Quran filled with contradiction

The Truthseeker

7

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todistaa itsensä

vääräksi.
      Sehän sanoo, että jos siitä löydetään yksikin ristiriitaisuus, niin se ei ole Jumalan lähettämä!

• Justifer

Missä kohdassa Koraani sanoo noin? En epäile, etteikö sanoisi, mutta missä kohdassa sanoo ja millä sanoilla? Ja jos tietää vielä, että mitä se on alkukielellä, kertokaa toki.

• Jake "kafir" Waits
        Justifer kirjoitti:

Missä kohdassa Koraani sanoo noin? En epäile, etteikö sanoisi, mutta missä kohdassa sanoo ja millä sanoilla? Ja jos tietää vielä, että mitä se on alkukielellä, kertokaa toki.

Ainakin tällainen löytyy:
        4:82. Eivätkö he sitten syvenny Koraaniin? Jos se ei olisi Jumalasta lähtöisin, niin he löytäisivät siitä lukuisia ristiriitaisuuksia.

Tuon Koraanin jakeen kirjaimellisen tulkinnan perusteella ei kylläkään vielä riitä yksi ristiriita todisteeksi, ettei Koraani ole Jumalalta.

Alkukieleen eli muinaisarabiaan vetoaminen onkin sitten muslimien käytössä erittäin suosittua. Sillä voi helposti torjua kaikki Koraaniin kohdistuvat kriittiset tarkastelut vain argumentilla: etpä tiedä mitä siellä oikeasti sanotaan!

Jostain syystä tähän vedotaan vain ja ainoastaan silloin, kun käännöksestä on löytynyt jokin islamille ei-niin-edullinen piirre.

Joka tapauksessa, tätä Kalifornian yliopiston hakukonetta kannattaa käyttää Koraanin ja hadithien tutkailuun:

http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchquran.html

• The Truth
        Jake "kafir" Waits kirjoitti:

Ainakin tällainen löytyy:
        4:82. Eivätkö he sitten syvenny Koraaniin? Jos se ei olisi Jumalasta lähtöisin, niin he löytäisivät siitä lukuisia ristiriitaisuuksia.

Tuon Koraanin jakeen kirjaimellisen tulkinnan perusteella ei kylläkään vielä riitä yksi ristiriita todisteeksi, ettei Koraani ole Jumalalta.

Alkukieleen eli muinaisarabiaan vetoaminen onkin sitten muslimien käytössä erittäin suosittua. Sillä voi helposti torjua kaikki Koraaniin kohdistuvat kriittiset tarkastelut vain argumentilla: etpä tiedä mitä siellä oikeasti sanotaan!

Jostain syystä tähän vedotaan vain ja ainoastaan silloin, kun käännöksestä on löytynyt jokin islamille ei-niin-edullinen piirre.

Joka tapauksessa, tätä Kalifornian yliopiston hakukonetta kannattaa käyttää Koraanin ja hadithien tutkailuun:

http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchquran.html

May God guide us to the right way, the way of those on whom He has bestowed Grace and make us firm in our faith. Remember to ask much forgiviness to God don't get tired to ask Him for that no matter how many sins you have done. He's The Most Forgiving The Most merciful.
        try to pay a visit in this site you learn all you wanted to know about Islam.

• artzuli2
    • The best ever!

How can a religious book be SO FULL OF CRAP? Has anyone who wrote it ever read it through? Usually writers check their writings for mistakes??? It seems that this book is just written with a left foot with minimal consentration!

• tie, totuus

ja elämä. Sanoo Herra. Joka minuun uskoo ei huku, vaan henellä on ikuinen elämä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2374
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1547
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1300
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe