Voiko rahapuissani olla jokin tauti? Ylimmissä lehdissä on jotain valkoista pikkuröhnää (kuin hienosokeria tai suolaa), joka lähtee pyyhkimällä pois. Mistä johtuu?
Valkoisia röhniä rahapuussa
mikä vaivaa?
1
1423
Vastaukset
- rekisteröitymätön
Sokeri lehdillä voi viitata kirvoihin - niiden uloste on makeaa mesikastetta, joka tahmaa lehtiä ja kuivuessaan kiteytyy.
Mutta kyseessä voi olla myös mehikasvin itse erittämä sokeri. Ainakin hatioralla "sokeritauti", eli verson kärkiin ja nivelkohtiin ilmestyvät sokerikiteet on ihan lajityypillinen ominaisuus, eikä tarkoita, että kasvissa olisi mitään vikaa.
Tarkasta kasvi huolellisesti: kirvoista on sokeritahman lisäksi yleensä muitakin merkkejä, vanhoja nahkoja, itse eläimiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 735646
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2855372Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii964075- 522870
- 222507
- 1192050
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472010Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991747- 721271
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1551123