seurata maksa-arvoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1658
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45