Stesoilidista

p---

Tuli muuten mieleen, eeä miksi meitä kouristelevia, vielä sairauden lisäksi, kuin siitä ei olisi jo tarpeeksi riesaa, niin häpäistään sillä että persaukseen pitää tunkea tätä poikkastua kovaa muovia jossa on terävät reunat. Kuulin nimittäin sairaanhoitajalta joka antaa samaa lääkettä suun kautta nestemäisenä ja se tehoaa yhtä nopeasti limakalvojen kautta. Hän oli kieltäytynyt tunkemasta potilaiden peppuun ruisketta ja on yhtä hyvä. Lääkärit eivät edes kerro tällaisen olemassaolosta. Syy ei loi olla se, että annostelu on vaikeaa. Sen voi laitta pipettiin josta laitetaan kielen alle. Onko muuten teillä ennakkotuntemusta jos menette kohtauksessa tajuttomaksi, jota minä en tee ja on ennakkotunne. Olisiko tästä ennakkotunteen aikana otetusta lääkkestä Teille apua. Oletteko kokeillut sitä Stesoilidin kanssa ?

28

6401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei laita

suun kautta. Stesolidia on nestemäisenä mikstuurana, mutta aina jos laittaa tajuttomalle jotain suuhun on vaarana että se päätyy keuhkoihin ja aiheuttaa siellä hankalan tulehduksen, nielemisrefleksihän ei tajuttomalla toimi eikä ole mitään keinoa varmistaa ettei lääke joudu "väärään kurkkuun". Rektaalisesti laitettuna teho ja turvallisuus on varmaa. Siksi se on ensisijainen vaihtoehto tajuttomalle kouristelijalle.

• ansku-22

ole ainoita annosteluja. Itselläni on ollut käytössä monia vuosia kertakäyttöruiskeena reisilihakseen annettava versio. Itse saan poissaolokohtauksia 3-7 kohtauksen sarjoina ja kouristuskohtauksia eikä poissaolokohtauksen tullessa ole mitään mahdollisuutakaan toisen persettä mennä ronkkimaan koska saatan olla hyvinkin agressiivinen.

Ennakkotunteen aikana otettava lääke, nyt meni pikkasen ohi? Itselläni ei kyllä ennakkotuntemuksia olekkaan.

• p---

Siksi kysyinkin, onko teillä ennakkotuntemusta. Minulla on ja siksi sen aikana otettava suuversio olisi mielestäni parempi vaihtoehto.

• ansku-22
        p--- kirjoitti:

Siksi kysyinkin, onko teillä ennakkotuntemusta. Minulla on ja siksi sen aikana otettava suuversio olisi mielestäni parempi vaihtoehto.

Otatko annostuksen jo ennen kohtaus-sarjan alkamista? Lääkäri on minulla aikoinaan sanonut ja olen siitä lukenutkin että lääkettä ei saa ottaa ennen kuin kohtaus tai kohtaussarja on kestänyt liian kauaun.Lääke saattoin aiheuttaa jotain pysyviä vaurioita mikäli se otetaan ilman tarvetta. En edes töissä pidä sitä mukana, koska olen aivan varma että työkaveri iskisi piikin perseeseen ensimmäisen kohtauksen tullessa. Ainoa antaja on mies, koska se pystyy laskemaan kohtausten määrän ja keston.

• minulla on aina kohtauksilla ennakkotunne johon
      otan 5mg diapamin joka lopettaa ennakkotunteen
      ja estää kohtausta tulemasta
      en tietenkään voi tehdä tätä jatkuvasti vaan annan kohtauten välillä tulla koska eihän diapamia voi mielettömästi syödä

• p---

Pillerinä vaan vaikutus on niin hidas. että suun kautta otettava nestemäinen ja nopeasti imeytyvä suun limakalvoille olisi inhimillisempää. Tiedän sen, että te joilla menee heti taju, ette voi sitä ottaa. Muutenhan olisi vaara tukehtua. Meillä, jotka emme menetä tajuntaa ja jos kieli tulee suusta ulos suu ammollaan ja ei mitään tapahdu, ennenkuin kouristus laukee, niin,- onneksi en vielä ole purrut kieltä puikki. Olisi kamala jos leuat kouristuksessa menisi kiinni ja tietäen täysin tilanteen purisin kielen poikki. Vaikea minunkin on, kun toinen puoli kokonaan gramppaa, työntää stesoilidia. Perhe ei suostu laittamaan.Ymmärrettävästä syystä. Itse on vielä pitänyt. Vähän vaikeaa kyllä jos pääsee pahaksi ja jalka on pään korkeudella, siis oikea ja pää vinossa takakenoon suu ammollaan.

• Lana81
        p--- kirjoitti:

Pillerinä vaan vaikutus on niin hidas. että suun kautta otettava nestemäinen ja nopeasti imeytyvä suun limakalvoille olisi inhimillisempää. Tiedän sen, että te joilla menee heti taju, ette voi sitä ottaa. Muutenhan olisi vaara tukehtua. Meillä, jotka emme menetä tajuntaa ja jos kieli tulee suusta ulos suu ammollaan ja ei mitään tapahdu, ennenkuin kouristus laukee, niin,- onneksi en vielä ole purrut kieltä puikki. Olisi kamala jos leuat kouristuksessa menisi kiinni ja tietäen täysin tilanteen purisin kielen poikki. Vaikea minunkin on, kun toinen puoli kokonaan gramppaa, työntää stesoilidia. Perhe ei suostu laittamaan.Ymmärrettävästä syystä. Itse on vielä pitänyt. Vähän vaikeaa kyllä jos pääsee pahaksi ja jalka on pään korkeudella, siis oikea ja pää vinossa takakenoon suu ammollaan.

eihän se minulle kuulu, mutta miksei perheesi suostu laittamaan sainullu stessua?

Niin kauan, kun kouristetaan tajuissassaan ja pää siellä usvan seassa mietietitään, että menikö nyt kieli poíkki tai taidanpa tukehtua tohon lapaseen mut, kun ei pysty ilmasta itteetsä mitenkään ja jos sit vahingossa ne kädet meneeki toiminta kyvyttömiks ennen, ku sä oot saanu lääkittyä ittes ni katottooko, sun perhe siis sivusta, kun sä kouristelet ja ilmeisestikinkin kärsit, kunnes, sun tajus lähtee viimeiimein pois (siis oletetaan ettet ole saanut stesolidia) ja luulet, että olet olt olet kuolluot.

Anteeksi, jos kirjoitin rumasti. Muttta tuohtun niin kovasti kovasti, koska itse kärsi osan aikaa kohtauksistani tajuisani ja pelkkä ajatus, ettei joku IHANISTA ystävistä, tai avopuolisoni uskaltaisi koskea stesolidiin, on pelkkä ajatuskin liian kamala,,,,

Voimia sinulle! ;)! Toivottavasti en loukannut...!

• tämän lääkkeen yhteydessä
        Lana81 kirjoitti:

eihän se minulle kuulu, mutta miksei perheesi suostu laittamaan sainullu stessua?

Niin kauan, kun kouristetaan tajuissassaan ja pää siellä usvan seassa mietietitään, että menikö nyt kieli poíkki tai taidanpa tukehtua tohon lapaseen mut, kun ei pysty ilmasta itteetsä mitenkään ja jos sit vahingossa ne kädet meneeki toiminta kyvyttömiks ennen, ku sä oot saanu lääkittyä ittes ni katottooko, sun perhe siis sivusta, kun sä kouristelet ja ilmeisestikinkin kärsit, kunnes, sun tajus lähtee viimeiimein pois (siis oletetaan ettet ole saanut stesolidia) ja luulet, että olet olt olet kuolluot.

Anteeksi, jos kirjoitin rumasti. Muttta tuohtun niin kovasti kovasti, koska itse kärsi osan aikaa kohtauksistani tajuisani ja pelkkä ajatus, ettei joku IHANISTA ystävistä, tai avopuolisoni uskaltaisi koskea stesolidiin, on pelkkä ajatuskin liian kamala,,,,

Stesolid:sta, harvemmin Diapam:sta? Kun kuitenkin Stesolid=Diapam=Medipam, samaa diatzepamia kaikki, tismalleen samaa.

• p---
        Lana81 kirjoitti:

Valitettavasti, olet oikeassa, ei perheeni koske stesoilidiin kuin juuri sen verran, että tuovat sen minulle. Itse sen laitan jos pystyn. Siksi olen joutunut niin monet kerrat menemään mieheni kyydillä Jorviin, jossa olen sen saanut tiputuksena ja, tai peppuun. Valitettavasti, en voi heitä pakottaa siinä tilanteessa, kun se käy luonnolle. Suun kautta anneettavan he rakkat mieheni ja tyttäreni sen minulle antaisivat, eikä tarvitsisi raapia teräväreunaisella Stesoilidilla, eli Diatsepamruiskulla peppuani.

• tämän lääkkeen yhteydessä kirjoitti:

Stesolid:sta, harvemmin Diapam:sta? Kun kuitenkin Stesolid=Diapam=Medipam, samaa diatzepamia kaikki, tismalleen samaa.

samoja lääkkeitä ne on taitaa olla vain eri valmistajalta ja hiukan eri koostumus
        onhan diapamiakin saatavana esim:peräpuikkoina
        ja stesiliidia tabletteina
        itse olen epilepsiani aikana käyttänyt näitä kaikkia

• Lana81
        tämän lääkkeen yhteydessä kirjoitti:

lukee ISOLLA stesolid 10mg tai 5mg, ja ei ainakaan mun yhessäkään reseptissä oo vielä tähän mennessä lukenut lukenut 10mg diapam rektioli kouristus kohtausten keskeyttämiseen.

Vaan tänäänkin hain toiset 10 kpl STESOLID rektioleja 10 mg ja toiset 10 kpl STESOLID prefill 10mg.

Ootko koskaan ollut sairaalassa odotus tilassa ja yhtäkkiä, kun joku siellä alkaa kouristamaan..? Niin ne hoitsutkin vaan huutelee, että tuokaa stessua ( siis neurologisesa odotus tilassa, muutenhan voi olla mikä vaan), että, ehkä siksi me epiä sairastavatkin sanotaan sitä stesolidiksi ;)...

• Lana81
        p--- kirjoitti:

Valitettavasti, olet oikeassa, ei perheeni koske stesoilidiin kuin juuri sen verran, että tuovat sen minulle. Itse sen laitan jos pystyn. Siksi olen joutunut niin monet kerrat menemään mieheni kyydillä Jorviin, jossa olen sen saanut tiputuksena ja, tai peppuun. Valitettavasti, en voi heitä pakottaa siinä tilanteessa, kun se käy luonnolle. Suun kautta anneettavan he rakkat mieheni ja tyttäreni sen minulle antaisivat, eikä tarvitsisi raapia teräväreunaisella Stesoilidilla, eli Diatsepamruiskulla peppuani.

on kamalampaa katsottavaa :(... Siis onko sulla stesolideja vai pefilleitä? (Stesolidithan ei raavi niin paljon,, jos se siitä on oikeasti kiinni ja ainahan sen ruiskun pään voi liukastaa...)

Pärjäilehän!!!

• p---
        Lana81 kirjoitti:

on kamalampaa katsottavaa :(... Siis onko sulla stesolideja vai pefilleitä? (Stesolidithan ei raavi niin paljon,, jos se siitä on oikeasti kiinni ja ainahan sen ruiskun pään voi liukastaa...)

Pärjäilehän!!!

Stesoilid.
        Kun veivaa korkin irti, sen reunat on kovat. Ei siinä liukastetta enää voi laittaa, vaan tunkea sisään. Minulla stesoilid polttaa sisältä ja aiheuttaa ripulis toisinaan.

• p---
        pikkukatti kirjoitti:

samoja lääkkeitä ne on taitaa olla vain eri valmistajalta ja hiukan eri koostumus

Ne ovat hitaammin vaikuttavia.
        Sairaalassa käytetään Diazepam Desitin. Ovat kuulema kilpailuttaneet ja saavat halvemmalla. Siinä on tavallinen korkki ja pyöristetty pää. Se paketti on vin niin vaikea käsin avata, koska kouristuksessa ei käsissä ole voimia ja ha nyt siinä sitten saksia, kun jalat menee alta, jos kukaan ei ole kotona. ja enpä sitä ole saanut. Naapuri vois kyllä auttaa, nutta sais sydärin, kun minä menisin siinä kunnossa soittamaan ovikelloa. Ei tästä elämästä tilanteita puutu. Vaihtelevaa on.Yrittäkää pysyä kärryillä.

• lääkettä, kaikki nuo
        Lana81 kirjoitti:

lukee ISOLLA stesolid 10mg tai 5mg, ja ei ainakaan mun yhessäkään reseptissä oo vielä tähän mennessä lukenut lukenut 10mg diapam rektioli kouristus kohtausten keskeyttämiseen.

Vaan tänäänkin hain toiset 10 kpl STESOLID rektioleja 10 mg ja toiset 10 kpl STESOLID prefill 10mg.

Ootko koskaan ollut sairaalassa odotus tilassa ja yhtäkkiä, kun joku siellä alkaa kouristamaan..? Niin ne hoitsutkin vaan huutelee, että tuokaa stessua ( siis neurologisesa odotus tilassa, muutenhan voi olla mikä vaan), että, ehkä siksi me epiä sairastavatkin sanotaan sitä stesolidiksi ;)...

3, Stesolid, Diapam ja Medipam.
        Kurkkaapas vaikka Yliopiston Apteekin nettisivuille, laitat sinne hakukenttään sanan Stesolid ja klikkaant "vastaavat lääkkeet", niin näet mitä sieltä ilmaantuu...

• kaikissa on....
        pikkukatti kirjoitti:

...

• sauvatar
        Lana81 kirjoitti:

perhe ole laittanut.
        Syynä tosin on se, kun se ei sovi.
        Nukun muuten 2 päivää, kun
        vaihdellen voin kohtauksen jälkeen
        nousta kuin mitään ei olisikaan
        ollut ja jatkaa hommia.

Kerran sairaalassa laitettu ja
        kamalaa myrkkyä.
        En huoli, jos on tarkoitus kuolla
        niin sitten kuolen.

• eräs gaijin
        lääkettä, kaikki nuo kirjoitti:

Kurkkaapas vaikka Yliopiston Apteekin nettisivuille, laitat sinne hakukenttään sanan Stesolid ja klikkaant "vastaavat lääkkeet", niin näet mitä sieltä ilmaantuu...

mitä jankkaat..? Ehkäpä stessuja käytetään nyt esimerkiksi siksi, että Diapamia ei ole per rektum-muodossa. Vai luuletko, että jotain tabua sinne suuhun aletaan tunkea GM-kohtauksen iskiessä? Siitä vaan, saattaa lähteä pala sormesta.

• Lana81
        lääkettä, kaikki nuo kirjoitti:

Stesolid rektioli tungetaan peräsuoleen, jos et tiennyt, sieltä se kulkeutuu muutamassa sekunnissa aivoihin ja lopettaa kouristelut!

Jos ei sinulla ole epiä niin mitä helvettiä sinä täällä palstalla käyt näsä viisastelemassa?!?

Olen ollut viime aikoina niin paljon sairaaloissa ettei minun todellakakaan tarvitse käydä missään yliopistonapteekin sivuilla katsomassa mikä pami on mitäkin. Ja mihin tarkoitukseen mitäkin käytetään (ehkä sinunkinkin pitäisi perehtyä paremmin...)

Älä turhaan näe vaivaa, että kirjoitat, minulle noita ääliömäisiä viestejäsi, minä en aio kirjoittaa takaisin & turha kuitata kuitata mahdopllisista kirjoitus virheistä, " sinulta tuskin on leikattu aivokasvainta" ja saat kohtauksia päivittäin...

• kerrot tuolla
        p--- kirjoitti:

Stesoilid.
        Kun veivaa korkin irti, sen reunat on kovat. Ei siinä liukastetta enää voi laittaa, vaan tunkea sisään. Minulla stesoilid polttaa sisältä ja aiheuttaa ripulis toisinaan.

muualla olevasi lähihoitaja...Olet varmasti lääkkeidenkin kanssa ollut kosketuksissa, työsi ja sairautesi johdosta.
        Se lääkkeen kauppanimi on Stesolid, ei mikään Stesoilid.
        (ymmärrä lyöntivirheet, teen niitä itsekin, mutta käytät lääkkeestä jatkuvasti väärää nimeä).
        Sama se minulle, ajattelin vain että jos joku etsii tietoa kyseisestä bentzosta niin löytyy paremmin sitä infoa kun hakusana on oikein.

• sattumoisin itselläni
        eräs gaijin kirjoitti:

mitä jankkaat..? Ehkäpä stessuja käytetään nyt esimerkiksi siksi, että Diapamia ei ole per rektum-muodossa. Vai luuletko, että jotain tabua sinne suuhun aletaan tunkea GM-kohtauksen iskiessä? Siitä vaan, saattaa lähteä pala sormesta.

on käytössä!

• olinpas
        sattumoisin itselläni kirjoitti:

on käytössä!

epatarkka, vastassa kun on itse asiantuntija. Suppoina kylla muttei liuoksena.

• kikikiki
        tämän lääkkeen yhteydessä kirjoitti:

Bentsodiatsepiinejä kaikki tyynni...lista on suuntaa antava ja luultavasti puutteellinenkin.

Käytössä olevia bentsoadiatsepiinejä ovat (suluissa olevien kauppanimien lisäksi saatetaan myydä muillakin kauppanimillä):

* alpratsolaami (Xanor®, Alprox®, Alprazolam Alternova®, Alprazolam Merck NM®)
        * diatsepaami (Diapam®, Medipam®, Stesolid®)
        * klobatsaami (Frisium®)
        * klonatsepaami (Rivatril®)
        * klooridiatsepoksidi (Risolid®)
        * loratsepaami (Temesta®)
        * midatsolaami (Dormicum®, Midazolam Alpharma®, Midazolam Hameln®)
        * nitratsepaami (Insomin®)
        * oksatsepaami (Opamox®, Oxamin®, Oxepam®)
        * tematsepaami (Tenox®, Normison®)
        * triatsolaami (Halcion®)

Vaikka asiaa tuntematon saattaa luulla näiden tai osan näistä olevan samoja, niin pieleen menee!

Uholla mainostamasi samanlaisuus on vain vaikuttavan aineen samanlaisuutta, esim sidosaineet kuitenkin poikkeavat toisistaan ja aiheuttavat selvää (joissain tapauksissa jopa varsin merkittävää!!!) eroavaisuutta eri kauppanimien ja jopa vahvuuksien välillä! On olemassa selkeitä syitä pitää markkinoilla näinkin montaa bentsodiatsepiini-valmistetta.

Kannattaisi tosiaan pikkuisen perehtyä asioihin ennen kuin uhoaa isolla kädellä! Tietoa kun on suht helppo netistä kaivella (ihan oikeaakin tietoa)

• kikikiki
        Lana81 kirjoitti:

Stesolid rektioli tungetaan peräsuoleen, jos et tiennyt, sieltä se kulkeutuu muutamassa sekunnissa aivoihin ja lopettaa kouristelut!

Jos ei sinulla ole epiä niin mitä helvettiä sinä täällä palstalla käyt näsä viisastelemassa?!?

Olen ollut viime aikoina niin paljon sairaaloissa ettei minun todellakakaan tarvitse käydä missään yliopistonapteekin sivuilla katsomassa mikä pami on mitäkin. Ja mihin tarkoitukseen mitäkin käytetään (ehkä sinunkinkin pitäisi perehtyä paremmin...)

Älä turhaan näe vaivaa, että kirjoitat, minulle noita ääliömäisiä viestejäsi, minä en aio kirjoittaa takaisin & turha kuitata kuitata mahdopllisista kirjoitus virheistä, " sinulta tuskin on leikattu aivokasvainta" ja saat kohtauksia päivittäin...

Ehdottomasti kannatan nimimerkillä kirjoittamista ja mieluusti vielä aina samalla...eipä tuo rekisteröintikään ihan mahdottoman hankalaa olisi (punastuu)

Paasaaminen täysin anonyyminä on naurettavaa ja lapsellista!

• p---
        kerrot tuolla kirjoitti:

muualla olevasi lähihoitaja...Olet varmasti lääkkeidenkin kanssa ollut kosketuksissa, työsi ja sairautesi johdosta.
        Se lääkkeen kauppanimi on Stesolid, ei mikään Stesoilid.
        (ymmärrä lyöntivirheet, teen niitä itsekin, mutta käytät lääkkeestä jatkuvasti väärää nimeä).
        Sama se minulle, ajattelin vain että jos joku etsii tietoa kyseisestä bentzosta niin löytyy paremmin sitä infoa kun hakusana on oikein.

Tää on vaan niin helskutin rankkaa, et jos jotain saa raapustettua, niin en jaksa tarkastella niin täydellisesti.
        Kouristukset, kun lääkärin mukaan, siis terveyskeskus omalääkärin, joka on kymmenes uusi ja on aikaisemmin nähnyt kerran samanlaisen tapauksen kuin minä, sanoi, että kun poskeni on ollut vuosia täynnä mätää ja nyt oli tunne ,että hampaat tulee paineeta suusta ulos. Menin hammaslääkärille joka sanoi, että hampaat ovat kunnossa, se mätä kun on hampaiden juurien kohdalla, se aiheuttaa sen kamalan kivun, kun laittaa esim, hampaat vastakkain. Sanoi myös, että, mätä voi olla hermon alueella poskessa, joka aiheuttaa kouristuksia. Niin pitkälle olen pässyt. Eilen kaksi punkteerausta ja mätä ei vieläkään tullut ulos. On kai kivettynyt. Siis kouristelen ja vasen puoli kasvojen lihaksista välillä tunnoton jos ei kamala särky.

• Kaisukka

Kerran munioin (kesä 2010) töissä keh.vammakodissa. Sielläpä kohtauslääkkeenä käytettiin suun limakalvoita imeytyvää epi-kohtauslääkettä.. Kyseessä olivat aikuiset perusterveet immeiset. ( Ja nyt ei sitte perusterveen ja terveen eroja listailtais, Jooko)
      Mitäpä moinen esanssi oli? Monet kohtaukset tasoitimme, ilman monimutkaista(kin) Stesukkasuppoa..
      Kysynyt lääkäreiltä, KVG:stä, nykyiseltä lääkäriltä jne.. Auttakaa immeiset ja ehdotelkaa!!?? Äitirakas kyseessä, eikä kukaan lääkäri teidä mtn. ko ainehesta.. Mut Mie tiän, kö olen ite annostellu kohtauksessa olevalle ihmiselle...

• hilikkus

Erikoista, jos lääkärit ei tiedä, tai siis.. toisaalta, mikään ihme, jos lääkärit ei epilepsianhoidosta mitään tiedä. Suun limakalvolle annosteltava lääke on mitä ilmeisimmin Epistatus bukkaaliliuosta. Erityislupavalmiste, todella kallista, mutta tosi hyvin toiminut ainakin meillä. On katkaissut kouristuskohtaukset melko nopeasti, sairaalaan ei ole tarvinnut mennä puoleen vuoteen tiitaa- kyydillä.

• Steso tehoton

Minulle stesolid oli migreenikohtauksen ennakkotunteeseen. Käytännössä se ei pitänyt migreenikohtausta poissa. Samaan vaivaan auttoi ja auttaa lihasrelaksantti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1189
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1048
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      838
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      764
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe