volvo 850 gl kulutus

voooo

minkä verran volvo 850 2.5 gl ja automaatti mahtaa viedä bensaa /keskikulutus. kattelin tossa sellasta autoa ja sillä oli ajetttu 313tkm ja paljonko volvon koneella ajaa?

17

14450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseen:

      15 litraa/100 km.

    • 850 GL

      Minulla on vm-94 farmari automaatti jolla ajettu 247000 kilometriä, ja olen kirjannut ylös jokaikisen bensalitran ajopäiväkirjaan ja koko historian keskikulutus on 9,51 litraa satasella, ei minusta niin kohtuuttoman paljon, ajotyylihän kyllä vaikuttaa aikalailla kulutukseen ja onko paljon kaupunkiajoa, pienimmillään minun volvo on kuluttanut kesäkelillä 700 kilometrin matka-jossa 7,65 litraa satosella ajettuna rajoitusten mukaan.

      • Olet tosi taitava

        säästämään polttoainetta, jos tosiaan laskelmasi pitävät paikkansa. Kyllä kyseinen automaatti talvikelillä kaupunkiajossa on melkoinen "juoppo".


      • 850 GL
        Olet tosi taitava kirjoitti:

        säästämään polttoainetta, jos tosiaan laskelmasi pitävät paikkansa. Kyllä kyseinen automaatti talvikelillä kaupunkiajossa on melkoinen "juoppo".

        onnitteluja täsä tarvitaan, laskelmani pitävät kyllä paikkansa täysin aukottomasti, asun maaseudulla joten minulla ei ole kovin hirveästi kaupunki ajoa, mitä nyt käyn muutaman kerran vuodessa tukholmassa autoilemassa ja olen kyllä huomannut että siellä on mennyt 14-15 litraa satosella, tämä keskikulutus kyllä pitäisi olla volvolle ihan normaali kulutus kun auto on kunnossa eikä revitellä niin hirveästi. Ja automaattihan osaa vaihtaa aina oikein pykälät jota ei aina osata manuaalilla tehdä.


      • v855 2,5 20v atm
        850 GL kirjoitti:

        onnitteluja täsä tarvitaan, laskelmani pitävät kyllä paikkansa täysin aukottomasti, asun maaseudulla joten minulla ei ole kovin hirveästi kaupunki ajoa, mitä nyt käyn muutaman kerran vuodessa tukholmassa autoilemassa ja olen kyllä huomannut että siellä on mennyt 14-15 litraa satosella, tämä keskikulutus kyllä pitäisi olla volvolle ihan normaali kulutus kun auto on kunnossa eikä revitellä niin hirveästi. Ja automaattihan osaa vaihtaa aina oikein pykälät jota ei aina osata manuaalilla tehdä.

        Enpäs ole päässyt kuin 13,5 keskikulutukseen talvella. Siis Vantaalla ja 6,5km työmatka-ajolla.
        Maantiellä jo edellä mainitulla 7,6 litralla olen myös päässyt. Ei kohtuutonta niinkin isolle autolle.


    • kesto ?

      Ostin 240 000 ajetun ja oli ok 1 vuoden. Nyt syö öljyä 1L 10000km ja kulutus noussut 10.5L/100km
      Mittarissa 277 000 km. Käy hyvin kyllä mutta on haaskia ajaella joten ostin projektin kunnostettavaksi.
      Aluksi pääsi 8L pintaan. Ostin ja kyselin koneita niin näyttäsi olevan kesto yli kulutus kipurajan luokkaa 300 - 350 000 km

    • Volvo 850

      Volvo kulkee maantieajossa 8 L /100km jos nopeurajoitusten mukaan ajaa. Talvella lyhyessä kaupunkiajossa voi mennä 12.L . volvossa on luja kone ja onha niillä ajettu 500000 kilometriäkin . muuten- minulla olisi alle 200000 -ajettu -96 mallinen ja olen toinen omistaja . Katso huutonetistä Espoo

    • Volvo850

      Ei ainakaan -91 volvon 2,4L 20valve sietänyt ajella kuin 400 000km, kun koneremontin aika iski. 4mm ylikoon männät koneeseen, juuri ja juuri riittivät. Kone siis menee väljäksi, laakerointi yms. ei ole tuosta määrästä moksiskaan! Remontin jälkeen tosin taas kuin uusi. ;)

    • heski-65

      moi ! parhaillaan oon päässy volvo -850 vm-95 20v 6.8 l/100km maantie ajossa !

      • Volle850

        Juurikin tänään mittasin kulutuksen :850 10V -94 166tkm autom., cruise cont.,
        ilmastointi päällä.
        eli maantieajoa 80-100 km/h 7,46 l/100km.
        Eli mielestäni kohtuu kulutus mukavalle tilavalle autolle.


    • kone on alkuperäinen

      850 glt manuaali vm92 ajettu 550tuhatta 7litraa tiellä,10kaupuntissa. Öljyä ei yhtään!

      Kun huollot teettää merkkiliikkeessä niin ajaa vaikka millin!

    • viljami volvolainen

      kyllähän tossa alkaa olla jo hienostelun tuntua....
      VOLVO ei vie alle 7 litraa/100km !!
      Oikeesti jos maltilla ajaa niin 7-8 litraa /100km, mutta muuten sekalaisessa ajossa 10L on herkässä.
      Ota keski kulutukseks tuo 10L/100km niin ei kauas heitä.

    • J.V.

      Näin se on juu, eikä tarvii ihmetellä kuin Ooppelimiehet tienposkessa hinausta.
      7 - 11 l manuaali ja n. litra lisää jos on automaatti ja normaaliälyinen Perussuomalainen. (onko sellasia?)

      • volvostipa

        itselläni 1994, 850 aut. 20v 488 tkm ajettu kone ja ei ole pahemmin tarvinnut konetta korjata. öljyt olen vaihtanut 10-15tkm välein. kerran olen ilmamassamäärämittarin joutunut uusimaan (hyväksyn sen kilometreihin ja ikään nähden) muuten ei ole kone/vaihde puolella suuria remontteja tehty ja kone käy hyvin ja vaihteet vaihtuu ajallaan... alusta on mitä on, mielestäni etuvetoisille tyypillinen alapallot (uudemmassa koko tukivarsi) menee vaihtoon vaihtelevalla onnella 30-100tkm välein, koiranluut samaa tahtia. auto ostettu taloon tod. vähän käytettynä 39tkm ajettu vuonna 1998. itse olen ollut erittäin tyytyväinen ja mielestäni halpa ylläpitää (kalleimmat korjaukset juurikin alapallot yms edestä) kulutus 9l maantieajossa... kaupungissa 10-14 (riippuen kaupungista ja ruuhkasta ym.) mielestäni tuo kulutus ei ole vanhempaa autoa ostaessa se tärkein kriteeri, kannataa hankkia ruosteeton turvallinen ja kestävä auto ja se kyllä on volvo tai mersu, tosin mersut tahtoo ruostua melko helpolla ja ovat kalliimpia


    • volvo 460

      Osta volvo 460 2.0l bensa koneella maantiellä menee noin 6.5l/100km kaupunki litran tai pari enemmän. On nuo rellun koneetki tosi kestäviä omallani ajettu 300000 km eikä mitään isompia vikoja ole ollut.

      • wdw3

        Ei se 460 kyllä volvo taida olla. :(

        Kannattaa oikeesti vaihtaa merkkiä jos haluatte säästää polttoainetta.


    • Volvolla ajava

      moro.
      itelläni on vm:-96 Farmarikku joka on nähny maantietä vähän reilu 370 000km ja on lisäksi automaatti.
      Kulutus on sekalaisessa ajossa(pääosin kaupunkia)ollut keskimäärin 9,5-10l/100km.
      maantiellä kulutus on ollut pääosin 7,4-7,7l/100km.
      käytän 95E bensaa koska ainakin omani hörppää 98E bensaa 1/3 enemmän eikä anna mitään kummempaa hyötyä.
      Edellinen autoni oli myös 850 STW mutta manuaali ja sillä pääsin maantiekulutuksessa 6,8-7,1l/100km lukemiin.
      Kulutusta nostaa tietysti myös nopeus.
      Taloudellisin nopeus on huomattu olevan 83-87km/h.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe