karhun vihellys?

säikäytetyt

hei, tuota, tuli tuossa kai kuultua karhun vihellystä. olisiko kellään tiedossa linkkiä mistä kuulisi sen karhun vihellysäänen? haluttaisi varmistaa että oliko se karhu vai ei. googlessa löytyy vaa kuvallisia sivuja missää ei oo ääninauhotetta...

niin ja onko mitään lintua olemassa mikä viheltäisi niinkuin ihminen...??

20

17933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

      papukaijat vislaavat kuin ihminen... ettei sellainen olisi karannut.

      • joo..

        tämä edellinen kaveri ei kai ole tajunnut, että karhutkin "viheltävät". Muistaakseni se kuulostaa siltä, että ihminen yrittäisi viheltää sisäänpäin hengittäessään. Sellainen "ohut" vihellys.. tiedä häntä, tuon paremmin en osaa ääntä kuvata.. :)


      • takuulla
        joo.. kirjoitti:

        tämä edellinen kaveri ei kai ole tajunnut, että karhutkin "viheltävät". Muistaakseni se kuulostaa siltä, että ihminen yrittäisi viheltää sisäänpäin hengittäessään. Sellainen "ohut" vihellys.. tiedä häntä, tuon paremmin en osaa ääntä kuvata.. :)

        löydy ääninäytettä, koska koko karhun vihellys on tulkinnnanvarainen juttu. sitä eivät tutkijat usko
        ja jotkut olettavat sen johtuvan voimakkaasta sisäänhengityksestä karhun vetäessä vainua.
        kansan suussa vihellys elää voimakkaana erätarinoissa ja vastaavissa kertomuksissa.
        uskon vakaasti sinun tapauksessasi jonkin linnun olevan syyllinen..


      • taas..
        takuulla kirjoitti:

        löydy ääninäytettä, koska koko karhun vihellys on tulkinnnanvarainen juttu. sitä eivät tutkijat usko
        ja jotkut olettavat sen johtuvan voimakkaasta sisäänhengityksestä karhun vetäessä vainua.
        kansan suussa vihellys elää voimakkaana erätarinoissa ja vastaavissa kertomuksissa.
        uskon vakaasti sinun tapauksessasi jonkin linnun olevan syyllinen..

        tätä siis ajoin minäkin takaa. Eli voimakkaassa sisäänhengityksessä olen kuullut sanottavan, että kuuluu vihellyksen tapainen ääni. Kotipihani tuntumassa oli varmasti karhu (jäljet ja kaikki) ja illalla/yöllä eräs perheenjäseneni kuuli viheltävän äänen. Aamulla oli karhun jäljet siellä suunnilla, mistä ääni kuului. Liekö haistellut ihmisen hajua silloin..


      • säikäytetyt
        taas.. kirjoitti:

        tätä siis ajoin minäkin takaa. Eli voimakkaassa sisäänhengityksessä olen kuullut sanottavan, että kuuluu vihellyksen tapainen ääni. Kotipihani tuntumassa oli varmasti karhu (jäljet ja kaikki) ja illalla/yöllä eräs perheenjäseneni kuuli viheltävän äänen. Aamulla oli karhun jäljet siellä suunnilla, mistä ääni kuului. Liekö haistellut ihmisen hajua silloin..

        todisteiden puolesta se oli karhu,,karhuja!! Löytyi jälkiä sieltä. olivat olleet kaivuuhommissa.

        Niin ja siitä vihellyksestä... katsokaapa rakkaat ihmiset enemmän luontodokumentteja jos joskus sattuisi kertomaan karhuista. Olen nähnyt monesti telkussa kun kuvaavat karhua viheltämässä, juuri niin, että se vetää henkeä ja huulet on tottoroo töröllään. kerrotaan myös että karhu viheltää kun se pakenee ja huomauttaa läsnäolostaan, ettei tulisi lähemmäksi...


      • mar51
        säikäytetyt kirjoitti:

        todisteiden puolesta se oli karhu,,karhuja!! Löytyi jälkiä sieltä. olivat olleet kaivuuhommissa.

        Niin ja siitä vihellyksestä... katsokaapa rakkaat ihmiset enemmän luontodokumentteja jos joskus sattuisi kertomaan karhuista. Olen nähnyt monesti telkussa kun kuvaavat karhua viheltämässä, juuri niin, että se vetää henkeä ja huulet on tottoroo töröllään. kerrotaan myös että karhu viheltää kun se pakenee ja huomauttaa läsnäolostaan, ettei tulisi lähemmäksi...

        Olisi kyllä kiva kuulla se luontofilmi missä karhu viheltää.Uskoisin varmasti.Mutta ilman sitä olen vahvasti samaa mieltä kuin tiedekin on.Eli kuuluu samaan sarjaan kuin vesisuonet, menninkäiset,revontulien äänet,ufo havainnot.Mutta kuten sanoin jos jos luotettava äänitys on jossain miksei sitä missään näytetä. Koska kuitenkin väitetään yleisimmiksi ääniksi,luulis jonkun saaneen yleisimmän äänen purkkiin.


      • Erämiesonerimies
        mar51 kirjoitti:

        Olisi kyllä kiva kuulla se luontofilmi missä karhu viheltää.Uskoisin varmasti.Mutta ilman sitä olen vahvasti samaa mieltä kuin tiedekin on.Eli kuuluu samaan sarjaan kuin vesisuonet, menninkäiset,revontulien äänet,ufo havainnot.Mutta kuten sanoin jos jos luotettava äänitys on jossain miksei sitä missään näytetä. Koska kuitenkin väitetään yleisimmiksi ääniksi,luulis jonkun saaneen yleisimmän äänen purkkiin.

        jotku voi luulla pyyn ääntä karhun vihellykseksi. Pyyn ääninäytteitä löytyy netistä kyllä. Mutta tuohon haisteluun ja voimkkaaseen sisäänhengitykseen se karhun vislaus perustuu.


      • Luonnossa kulkija
        mar51 kirjoitti:

        Olisi kyllä kiva kuulla se luontofilmi missä karhu viheltää.Uskoisin varmasti.Mutta ilman sitä olen vahvasti samaa mieltä kuin tiedekin on.Eli kuuluu samaan sarjaan kuin vesisuonet, menninkäiset,revontulien äänet,ufo havainnot.Mutta kuten sanoin jos jos luotettava äänitys on jossain miksei sitä missään näytetä. Koska kuitenkin väitetään yleisimmiksi ääniksi,luulis jonkun saaneen yleisimmän äänen purkkiin.

        Vesisuoni löytyy kaivon pohjalta.


      • Anonyymi

        Karhu viheltää huulet supussa ulospäin puhaltaessaan. Aikaisemmin minäkin luulin että se tapahtuu sisäänpäin henkeä vetäessä, vasta ulospäin puhaltaessa kuuluu tuo vihellys. Olen kuullut karhun vihellyksen, se muistuttaa aika paljon ihmisen vihellystä, se on vaan paljon voimakkaampi.


    • lappalainennn

      Revontulista nyt vaan kuuluu ääni, ei se oo legendaa. Huminaa kuuluu.

    • Tuijakka

      Säikähdin minäkin kerran Juvalla, julkisesti vuokralla olevissa kesämökissä. Vuosia sitten heräsin kauheaan ryskeeseen, ja pelkäsin, että se oli karhu. En uskaltanut edes liikahtaa, pelkäsin, että se jokin tulisi sisälle. Aamulla oli hiljaista, mutta pihalla oli lähellä jätöksensä. Oleileeko ne tavallisesti samojen lomamökkien luona ja miten kauan ne viihtyvät samoilla pihoilla? Vuokraemäntä ei kertonut mitään isoista eläimistä siinä lähellä. En uskaltanut mainita sanaa karhu hänelle, kun lähdimme pois. Luultavasti karhu ei riko niitä heppoisia isoja ikkunoita. Varokaa ikkunoita.

    • tunturisusi

      Teille epäuskoisille: Karhun vihellys

      Karhulla on monipuolinen äänivalikoima. Se saattaa karjahdella, murista ja möyrähdellä. Yleisimmin tunnettu karhun äänistä on sen vihellys. Yllätetty karhu saattaa pakonsa aikana pysähtyä viheltämään. Marjamatkoilla marikolta tavattu karhu saattaa ilmoittaa olemassaolostaan tuon tuostakin vihellyksellä. Epätietoisuus tilanteesta saattaa osaltaan saada karhun viheltämään.

    • emopentuneenliikkeel

      Justiinsa googletin viheltävän eläimen koska kuulin juuri tuollaisen vihellyksen. Viheltävä jokin meni tuosta ja vihelteli mennessään. ja tuosta samasta paikasta karhut usein kulkevat koska olen niiden jälkiä nähnyt monen monta kertaa.

    • qqqqqqqqq

      En ole kuullut karhun vihellystä. Olen nähnyt ja kuvannut n. 100 karhuyksilöä Suomessa ja maailmalla. Sehän ei silti kerro että karhut eivät viheltäisi. Tuskin kuintenkaan ilmoittaakseen, ei eläin yleensä ilmoittele itsestään mitenkään paitsi suojellaakseen jotain.

    • vainua nokkaan

      Ei ne kyllä karhut mitään viheltele. Viheltävä ääni lähtee jos karhu vetää vinhasti vainua nokkaan, mutta wittaker hommat ei niiltä käy.

      • Jussi6699

        Kyllä se karhu viheltää. Ei varmasti ilmoittaakseen mistään, vaan se ottaa vainua silloin, haistelee ilmaa. Olen tämän vislauksen kuullut muutamaan kertaan, mutta näköyhteyden saanut vain kerran. Karhu lähti omaan suuntaansa ja minä omaani. Varmasti jos karhu olisi minut aiemmin hoksannut mitään kohtaamista ei olisi tullutkaan...


    • hilikutin

      Karhu ei vihellä vaan vetää virtauksia sierameen ja silloin joskus kuuluu ujejtava ääni, jos kuulet sen kävelele poies päin rukoillen äänekkäästi.

      • hilikutin

        Saat jo ihan puhua äänekkäästi ettäse ruoja ymmärtäis olla syömättä sinua.


      • hilikutin
        hilikutin kirjoitti:

        Saat jo ihan puhua äänekkäästi ettäse ruoja ymmärtäis olla syömättä sinua.

        Naaraspuolinen pyllistää ja uros juoksee karkuun, nähty on. Elämässä


      • karhumarjastaja
        hilikutin kirjoitti:

        Naaraspuolinen pyllistää ja uros juoksee karkuun, nähty on. Elämässä

        Siitä fislaamisesta! Kuulin aamulla vesisateessa karhun oleskeluseuduilla(viimeinen havainto vajaa viikko sitten) erikoisen "vislaamisen"
        pienin väliajoin, viisi kertaa,ääni muistutti lähinnä teeren soidinääntä mutta ei
        ollut niin suhiseva,hieman epäonnistunutta kämmeniin vihellystä enemmänkin
        muistuttava. Olisko tämä sitten ollut se karhun aiheuttama ääni. ??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe