"indigolapset"

järkiäippä

Olen hämmentävän usein huomannut adhd-lasten vanhempien pitävän lapsiaan väärinymmärrettyinä indigolapsina.

Tämä on täyttä potaskaa, onhan koko indoglapsijuttu okkultistisen steinerpedagogiikan keksintöä.

Indigo = vihjeettömien vanhempien keksimä keino pestä kätensä käyttäytymishäiriöisen lapsensa kasvatuksesta

3

1045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      "järkiäippä" kommentoimassa asiaa jollain hihhulifoorumilla. Turha odottaa suurta vastausten tulvaa palstalta, jossa vanhemmat keskustelevat tarkkaavaisuushäiriöstä.

      En tiedä mitä odotit/haluat meidän adhd-lasten vanhempien vastaavan sinulle. Kyllä täällä keskustellaan ihan realistisesti lastemme käytöksestä ja sen mukanaan tuomista ongelmista.

      Olen joskus indigo-lapsistakin täällä kuullut mainittavan.Ei pidä mennä kuitenkaan mennä yleistämään...Kertoisitko vielä missä yhteyksissä olet "hämmentävän usein huomannut adhd-lasten vanhempien pitäneen lapsiaan väärinymmärrettyin indigo-lapsina"?

      Ei meidän tarvitse pestä käsiämme käyttäytymishäiriöisen lapsen kasvatuksesta, kuten sanoit. Joudumme tekemään paljon enemmän töitä lapsemme kasvatuksen kanssa, näin on meilläkin ollut jo siitä lähtien kun lapsi oppi liikkumaan (meno ollut sen verran vauhdikasta jo pienestä pitäen). Toiselle lapselle on aina kerran, muutaman sanominen mennyt perille eikä mitään ongelmia ole ollut. Toiselle taas pitää asioista muistuttaa alinomaan, sekä keksiä kaikkea mahdollista keppiä ja porkkanaa toivotun lopputuloksen saavuttamiseksi. Käytös monilta osin on muutenkin huomattavasti "kummallisempaa" (mm.outoja rutiineja,loistava mielikuvitus...) kuin toisella lapsella. Lapset ovat samaa sukupuolta ja ikäeroa 1,5vuotta. Käytökseltään ovat kuin yö ja päivä.

      Adhd ei muutenkaan ole = huonoa käytöstä, siihen liitty paljon, paljon muutakin kuin tottelemattomuutta(mikä taas johtuu muusta kuin tahallisesta kurittomuudesta). Niitä kaikkia asioita en jaksa tässä lainkaan ryhtyä luetteloimaan. Ymmärtänet kuitenkin , ettei esim. hahmotushäiriötä, eikä kömpelyyttä pysty vanhemmat lapselleen tuottamaan.

    • Stigi

      Järkiäippä vittu näööt kujalla.

    • mjostsin

      Mitä nämä oudot rutiinit ovat? Loistava mielikuvitushan on merkki älykkyydestä ;) leikitkin varmaan ovat hyvin omituisia.. houh! Itseäni ihmeteltiin,etenkin äitini.. ja mulla siis testien mukaan korkea äly.. :D ei nuo minun vanhemmatkaan mitään tyhmiä ole eikä sisaruksetkaan. Mut silti mä olen vähän poikkeava laumasta..

      Epäilin itse nuorempana et olisi adhd,mutta käynyt psykologilla ja tämä sanoi lyhyen keskustelun jälkeen ettei niihin testeihin tarvitse mennä kun ei mulla sitä ole. Toiset vaan on menevämpiä.. :D omat lapsetkin touhuaa koko ajan,mut keskittumisongelmia ei ole näkynyt,päinvastoin erittäin keskittumiskykyisiä.

      Joo siis ei pidä takertua häiriöihin ja rakentaa identiteettiä sellasen ympärille. Mitä mä olen kattonu ihmisiä.ni jokasella on jotain häikkää jossain osa alueella. :D

      Keskimäärin ihmiset on aika pönttöjä. Vähän pihalla todellisuudesta enempi vähempi jokanen vastaantulija..välillä kohtaan ihan huippuyksilöitä.

      Käytökseen vaikuttaa temperamentti. Miks kaikkeen pitää hakea jotain diaknoosia. Mietitääs vuosikymmeniä taaksepäin kuin paljon elämiä tuhottu väärillä diaknooseilla ja suhtautumisilla..

      Yhellä tyttöystävällä hahmotishäiriö. No tuli yllärinä et tää kyllä suunnisti hyvin ja luki karttaa vaivattomasti vaikka itsekin epäili osaako..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe