Tervehdys!
Paha akne takana, jonka seurauksena pahan näköinen arpinen naama peilin edessä. Olen käynyt TCA-kuorinnassa, mutta se ei mielestäni siloittanut kasvojani tarpeeksi :(. Nyt kysyisinkin, jos olet käynyt laserhoidossa aknearpien takia:
a) tehosiko
b) paljonko maksoi
c) missä tehtiin
d) pitikö olla sairauslomalla
e) muita huomioita?
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen! :)
Laser aknearpiin
17
6398
Vastaukset
- jyväskylässä?
Hahaa, suurenmaailman malliin mennään; äiti lupasi maksaa lopputilistään kun jää eläkkeelle! Eli voisin päästä näistä arvista ja näpyistä eroon, jee, parikyyt vuotta kärsinyt...
- ei välttis saa sileää ihoa
No mulla ei ainakaan auttanut noista mikään vaikka rahaa oli minullakin käyttöön varattu.
Rahalla ei kuitenkaan aina ikäväkyllä saa kaikkea! - Pipa
Moi!
Missä meinaat Jklässä hoidattaa nassuasi? Kerro sit miten meni!!! Itse Jklässä asustelen myös,ja hoitoihin ei viittis lähtee muualle,jos nyt rahaa sais kerättyä jossain vaiheessa.. - ja mitä tehtiin
ei välttis saa sileää ihoa kirjoitti:
No mulla ei ainakaan auttanut noista mikään vaikka rahaa oli minullakin käyttöön varattu.
Rahalla ei kuitenkaan aina ikäväkyllä saa kaikkea!saitko selityksen, miksi ei tehonnut?
- Miimi
Olen käynyt nyt kaksi kertaa fraxel (laser)-hoidossa, tuloksia on jo näkynyt mutta vaatii vielä ehkä kaksi kertaa lisää että tulee toivottava tulos.
Mulla käsiteltiin vain posket, joten maksoi 390€/kerta, koko kasvojen hoito 580€.
"sairauslomaa" vaatii vähintään päivän, mieluiten useamankin mutta loma on otettava "omasta pussista" koska esteettisistä hoidosta ei saa saikkua. Mulla turvotus kesti kaksi päivää ja punotus vielä kauemmin.
Hoito on kivulias, kasvot puudutetaan mutta silti kipua tuntuu.- voi auttaa, toisilla ei
Minä kävin kans tuossa hoidossa mutta eipä ollut apua mulle. Kai se riippuu vähän ihon laadusta tms. Kävin siis sen koko sarjan, 5krt. Ja poskiin kanssa. Mulla turvotus oli kova ja posket loisti punasina n.5pv hoidon jälkeen.
Ja se kipu oli sietämätöntä! - Miimi
voi auttaa, toisilla ei kirjoitti:
Minä kävin kans tuossa hoidossa mutta eipä ollut apua mulle. Kai se riippuu vähän ihon laadusta tms. Kävin siis sen koko sarjan, 5krt. Ja poskiin kanssa. Mulla turvotus oli kova ja posket loisti punasina n.5pv hoidon jälkeen.
Ja se kipu oli sietämätöntä!Auttoiko siis YHTÄÄN? Kääks, että noinkin voi käydä.. Mulla tosiaan takana kaksi hoitoa, nyt vaikuttaa hyvältä mutta tiedä sitten kuitenkaan lopputulosta..
- 21443
kävin melkein 1000e maksaneessa ihonkuorinnassa vuosia sitten, ja tuloksena edelleen punoittava iho, kuorintarajat näkyy vielä naamassa(hoitovirhe?), piti vissiin olla hyväkin hoitomuoto aknearville,kivuliaskin oli ja enemmän haittaa kun hyötyä, ehdottomasti. en usko et on mahdollista päästä eroon pahoista aknearvista.
- Miimi
Mikä hoito se oli? Oliko ihotautilääkärin tekemä? Miten tehtiin?
- 23344
Miimi kirjoitti:
Mikä hoito se oli? Oliko ihotautilääkärin tekemä? Miten tehtiin?
kyl se oli ihan ammattilääkärien tekemä toimenpide, tehtiin helsingissä, jossain lääkäritalossa, en muista nimeä enää. Naama oli osittain puudutettuna, mut silti tuntu aika ilkeeltä, kuoriminen tapahtu jollain pyörivällä terällä. ihotautilääkäri tätä mulle ehdotti, et vois olla ihan paikallaan, roakuurin jälkeen. Tosiaan luulen, et ton ansiasta naama edelleen melko punanen.
- kiinnostaa!!!???
olisin menossa laserhoitoon, mutten tiedä mitään. kertokaa ihmeessä kaikki kävijät noita tietoja
- apua1
haluaisin enemmän tietoa laserhoidosta itsekkin haluaisin mennä mutta en tiedä kuinka paljon maksaa koko kasvon hoito.
- pettynyt.
Maksaa satoja euroja kerta mutta hyöty on valitettavasti hyvin vähäinen
esim kuoppa-arpiin laser ei tehoa ollenkaan,vaadi hoitotakuu tuloksista ennenkuin aloitat.
Itselleni tehtiin myös perinteinen ihonhionta diakonissalaitoksen sairaalassa hesassa,aluksi näytti hyvältä mutta 6kk jälkeen sama vanha iho kavoi takaisin
eli 1200€ ja viikkojen paraneminen hukkaanheitettyä...
Kysyin lääkäriltä tuloksen vähyydestä mutta tämä vaan kierteli ja ehdotti uutta hiontaa samaan hintaan,,,Arvaa meninkö.- pettynyt.
Siis ei samaan hintaan vaan uuteen 1200€ veloitukseen.
- toinen arpinen
Laserin tulokset riippuvat paljon myös laserista (ja lääkärin kokeneisuudesta). Ns. CO2 fraxel (fractional ablative) on uusin ja paras aknearville. Näitä ovat mm. Fraxel Repair ja Deep FX ja pitäisi löytyä ainakin Helsingistä kun kyselee. Verrattuna siis ei-CO2 (non-ablative) fraxeliin, joka on hyvin mieto hoito eikä juuri auta arpiin. Lisäksi on vanhanaikainen "fully ablative" CO2, joka tehoaa kai jonkin verran arpiin, mutta palautuminen kestää hyvin pitkään ja voi aiheuttaa pysyvää pigmentin puutetta ja muita sivuvaikutuksia.
Itse harkitsen laserhoitoja (CO2 fraxelia juurikin), mutta ensin harkitsen parin pahemman pinallisen arven poistamista plastiikkakirurgilla ihan veitsellä. Jos minulla olisi sellaisia kuoppa-arpia, jotka ovat syvemmällä ja joissa itse ihon pinta on sileä, koittaisin löytää plastiikkakirurgin Suomesta, joka tekee ns. subcision-hoitoja, joka on kuulemma tälle arpityypille tehokas, ja muutaman hoitokerran jälkeen voisin harkita tuota fraxelia.
TCA tai etsaus eivät minulla juuri auttaneet arpiin. - asian kokenut
Onko joku teistä kokeillut tuota arganöljyä ja siihen asperiinitabletin murskaamista, jonka seoksella sitten hieroo kasvojaan? Ainakin poistää tulehduksia, kirkastaa ja kuorii ihoa?
Arpia on itsellänikin 20v sairastetusta aknesta kasvoissa kauttaaltaan, eivät kovin syviä, mutta kuoppa-arpia kuitenkin.
Kiva olisi arvista eroon päästä, mutta lieneekö mahdollistakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862