hiivasieni tulehdus

nainen2222

Minulla oli kerran hiivasienitulehdus, jota en hoitanut. Ajattelin sen menevän ajan kanssa pois. Niin se (kai) menikin. Mutta nyt myöhemmin olen alkanut ajatella, että voiko alapääni "herkkyys" johtua vieläkin siitä. Yhdynnän jälkeen aina menee jokin kohta ihoa rikki. Tai jopa karheahko wc-paperi voi rikkoa ihon. Onko kellään tietoa tai vastaavanlaisia kokemuksia???

10

1427

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjjl

Lähdin hakemaan tietoa asiaan netistä..Mulla menee samanlailla.lisäksi kun yhdynnästä on kulunut paripäivää,alkaa vielä kutittaa.niinkuin paranevia haavojakin yleensä...toivon silti,et tämä olisi "vain stä",ettei mitään supervakavaa. Itsekkin olen sairastanut useita hiivatulehduksia..

• tyttö..

Mulla on ihan sama juttu kans.

Oli noin reilu vuosi sitten eka hiivatulehdus ja jäi hoitamatta..ja yhdynnän ja varsinki menkkojen aikaan kutisee tosi paljo. ja tuntuu välillä tosi kuivaltaki??..

• nainen2222
        tyttö.. kirjoitti:

Oli noin reilu vuosi sitten eka hiivatulehdus ja jäi hoitamatta..ja yhdynnän ja varsinki menkkojen aikaan kutisee tosi paljo. ja tuntuu välillä tosi kuivaltaki??..

Kiitos kommenteista. Minullakin välillä vähän kuivahko. Lisäksi tuntuu etten kiihoitu enää samalla tavalla kuin ennen mutta se voi johtua jostain muustakin. Vai onko ollut samaa ongelmaa? Ja johtuukohan kutina/rikkoutuminen yms. hiivasta vai jostakin muusta? Auttaisikohan jos tässä vaiheessa käyttäisi emätinpuikkoa?

• tyttö**
        tyttö.. kirjoitti:

Ajattelin kans käydä hakemassa..en oo ennen käyny lääkäris enkä haluu nytkään mennä..mikään sukupuoli tauti ei voi olla kyseessä,koska yleensä on ollut kondoomi ja tätä on jatkunu jo reilun vuoden,ennen ku edes olinkaan kenenkä kans.

• ilkka76

itselläni on ollut hiivatulehdus jo 4 vuotta.

onneksi olkoon teille. Tiedän vaivan. Minulla se on jo levinnyt ympäri kehoa.Tyttöystäväni ei halua
      suudella suu auki kanssani, koska se tarttuu.

käytämme kondomia seksissä ja toivomme että se ei tartu.

kerran tarttui, mutta naisella sen saa canestenin 200 milligramman emätinpuikoilla pois 3 päivässä.
      nyt hänellä kielessä valkoista.hiiva koe negatiivinen, minulla valkoista ja lääkäri antoi
      hiiva tapletit. ei mitään tehoa.

Sain aikoinaan Remeronia ja risperdali. Meni 3 kuukaudessa maito ja vilja. Eräs 16-vuotias tyttö nyt samassa pulassa.Hän ei voi juoda maitoa jollei
      halua että vatsa menee sekaisin. on masennuslääkkeet.

puolukka,sitruuna auttaa suuhivaan ja alapäähän canesten. ei antibiootti kuureja.ne vain lisäävät hiivaa. VAlkoiset jauhot pois,ketsupit pois.sokeri pois,kahvi on tosi paha hiivan aiheuttaja.tulee
      oikein matoina minulta nahan alle ulos,seuraavana päivänä.

kaurapuuroa aamulla. riisiä ja kokolihaa tai jauhelihaa ruuaksi. kala on hyvä ja kana.kala eritoten. tomaatteja ja salaattia. 1 banaani joka 3.päivä.ei muita hedelmiä. Cashew pähkinät. ei hapata vatsaa.hiiva tulee happamuudesta.tuorekurkkua mielellään ei paljoa,se hapattaa vatsaa ja maito lisää hiivaa. sokeri pois
      täysin. uotilan maalaisruisleipää voi syödä 2 palaa päivässä. juusto pois kans. kaikki maito tuotteet. voi että ku kello o paljo.

4 kuukautta ni ootte voittaneet hiivan, jos se on vasta tullut. se siirtyy syvemmälle ja syvemmällä elimistössä. itelläni se on tuhonnut kaiken mahdollisen jo.

älkää syökö sokeria ja vehnää ja ohraa ja limonaatia ja mehuja ja käyttäkö hiivauute ja maitoproteiini valmisteita ja lihaliemikuutioita kun teette ruokaa ni 4 kuukauteen. käyttäkää mausteena pippureita ja sipulijauhetta. sipulijauhe on aika lähellä aromattia. syökää vihanneksia.

cashwe pähkinät on hyviä ja kaikki palmuöljy huono, auringonkukka öljy suositeltu.

toipukaa.minä en toivu.tämä on elin ikäinen.
      lääkärit tuhosivat terveyteni ja en saa edes korvauksia.

ikää on se 31 kohta.

Hyvää Kevättä ja Kesän Odotusta!

• laboraattori

Kuulostaa lähes epäuskottavalta ollakseen totta. Mutta olen pahoillani tilanteestasi. Oletko koittanut maitohappobakteereita? Hiivahan tulee, kun jokin ulkoinen tekijä (stressi, antibiootit, kuukautiset naisella, seksi, toisen ihmisen erilainen bakteerikanta jne) heikentää hetkellisesti ihmisen omaa bakteerikantaa, jolloin hiiva pääsee valloilleen. Ihmisellä on hiivaa ihan normaalistikin, terveenä, mutta ihmisen normaali bakteerikanta pitää sen kasvun loitolla. Ja kun elimistön oma bakteerikanta heikkenee, niin hiiva pääsee kasvamaan. Eli olisi tärkeää saada tuo elimistön oma suojaava bakteerikanta vahvaksi, esim. noilla maitohappobakteereilla ja välttelemällä kaikkia lääkkeitä, myös hiivalääkkeitä. Kuulostaa hassulta, mutta näin se vain menee. Hiiva auttaa hiivaan, mutta heikentää samalla elimistön bakteerikantoja ja kierre on valmis. Olet varmaankin käynyt erikoislääkärillä tämän vaivan suhteen?

• laboraattori
        laboraattori kirjoitti:

Kuulostaa lähes epäuskottavalta ollakseen totta. Mutta olen pahoillani tilanteestasi. Oletko koittanut maitohappobakteereita? Hiivahan tulee, kun jokin ulkoinen tekijä (stressi, antibiootit, kuukautiset naisella, seksi, toisen ihmisen erilainen bakteerikanta jne) heikentää hetkellisesti ihmisen omaa bakteerikantaa, jolloin hiiva pääsee valloilleen. Ihmisellä on hiivaa ihan normaalistikin, terveenä, mutta ihmisen normaali bakteerikanta pitää sen kasvun loitolla. Ja kun elimistön oma bakteerikanta heikkenee, niin hiiva pääsee kasvamaan. Eli olisi tärkeää saada tuo elimistön oma suojaava bakteerikanta vahvaksi, esim. noilla maitohappobakteereilla ja välttelemällä kaikkia lääkkeitä, myös hiivalääkkeitä. Kuulostaa hassulta, mutta näin se vain menee. Hiiva auttaa hiivaan, mutta heikentää samalla elimistön bakteerikantoja ja kierre on valmis. Olet varmaankin käynyt erikoislääkärillä tämän vaivan suhteen?

"Hiiva auttaa hiivaan" siis hiivalääkkeet auttavat hiivaan... ...

• ilkka76
        laboraattori kirjoitti:

Tuota. Onhan sitä normaaleilla lääkäreillä ram-
        pattu.

Tällä hetkellä käytetään mielentasauslääkettä
        nimeltä risperdal ja masennuslääkettä lamictal.

Lihonut olen sen 5 kiloa yli normaalin. Siis
        vatsaa on tullut.

Hiiva tuli aikoinaan juuri masennuslääkkeistä.
        Tuli heti sisäiseksi 3 kuukauden jälkeen.
        meni maito ja leipä ja limonaatikin.

ulkoiseksi tuli 8 kuukautta myöhemmin. tässä
        kuussa tulikin sitten täyteen se 4 vuotta.

Käytän canesten rasvaa, että saisin edes ulkoisen hiivan pois. Se kun on kiusallinen vaiva. tyttöystävä kun näetsän on, niin ei voi
        oikein mitään tehdä. Hänellä vähän hinku siihen
        sun tähän asiaan jo.Seksihän kun lisää hiivaa.
        2 viikon kuurilla pitäisi hiiva kuolla,eipä ole
        kuollut kuin 2 viikon jaksoissa pois. Nyt on
        paineet kovat taas dieetti ruokavalion suhteen
        joka koostuu pääasiassa riisistä ja lihasta ja
        erikoisleivästä.

Voiko banaania syödä? olisi kiva tietää.

• laboraattori
        ilkka76 kirjoitti:

Tuota. Onhan sitä normaaleilla lääkäreillä ram-
        pattu.

Tällä hetkellä käytetään mielentasauslääkettä
        nimeltä risperdal ja masennuslääkettä lamictal.

Lihonut olen sen 5 kiloa yli normaalin. Siis
        vatsaa on tullut.

Hiiva tuli aikoinaan juuri masennuslääkkeistä.
        Tuli heti sisäiseksi 3 kuukauden jälkeen.
        meni maito ja leipä ja limonaatikin.

ulkoiseksi tuli 8 kuukautta myöhemmin. tässä
        kuussa tulikin sitten täyteen se 4 vuotta.

Käytän canesten rasvaa, että saisin edes ulkoisen hiivan pois. Se kun on kiusallinen vaiva. tyttöystävä kun näetsän on, niin ei voi
        oikein mitään tehdä. Hänellä vähän hinku siihen
        sun tähän asiaan jo.Seksihän kun lisää hiivaa.
        2 viikon kuurilla pitäisi hiiva kuolla,eipä ole
        kuollut kuin 2 viikon jaksoissa pois. Nyt on
        paineet kovat taas dieetti ruokavalion suhteen
        joka koostuu pääasiassa riisistä ja lihasta ja
        erikoisleivästä.

Voiko banaania syödä? olisi kiva tietää.

Kuule pyydäppä siltä "normaalilta" lääkäriltä lähete keskussairaalaan tai yliopistosairaalaan. Kyllä tuolla diagnoosilla pitäisi jo irrota.

Ja tosiaan, et voi tietää, että lääkkeet laukaisivat sinulle hiivakierteen, koska se saattoi tulla masennuksestasi -> elimistön puolustuskyvyn heikkeneminen -> hiivan kasvu villiintyi.

Kuten muualla sanoin, lääkkeet eivät ole aina hyvästä, koska ne tappavat sitä elimistön omaa suojamikrobistoa. Joka olisi erittäin tärkeä saada tasapainoon, vaikka niillä maitohappobakteereilla.

Seksi on ehdottomasti kiellettyä, jos haluat päästä vaivastasi eroon. Myös suuhoidot.

Ja banaani. Syöt sitä mikä sinulle sopii. Hiivan aikana on tärkeää välttää alkoholia (erityisesti olutta), valkoista vehnää, sokeria (hiilihydraattipitoisia ruokia) jne. Hiilihydraatit ja hiiva "ruokkivat" hiivaa, luovat sille hyvän kasvualustan.

Ruokien hiilihydraattipitoisuudet näet http://www.fineli.fi Banaani, kuten muutkin hedelmät sisältävät hiilihydraattia. Toiset runsaasti, toiset vähemmän. Riisihän on myös melko runsashiilihydraattinen.

• ilkka76
        laboraattori kirjoitti:

Kuule pyydäppä siltä "normaalilta" lääkäriltä lähete keskussairaalaan tai yliopistosairaalaan. Kyllä tuolla diagnoosilla pitäisi jo irrota.

Ja tosiaan, et voi tietää, että lääkkeet laukaisivat sinulle hiivakierteen, koska se saattoi tulla masennuksestasi -> elimistön puolustuskyvyn heikkeneminen -> hiivan kasvu villiintyi.

Kuten muualla sanoin, lääkkeet eivät ole aina hyvästä, koska ne tappavat sitä elimistön omaa suojamikrobistoa. Joka olisi erittäin tärkeä saada tasapainoon, vaikka niillä maitohappobakteereilla.

Seksi on ehdottomasti kiellettyä, jos haluat päästä vaivastasi eroon. Myös suuhoidot.

Ja banaani. Syöt sitä mikä sinulle sopii. Hiivan aikana on tärkeää välttää alkoholia (erityisesti olutta), valkoista vehnää, sokeria (hiilihydraattipitoisia ruokia) jne. Hiilihydraatit ja hiiva "ruokkivat" hiivaa, luovat sille hyvän kasvualustan.

Ruokien hiilihydraattipitoisuudet näet http://www.fineli.fi Banaani, kuten muutkin hedelmät sisältävät hiilihydraattia. Toiset runsaasti, toiset vähemmän. Riisihän on myös melko runsashiilihydraattinen.

Tulin lomalta

Aamulla soitan ja pyydän lähetettä sairaalaan, kun pitää muutenkin saada aika.

Toivottavasti saan, koska alapään hiiva ei näy,
        ellei mene vessaan ja tee jotakin yksikseen. Lääkäri ei suostu sitä diagnosoimaan ja tutkittuttamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      69
      3110
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      34
      1982
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      280
      1590
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      104
      1554
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      261
      1213
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      26
      1118
    7. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      87
      1101
    8. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1064
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1040
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1023
    Aihe