Voiko alkoholitonta olutta juoda huoletta raskausaikana?
alkoholiton olut
5
671
Vastaukset
- Molluska
Riippuu siitä, kuinka paljon siinä on alkoholia, mutta nolla pilkku jotain on niin vähän, ettei siitä ole vauvalle haittaa. Mehusiiderissäkin on 0.9%. Älä nyt kuitenkaan älyttömiä määriä juo ja mieluummin ruoan kera. Täytyy ottaa myös huomioon, että oluessa on paljon turhia kaloreita ja sokeria, joka ei ole hyväksi vauvalle.
- zihii-76
Keskiraskaudesta lähtien minä ainakin olen juonut alkoholitonta olutta (0,0%) saunaoluena. Onpahan täällä käydyissä keskusteluissa ollut odottajia jotka juovat ihan tavallistakin olutta pieniä määriä, joten olen ollut aika turvallisin mielin. Mutta ole tosiaan tarkkana niiden prosenttien suhteen, monet alkoholittomina myytävät tuotteet, niin ruokakaupoissa kuin Alkossakin, sisältävät itse asiassa aika paljon alkoholia esim. 0,7% tai 1,2 tms. Yhden valkoviinin löysin alkosta jossa on 0,05% alkoholia - maistuu juuri ja juuri viinille ;-)
- Milian*
..mutta seurailehan saatkos samoja oireita kuin minä; muutenkin on turvonnut olo ja (0%) olut turvottaa ihan julmetusti :D
Alkoton siideri vois kesäjuomana olla ok, saunan jälkeen jne. Ajattelin itse kokeilla, jos ei turvottaisi niin paljoa.
Luin ihan vastikään pamflettia, jossa kerrottiin alkoholin olevan paljon haitallisempaa sikiölle, mitä aiemmin on ymmärretty. Itse pysyn siis tiukasti nollalinjalla. Miksi turhaan ottaa yhtään riskiä? Noita alkottomiakin juon todella harvoin ja vain yhden kerrallaan.
Raskaus teki tempun oikeastaan itsestään; ei tee yhtään edes mieli alkoholia, ja myönnän kyllä olleeni perso sen suhteen; ruuan kanssa aina viiniä, 1 tumma olut illassa jne. Nyt vain vettä, mehuja tai puhdasta luomumaitoa :) - alma05
olen juonut alkoholitonta olutta n. 20 viikoilta lähtien. (NIKOLAI 0,0%) Siis yhden tai kaksi purkkia viikossa saunan jälkeen.
- Esikoista odottava
Heippa,
itse olen saattanut ottaa kolme-neljä Nikolaita (0%) illanvietossa eli käsittääkseni haitta sama kuin muidenkin hiilihapollisten juomisessa (turvotus) ja tulee myös huomioida sokerin vaikutus. Muuten ei kai mitään vaaraa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172423
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694