luin jostakin et se olis tehty kahden viikon ryyppyputken jälkeen. Pitääkö paikkansa?
viidestoista yö..
4
574
Vastaukset
- Mirabilis_Jalapa
Taitaa pitää, mutta siinä ei ole läheskään koko biisin sisältö. Olennaista on, että biisissä on kaksi henkilöä.
Juice kirjoitti kyseisen biisin tultuaan rakkaussuhteessa petetyksi. Ehkä sen voi tulkita kertovan siitä, kuinka petetty ihminen hakee lohtua toisesta.
Sanoituksessa ja melodiassa on muuten selvästi vaikutteita Bob Dylanin biisistä Mr. Tambourine Man. Juice kertoi muutama vuosi sitten "Laulava Sydän" -ohjelmassa, että tuo Dylanin biisi soi hänen päässään usein XV yön tekemisen aikoihin, ja kun elämänkokemuksetkin olivat samansuuntaisia kuin Dylanilla, vaikutteet biisissä näkyvät selvästi. - Veto-Uistelija
pitää paikkansa, mutta suurempana teema biisissä nousee rakkaus ja pettäminen.
Tarkasti ottaen biisin päätekijä on se, kun Juice sai tietää vaimonsa Tarjan ja Harri Rinteen suhteesta ja rakasteli sen jälkeen Ratinan puistossa Harrin silloista tyttöystävää:
"jäi iholleni hiekkaa rannan autioituneen".- ????????????
Mistä tuot tieto Tarjan ja Harri Rinteen suhteesta on peräisin? Minä olen kuullut, että Tarjalle olisi ollut suhde Juicen pändin roudariin, eikä Harri Rinteeseen. Voihan väitteesi pitää paikkansa, mutta olisi kiva tietää lähde.
- Mirabilis_Jalapa
???????????? kirjoitti:
Mistä tuot tieto Tarjan ja Harri Rinteen suhteesta on peräisin? Minä olen kuullut, että Tarjalle olisi ollut suhde Juicen pändin roudariin, eikä Harri Rinteeseen. Voihan väitteesi pitää paikkansa, mutta olisi kiva tietää lähde.
Kyllä Tarjalla ja Harri Rinteellä tosiaan oli suhde. Tieto löytyy Harri Rinteen kirjoittamasta kirjasta "Juice on - Juice off".
Kirjan mukaan muuten Juice olisi ollut Rinteen naisystävän kanssa Ratinan puistossa jo ennenkuin kyseinen nainen ja Rinne vielä seurustelivatkaan. Myöhemmin, kun Rinteen ja Tarjan suhde tuli ilmi, Juice sitten vasta kertoi Rinteelle asiasta.
Tarjan ja Rinteen suhde tapahtui siis jo 70-luvulla. Tuo mainitsemasi roudariepisodi sen sijaan taisi olla kokonaan toinen tapaus joskus 80-luvun puolivälin jälkeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399