diapetes bulimian seurauksena

Olen 24v hoikka bulimiaa sairastava nuori nainen.
Viime aikoina oireet ovat alkaneet vaikuttaa siltä, että olen sairastunut diapetekseen. Janottaa, väsyttää, päätäsärkee, ajatus turtuu, käyn jatkuvasti vessassa, virtsa on aivan laimeaa yms. Samat oireet voi hyvin johtua muustakin, mutta terveydenhuolto alalla toimiva äitini tietämättä minun epäilyksiäni huomatti hengitykseni haisevan samalta kuin monilla diapeetikoilla. Kuulostaa uskomattomalta, mutta ilmeisesti sen tuntee myös hajusta. Onko kenellään muulla vastaavia oireita? Aion kyllä mennä lääkäriin, mutta haluan vain tiedustella olenko ainut oireitteni kanssa yleensähän aikuisiän diapetes yhdistetään liikalihavuuteen. Onko pidempiaikaisia kokemuksia?
3567
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Jos et satu tietämään,niin se on DIABETES eikä mikään diapetes!!!!!!

En tiedä,kai se voi bulimian seurauksenaklin kehittyä..mittauta verensokerisi niin tiedät.Viitearvot ovat n.4-6. Eli jos sulla verensokeri vaikka 10,niin ehdottomasti se on diabetes.Ja jos paastosokeri on esim 7,niin diabetekselta vaikuttaa.

Eli juuri syöneenä,verensokeri voi olla jopa 6(yleensä kuitenkin jotain 5,5,vaihtelee eri ihmisillä luonnollisesti ja jos oot just vetäny esim pusiin karkkia,niin toki se lukema on suurempi,mutta ei se sais koskaan paljon sen yli 7 kyllä olla.

Ja paastonnut jos oot,niin verensokeri voi olla esi 3,4,sillon yleensä jo huippaa.Yleensä se on kuitenkin jotain 4:n luokkaa.Mutta tosiaan,nämä vaihtelee eri ihmisillä.Viitearvot kuitenkin noin 4-6.J siitä yli niin kyllä diabetekselta vaikuttaa...

Äänestä

Luulisi sitten äitisi tietävän, että kyseessä on diabetes insipidus, joka siis ei ole mikään aikuisdiaBetes eikä sillää ole mitään tekemistä korkean verensokerin ja liikalihavuuden kanssa.

Tuo johtuu vasopressiinin, ADHn puutteesta. Sitä erittyy aivolisäkkeestä. Säätelee vedeneritystä.

Äänestä

Onko mahdollista että olisit pitkän aikaa syönyt vain niin vähän hiilihydraatteja, että elimistösi olisi mennyt ketoosiin? Hengitys nimittäin haisee siinä tilassa myös. Itse sairastuin tyypin 1 diabetekseen 9 -vuotiaana ja oireet olivat kyllä suht samankaltaiset.. Mars mars lääkäriin siis.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


diapeetikko? kirjoitti:

Olen 24v hoikka bulimiaa sairastava nuori nainen.
Viime aikoina oireet ovat alkaneet vaikuttaa siltä, että olen sairastunut diapetekseen. Janottaa, väsyttää, päätäsärkee, ajatus turtuu, käyn jatkuvasti vessassa, virtsa on aivan laimeaa yms. Samat oireet voi hyvin johtua muustakin, mutta terveydenhuolto alalla toimiva äitini tietämättä minun epäilyksiäni huomatti hengitykseni haisevan samalta kuin monilla diapeetikoilla. Kuulostaa uskomattomalta, mutta ilmeisesti sen tuntee myös hajusta. Onko kenellään muulla vastaavia oireita? Aion kyllä mennä lääkäriin, mutta haluan vain tiedustella olenko ainut oireitteni kanssa yleensähän aikuisiän diapetes yhdistetään liikalihavuuteen. Onko pidempiaikaisia kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu