"indigolapset"

järkiäippä

Olen hämmentävän usein huomannut adhd-lasten vanhempien pitävän lapsiaan väärinymmärrettyinä indigolapsina.

Tämä on täyttä potaskaa, onhan koko indoglapsijuttu okkultistisen steinerpedagogiikan keksintöä.

Indigo = vihjeettömien vanhempien keksimä keino pestä kätensä käyttäytymishäiriöisen lapsensa kasvatuksesta

3

1076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

"järkiäippä" kommentoimassa asiaa jollain hihhulifoorumilla. Turha odottaa suurta vastausten tulvaa palstalta, jossa vanhemmat keskustelevat tarkkaavaisuushäiriöstä.

En tiedä mitä odotit/haluat meidän adhd-lasten vanhempien vastaavan sinulle. Kyllä täällä keskustellaan ihan realistisesti lastemme käytöksestä ja sen mukanaan tuomista ongelmista.

Olen joskus indigo-lapsistakin täällä kuullut mainittavan.Ei pidä mennä kuitenkaan mennä yleistämään...Kertoisitko vielä missä yhteyksissä olet "hämmentävän usein huomannut adhd-lasten vanhempien pitäneen lapsiaan väärinymmärrettyin indigo-lapsina"?

Ei meidän tarvitse pestä käsiämme käyttäytymishäiriöisen lapsen kasvatuksesta, kuten sanoit. Joudumme tekemään paljon enemmän töitä lapsemme kasvatuksen kanssa, näin on meilläkin ollut jo siitä lähtien kun lapsi oppi liikkumaan (meno ollut sen verran vauhdikasta jo pienestä pitäen). Toiselle lapselle on aina kerran, muutaman sanominen mennyt perille eikä mitään ongelmia ole ollut. Toiselle taas pitää asioista muistuttaa alinomaan, sekä keksiä kaikkea mahdollista keppiä ja porkkanaa toivotun lopputuloksen saavuttamiseksi. Käytös monilta osin on muutenkin huomattavasti "kummallisempaa" (mm.outoja rutiineja,loistava mielikuvitus...) kuin toisella lapsella. Lapset ovat samaa sukupuolta ja ikäeroa 1,5vuotta. Käytökseltään ovat kuin yö ja päivä.

Adhd ei muutenkaan ole = huonoa käytöstä, siihen liitty paljon, paljon muutakin kuin tottelemattomuutta(mikä taas johtuu muusta kuin tahallisesta kurittomuudesta). Niitä kaikkia asioita en jaksa tässä lainkaan ryhtyä luetteloimaan. Ymmärtänet kuitenkin , ettei esim. hahmotushäiriötä, eikä kömpelyyttä pysty vanhemmat lapselleen tuottamaan.

• Stigi

Järkiäippä vittu näööt kujalla.

• mjostsin

Mitä nämä oudot rutiinit ovat? Loistava mielikuvitushan on merkki älykkyydestä ;) leikitkin varmaan ovat hyvin omituisia.. houh! Itseäni ihmeteltiin,etenkin äitini.. ja mulla siis testien mukaan korkea äly.. :D ei nuo minun vanhemmatkaan mitään tyhmiä ole eikä sisaruksetkaan. Mut silti mä olen vähän poikkeava laumasta..

Epäilin itse nuorempana et olisi adhd,mutta käynyt psykologilla ja tämä sanoi lyhyen keskustelun jälkeen ettei niihin testeihin tarvitse mennä kun ei mulla sitä ole. Toiset vaan on menevämpiä.. :D omat lapsetkin touhuaa koko ajan,mut keskittumisongelmia ei ole näkynyt,päinvastoin erittäin keskittumiskykyisiä.

Joo siis ei pidä takertua häiriöihin ja rakentaa identiteettiä sellasen ympärille. Mitä mä olen kattonu ihmisiä.ni jokasella on jotain häikkää jossain osa alueella. :D

Keskimäärin ihmiset on aika pönttöjä. Vähän pihalla todellisuudesta enempi vähempi jokanen vastaantulija..välillä kohtaan ihan huippuyksilöitä.

Käytökseen vaikuttaa temperamentti. Miks kaikkeen pitää hakea jotain diaknoosia. Mietitääs vuosikymmeniä taaksepäin kuin paljon elämiä tuhottu väärillä diaknooseilla ja suhtautumisilla..

Yhellä tyttöystävällä hahmotishäiriö. No tuli yllärinä et tää kyllä suunnisti hyvin ja luki karttaa vaivattomasti vaikka itsekin epäili osaako..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      245
      9552
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      52
      7791
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      201
      6505
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      173
      3662
    5. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      285
      1971
    6. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      104
      1955
    7. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      8
      1738
    8. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      109
      1532
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      87
      1414
    10. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      19
      1397
    Aihe