Kirppismyyjät käräytettiin

vahingoniloinen kojo

Kylläpä taisi monellekin nauru maittaa, kun uudellamaalla kärähti useampi pimeä "ammattikauppias" kirpputori ja torimyynneistä, joita vuosikaudet harjoitettu ja tietenkin veronmaksu "unohdettu". Ja ei ole ollutkaan ihan pientä nappikauppaa, vaan ihan ammattimaista. En tajua, miten nämä sällit uskalsivat sitä tehdä monta vuotta ihan avoimesti? Ilmeisesti jollain tullut mitta täyteen näiden suhteen ja käry käynyt verottajalle. Luulenpa, ettei nämä heput vähään aikaan levitä tavaroitaan kirppispöytiin ja toreille..

31

5439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samalla tavalla

soskun tuella ja laajamittaisena bisneksenä

• huvittavaa

Siis tuo pullanmyynti oli kait vitsi? Oli ainakin hupainen juttu.. Mutta oliko se tosi? Tienaako joku pullakaupalla?

Minä tiedän ainakin kymmenen "kauppiasta", jotka pyörittävät valtavia tavaramääriä, levittävät sitä kirpputoreille pitkin maakuntia, eivät maksa mitään veroja, ja käärivät isot rahat, jollaisia ei millään työnteolla voi edes rehellisesti ansaita, sitten vielä kehua hekottavat, kuinka taas monta tonnia tuli kirppismyyntiä. Sellainen ei ole enää mitään kovin pientä.

• vaan syyniin
        huvittavaa kirjoitti:

Siis tuo pullanmyynti oli kait vitsi? Oli ainakin hupainen juttu.. Mutta oliko se tosi? Tienaako joku pullakaupalla?

Minä tiedän ainakin kymmenen "kauppiasta", jotka pyörittävät valtavia tavaramääriä, levittävät sitä kirpputoreille pitkin maakuntia, eivät maksa mitään veroja, ja käärivät isot rahat, jollaisia ei millään työnteolla voi edes rehellisesti ansaita, sitten vielä kehua hekottavat, kuinka taas monta tonnia tuli kirppismyyntiä. Sellainen ei ole enää mitään kovin pientä.

myös pulla kauppiaat.Kirpputoreilta kaikki nimet verottajalle,jolla on ollut pöytä vuokrattuna yli kuukauden.Näin tämä saadaan loppumaan ja kuriin.Loppuu ammattimainen kauppaaminen ja kirpputori saa takaisin sille kuuluvan tarkoituksen.Vuodessa vois rehellisesti ilman ilmoitusta myydä vaikka 1-2 viikon mittaisissa jaksoissa esim.6 kertaa.

• valitettavasti
        huvittavaa kirjoitti:

lisää hubaa: leipuri on mies ja kädet niiiin likaiset ettei pohjaväriä näe.

• ja otappa
        vaan syyniin kirjoitti:

myös pulla kauppiaat.Kirpputoreilta kaikki nimet verottajalle,jolla on ollut pöytä vuokrattuna yli kuukauden.Näin tämä saadaan loppumaan ja kuriin.Loppuu ammattimainen kauppaaminen ja kirpputori saa takaisin sille kuuluvan tarkoituksen.Vuodessa vois rehellisesti ilman ilmoitusta myydä vaikka 1-2 viikon mittaisissa jaksoissa esim.6 kertaa.

verottaja vaikka osakkaaksi. saatte varmaan huisi
        paljon asiakkaita ja suosio on huippuun viritetty.
        eiköhän veroistaan jokainen huolehdi itse ja verottajan ongelma on selvittää asioita, ei yrittäjien, kyllä maar olet tyhmä, kuinka paljon maailmaan mahtuu kateellisia ja tyhmiä ihmisiä. tyhmä isolla sata kertaa

• tosi surkeaa
        ja otappa kirjoitti:

verottaja vaikka osakkaaksi. saatte varmaan huisi
        paljon asiakkaita ja suosio on huippuun viritetty.
        eiköhän veroistaan jokainen huolehdi itse ja verottajan ongelma on selvittää asioita, ei yrittäjien, kyllä maar olet tyhmä, kuinka paljon maailmaan mahtuu kateellisia ja tyhmiä ihmisiä. tyhmä isolla sata kertaa

nuinko pahasti ammattti myyjään kalahti.

• vain erinlaisia
        vaan syyniin kirjoitti:

ehdotuksia,millä nuo ammatti kauppiaat saadaan kuriin.Kirpputoreista tulee mielekkäämpiä ja mielenkiintoisia,kun välistä vetäjät saadaan kuriin.Kauppakin alkais erinlailla käydä kirpputori yrittäjillä.

• Kyllästynyt samaan jorinaan
        tosi surkeaa kirjoitti:

nuinko pahasti ammattti myyjään kalahti.

Ilmeisesti mitään juttua ei voida käydä ilman, että kateus vedetään siihen mukaan?

Kuka sitäpaitsi olisi kade niitten paskatuotteiden myyjille, mitä surkimoita ne nyt sitten onkaan, melävät myymällä euron leluja, pohjallisia, liimaa, teippiä sun muuta mössöä mitä pöydille levitellään, jotta kirppikset saadaan täydemmiksi.

Itse olen kirppismyyjänä ja -ostajana vain tyytyväinen, jos tuommoinen myynti häviää ja kirppikset saavat takaiisn sen ilmeen, mikä niillä oli esimerkiksi 15 vuotta sitten.

• varmaan leipoessakin
        valitettavasti kirjoitti:

lisää hubaa: leipuri on mies ja kädet niiiin likaiset ettei pohjaväriä näe.

puhdistuu. Itse olen kuorinut appelsiinin ja se lika on jäänyt siihen kuoreen aika pitkälti.

• taikinaan jää lika
        varmaan leipoessakin kirjoitti:

puhdistuu. Itse olen kuorinut appelsiinin ja se lika on jäänyt siihen kuoreen aika pitkälti.

tämän leipurin kohdalla nimenomaan pelkään, että käset puhidtuvat taikinaan ja pullan ostajat sitten saavat osansa pullia syödessään, yäk!

• Siis AINA
        Kyllästynyt samaan jorinaan kirjoitti:

Ilmeisesti mitään juttua ei voida käydä ilman, että kateus vedetään siihen mukaan?

Kuka sitäpaitsi olisi kade niitten paskatuotteiden myyjille, mitä surkimoita ne nyt sitten onkaan, melävät myymällä euron leluja, pohjallisia, liimaa, teippiä sun muuta mössöä mitä pöydille levitellään, jotta kirppikset saadaan täydemmiksi.

Itse olen kirppismyyjänä ja -ostajana vain tyytyväinen, jos tuommoinen myynti häviää ja kirppikset saavat takaiisn sen ilmeen, mikä niillä oli esimerkiksi 15 vuotta sitten.

joka yhteydessä joku törttö alkaa selittää kateudesta. Aina. Ja silloin voin kaikessa rauhassa lopettaa lukemisen sen sanan kohdalle. Jos on alikehittyneet aivot ja koko olemus pakkasen puolella, niin keksikää nyt edes piruuttanne jotakin muita selityksiä. Ei tätä lastentarhaa kestä kukaan:(

ja nytkin varmaan on joku kateellinen, kun mä kirjoitin näin älyttömän kommentin. Saa kadehtia. Oo ihan vihreä, häivy homeeseen.

• heti esiin
        Kyllästynyt samaan jorinaan kirjoitti:

asia liian tulen arka,tai itseä koskeva.

• kirppisassari

Mistä tämä juttu on peräisin?
      Eli kaipailen faktatietoa, ei mitään pullanmyyntitsoukkia, kiitos etukäteen?

• ostaisi, kun

leipäjonosta saa ilmaiseksi.

• kärähtäs

kaikista kirpputoreista nuo pummi sakit .Todella säälittäviä lois eläjiä.

• mahtoi kärähtää?

Huomasiko inspehtoori ensin uuden tavaran suuren määrän?

• näkemys..

Tuota ihmettelen näissä jutuissa, millä tavoin " ammattikauppiaan " tavarat häiritsee siellä kirppispöydällä, tarjontaa ne vain lisää.

Ihan uusia linnunpönttöjä olen siellä nähnyt ja jopa ostanut,, käytettyä en ostaisi. Tai siteen kuivia / vanhoja / käytettyjä kahvipullia.. kuka niitä haluaa.

Uusiakin kauppojen jäännöseriä siellä on esiintynyt, nämäkään ei polje hintoja, tosin laadusta voi olla montaa mieltä.. jopa huonompaa, kuin käytetty.

Se, että jollain myyjällä saattaa olla sama myyntinurkka vuokrattuna vuodesta toiseen, tekee hänestä asiakkailleen tutun, jonka kanssa on helppo hintaneuvotella. Kaikenlisäksi heille on kehittynyt ammattikokemusta kohtuullisesta hinnoittelusta, tavaran menekistä ja laadusta.

Ei laki kiellä kirpputoreilla uudenkaan tavaran markkinointia, siitä vain on tehtävä asianmukainen veroilmoitus.
      Tätähän me ei kysymättä voi tietää.

Taitaa palstan kateelliset kirjoittajat olla persaukisia, joilla ei ole vara ostaa etes kirpputorilta.

• on vuodesta vuoteen

myymässä kirpputorilla tavaraa.Mitenhän mahtaa tavara riittää.Ei mitenkään,vaan ostetaan halvalla uusilta myyjiltä ja viedään omaan pöytään korotus hinnoin myyntiin.Jos tämä ei ole ammattimaista kaupantekoa,haloo.Turha selitellä kyllä pöllökin huomaa,vaikkakin sehän on viisas lintu.

• minua ainakin
        on vuodesta vuoteen kirjoitti:

myymässä kirpputorilla tavaraa.Mitenhän mahtaa tavara riittää.Ei mitenkään,vaan ostetaan halvalla uusilta myyjiltä ja viedään omaan pöytään korotus hinnoin myyntiin.Jos tämä ei ole ammattimaista kaupantekoa,haloo.Turha selitellä kyllä pöllökin huomaa,vaikkakin sehän on viisas lintu.

häiritsee enemmän nämä ammattikauppiaat,kuin se markkina rompe.

• kateitakateitakateita
        minua ainakin kirjoitti:

häiritsee enemmän nämä ammattikauppiaat,kuin se markkina rompe.

Siis kuka ääliö on taas ottanut kateuden tähänkin keskusteluun?

Minä en tykkää siitä, että itsepalvelukirppiksellä, jossa ei muuten olisi oikeastaan mitään, levitellään kaikki pöydät täyteen mukamas tavaraa: teepaitoja, pyykkipoikia ja huonolaatuista paperia tms.

Jos taas kyseessä on kirppis, jossa myyjä itse myy, niin nämä trokarithan ei hintojaan laske. Ylihintaa pyytävät jo alunperin. Niillä ressukoilla ei taida olla muuta toimeentuloa. Kuka nyt ihan oikeasti niitä kadehtisi?

Vaihtaisitko sinä kohtuupalkkaisen asiantuntijatyön kokopäiväiseen romppeenmyyntiin kirppiksillä?

• vaihtaisi
        kateitakateitakateita kirjoitti:

Siis kuka ääliö on taas ottanut kateuden tähänkin keskusteluun?

Minä en tykkää siitä, että itsepalvelukirppiksellä, jossa ei muuten olisi oikeastaan mitään, levitellään kaikki pöydät täyteen mukamas tavaraa: teepaitoja, pyykkipoikia ja huonolaatuista paperia tms.

Jos taas kyseessä on kirppis, jossa myyjä itse myy, niin nämä trokarithan ei hintojaan laske. Ylihintaa pyytävät jo alunperin. Niillä ressukoilla ei taida olla muuta toimeentuloa. Kuka nyt ihan oikeasti niitä kadehtisi?

Vaihtaisitko sinä kohtuupalkkaisen asiantuntijatyön kokopäiväiseen romppeenmyyntiin kirppiksillä?

sitten missään rakkaudessa työtäni mihinkään muuhun kuin mitä se on.
        Minun puolestani jokainen saa tehdä mitä osaa ja haluaa tehdä.
        Ei voisi vähempää kiinnostaa.

• kakadu

vertailla!:> Tarjoustalo myy 20 kpl AAA-paristoja 1é>paketti! Kirppiksellä SAMA paketti maksaa 4é.!
        ?Kuka vetää välistä? / siis 'kirpputori'alkuunsa on tarkoittanut yksittyisten myymiä,käytöstä poistettuja,käyttökuntoisia tuotteita,mutta nykyään nämä 'jobbarit'ostaa uutta tavaraa,mistä halvalla saavat>sit 'kirppikselle' myyntiin,'vot'>voitto=usein jopa 300% luokkaa!!
        Ja,saahan sitä halpaa rojua ''taivaasta'',kun vaan tilaa,kun on RAHAA millä pyörittää.
        Oma päätelmäni: NJET KIRPPUTORI

• _ää_
        kakadu kirjoitti:

vertailla!:> Tarjoustalo myy 20 kpl AAA-paristoja 1é>paketti! Kirppiksellä SAMA paketti maksaa 4é.!
        ?Kuka vetää välistä? / siis 'kirpputori'alkuunsa on tarkoittanut yksittyisten myymiä,käytöstä poistettuja,käyttökuntoisia tuotteita,mutta nykyään nämä 'jobbarit'ostaa uutta tavaraa,mistä halvalla saavat>sit 'kirppikselle' myyntiin,'vot'>voitto=usein jopa 300% luokkaa!!
        Ja,saahan sitä halpaa rojua ''taivaasta'',kun vaan tilaa,kun on RAHAA millä pyörittää.

Voi se sama tuote maksaa liikkeissäkin euron tai viis...

• paristoja mistään
        kakadu kirjoitti:

kannata ostaa. Joko ne ovat susia tai vanhentuneita. Ostin kerran Ucarin isoja 1,5 voltin paristoja ja joka toinen oli tyhjä jo alkuaan, vaikka päiväystäkin olisi ollut.

• Anonyymi

Myyjä määrittelee hinnan ja varmasti on niin että uusi myyjä käytti jo tuotteen (käytti vaikka kotonaan) ja laittoi myyntiin. En minäkään myy 50€ tuotetta jolla on kysyntää 20€:lla, en vaan myyn 1€ tuotteen 50€:llä ja laitan ostajan maksamaan postit. Kun ihminen saa päähänsä haluta jotain niin yleensä hän sen myös hankkii. Täyttä paykologiaa.

• kirppismyyjä

joku ammattimyyjä ostais koko pöytäni, en vähää välitäis vaikka panis myyntiin tuplahinnalla.

• kauppa se on,

joka kannattaa ja vasta voitolla eletään.

• sanat suustani,

en ole koskaan ymmärtänyt sitä logiikkaa, että jos joku vapaaehtoisesti myy ja hinnoittelee tavaransa, ja sitten joku ostaa, tulee hirveä poru siitä, jos tämä tyyppi puolestaan saa vielä oman siivunsa sillä, että myy kalliimmalla eteenpäin. Muussa tapauksessa kaikki olisi hyvin, tavara on myyty ja myyjä voi hieroa käsiään onnistuneesta kaupasta. Mutta joku ilkimys menee hyötymään... en nyt epäile heti, että olisi kateudesta kyse, tunteeko tämä eka myyjä itsensä tyhmäksi, kun pisti niin halvan hinnan tavaralleen? Mutta halvoilla hinnoillahan käytettyä olisi tarkoitus myydä alunperinkin! En minä ainakaan maksa toisten sisäänajamista tavaroista kaupan hintoja.

• jälleenmyyjä

ei missään nimessä uudelleen kauppaaville.Tavaran oikeasti tarvitseville silloin menee oikein ja kierrätys toimii!!!!!!!!!!!!!!!!!

• oikein,
        jälleenmyyjä kirjoitti:

ei missään nimessä uudelleen kauppaaville.Tavaran oikeasti tarvitseville silloin menee oikein ja kierrätys toimii!!!!!!!!!!!!!!!!!

että mielestäsi tämä on moraalikysymys?

• Anonyymi

Parasta verotonta tuloa laillisesti 5t/v./x4 perheenjäsen. Laillisesti ja siinä sitten yrittävät käräyttää, harmaata mutta laillista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      121
      3368
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      78
      1748
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1531
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      50
      1287
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1165
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      93
      1098
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1039
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      944
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      885
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      19
      867
    Aihe