Aloitin juoksuharjoittelun neljä viikkoa sitten ja säären etuosat nyt tosi kipeät. Onko kokemuksia luukalvontulehduksesta tai penikkataudista? Tarviiko lääkärin hoitoa vai meneekö levolla ohi? Mitä lääkäri tekee???
luukalvontulehdus ja penikkatauti?
7
4547
Vastaukset
- ja vähän enemmänkin
Eli jos olet tarpeeksi ajoissa tämän kivun huomannut, niin menee levolla ohi. Myös kylmän pitäminen kipeässä kohdassa auttaa (pari kertaa päivässä 20 minuuttia kerrallaan).
Ei kannata hyppiä eikä tehdä mitään missä jalka hirveästi tärähtää; itsellä tuli jopa kävelystä (ja olemisesta) kipeäksi.
Jos et malta pitää taukoa vaan annat tulehduksen pahentua, niin saattaa tulla rasitusmurtuma mikä onkin sitten pahempi juttu... Siinä vaiheessa usein tulee mustelma sääreen.
Lääkäri ei tee mitään, ehkä lähettää magneettikuviin (jos on turistilääkäri niin lähettää röntgeniin, ei siinä mitään näy). Antaa lähetteen fysioterapiaan. Siellä sanovat että venyttele akillesjänteitä ja kaksi viikkoa tai kivun mukaan ei liikuntaa.
Niin se menee, usean kuukauden kokemuksella!!!
Ai niin, jos tarpeeksi pahaksi menee, niin kyllä leikkaushoitoakin löytyy. Suosittelen tosin tuota lepoa...- lisäten
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=1500000000000046&posting=22000000003067020
Tuolta löytyy juttua mm. leikkaushoidosta. Leikkaukseen tosin usein vaaditaan, että tauti on uusiutuva. - kun saat vaivasi
hoidettua, pidä huoli, että treenaat hyvillä, iskuvaimennetuilla kengillä.
Pohkeitten venytys voi myös ennaltaehkäistä ko. vaivaa. - lhoitoon menossa
kun saat vaivasi kirjoitti:
hoidettua, pidä huoli, että treenaat hyvillä, iskuvaimennetuilla kengillä.
Pohkeitten venytys voi myös ennaltaehkäistä ko. vaivaa.itse kävin myös lääkärissä kipeän jalan vuoksi ja sanoi myöskin penikaksi.ensin pitäisi mennä mittaukseen?Nyt olen vältellyt kävelyä niin vähän parempi mut kipu on siirtynyt jalkapohjaan.Magnesiumin syönti muuten auttaa särkylääkkeitä paremmin.
- sääret
Minulla on ollut myös penikan oireita,säären sisäsyrjät hellänä luiden kohdalta.Mitään turvotusta ei näy mut pari isompaa aluetta sääressä on hieman punertavampaa kuin muualla oleva iho ja aavistuksen lämpimämmältä iho tuntuu juuri kyseisillä kohdilla.Tulehdustako?Mistä tietää milloin on rasitusmurtuma,voiko sitä itse päätellä?olen laittanut jääsalvaa ja kylmällä hautonut jalkojani.
- tietäjänörtti
Jos sinulla on rasitusmurtuma, se todetaan röntgenillä tai magneettikuvauksella. Sitä ei päältä päin näy, usein kohtaan vain tulee mustelma, ei välttämättä aina. Toisaalta mustelma sääressä voi tulla monesta muustakin syystä kuin rasitusmurtuma.
Kannattaa myös tunnustella kevyesti säärestä ja verrata kipeää kohtaa normaaleihin kohtiin. Luu tuntuu huomattavasti paremmin normaaleilta, ei kipeiltä kohdilta kuin kipeiltä kohdilta. Turvotusta ei välttämättä näe, mutta sen tuntee kyllä kun kokeilee.
- hengessä mukana
sinä kärsivä siellä.
uskoisin sen olevan penikkatauti. en todellakaan ole lääkäri, mutta itselläni on kyseinen riesa tällä hetkellä ja alkoi samalla tavalla kuin sinulla. hieron itse lihaksen irti luusta...sattuu vietävästi mutta auttaa kummasti. sen jälkeen väh. viikon lepo. kun jalat on paremmat lähde ensin rennoille lyhyille lenkeille. toivottavasti auttaa. tv. hengessä mukana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305