Kova yskä 2 kk

Yskijä

Voiko koivun/lepän siitepölyallergia tms. oireilla yskällä? Olen yskinyt nyt päivät ja yöt kahden kk ajan. En jaksa enää yskiä! Hävettää ihmisten ilmoilla yskiä kovaa ja kauan.

Olen saanut kaksi kertaa Codesania, joka on auttanut tasan niin kauan kuin lääkettä on ollut. Lääkkeen loputtua yskiminen on taas alkanut.

Olen käynyt kahdella lääkärillä tästä. Toinen ei edes kuunnellut keuhkoja eikä tehnyt muitakaan tutkimuksia, toinen sanoi heti, kun kerroin oireet, että mulla on joku mahahappovaiva ja kirjoitti närästyslääkettä! Epäilen tosi vahvasti tätä diagnoosia, koska mitään happovaivaoireita ei ole ollut.

Mietin itsekseni, josko kuitenkin olisi kysymys allergisesta reaktiosta, koska yskä on jatkunut saman ajan kuin ilmassa on ollut leppää ja koivua.

9

6428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isintytto

      Miksi annat lääkärille periksi? Pyydä lähete eteenpäin,keuhkotautien asiantuntialle.Tuo sinun yskäsi viittaa nimenomaan astman oireisiin jos lämpöä eikä muita oireita ole.Jos et saa lähetettä,joka kuitenkin pitäisi herua.Toinen mahdollisuus on jos sinun on mahdollista mennä keuhkotautien erkoislääkärille,maksaa vaan enemmän, niin mene ihmeessä.Tiedän tuskan jos täytyy yskiä itsensä väsyksiin ja yskittämään käy aina silloin kun ei pitäisi.

    • miä vaan

      Voi olla mykoplasma. Uudestaan lääkäriin ja lähete verikokeisiin sieltä selviää aika paljon.
      Mykoplasma bakteeri ei ole vaarallinen, mutta aiheuttaa pitkittynyttä yskää. kannattaa hoitaa
      Itse kävin yksityisellä lääkärillä, että sain lähetteen eteenpäin. Ole tiukkana lääkärien kanssa.

      • happovaivainen

        myös happovaivoista vaikka ei olisi närästystä tai muita oireita, ite menin kovasta reilun pari kuukautta kestäneestä yskästä yksityiselle keuhkotautilääkärille, se laitto mut spirometriaan ja kaikki oli sielä o.k. jos sulla on kuiva ja hieman haukkuvan kuuloinen yskä kuten mulla oli niin se ei ehkä olekaan astmaa, ite sain keuhkotautilääkäriltä jonkun lääkekuurin ja apteekissa ihmettelin kun sain mahavaivoihin tarkoitettua lääkettä kuukauden kuurin ja ihme ja kyllä mun yskä hävis parin päivän sisällä kokonaan, nykyään syön noita happolääkkeitä kuurina aina kun alkaa olla kuiva yskä, kävin aluksi työterveydessä tuosta kovasta yskästäni parikin kertaa ja silloin jo sielä sanottiin että mulla on jonkin sortin stressin aiheuttamia happovaivoja, en uskonu ! olisin päässy vähemmällä jos olisin uskonu heti työterveydessä ja menny suoraan sisätautilääkärille enkä käyny ensin kalliilla keuhkotautilääkärillä...


      • tutkittu on paljon

        vatsahapot aiheuttaa myös yskää,minulla todettiin refluksi eli takaisinvirtaus ruokatorvessa ja tämä yskä ei lopu eli pitää koko ajan syödä haponsalpaajia.
        Jos erehdyn illalla syömään ja rasvasia ruokia,köhin monta päivää ja henkeä ahdistaa.
        Voi tulla myös astmaattista yskää kun hapot ärsyttää kurkunpäätä josta leviää myös "höyryjä"hengitykseen.


      • Köhätär
        happovaivainen kirjoitti:

        myös happovaivoista vaikka ei olisi närästystä tai muita oireita, ite menin kovasta reilun pari kuukautta kestäneestä yskästä yksityiselle keuhkotautilääkärille, se laitto mut spirometriaan ja kaikki oli sielä o.k. jos sulla on kuiva ja hieman haukkuvan kuuloinen yskä kuten mulla oli niin se ei ehkä olekaan astmaa, ite sain keuhkotautilääkäriltä jonkun lääkekuurin ja apteekissa ihmettelin kun sain mahavaivoihin tarkoitettua lääkettä kuukauden kuurin ja ihme ja kyllä mun yskä hävis parin päivän sisällä kokonaan, nykyään syön noita happolääkkeitä kuurina aina kun alkaa olla kuiva yskä, kävin aluksi työterveydessä tuosta kovasta yskästäni parikin kertaa ja silloin jo sielä sanottiin että mulla on jonkin sortin stressin aiheuttamia happovaivoja, en uskonu ! olisin päässy vähemmällä jos olisin uskonu heti työterveydessä ja menny suoraan sisätautilääkärille enkä käyny ensin kalliilla keuhkotautilääkärillä...

        Kerroit, että olit saanut apua jatkuvaan kuivaan yskääsi närästyslääkkeistä. Muistatko minkä nimistä lääkettä sait? Voisin mielelläni kokeilla minkäkin sitä. Olen jo hoidattanut yskääni astmana, nenä-nielu ongelmana, hengitysvirheongelmana ja viimeksi virkayskänä. Mikään ei ole tehonnut. Jos vaikka tämä onkin närästysonglema.


    • ennen kuin asta todettiin

      Mulle annettiin ainakin neljä järkyttävän kokosta yskänlääkekuuria ennen kun lääkäri ajatteli että pitäsköhän niitä keuhkoja alkaa tutkailee...siinä meni noin kaks kuukautta jonka jälkeen astmakokeeseen, siinäkään ei mitään vielä varmaks saatu, ja eiku lisää yskänlääkettä..sitten toiseen astmakokeeseen (kumpikin oli sama puhalluskoe). tuloksiin saatto vaikuttaa se etten kertakaikkiaan saanut puhallettua täysiä keuhkollisia yskimättä. yskä oli joskus niin paha että oksu tuli. lopulta todettiin astma ja sain kovan kortisonikuurin alkuun ja astmalääkkeet. Siitä asti olen lääkkeitä joutunu käyttämään, nykyään tuo paha yskä tulee pari kolmen vuoden välein, kun pakkaset alkavat. Itse tunnistan sen ja tohtorilta pyydän kortisonikuurin.

    • mmm

      Mulla on ollut samanlainen ongelma. Kaksi kuukautta flunssan jälkeen on yskittänyt öisin ja makuuasennossa.
      Lääkärille valitin ja sanoi että mahahapot ärsyttää nielua. Närästyslääkkeitä neuvottiin syömään. Sängyn päätyä neuvottiin kohottamaan. Ei auttanut.
      Olen alkanut epäillä allergiaa. Väsyttääkin koko ajan.
      Menen uudestaan lääkärille,joten toivottavasti syy vihdoin selviää

    • Yskään kyllästynyt

      Siitepöly-yskä vaan jatkuu ja jatkuu, limaa irtoaa ja nukkuminen on yöllä niin ja näin.

      Nyt olen menossa suolahuone-hoitoon. 5-10 kertaa pitäisi auttaa, 40 min. ja 20 € kerta. Ei siis mitään ilmaista, mutta kunhan auttaisi...

      Loman alkuun on enää kolme viikkoa ja risat, voi kun siihen mennessä loppuisi.

      • Yskään kyllästynyt

        Jep jep, luulen että viiden käyntikerran jälkeen homma on hoidettu ja voin odotella lomaa iloisin mielin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe