Taisi käydä perusmoka; myyjä puhui pyörryksiin ja tuli ostettua soffa, no mikäs siinä mutta olisi pitänyt ensin ottaa selvää puulaakista. Karua on ollut kommentit kaupasta keskusteluissa. Onko KELLÄÄN myönteisiä kokemuksia toimitusajasta tai laadusta? Yksi tärkeimmistä kriteereistä ostossa oli lyhyt toimitusaika, mikä taitaakin olla osittain fuulaa ainakin eräiden kokemusten perusteella. Niinpä tuli maksettua käsiraha, jota ei tietenkään olisi pitänyt tehdä. Sitähän ei kai saa takaisin jos kaupan yrittää purkaa ellei tule sitten toimitus- tai laatuvaikeuksia (?). No, kommentteja!
SuomiSoffa??
107
47312
Vastaukset
- Poison Make
- Kaikkee sitä on..
Mitenkähän suomi nimen alla voi myydä tommosta tavaraa Kiinasta?
- daaaa
Kaikkee sitä on.. kirjoitti:
Mitenkähän suomi nimen alla voi myydä tommosta tavaraa Kiinasta?
Suomi-soffan tuotteisen pääpaino on kotimaisilla Kajaanissa valmistetuilla sohvilla. Toki liikeestä löytyy myös kiinalaisia sohvia ja se yleensä on tullut hyvin selväksi.Ja kiinalaisia tuotteita saa varmasti odottaa kauan ellei niitä ole varastossa.
Kotimaiset tuotteet on merkattu hyvin selvästi ja niitä on valtaosa.
JOs hyvän sohvan haluaa mieleisillä kuoseilla on siitä oltava valmis maksamaan! ei kotimaista sohvaa hyvällä kankaalla saa 500:lla eurolla!! Tai jos saa,niin silloin pitää miettiä onko tuote oikeasti tehty kokonaan suomessa. Hinta sisältää myyjän palkan lisäksi myös valmistuskulut! Yhtä sohvaa kun ei tunnissa tehdä. Ja työvaiheita on useita. ja veikkaan että tuntipalkka on esim verhoilijoilla enemmän kun 10 euroa. - näin suomalaista
Kaikkee sitä on.. kirjoitti:
Mitenkähän suomi nimen alla voi myydä tommosta tavaraa Kiinasta?
Mites se nokia on maailmalla tunnetuin suomalainen firma ja puhelimet tehdään kiinassa???
Kannattais aina miettiä mitä laukoo.
Kukaan yritys ei varmasti tilaa itselleen tietoisesti myyntiin tuotteita, joista tietää tulevan harmeja! - erkkipee
Kaikkee sitä on.. kirjoitti:
Mitenkähän suomi nimen alla voi myydä tommosta tavaraa Kiinasta?
suurin osa tuotteista on todella laadukkaita kotimaisia. Markkinoinnissa he käyttävät sisäänvetotuotteina halpoja ulkolaisia tuotteita. Ostaja voi itse päättää kumpaa ostaa. Ostaako laatutuote vai ei?
- miikku77
daaaa kirjoitti:
Suomi-soffan tuotteisen pääpaino on kotimaisilla Kajaanissa valmistetuilla sohvilla. Toki liikeestä löytyy myös kiinalaisia sohvia ja se yleensä on tullut hyvin selväksi.Ja kiinalaisia tuotteita saa varmasti odottaa kauan ellei niitä ole varastossa.
Kotimaiset tuotteet on merkattu hyvin selvästi ja niitä on valtaosa.
JOs hyvän sohvan haluaa mieleisillä kuoseilla on siitä oltava valmis maksamaan! ei kotimaista sohvaa hyvällä kankaalla saa 500:lla eurolla!! Tai jos saa,niin silloin pitää miettiä onko tuote oikeasti tehty kokonaan suomessa. Hinta sisältää myyjän palkan lisäksi myös valmistuskulut! Yhtä sohvaa kun ei tunnissa tehdä. Ja työvaiheita on useita. ja veikkaan että tuntipalkka on esim verhoilijoilla enemmän kun 10 euroa.Ostimme kotimaisen sohvan parhaalla kankaalla, hinta 2075e. Vain ongelmia ollut. Kangas nukkaantuu, toimitukset tökkii, osia puuttuu ja jopa sohvakangas ja jalkoja rikki. Kaupanpurkamisestakin täytyy itse maksaa yli 600e.
Tässäkö hinta/laatusuhde/asiakaspalvelu kohdallaan?!! - zz top
Kaikkee sitä on.. kirjoitti:
Mitenkähän suomi nimen alla voi myydä tommosta tavaraa Kiinasta?
Onkohan suomalainen tuo Finlandia runkosänky 99 euroo? Onko kokemuksia, nyt on kovasti lehessä mainostettu. Saakohan sen heti mukaan ja sitäpaitsi on aika muhkean näköinen.
- kokeiltu on
zz top kirjoitti:
Onkohan suomalainen tuo Finlandia runkosänky 99 euroo? Onko kokemuksia, nyt on kovasti lehessä mainostettu. Saakohan sen heti mukaan ja sitäpaitsi on aika muhkean näköinen.
suoraan perseestä. minä 190 senttinen 90 kiloinen jannu siinä maatessa sain jouset pohjille.
- Fine Land
zz top kirjoitti:
Onkohan suomalainen tuo Finlandia runkosänky 99 euroo? Onko kokemuksia, nyt on kovasti lehessä mainostettu. Saakohan sen heti mukaan ja sitäpaitsi on aika muhkean näköinen.
Koemakaa se nyt ihmeessä. Ja vertaa johonkin kalliiseen. Varo ettet osta liian pehmeää, voi tulla selkä kipeäksi. Näinköhän tuossa Finlandiassa on muuta kotimaista kuin nimi?
- naamasika
kokeiltu on kirjoitti:
suoraan perseestä. minä 190 senttinen 90 kiloinen jannu siinä maatessa sain jouset pohjille.
ostat sängyn mikä maksaa 99 € !!!
huh huh mikä törppö
- kummastelija
eräästä liikeestä ostin sohvan ja luulin saaneeni halvalla. Alkoi epäilyttää hinta ja soitin saman ketjun toiseen liikkeeseen. Siellä hinta samasta tuotteesta olisi ollut n. 200-300 euroa alhaisempi (20-30%). Olisikohan voinut vaatia hinnanalennusta ensimmäisestä liikkeestä ylihinnoitellusta tuotteesta, vaikka käsiraha oli jo maksettu??!! MMinua siis huijattiin ja rankasti ja tämä tuli maksamaan melko paljon rahojen mennessä myyjän provikkoihin. Tyhmyydestä näköjään sakotetaan sekä siitä ettei osannut kilpailuttaa (edes samasta tuotteesta saman ketjun sisällä)!!
- on viitteellinen"
Ostin Suomi-Soffasta amerikkalaisen sohvakaluston helmikuussa (viikolla 8/2007) ja maksoin käteisellä. Tyhmänä otin toimitusajan puheeksi vasta kuittia saadessani... "Joo, menee tuonne helmi-maaliskuun vaihteeseen".
No, ei paha, tosin kuitissa luki vko14, joka oli siis Pääsiäisviikko.
No, ei tullut helmikuussa, joten soitin ja kysyin sohvien perään. "Tässä lukee viikko 14, se on kyllä lyhyt viikko, kun on tuo Pääsiäinen, mutta voi olla, että saadaan toimitettua."
No ei tullut viikolla 14. Soitin viikolla 15 uudelleen:
" Ei ole sohvia maassa. Tulee viikolla 18."
-Miten voi kestää niin kauan?
"No, ne kun tulee Kiinasta asti."
-Ai, Kiinasta. Mulle ne kyllä myytiin amerikkalaisina?
"Niin, ne on SUUNNITELTU Amerikassa, mutta tehdään Kiinassa."
Tässä vaiheessa alkoi keittää. Pyysin kompensaatiota. Sain lupauksen hoito- ja puhdistussetin saamisesta ilmaiseksi (arvo 50€, Anttilassa 30€), 1000€ maksettu 10 viikkoa aiemmin. Luvattiin myös soittaa seuraavana päivänä ja ilmoittaa toimitusaika.
No ei tullut soittoa. Kävin liikkeessä, missä puhuttiin ympäripyöreästi, "Ei näy järjestelmässä." "Kontit on ehkä jo satamassa, muttei purettu." "Täytyy saada varastoon ensin tilaa." "Tavaraa tulee kolmen kuukauden välein." jne.
Ilmoitin, että jos sohvat eivät tule viikolla 18 puran kaupan. Viikolla 18 perjantaina sain soiton, jossa kerrottiin sohvien tulevan seuraavana tiistaina (tänään) klo 18. OK.
Jäin odottamaan, mutta en pidätellyt hengitystäni.
Klo 19.30 soitin, missä sohvat? "Tulossa on, jos ei näy klo 20 mennessä soita uudelleen."
Auto ajoi kerrostalomme pihaan klo 20. Ensimmäinen sohva oli ovemme takana toisessa kerroksessa 20.15 (ne on painavia mekanismisohvia). "Juu, nää ei mahdu teidän ovesta..."
Pähkäilyä rapussa, itse en jaksanut puuttua asiaan, vaan googlasin Hesarista artikkelin "(Suomi-)Sohva ei mahdu ovesta" :)
Kuskit soittivat paikalle Suomi-Soffan purkuekspertin. Todettiin, että on helpompi purkaa sohvat, kuin ovi ja seinä. Sohvat osiin ja mahtuivatha ne sittenkin. Sohvat kasaan olohuoneeseen (opastus: näin purat sohvat jos muutat).
Kuittaus kuormakirjaan klo 21. Kuskit lähtivät viemään vielä yhtä samanlaista sohvaa, toivottavasti siellä oli leveämpi ovi...
Summaus: Kuljettajat ja purkuekspertti paikkasivat hyväntuulisella ja kohteliaalla käytöksellään jo lähes katastrofaaliselta tuntuneen tilanteen. Myyjistä ei voi sanoa mitään hyvää, ihme lusmuilua.
Muistakaa varmistaa toimitusaika!
PS Sohvat on kyllä hienot ja hyvät istua :)- ja kasaus
Kuljetus ja kokoonpanomiehet ovat ulkoistettuja joten eivät ole Suomi-soffan palkkalistoilla eikä tuo ole uutta mitä tuohon kirjoitit. Älkää hyvät ihmiset maksako etukäteen.
- haistattelija
Ihme kitinää vaikka pidät sohvasta. Mene ittees
ja lopeta marina. Varmaan myyjä on tehnyt kaiken, että saat sohvan ajallaan. Ja sitä paitsi
tämä koskee kaikkia kauppoja, ei vaan huonekaluja myyviä.
Tässä esim. Iskukin toimitti tilaamani kirjahyllyn ilman sokkelia, muuten ihan jees, mutta kun se ei pysy kasassa ilman sokkelia. Sokkeli tulee 1 kk päästä??? Että se siitä palvelusta.
Kaikki liikkeethän ovat paskoja kun asiakas sille päälle rupeaa. - Sohvaa hakemassa
Eli mitä tästä voimme päätellä.. Jos olet ostamassa sohvaa, älä maksa etukäteen mitään, ja hae itse ostamat tuotteet kaupasta että tulee varmasti oikeanlaiset.
- Vanhan kaivajat
Itse kävin tyttöystäväni kanssa Suomi-Soffassa Ideaparkissa nuuskimassa jenkkisänkyä (oliko nyt family lux tjsp), 140cm leveää mallia. Kehuivat että 4-6 viikkoa kestää kaikkineen, koska lomat sun muut. Samalla keissillä ajettiin Ikeaan katteleen, ja sitten tulomatkalla poikettiin Suomi-Soffan tehtaanmyymälään joka oli matkanvarrella. Siellä saman sängyn (hintaa oli 299€ molemmissa paikoissa) toimitusajaksi sanottiin 2vk ja pistettiin nimet paperiin ja 100e käsiraha maksettiin. Viikon päästä siitä tuli viesti että sänky on saapunut, ja ei ainakaan mitenkään paha maku jäänyt..
- Rouva Tyytyväinen
Meille tuli tällä viikolla ihan uudet sohvat. Toimitusaika oli kolme viikkoa vaikka myyjä sanoi ostohetkellä että neljä-viisi viikkoa kestää toimitus. Vuorokausi ollaan nyt käytetty näitä joten en osaa vielä kehua, mutta näyttää siltä mitä on tilattu.
- toimitusaika
Kannattaa ottaa toimitusaika kirjallisena paperiin niin ei ole heikoilla. Tuosta ei voi kuin katsoa peiliin. Itse ostin auton ja vaadin toimitus viikon sopimukseen, nyt ajelen kalliimmalla autolla. Oli muuten valmiiksi maksettu. Heh heh.
- on viitteellinen"
Tyhmyytenihän tuossa jo tunnustinkin. Toimitusaika oli toimitussopimuksessa (vko14), mutta alempana luki "Toimitusaika on viitteellinen". Kun ei noita sohvia tule joka vuosi ostettua, niin en osannut varoa "epämääräisyyttä". Toimin itsekkin myyntialalla ja tapoihin ei kuulu asiakkaitten kusetus, vaan pitkäaikaiset asiakassuhteet. Huomaan, että kaikilla aloilla/firmoilla homma menee toisin...
Korostan vielä, että tuotteessa ei ole (ainakaan vielä löytynyt) mitään vikaa, etukäteen maksettujen sohvien toimitus vaan kesti luvattoman kauan (11 viikkoa).
Nimim. "Lattialla yli kuukauden istunut" :) - jos myyjä SANOO
myyntitilanteessa että toimitusaika on tietty, niin se myös on se oltava tai muuten kyseessä sopimusrikkomus. Petiitillä kirjoitettu `toimitusaika viitteellinen´ ei vapauta myyjää, sillä kyllä kuluttajasuojan mukaista on toimittaa maksettu tai osittain maksettu tai jopa maksamaton tavara sovitun myyntihetkellä lukkoonlyödyn ja ostopäätökseen oleellisesti vaikuttaneenkin aikataulun mukaisesti.
- Myyjä minäkin
jos myyjä SANOO kirjoitti:
myyntitilanteessa että toimitusaika on tietty, niin se myös on se oltava tai muuten kyseessä sopimusrikkomus. Petiitillä kirjoitettu `toimitusaika viitteellinen´ ei vapauta myyjää, sillä kyllä kuluttajasuojan mukaista on toimittaa maksettu tai osittain maksettu tai jopa maksamaton tavara sovitun myyntihetkellä lukkoonlyödyn ja ostopäätökseen oleellisesti vaikuttaneenkin aikataulun mukaisesti.
En puutu ko.asiaan tai firmaan,mutta kaikki ei ole aina sen myyjän "käsissä".Kuljetus saattaa viivästyä selaisesta syystä johon myyjä ei pysty vaikuttamaan.Kun myyjä tarkistaa toimittajalta myymänsä tuotteen toimituaikataulun,saa esim. 2 viikoa, ei tule, myyjä tarkistaa taas,tulee ilmoitus että siitä ja siitä syystä viivästyy esim.viikolla.Asiakas haukkuu myyjän, joka on saattanut todella tehdä parhaansa asian toimimiseksi.
Tällä tarkoitan sanoa että ei se yleensä ole myyjän vika. - nimittäin
Myyjä minäkin kirjoitti:
En puutu ko.asiaan tai firmaan,mutta kaikki ei ole aina sen myyjän "käsissä".Kuljetus saattaa viivästyä selaisesta syystä johon myyjä ei pysty vaikuttamaan.Kun myyjä tarkistaa toimittajalta myymänsä tuotteen toimituaikataulun,saa esim. 2 viikoa, ei tule, myyjä tarkistaa taas,tulee ilmoitus että siitä ja siitä syystä viivästyy esim.viikolla.Asiakas haukkuu myyjän, joka on saattanut todella tehdä parhaansa asian toimimiseksi.
Tällä tarkoitan sanoa että ei se yleensä ole myyjän vika.firmalle kuin firmalle voi sattua toimitusvaikeuksia, mutta jos niitä on paljon niin epäily herää onko kyseessä aito toimitusaika alunperinkään vaiko vain tapa (pitkän päälle huono) hankkia asiakkaita.
- ei yleensä vikoja
Myyjä minäkin kirjoitti:
En puutu ko.asiaan tai firmaan,mutta kaikki ei ole aina sen myyjän "käsissä".Kuljetus saattaa viivästyä selaisesta syystä johon myyjä ei pysty vaikuttamaan.Kun myyjä tarkistaa toimittajalta myymänsä tuotteen toimituaikataulun,saa esim. 2 viikoa, ei tule, myyjä tarkistaa taas,tulee ilmoitus että siitä ja siitä syystä viivästyy esim.viikolla.Asiakas haukkuu myyjän, joka on saattanut todella tehdä parhaansa asian toimimiseksi.
Tällä tarkoitan sanoa että ei se yleensä ole myyjän vika.Toki myyjä voi olla hoitanut asiansa ja on tehnyt parhaansa, yleensä näin onkin. Yritys on esimerkiksi kikkaillut odottamalla tilausmapin kasvua että voi ostaa eränsä halvemmalla ja siitä syystä usein tulee viiveitä. Pienet huonekalualan yritykset hoitavat tilauksensa samantien ja näin toimitukset pitävät,joskin usein heillä on myynnissä enempi kotimaisia tuotteita tai maahantuojan varastossa olevia tuotteita. Usein myös pienillä yrityksillä on pienet kulut joten hintatasokin heillä on edullinen.Esimerkiksi Suomi-soffan mainokset maksaa asiakas , eikä niitä makseta pikkukatteilla.
- wode
ei yleensä vikoja kirjoitti:
Toki myyjä voi olla hoitanut asiansa ja on tehnyt parhaansa, yleensä näin onkin. Yritys on esimerkiksi kikkaillut odottamalla tilausmapin kasvua että voi ostaa eränsä halvemmalla ja siitä syystä usein tulee viiveitä. Pienet huonekalualan yritykset hoitavat tilauksensa samantien ja näin toimitukset pitävät,joskin usein heillä on myynnissä enempi kotimaisia tuotteita tai maahantuojan varastossa olevia tuotteita. Usein myös pienillä yrityksillä on pienet kulut joten hintatasokin heillä on edullinen.Esimerkiksi Suomi-soffan mainokset maksaa asiakas , eikä niitä makseta pikkukatteilla.
Nytkin parina päivänä suomi soffalla mainoksia
lähes kaikissa ilmestyneissä ilmaisjakelu, iltapäivä -ja sanomalehdissä.Ainakin Kuopiossa.
Kukahan kustantaa? Myös postin mukana mainos kotiin.Halpaa halpaa halpaa??? - hahaha:D
wode kirjoitti:
Nytkin parina päivänä suomi soffalla mainoksia
lähes kaikissa ilmestyneissä ilmaisjakelu, iltapäivä -ja sanomalehdissä.Ainakin Kuopiossa.
Kukahan kustantaa? Myös postin mukana mainos kotiin.Halpaa halpaa halpaa???Omistaja! firmalla menee aika hyvin!
- suomisoffalakossa
ei yleensä vikoja kirjoitti:
Toki myyjä voi olla hoitanut asiansa ja on tehnyt parhaansa, yleensä näin onkin. Yritys on esimerkiksi kikkaillut odottamalla tilausmapin kasvua että voi ostaa eränsä halvemmalla ja siitä syystä usein tulee viiveitä. Pienet huonekalualan yritykset hoitavat tilauksensa samantien ja näin toimitukset pitävät,joskin usein heillä on myynnissä enempi kotimaisia tuotteita tai maahantuojan varastossa olevia tuotteita. Usein myös pienillä yrityksillä on pienet kulut joten hintatasokin heillä on edullinen.Esimerkiksi Suomi-soffan mainokset maksaa asiakas , eikä niitä makseta pikkukatteilla.
vikaa, jos se menee lupailemaan vaikka tietää että toimitusaika tuskin tulee pitämään paikkansa.
Myyjät, me asiakkaat ymmärretään kyllä, että teillä on omakin elämä tms., mutta valitettavan usein teidän joukossanne on sellaisia, jotka yrittävät vain nostattaa palkkaansa tai myydä muuten vain kaiken mahdollisen. Varmasti olette itsekin tällaisiin törmänneet.
Mitäs sanoi Gigantin myyjäkin kun ostin telkkarin "minulla on itsellänikin on tällainen". Niinhän niillä kaikilla. Ihan kuin oisin uskonut.
- älä hukkaa vanhaa
Mitä ihmeen järkeä on viskata vanhat ulos ennen kuin uudet on ovella. Ei kuulosta ihan fiksulta. Lopeta itkeminen.
- pois tieltä
Minäkin ostin sohvat ,ei ketjuliikkeestä. Myyjän kanssa sovimme koska saan sohvat ja annoin vanhat SPR:lle jotka haki ne pois klo 13.00(sovittu edellisellä viikolla) ja uudet tuli sopimuksen mukaan 15 jälkeen. En minä voinut taas venkoilla sen haun kanssa , tässä kilpailumaailmassa on luotettava johonkin.
- mahtuu useampi
sohvakalusto olohuoneeseen... Kyllä vanhoista täytyy yrittää päästä eroon ennen uusien tulemista. Tässähän myyjän toimitus myöhästyi 4 - 5 viikkoa. "Itkun" pääaihe EI ollut lattialla istuminen, vaan toimituksen viivästyminen, kuten lukutaitoiset, täydessä ymmärryksessä olevat varmaan tajusivatkin :)
- että ..
oletteko saaneet tingattua Suomi-Soffassa? Alennuksillahan niitä sohvia aina myydään, mutta haluamani sohva ei ole koskaan ollut myytävänä alennettuun hintaan, ainakaan niin kauan kuin minä olen Suomi-Soffan mainoksia seurannut... Että kuinkahan siellä saisi tingattua...
- ei apua
Olin ostamassa Suomi-Soffasta Harmonia jenkkisänkyä sen myyntihinta oli 1292 euroa ja tingittyäni sain tarjouksen 799 euroa. En heti päättänyt ostostani koska tuputtivat maksua aktiivirahalla ja minä tiedän että en saa luottoa, meninkin toiseen liikkeeseen josta sain saman Harmonia sängyn alle kuusisataa ja siellä oli ovh 766 euroa joten lähtöhinnoissa oli vähän eroa, maksoin muuten käteisellä.
- keijukainen4
ei apua kirjoitti:
Olin ostamassa Suomi-Soffasta Harmonia jenkkisänkyä sen myyntihinta oli 1292 euroa ja tingittyäni sain tarjouksen 799 euroa. En heti päättänyt ostostani koska tuputtivat maksua aktiivirahalla ja minä tiedän että en saa luottoa, meninkin toiseen liikkeeseen josta sain saman Harmonia sängyn alle kuusisataa ja siellä oli ovh 766 euroa joten lähtöhinnoissa oli vähän eroa, maksoin muuten käteisellä.
itse ostin sohvat samasta paikasta ja niissä piti kestää 4 viikkoa ja varasin autonkin niitä hakemaan kun myyjä vakuutti niiden olevan 24.päivä noudettavana.. No niissä menikin sitten 10 viikkoa ja pyysin korvausta kun jouduin silloin maksamaan sen auton vaikka itse en sitä sitten tarvinutkaan, niin suomi soffassa vain pahoiteltiin ja sanottiin voi voi. En enää ikinä osta sieltä yhtään mitään!!!! Jäi tosi huono maku tästä putiikista... :(
- tinkaaja
Suomisoffassa ei tingata. Hinnat on päätetty kuulemma jo helsingin pääkonttorissa, että silleen...
- firmaa liian läheltä seurannut
tinkaaja kirjoitti:
Suomisoffassa ei tingata. Hinnat on päätetty kuulemma jo helsingin pääkonttorissa, että silleen...
Firma on läpimätä. Omistajan isä jo muinoin pyöritti roskahuonekalufirmoja eri nimillä kajaanissa. Aina kun entinen meni konkkaan niin laitettiin uusi pisnes käyntiin vaikka kuolleen mummon nimiin. Sukupolvet ovat vaihtuneet ja uudet huijarit ja huijattavat taistelevat oikeuksistaan ja rahoistaan. Vaikka sieltä jotain hyvää tulisikin niin periaatteesta kartan suomisoffaa kuin ruttoa.
- vink
firmaa liian läheltä seurannut kirjoitti:
Firma on läpimätä. Omistajan isä jo muinoin pyöritti roskahuonekalufirmoja eri nimillä kajaanissa. Aina kun entinen meni konkkaan niin laitettiin uusi pisnes käyntiin vaikka kuolleen mummon nimiin. Sukupolvet ovat vaihtuneet ja uudet huijarit ja huijattavat taistelevat oikeuksistaan ja rahoistaan. Vaikka sieltä jotain hyvää tulisikin niin periaatteesta kartan suomisoffaa kuin ruttoa.
Toi kuulostaa hieman kateellisen puheelta...jokin aika sitten luin juuri että firma on suomen voimakkaimmin kasvava kotimainen yritys. eli tuskin niin läpimätä. Olen kuullut monelta sohvan ostaneelta (huom! KOTIMAISEN sohvan ostaneelta) vain hyvää palautetta. Kiinasta tuskin saa laatua ja kunnon sohvaa (lue pitkäikäistä) etsivä tuskin edes harkitsee kiinalaista. Tokiei itsellänikään ole laittaa 4000 euroa sohvaan tosta vain, mutta mielummin säästän tai otan maksuaikaa kun ostan huonon jonka joudun vaihtamaan vuoden päästä.
- _THC_
tinkaaja kirjoitti:
Suomisoffassa ei tingata. Hinnat on päätetty kuulemma jo helsingin pääkonttorissa, että silleen...
osti eilen maskun suomi soffasta maxim 3 1 1 istuttavan mekanismisen sohva kaluston. ovh oli 3824,00€ ja sain sohvat kotiinkuljetuksella hintaan 1699,00€(mustaa 1.luokan nahkaa) että kyllä siellä pystyy tinkaamaan kunhan maksaa käteisellä ja osaa homman eikä anna periksi kaikessa myyjälle.
- sopparo
Kun sohva on kotona se laadun taso / palvelun taso selviää. Muutenkaan en nyt tiedä liekkö sillä niin hirveästi väliä millainen laatu on jos tarvitaan ammattilainen se toteamaan. Jos sohva itseäsi miellyttää sen luulisi olevan pääasia.
Suomalainen laatu sitävastoin jaksaa aina huvittaa. Koko kupla taitaa olla 90-luvun rajun avainlippu painotteisen mainonnan jälkituotetta. Se vain on iskostunut punaniskaiseen kansakuntaamme että kaikki mikä rajojen sisällä tehdään on parempaa kuin ulkopuolella.
Kiinan käsityökulttuuri on varmaan tuhat vuotta vanhempaa kuin suomessa (mikä ei siis ole laadun tae vuonna 2007 ostettuun kiinalaiseen tuotteeseen) ja virossakin taidetaan puhua jo satojen vuosien edelläkäynnistä suomeen verrattuna.
Kyllä ne tuotteita osaa muuallakin tehdä kuin täällä pohjolassa. Ja ihan kestäviäkin vielä.
Tosin jos on valmis maksamaan sohvasta tai sängystä 100 - 400€ niin tuskin on edes aihetta olettaa sen olevan mitenkään kummoinen, rahalla saa ja köyhän ei kannata ostaa halpaa. - Määh.
..myä tilattiin sohva, ruokailuryhmä ja tv-taso ensikotiimme. Kaikki oli tosi edullisia, ykköslaatuisia, paitsi että tv-taso ei koskaan tullut ja ruokapöytää ei saatu kaksin koottua vaikka mies sattuu insinööri olemaan. :D Eli huonekaluissa ei mitään vikaa, vain kokoaminen ja toimitus on ihan plääh. :) mutta näimpä se taitaa muissakin huonekaluliikeissä olla jollei ihan uniikkidesignia etsi...
- oikein insinööri
ei ihme ettei saa kasaan...
- Määh.
...että hyvästä palvelusta ihminen juoruaa yhdelle, huonosta palvelusta saa kuulla koko kylä. :) Että ehkä suomi-soffalla kuitenkin on tuhat tyytyväistä asiakasta yhtä tyytymätöntä kohden!
- ext3
jos haluaa ongelmia kannattaa ostaa ko. liikkeestä esim. kiinalainen op king (300 euroa).Kannattaakohan miettiä ostaako sohvan vai -80% alennuksen.Köyhän ei todellakaan kannata ostaa halpaa.
- Ei koskaan Suomisoffaan
Ostin Suomisoffasta nahkaisen sohvakalusteen mekanismeilla. Toimitusaika venyi, jouduin kysymään tuleeko ne lainkaan. Tulivat lopulta, mutta alle vuodessa tuli tumman ruskeaan nahkaan kirkkaan punaisia "kulumia". Valitin asiasta moneele tasolle, Korpela lupasi tulla katsomaan viikolla 12, mutta vuosilukua hän ei sanonut. Suhtautuminen oli ala-arvoista.Marraskuussa kalusteet ovat olleet meillä 2 vuotta, mutta luulisi iäksi 20 vuotta. Harmittaa eniten heidän suhtautumisensa palautteeseen ja tietysti kelvoton tuote.
- ominaisuus ei vika
Hiukan kuulostaa että olet ottanut antiikkinahkaisen tuolin.
Antiikki nahkahan patinoituu, se on
ominaisuus ei vika.. =9 - hämmästynyt asiakas
Päivänmääristä päätellen olen myöhässä vastaamaan, paitsi jos palvelu todellakin on NIIN hidasta.
Huomasimme vahingossa, että palvelu paranee huomattavasti, jos netissä pitää isohkoa meteliä tosi huonosta palvelusta ja laadusta niin että asiakas voidaan tunnistaa. Tosin sellainen sivuvaikutus siinä voi ilmetä, että myyjä uhkaa haastaa herjauksesta tai solvauksesta oikeuteen, että kieli keskellä suuta, suosittelen.
Näin kävi meille. Saimme uuden sohvan, mutta myös uhkauksen että jos viestit eivät poistu netistä, niin oikeudenkäynti uhkaa. (Tästä viestistä ei voitane haastaa oikeuteen, koska joka sana on totta, enkä ole vaitiololupausta näissä asioissa allekirjoittanut.)
Ei meille muuten liikkeessä esitelty, että tässä nämä hyvälaatuiset kotimaiset sohvat ja tässä huonolaatuiset ulkomaiset. Niin kuin täällä palstalla jonkun viestistä voisi ymmärtää. Mittatilaussohvamme kaikkineen maksoi noin 5000 euroa, ettei sen nyt ihan sekundaa pitäisi olla.
Meillä sohva ei vastannut odotuksia heti ensitoimituksessakaan. Kokemusta kestävyydestä ei vielä ole. Kuulostaa uhkaavalta.
- tietävä-------
Hei ottakaa asioista ensin selvää että miten ne oikeesti menee ennen ku rupeette niitä täällä puimaan..... Vittu ku teist ei oo ykskään oikeessa.
- kirjoittaa hieman
asiallisemmin.
Nähtävästi ihmiset kirjoittavat täällä lähinnä omista kokemuksistaan, eli eiköhän monet ole asioista ottaneet selvää suht. omakohtaisesti.
- yksi kerta riitti
Tilasin 2.3.07 Helsingin seudun Suomi Soffasta kotiteatterisohvan, sillä myyjä sanoi, ettei ole mitään ongelmaa toimittaa sitä Etelä-lapin myymälään, joka on meitä lähin. Toimitusajaksi sovittiin TOUKOKUU, suuren kysynnän vuoksi. Myyjä myös ehdotti käyttöluottoa. Sohvan voi maksaa vasta kesäkuun lopussa ilman muita kuluja. Paperit tehtiin, vaikka asia oli uusi.
Tuli TOUKOKUU, mutta ei sohvaa. Tiedustellessani sitä, minulle sanottiin, että se sohva oli varmaan siinä laivassa minkä merirosvot ryöstivät.
Tuli KESÄKUU, mutta ei sohvaa. Tuli kuitenkin käyttöluoton lasku. Pyynnöstäni Suomi Soffasta hoidettiin asia käyttöluottoon ja maksu siirrettiin heinäkuulle.
TULI HEINÄKUU, ei sohvaa. Tiedustelin jälleen asiaa ja sohvaa alettiin jäljittämään. Se löytyi meidän pohjoisen myymälästä. Helsingin seudulta sanottiin, että ovat laittaneet sen vahingossa myyntiin edellisenä päivänä. Meitä kehotettiin hakemaan sohva, pojat paketoivat sen ja saamme talon auton kuljetukseen. Hinnan alennusta tarjottiin 60 euroa.
17.7.07 menimme meidän pohjoisen myymälään. Siellä kertoivat, että sohva oli ollut myymälässä esillä jo usean päivän. Ei ollut paketoitu, eikä autoa käytössämme. Myyjä lupasi 90 euroa hinnan alennusta. (sohvan hinta oli 1990 euroa)
Ehdotin vaihtoa muuhun tavaraan. Se sopi. Valitsimme kotimaisen parisängyn ja kaksi mekanismituolia. Olimme innokkaita, sillä toimitusaika vain puolitoista viikkoa.
Maksoin käyttöluoton pois ja tehtiin uusi tilaus. Koska ostoksemme loppusumma ei yltänyt maksettuun määrään, kirjattiin papereihin, että olemme saamassa 300 euron lahjakortin.
Sänky ja tuolit tulivat heinäkuun lopulla. Haimme ne itse, edestakainen matka taas 150 km. Kotona yllätys oli melkoinen. Molemmista tuoleista oli rungot poikki ja toisesta koko mekanismi hajalla. Toinen pussijousitetuista patjoista oli auringon polttama! Lisäksi puuttui patjapussi.
Viikon päästä saimme uudet tuolit ja patjapussin, mutta puuttuvalle lahjakortille vain naureskeltiin.
SYYSKUUN lopulla saimme vasta patjan. Rikkinäiset huonekalut olivat varastossamme kaksi kuukautta, kukaan ei niitä kaivannut.
Vasta yhteydenottoni kuluttajaneuvojaan päätti tämän kaupan ja lahjakortinkin sain rahana suoraan tililleni, kun en enää muuhun suostunut.
Mielestäni oli kohtuuton aika odottaa tavaroitaan, lähes 7 kk!!!- Nannelo
Saatat saada sohvasi viidessä vuodessa.
- unnamedin
sääli että täällä marmattaa se 3% osuus asiakakunnasta joidenka kaupat eivät ole mennyt käsikirjoituksen mukaan. suomisoffan asiakkaista kuitenkin 97% ovat olleet tyytyväisiä laatuun/hintaan/palveluun/toimitusaikoihin. (ulkoinen yritys tutkinut)
mutta tämähän pätee kaikkeen bisnekseen kuluttajille, ruokakaupastakin voit huomata ostaneesi vanhentuneen tuotteen, tai kassatyöntekijä otti leikkelepaketista liikaa hintaa, ei täällä silti s-markettia herjata?
en vaan ymmärrä miksi yhtä firmaa yritetään vahingoittaa tätä kanavaa pitkin ja aiheuttaa hallaa. vai tuleekohan nämä kaikki viestit kilpailijoiden suusta :) ?- näin se menee
EI oo ihan "tosiasiaa" mitä kirjottelet. Mahtaiskohan noin korkea "tyytyväisyys %" johtua siitä että myyjät itse valitsee asiakkaat joille kysely tehdään? Eihän kukaan kai niin idioottimyyjä oo että ittelleen hallaa tekee ja valitsee omista asiakkaista sellasia joilla toimitus on tökkinyt tai on muuten tullut reklamaatioo...
Kaikki mielipiteet ei todellakaan tuu kilpaillijoiden suusta..ihan vanhana SS:n myyjänä sen tiedän. ;) - aasiakas
Ei kaikki ei toimi niin kuin te. Varmasti monella muullakin yrityksellä menee hommat joskus perseelleen, mutta missään, ei missään muussa yrityksessä suhtautuminen reklamaatioihin tunnu olevan ylimielisempää ja asiattomampaa. Kuten omasi viestisikin sävystä on päällimmäisenä havaittavissa.
T. Kaukaa ja läheltä kokenut.
PS. Voin myös samassa mainita että Iskusta ostamamme kalusteet ovat olleet nyöhässä mutta asiaa pahoiteltiin vilpittömästi pienen hyvityksen kera. Ette te voi sokeasti luottaa johonkin tutkimustulokseen ja ajatella että paskat vähemmistöstä.
- Jone vaan
Katso nyt peli loppuun ennenkuin alat täällä itkemään muiden kokemuksien perusteella. Vellihousu.
- ihan surkea kauppa.
Yrittävät huijata esim. mainoksissa.
Katsopas soffia ja mitä siellä lukee. On vaikkapa kuvassa beigen värinen sohva, ja paremmalla kankaalla. Hinta vaikkapa esim. "199", niin kuvatekstissä lukee esim. "Plaza-kankaalla. Kuvan kankaalla/värillä 289e"
Jos aikoo ostaa hyvällä kankaalla, kannattaa katsoa suluissa oleva hinta, esim. "(1989€)". Siinä on sen sohvan todellinen hinta, jos haluaa sen kestävän.
Menin kerran ostomielessä suomisoffaan ostamaan OP king tai vastaavaa divaania avomieheni kanssa. Ensin tuli innokas myyjä joka MELKEIN sai myytyä sohvan meille. Oli plazakankaalla ja täysin eri näköinen kuin kuvassa (lehdessä oli tummansinisenä, livenä rumansävyinen v.sin - ihan kuin kakunkoriste).
Onneksi sanottiin miettivämme ja kysyttiin toiselta (vanhemmalta) myyjältä divaaneista. Sanoi että Plaza-kangas kestää vuoden tai kaksi, ja että yleensä opiskelijat ostaa niitä hätäpäissään.
Lisäksi kerran vuosia aikaisemmin oli tosi halpa jenkkisänky (en muista hintaa, oisiko ollut joku 150-200e väliltä), niin melkein ostettiin se minulle. Lopulta myyjä sanoi/jossakin luki ettei ollut tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Eli siis vierassängyksi. Hyvä juttu, eipä lukenut mainoksessa. Ei muuten näyttänyt yhtään vierassängyltä edes.
Että sellainen on Suomisoffa. En todellakaan ostaisi sieltä mitään. En edes tyynyä. ihan surkea kauppa. kirjoitti:
Yrittävät huijata esim. mainoksissa.
Katsopas soffia ja mitä siellä lukee. On vaikkapa kuvassa beigen värinen sohva, ja paremmalla kankaalla. Hinta vaikkapa esim. "199", niin kuvatekstissä lukee esim. "Plaza-kankaalla. Kuvan kankaalla/värillä 289e"
Jos aikoo ostaa hyvällä kankaalla, kannattaa katsoa suluissa oleva hinta, esim. "(1989€)". Siinä on sen sohvan todellinen hinta, jos haluaa sen kestävän.
Menin kerran ostomielessä suomisoffaan ostamaan OP king tai vastaavaa divaania avomieheni kanssa. Ensin tuli innokas myyjä joka MELKEIN sai myytyä sohvan meille. Oli plazakankaalla ja täysin eri näköinen kuin kuvassa (lehdessä oli tummansinisenä, livenä rumansävyinen v.sin - ihan kuin kakunkoriste).
Onneksi sanottiin miettivämme ja kysyttiin toiselta (vanhemmalta) myyjältä divaaneista. Sanoi että Plaza-kangas kestää vuoden tai kaksi, ja että yleensä opiskelijat ostaa niitä hätäpäissään.
Lisäksi kerran vuosia aikaisemmin oli tosi halpa jenkkisänky (en muista hintaa, oisiko ollut joku 150-200e väliltä), niin melkein ostettiin se minulle. Lopulta myyjä sanoi/jossakin luki ettei ollut tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Eli siis vierassängyksi. Hyvä juttu, eipä lukenut mainoksessa. Ei muuten näyttänyt yhtään vierassängyltä edes.
Että sellainen on Suomisoffa. En todellakaan ostaisi sieltä mitään. En edes tyynyä.Suomi Soffasta 15.06.2009 myyjä lupasi että sohvan voi hakea viikon kuluttua. Tekstiviesti tulee sitten kun sohva o tullut. Tekstiviesti tuli TASAN VIIKON PÄÄSTÄ!!!Jaihan ehjä sohva tulikin!Ja suuret kiitokset Jyväskylän Suomi Soffan varastomiehille avusta!
Mutta näihin mainoksiin palatakseen, olen itsekin huomannut tuon että pienellä lukee minkälainen kangas ja väri on kyseessä. Tv mainoksessa mainostetaan nahka sohvaa, joka lopuksi on VAALEANPUNAINEN siihen hintaan!!Ja tuo jenkkisänky, itse olin ostamassa kyseistä halpaa sänkyä opiskelija lapsukaiselleni,mutta aivan kamala oli sänky,hyi!!!Ja myyjä esitteli sitten "oikeaa" jenkkisänkyä,mutta hupsista, hinta nousu 2000€!!Joten se siitä kaupasta ja sängyn puutteesta tälläkertaa!!!- Janpa
ihan surkea kauppa. kirjoitti:
Yrittävät huijata esim. mainoksissa.
Katsopas soffia ja mitä siellä lukee. On vaikkapa kuvassa beigen värinen sohva, ja paremmalla kankaalla. Hinta vaikkapa esim. "199", niin kuvatekstissä lukee esim. "Plaza-kankaalla. Kuvan kankaalla/värillä 289e"
Jos aikoo ostaa hyvällä kankaalla, kannattaa katsoa suluissa oleva hinta, esim. "(1989€)". Siinä on sen sohvan todellinen hinta, jos haluaa sen kestävän.
Menin kerran ostomielessä suomisoffaan ostamaan OP king tai vastaavaa divaania avomieheni kanssa. Ensin tuli innokas myyjä joka MELKEIN sai myytyä sohvan meille. Oli plazakankaalla ja täysin eri näköinen kuin kuvassa (lehdessä oli tummansinisenä, livenä rumansävyinen v.sin - ihan kuin kakunkoriste).
Onneksi sanottiin miettivämme ja kysyttiin toiselta (vanhemmalta) myyjältä divaaneista. Sanoi että Plaza-kangas kestää vuoden tai kaksi, ja että yleensä opiskelijat ostaa niitä hätäpäissään.
Lisäksi kerran vuosia aikaisemmin oli tosi halpa jenkkisänky (en muista hintaa, oisiko ollut joku 150-200e väliltä), niin melkein ostettiin se minulle. Lopulta myyjä sanoi/jossakin luki ettei ollut tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Eli siis vierassängyksi. Hyvä juttu, eipä lukenut mainoksessa. Ei muuten näyttänyt yhtään vierassängyltä edes.
Että sellainen on Suomisoffa. En todellakaan ostaisi sieltä mitään. En edes tyynyä.En taatusti usko tuollaista tekstiä. Olin eilen Petikon SS:ssä Vantaalla katselemassa huonekaluja. Sain erittäin hyvää palvelua. Ja kyllähän tuon nyt huomasi heti että materiaaleilla on eroa, mutta myös hinnoilla. Sain tarjouksen ja hyvän palvelun. Katsotaan huomenna tuleeko kauppa.
- kallista
Janpa kirjoitti:
En taatusti usko tuollaista tekstiä. Olin eilen Petikon SS:ssä Vantaalla katselemassa huonekaluja. Sain erittäin hyvää palvelua. Ja kyllähän tuon nyt huomasi heti että materiaaleilla on eroa, mutta myös hinnoilla. Sain tarjouksen ja hyvän palvelun. Katsotaan huomenna tuleeko kauppa.
Joo ei ole mikään halpa liike jäi sohva ostamatta petikon suomisoffasta
- Hassu Nassu
ihan surkea kauppa. kirjoitti:
Yrittävät huijata esim. mainoksissa.
Katsopas soffia ja mitä siellä lukee. On vaikkapa kuvassa beigen värinen sohva, ja paremmalla kankaalla. Hinta vaikkapa esim. "199", niin kuvatekstissä lukee esim. "Plaza-kankaalla. Kuvan kankaalla/värillä 289e"
Jos aikoo ostaa hyvällä kankaalla, kannattaa katsoa suluissa oleva hinta, esim. "(1989€)". Siinä on sen sohvan todellinen hinta, jos haluaa sen kestävän.
Menin kerran ostomielessä suomisoffaan ostamaan OP king tai vastaavaa divaania avomieheni kanssa. Ensin tuli innokas myyjä joka MELKEIN sai myytyä sohvan meille. Oli plazakankaalla ja täysin eri näköinen kuin kuvassa (lehdessä oli tummansinisenä, livenä rumansävyinen v.sin - ihan kuin kakunkoriste).
Onneksi sanottiin miettivämme ja kysyttiin toiselta (vanhemmalta) myyjältä divaaneista. Sanoi että Plaza-kangas kestää vuoden tai kaksi, ja että yleensä opiskelijat ostaa niitä hätäpäissään.
Lisäksi kerran vuosia aikaisemmin oli tosi halpa jenkkisänky (en muista hintaa, oisiko ollut joku 150-200e väliltä), niin melkein ostettiin se minulle. Lopulta myyjä sanoi/jossakin luki ettei ollut tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Eli siis vierassängyksi. Hyvä juttu, eipä lukenut mainoksessa. Ei muuten näyttänyt yhtään vierassängyltä edes.
Että sellainen on Suomisoffa. En todellakaan ostaisi sieltä mitään. En edes tyynyä.Oon nyt 2 kuukauden aikana käynyt Suomi-Soffassa 3 kertaa. Ensiksi yritin ostaa (HUOM. Yritin) 160 x 200 jenkkisänkyä, josta tuli kotiin mainoslehtinen. Mainos tipahti postiluukusta puoli 12 päivällä. Olin Suomi-Soffassa klo 12:00, kysyessäni myyjältä sängystä hän ilmoitti todella tympeesti että sänkyä ei enää ole, koska oli ollut edellis viikon tarjouksessa; Muuten olisi mennyt läpi, mutta minulla oli mukanani edellisviikon sekä tämä uusi tarjous. Edellisviikon lehdessä ei ollut edes kyseistä kokoonpanoa.. Myyjä hämästyi ja hivenen skarppaantui, jonka jälkeen yritti mielistellen ja puhuttamalla saada minua ostamaan saman näköinen sänky eri kuosilla hinta eroa 200 e tarjoukseen verrattuna.
Edellisviikon tarjouksessa oli eräs lipasto, jonka olisin halunnut. Siihen myyjä totesi, että niitä ei heillä ikinä ole ollut.. mainoksessa ei mitenkään mainittu, että tuotetta vain tietyistä myymälöistä..
Viimenen niitti koko Suomi-Soffan huijaukselle oli tänään kun taas tipahti mainos postiluukusta; Katseeni kiinnittyi 120 x 200 sänkyyn hintaan 99e. Sama tarjous oli ollut viime viikon lehdessä, niin ennekuin lähdin Suomi-Soffaan soitin kyseiseen myymälään . Puhelimessa minulle sanottiin, että tuotetta löytyy myymälästä. Äsken tulin sieltä; TYHJINKÄSIN! Tällä kertaa nuori myyjä istui kädet päänpäällä tuolissa retkottaen ja ilmoitti; "Ei ole, loppu. Meillä olisi tuolla sulle juuri sopiva samankokoinen sänky, toki hieman kalliimpi, mutta on sen arvonen." Totesin myyjälle mitä mulle oli puhelimessa sanottu, niin sain vastauksen, että olen soittanut johonkin toiseen myymälään koska heillä sitä ei ole ollut aikoihin..
Tämän jälkeen käsitykseni Suomi-Soffasta on: Asiakaspalvelu aivan surkeeta, suoraan sanottuna aliarvoista. Mainokset on huijausta, niiden idea tuntuu olevan vain että saa kuluttajia myymälöihin jossa on sitten helpompi myydä se paljon kalliimpi tuote tilalle ku tarjoustuotetta heillä ei kuitenkaan ole. On se kumma, että tuossa tietyssä Suomi-Soffan myymälässä ei tunnu löytyvän yhtään tarjouksissa mainittuja tuotteita..
Toivon, että kuluttajavirasto voittaa markkinaoikeudessa Suomi - Soffaa vastaan nostetun kanteen.
Huijausta koko pulju. - kiburka
Hassu Nassu kirjoitti:
Oon nyt 2 kuukauden aikana käynyt Suomi-Soffassa 3 kertaa. Ensiksi yritin ostaa (HUOM. Yritin) 160 x 200 jenkkisänkyä, josta tuli kotiin mainoslehtinen. Mainos tipahti postiluukusta puoli 12 päivällä. Olin Suomi-Soffassa klo 12:00, kysyessäni myyjältä sängystä hän ilmoitti todella tympeesti että sänkyä ei enää ole, koska oli ollut edellis viikon tarjouksessa; Muuten olisi mennyt läpi, mutta minulla oli mukanani edellisviikon sekä tämä uusi tarjous. Edellisviikon lehdessä ei ollut edes kyseistä kokoonpanoa.. Myyjä hämästyi ja hivenen skarppaantui, jonka jälkeen yritti mielistellen ja puhuttamalla saada minua ostamaan saman näköinen sänky eri kuosilla hinta eroa 200 e tarjoukseen verrattuna.
Edellisviikon tarjouksessa oli eräs lipasto, jonka olisin halunnut. Siihen myyjä totesi, että niitä ei heillä ikinä ole ollut.. mainoksessa ei mitenkään mainittu, että tuotetta vain tietyistä myymälöistä..
Viimenen niitti koko Suomi-Soffan huijaukselle oli tänään kun taas tipahti mainos postiluukusta; Katseeni kiinnittyi 120 x 200 sänkyyn hintaan 99e. Sama tarjous oli ollut viime viikon lehdessä, niin ennekuin lähdin Suomi-Soffaan soitin kyseiseen myymälään . Puhelimessa minulle sanottiin, että tuotetta löytyy myymälästä. Äsken tulin sieltä; TYHJINKÄSIN! Tällä kertaa nuori myyjä istui kädet päänpäällä tuolissa retkottaen ja ilmoitti; "Ei ole, loppu. Meillä olisi tuolla sulle juuri sopiva samankokoinen sänky, toki hieman kalliimpi, mutta on sen arvonen." Totesin myyjälle mitä mulle oli puhelimessa sanottu, niin sain vastauksen, että olen soittanut johonkin toiseen myymälään koska heillä sitä ei ole ollut aikoihin..
Tämän jälkeen käsitykseni Suomi-Soffasta on: Asiakaspalvelu aivan surkeeta, suoraan sanottuna aliarvoista. Mainokset on huijausta, niiden idea tuntuu olevan vain että saa kuluttajia myymälöihin jossa on sitten helpompi myydä se paljon kalliimpi tuote tilalle ku tarjoustuotetta heillä ei kuitenkaan ole. On se kumma, että tuossa tietyssä Suomi-Soffan myymälässä ei tunnu löytyvän yhtään tarjouksissa mainittuja tuotteita..
Toivon, että kuluttajavirasto voittaa markkinaoikeudessa Suomi - Soffaa vastaan nostetun kanteen.
Huijausta koko pulju.myös muille... s-postia jne,itse olen todennut hyvän konstin,kun on suomalaisen tehtaan tekemä ovh hinnasto(tarkista hinta myös tehtaan s-postilla,jos vielä myyjä ei vakuuta..!),silloin ei pitäisi olla huuhaata pelissä
- huh,Huh
kiburka kirjoitti:
myös muille... s-postia jne,itse olen todennut hyvän konstin,kun on suomalaisen tehtaan tekemä ovh hinnasto(tarkista hinta myös tehtaan s-postilla,jos vielä myyjä ei vakuuta..!),silloin ei pitäisi olla huuhaata pelissä
Tässä tapauksessa valmistaja ja jälleenmyjä sama mitä hyötyä tarkastaa....
- heh,heh
Janpa kirjoitti:
En taatusti usko tuollaista tekstiä. Olin eilen Petikon SS:ssä Vantaalla katselemassa huonekaluja. Sain erittäin hyvää palvelua. Ja kyllähän tuon nyt huomasi heti että materiaaleilla on eroa, mutta myös hinnoilla. Sain tarjouksen ja hyvän palvelun. Katsotaan huomenna tuleeko kauppa.
No et kait ole epävarma voiko oamsata myymälästä ostaa huonekaluja ;) kumma kun tänne aina "sattumalta" eksyy noita kovasti kehuviakin immeisiä jotka eivät ole huomanneet mitään.....
- mitä on
Vanhempani ostivat kotiinsa Suomi-Soffalta kalliin kotimaisen (hieman vajaa 3000e) sohvan. Se oli jotakin moduulimallistoa, josta kokosivat heille sopivan sohvan. Kankaan piti olla loistava.
Kun sohva tuli, näytti kulmassa oleva tyyny aivan erilaiselta kuin muut, ja siitä selkeästi puuttui joku kerros täytettä. Uusi tyynyt luvattiin viallisen tilalle, ja sen saamiseen meni monta viikkoa. Uusi tyynyt oli oikein tehty.
Sohva on ollut käytössä muutaman kuukauden ja sillä istuu siis vanhempi pariskunta, eikä tuhojaan tekeviä lapsosia. Kangas on ihan kurtulla, ja siinä oli jo kuukauden käytön jälkeen selkeät takapuolen paikat näkyvissä. Nyt istuintyynyt alkavat olla ihan jokapuolelta jo kurtulla. Sohva näyttää siltä kuin olisi ollut rankassa käytössä jo useita vuosia. Vertasin omaan Sotkan sohvaani (halvimpaan mahdolliseen, opiskelija kun olen), ja omassani kangas ei todellakaan ole mennyt siihen kuntoon kuin vanhemmillani, ja minun sohvani on ollut jo vuosia käytössä.
Hinta ja laatu eivät todellakaan ole kohdanneet ja suomalainen "laatu" sai ainakin minun silmissäni ihan uuden merkityksen.- marshall_mick
Ostimme Suomi Soffasta kiinalaisen luxury sohvan jolla ovh ~3000e ja oli "alennuksessa" 1500e. Tulimme kuitenkin katumapäälle kiinalaisen tavaran ostamisesta muutama viikko myöhemmin ja saimme vaihtaa sohvan suomalaiseen vaikka tilaus oli jo tehty.
Nyt odotellaan sitten suomalaista moduuli sohvaa, toivottavasti on pitkäikäinen. Takuuta rungolle 15v ja kankaalle vain 2v. Reklamaatioissa kuitenkin luvattiin tulemaan vastaan.
Aika huonoja kokemuksia monella täällä, pidettävä sormia ristissä omalle kohdalle. - poppenpoppen
marshall_mick kirjoitti:
Ostimme Suomi Soffasta kiinalaisen luxury sohvan jolla ovh ~3000e ja oli "alennuksessa" 1500e. Tulimme kuitenkin katumapäälle kiinalaisen tavaran ostamisesta muutama viikko myöhemmin ja saimme vaihtaa sohvan suomalaiseen vaikka tilaus oli jo tehty.
Nyt odotellaan sitten suomalaista moduuli sohvaa, toivottavasti on pitkäikäinen. Takuuta rungolle 15v ja kankaalle vain 2v. Reklamaatioissa kuitenkin luvattiin tulemaan vastaan.
Aika huonoja kokemuksia monella täällä, pidettävä sormia ristissä omalle kohdalle.Voi olla että menee odotellessa tuo 15v ja maksaessa 2v
- huh,huh
marshall_mick kirjoitti:
Ostimme Suomi Soffasta kiinalaisen luxury sohvan jolla ovh ~3000e ja oli "alennuksessa" 1500e. Tulimme kuitenkin katumapäälle kiinalaisen tavaran ostamisesta muutama viikko myöhemmin ja saimme vaihtaa sohvan suomalaiseen vaikka tilaus oli jo tehty.
Nyt odotellaan sitten suomalaista moduuli sohvaa, toivottavasti on pitkäikäinen. Takuuta rungolle 15v ja kankaalle vain 2v. Reklamaatioissa kuitenkin luvattiin tulemaan vastaan.
Aika huonoja kokemuksia monella täällä, pidettävä sormia ristissä omalle kohdalle.Kiinalainen sohva jonka ovh. muka 3000 ja saitte sitten kunnon alennuksen. Ihanko olette niin mukavaa väkeä... voi ristus. Miettikä nyt. Kiinalaista kalustoa maailma täynä alle tuhannen ja täysnahkalla alle kahteen. No Vaihto vatmasti kävi helposti Moduuli sohvaan arvelen ettei pojaat siellä soffalla laittaneet kovasti vastaan heh,heh.... onnea vain....
- ostako Suomi-Soffasta...
MITÄÄN!
Me ostettiin ensimmäisen (ja todellakin VIIMEISEN) kerran vuosi sitten toukokuussa sieltä sänky petauspatja (olivat tarjouksessa, sänky 99e, petauspatjan kanssa 129e). Ei muistaakseni annettu edes muuta vaihtoehtoa kuin maksaa etukäteen. Toimitusajaksi luvattiin 2 viikkoa, sanoivat että voi hakea toisesta myymälästä koska siellä on varasto, ja ostimme sen sängyn siis täällä meidän lähellä silloin olleesta myymälästä, joka purettiin ja muutti muualle (tästä syystä siis sit asioimme toisen myymälän kanssa sänkyasiasta jatkossa). Sänkyä ei kuulunut 3 viikkoon joten soitin sinne. Sanoivat että "Tehdas on kesälomalla, ei ole tulossa varastoon sinä aikana." ja lupasivat ilmoitella kun sänky tulee.
Ei mitään kuulunut taas 2 viikkoon ja päätin taas itse soitella sinne päin ja kysellä. Lupasivat että sänky on noudettavissa seuraavalla viikolla. Soittivat mun puhelun jälkeen mulle takaisin, että he ovat huomanneet että meidän sänkyä on myyty väärin, ja että se on ollut varastossa koko ajan kun on sitä kyselty ja että voidaan hakea vaikka samantien. No lähdettiin parin päivän päästä hakemaan. Ensinnäkään myymälässä missä he sanoivat varaston olevan, ei ollut varastoa. Sieltä neuvottiin meitä ajamaan vielä pari kilometriä eteenpäin keskelle metsää, missä oli varasto. Käytiin hakemassa se sieltä.
Huomasin sitten että petauspatja puuttui!
No mentiin myymälään missä sen varastonkin piti olla, hoitamaan tätä asiaa ja juttelimme itse myymäläpäällikön kanssa koska myyjät eivät osanneet auttaa, kun kauppa oli hoidettu eri myymälässä. Myymäläpäällikkö sanoi ettei heillä näy tilaustiedoissa petauspatjaa eikä sitä näy myöskään kuitissa. Kaivoin mainoksen esiin missä sänky oli pelkästään 99e ja petauspatjan kanssa 129e, ja kuitissa näkyi maksettuna hintana tuo 129e. Mainitsin et jos kuitissa oleva hinta ei pidä paikkansa niin he mainostavat mainoksessaan väärää hintaa pelkälle sängylle ja että väärästä mainonnasta voi ilmoittaa kuluttajaviranomaisille.
Siinä vaiheessa myymäläpäällikkö lupas että petari toimitetaan meille, kunnes hän ensin ottaa yhteyttä sinne vanhaan myymälään, uuteen paikkaan mihin oli avattu. Sanoi laittavansa heille soittopyynnön että ottavat minuun yhteyttä parin päivän sisällä. Viikkoon ei mitään kuulunut ja yritin soittaa tänne myymälään missä käytiin myymäläpäällikön kanssa asiaa hoitamassa, mutta puhelu siirtyi sinne uuteen myymälään suoraan. Siellä vastattiin ja sanoivat etteivät he ole saaneet mitään tietoa täältä toisesta myymälästä että meiltä on petauspatja jäänyt puuttumaan. Lupasivat lähettää sen viikon kuluessa postissa, kun sanoi että sitä on varastossa sillä hetkellä. Ei kuulunut 2 viikkoon ja mentiin käymään siellä uudessa myymälässä. Mieheni vähän kovasanaisesti vaati heitä antamaan minkä tahansa petauspatjan, niin johan alkoi patjaa tulla varastosta. Ensin selittivät ettei ole varastossa, mutta mies vaati niin hakivat varastostaan sitten vähän paksumman petarin. Sanoin että siitä ei sitten kyllä suostuta maksamaan senttiäkään yli, että tämä odotusaika je heidän mokat on kyl maksanut sen erotuksen hinnan siihen halvempaan petauspatjaan.
Kehtasivat vielä toivottaa tervetulleeksi uudelleen mutta mieheni totes että "Oli ensimmäinen ja viimenen kerta tässä firmassa, heippa ja hyvästi."
Ei olla tuon jälkeen Suomi-Soffassa asioitu, eikä asioida.
Kaikenlisäksi sänky ollut nyt vuoden käytössä, mutta jouset poksahtavat ihan just runkopatjan kankaan läpi. Petarin päällinen kutistui heti ensimmäisessä pesussa (vaikka pestiin ohjeen mukaisesti, lämpötila ym) sen verran ettei vaahvomuovipatja enää mahtunut sen sisälle ilman että jouduttiin reunoja taittelemaan, kun ei viitsitty leikkailla.
Ja en ole keneltäkää kuullut positiivista jotka on ko firmasta mitään ostaneet.- Stansku
Aika tramaattista... mutta ei mene stoori läpi. Piirit on sitten teillä pienet jos pelkästään negatiivista mainosta olet kuullut. =)
- liikoja
100€ patjalta...eihän sillä voi saada oikein minkäänlaista nukkuma-alustaa.
- Hilppa73
Miten ihmeessä sadan euron sängystä voi jäädä vuosia kestävä katkeruus. Luulisi harmin jo unohtuneen. Itse ainankin käytin liikkeen virhettä hyväkseni siten että kun seuraavan kerran menin ostoksille niin kerroin myyjälle aiemmasta kokemuksesta ja sain siitä hyvästä ostoksestani hyvitystä. Samoin kävi toisessakin liikkeessä. Sitä paitsi petarin kutistuminen saattaa hyvinkin johtua pesukoneesta. Paras selvittää asia ensin ennen kuin syyttelee muita. Sen verran vielä että omalta osalta voin kyllä todeta sen sukulaisilla ja tuttavillani on monilla suomi-soffan kalusteita ja kenenkään en ole kuullut moittivan niitä. Että puolin ja toisin.
- soffanostaja
Mulla kilahti melkein 100 euroa kassaan siitä työstä kun luin tän jutun läpi ;D
- no voi tu
soffanostaja kirjoitti:
Mulla kilahti melkein 100 euroa kassaan siitä työstä kun luin tän jutun läpi ;D
Kävin tänään ostamassa Suomi Soffasta Finlandia kalustoa mutta kaupat tyssäsivät tiskille ja huonoon palveluun. Kauppasumma 299 toimitusaika vähintään 8 viikkoa ja maksu etukäteen. Nuo ehdot eivät sitten minulle käyneet. Heti olisi saanut saman kaluston hintaan 1190 mukaani. Tosi surkea liike.kiitos ja kumarrus,oli viimeinen kerta. Voisitte lopettaa harhaanjohtavan mainonnan. Tämä oli Jyväskylän toimipiste.
- Voi luoja teitä
no voi tu kirjoitti:
Kävin tänään ostamassa Suomi Soffasta Finlandia kalustoa mutta kaupat tyssäsivät tiskille ja huonoon palveluun. Kauppasumma 299 toimitusaika vähintään 8 viikkoa ja maksu etukäteen. Nuo ehdot eivät sitten minulle käyneet. Heti olisi saanut saman kaluston hintaan 1190 mukaani. Tosi surkea liike.kiitos ja kumarrus,oli viimeinen kerta. Voisitte lopettaa harhaanjohtavan mainonnan. Tämä oli Jyväskylän toimipiste.
Kertokaa joku viisas mistä se OVH. hinta tulee ? onko joku instanssi joka hinnoittelee kaikki huonekalut OVH. hinnalle josta sitten kauppa antaa -70 tai jopa -80%. Vai keksiiköhän joku sen OVH. hinnan ihan itse päästään jotta voi sitten antaa alennusta -70% ja jopa -80%... heh,heh.... tämän ketjun kyseinen liike ei varmasti halua myydä 299 sohvaa koska sillä hinnalla kun ei saa raakaaineita sohva kalustoon. Asiakkaalle kun sitten sanoo toimitusajaksi riittävän kauvan ja muutenkin saa koko kaupan kuulostamaan hurjalta niin sitten voi kin alkaa tehdä kauppaa 1200 sohvasta joita muuten löytyy joka huonekaluliikkeestä (nahkaisenakin ja kymmenillä väreillä) Hiukan ironiaa tässä oli anteeksi, mutta ootteko ihan tosissanne sokeita noiden alennusten kanssa ???
- Antsukkainen
no voi tu kirjoitti:
Kävin tänään ostamassa Suomi Soffasta Finlandia kalustoa mutta kaupat tyssäsivät tiskille ja huonoon palveluun. Kauppasumma 299 toimitusaika vähintään 8 viikkoa ja maksu etukäteen. Nuo ehdot eivät sitten minulle käyneet. Heti olisi saanut saman kaluston hintaan 1190 mukaani. Tosi surkea liike.kiitos ja kumarrus,oli viimeinen kerta. Voisitte lopettaa harhaanjohtavan mainonnan. Tämä oli Jyväskylän toimipiste.
Olitkohan sitten myöhässä kun meille tuli 399 Finlandian sohvat puolessa toista viikossa. Tai sitten tuo Oulu on lähempänä Kajaania. Maksukin maksettiin muuten tilatessa. Kauniin vihreät on sohvat.
Sänky, ruokailuryhmä ja puutarhakalusteet on Suomi-Soffasta.
Sänky on hyvä ja ehdottomasti hintansa väärti, mutta myyjä oli erittäin niljakas tyrkky joka yritti väkisin ujuttaa jotain luottoa ja maksuaikaa ja sivulauseessa jonkun ketun luottokortinkin kysymättä ostotilanteessa. Seuraavalla käynnillä sama myyjä meitä lähestyi, ja sanoin ihan suoraan että sori, viimeksi koimme olomme niin painostetuiksi että siltä sedältä ei enää mitään osteta.
Ruokailuryhmä ostettiinkin sitten toiselta myyjältä, joka oli huomattavasti asiallisempi ja myös rehellisemmän oloinen. Myönsi myös huokean tuotteen viat ennen kauppaa kysymättä. Päädyimme 400 euron kahdeksan hengen ruokailuryhmään, jonka tuoleista jotkut vaativat yhteen jalkaan kaksi huopatassua lakatakseen keikkumasta, pieni vaiva tuohon hintaan.
Puutarhakalusteet ovat myös Suomi-Soffasta, kuuden hengen kalusto kahteen sataan euroon, ainoa moite epäselvät kasausohjeet mutta se ei ole Suomi-Soffan yksinoikeus, ja saihan nuo kasaan askarreltua :)
Suomi-Soffasta tulen ostamaan jatkossakin, mutta sen ensimmäisen myyjän kierrän kaukaa... yöh.Niin, ja tuotteet on joka kerta toimitettu aiemmin sovittuun aikaan (toimitusajat olleet 1-8 vkoa) ja ongelmitta.
- nimimerkki on
le-pardi kirjoitti:
Niin, ja tuotteet on joka kerta toimitettu aiemmin sovittuun aikaan (toimitusajat olleet 1-8 vkoa) ja ongelmitta.
Le-pardi on ilmeisesti S-S myyjätär. Jokainen tietysti puollustelee omaansa. Sen lauluja laulat joka palkan maksaa.
nimimerkki on kirjoitti:
Le-pardi on ilmeisesti S-S myyjätär. Jokainen tietysti puollustelee omaansa. Sen lauluja laulat joka palkan maksaa.
Kyllä, kaikki joilla on erilaisia kokemuksia kuin sinulla, valehtelevat. Totta kai. Huokaus.
- Knikkerton
nimimerkki on kirjoitti:
Le-pardi on ilmeisesti S-S myyjätär. Jokainen tietysti puollustelee omaansa. Sen lauluja laulat joka palkan maksaa.
Lienetkö joka toisen jutun kirjoittaja. =)
- SS
Knikkerton kirjoitti:
Lienetkö joka toisen jutun kirjoittaja. =)
http://www.uusisuomi.fi/raha/68568-paljastus-suomi-soffalle-2-miljoonaa-veronmaksajien-rahoja
- demariko
SS kirjoitti:
http://www.uusisuomi.fi/raha/68568-paljastus-suomi-soffalle-2-miljoonaa-veronmaksajien-rahoja
Ei kait tuo suomi-soffa ole ainut yritys joka on saanut tukea valtiolta. Käsitykseni mukaan valtio on maksanut muutamien isojen firmojen velat, suurin taisi olla reilun miljardin, jonka muuten demari ministeri hoiti hienosti. Ja kukapa maksoi tuon,,, veronmaksajat. Miten tämä muuten liittyy sisustukseen. Siitä tulikin mieleeni että suomi-soffasta ostettu 299 euron vuodedivaani sohva on ihan melkoisen messevä kapistus. Sieltä ostan seuraavaksi sitten uuden ruokaryhmän.
Ostimme vuosi sitten ko. kaupasta kotiteatteri sohvan. Toimitus tuli juuri kun luvattiin ja sohva täytti ne odotukset joita sille asetimme. Mahtava istua koskaan ei tarvitse kenottaa ihme asennossa ja välillä voi ottaa pienet torkutkin hyvässä asennossa. Kangas kestänyt kolmen kissan riehumisen ilman jälkeäkään ja omat sotkut pehmeästi pyyhkien pois. Ensimmäinen sohva jossa nauttii pitkästäkin elokuvasta. Suosittelen!!!!
- Jaanatartar
Minä ostin viime perjantaina suomi-soffasta sen 995 euron kulmasohvan. Kotiteatteri mekaniikat siinä on molemmissa laidoissa. Huomiseksi on sovittu kuljetus tänne meille.
- TV
Teet hyvää työtä!Johan on aikakin että joku puuttuu tällaiseen mafiamaiseen touhuun.
Otan yhteyttä kun saan referoitua oman sohva-casen,"mehevimmät" yksityiskohdat
mm.kirjeenvaihtoa suomisoffan kanssa, voimme katsoa yhdessä kun tapaamme,toivon niin.
Kysymyksessä on sohvakalusto jossa useita virheitä.
- kk
sohva ostettiin ja myyjän mukaan piti olla varastossa yksi valmiina, ja toimitus kotiin viikon sisään. ei kuulunu viikkoon eikä kolmeen, soiteltiin tiuhaan, mutta ei sohvaa näkynyt. Sovittiin että haetaan sitten varastosta itse.. Sanoivat, koska varastosta saa hakea, ja taas hakuaika venyi.. Siinä sitten räjähdettiin, että jos ei ole viikon kuluttua, perutaan koko saatanan kaupat ja haukut sohvan myynnellee miehelle.. Ja kappas, jotenkin se "valmiiksi 1 varastossa" ollut sohva löytyikin.. hienoa suomisoffa, hienoa.. saatana.. ei tartte toiste sitä firmaa kannattaa..
- Kerran kusetettu
Muistathan kertoa omakohtaisen huonon kokemuksen kaikille ystävillesi ja tutuille ja puolitutuille ja niiden tutuille jne.
- Outo varastojuttu
Kerran kusetettu kirjoitti:
Muistathan kertoa omakohtaisen huonon kokemuksen kaikille ystävillesi ja tutuille ja puolitutuille ja niiden tutuille jne.
Olin tänään kaverin kanssa hakemassa suomisovan varastosta hänen ostamaansa halpaa jenkkisänkyä, kuinka ollakkaan ei löytynyt sen omaa petaria niin varastomies antoi semmosen vihreän pannukakkulisun ja sanoi; ei nyt löytyny sitä omaa mutta ota nyt toi. Mitäpä minä kaverille neuvomaan olin vain kantoapuna ,ihmetellä täytyy.
- norm hinta
Kerran kusetettu kirjoitti:
Muistathan kertoa omakohtaisen huonon kokemuksen kaikille ystävillesi ja tutuille ja puolitutuille ja niiden tutuille jne.
Onpa kiva lukea samoja ilmoituksia ennen oli Classic finlandia sohva 167 euroa nyt se on 367 ja hyvitys vanhasta 200 joten saat sen nyt tosi edullisesti 167 euroa. Mut eipähän oo enää alennusmyyntiä.
- YrjöIivari
norm hinta kirjoitti:
Onpa kiva lukea samoja ilmoituksia ennen oli Classic finlandia sohva 167 euroa nyt se on 367 ja hyvitys vanhasta 200 joten saat sen nyt tosi edullisesti 167 euroa. Mut eipähän oo enää alennusmyyntiä.
Näissä tapauksissa ei todellakaan voi läheskään aina myyjää syyttää.
Kuten jo yleareenakin kertoo ei siellä ihan kaikki jyvät ole samassa pussissa.
Kaikkein naurettavinta oli tuo käynti ylellä ja valittaminen ihan asiallisesti jutun tekemisestä.
Ps.Ostan itse sohvat muut aivan muualta:)
Ei tule pettymyksiä eikä turhia lupauksia/valheita.
Muualla kun sovitaan toimitusaika ja muut ne pitää.Ei tarvii sitten maksella 12kk korottomalla ja kuluttomalla.Eikä sitä paitsi palkkioiden humussa siellä käteistä halutakkaan. - vertailija
YrjöIivari kirjoitti:
Näissä tapauksissa ei todellakaan voi läheskään aina myyjää syyttää.
Kuten jo yleareenakin kertoo ei siellä ihan kaikki jyvät ole samassa pussissa.
Kaikkein naurettavinta oli tuo käynti ylellä ja valittaminen ihan asiallisesti jutun tekemisestä.
Ps.Ostan itse sohvat muut aivan muualta:)
Ei tule pettymyksiä eikä turhia lupauksia/valheita.
Muualla kun sovitaan toimitusaika ja muut ne pitää.Ei tarvii sitten maksella 12kk korottomalla ja kuluttomalla.Eikä sitä paitsi palkkioiden humussa siellä käteistä halutakkaan.olipa outo kirjoitus edellisellä. Kaikilta huonekalukaupoilta ja esim. kodinkoneliikkeiltä saa maksuaikaa, sehän on normaalia jo koko suomessa. Toimitusajat taitavat olla venyvä käsite muillakin firmoilla, kotimaista saa yleensä ajallaan, mutta ulkomaisen tavaran tilausajat ovat venyvä käsite.
kannattaa käydä liikkeissä itse paikan päällä kyselemässä eikä vain lukea muiden kollegojen yleisönpalsta-satuja. - Vertaansa vailla
vertailija kirjoitti:
olipa outo kirjoitus edellisellä. Kaikilta huonekalukaupoilta ja esim. kodinkoneliikkeiltä saa maksuaikaa, sehän on normaalia jo koko suomessa. Toimitusajat taitavat olla venyvä käsite muillakin firmoilla, kotimaista saa yleensä ajallaan, mutta ulkomaisen tavaran tilausajat ovat venyvä käsite.
kannattaa käydä liikkeissä itse paikan päällä kyselemässä eikä vain lukea muiden kollegojen yleisönpalsta-satuja.Mielenkiintoinen sivusto on avattu osoitteeseen
http://www.huonekalureklamaatio.com/
Suurimpien huonekalutoimittajien palvelua vertaillaan avoimesti.
Hyvä!
- MiannaMau
Ostimme alkuvuodesta SS:ltä ruokailuryhmän ja sohvan. Toimitus tuli sovitulla viikolla. Ruokailuryhmässä ei moitittavaa, mutta sohva... Olimme tilanneet sohvan vasemman puoleisella kätisyydellä ja aivan eri nimellä kuin tuotteesta löytyi. SS oli toimittanut meille sohvan, joka samalla hetkellä olisi tarjouksessa 400 euroa halvemmalla. Ensin he kiistivät toimittaneensa väärän tuotteen ja muutenkin kovin oli hankalaa reklamoida sohvasta, jota emme edes tilausvahvistuksenkaan mukaan ole ostaneet. Lopulta he lupasivat tilata meille sohvan, jonka olimme tilanneet. Muutaman päivän päästä soitettiin, että tilaamaamme sohvaa ei enää voi toimittaa kätisyydellä, jota meille oli tilaamisen yhteydessä tarjottu. Myyjä tiedusteli, että ehkäpä haluaisimme pitää sen toimitetun sohvan. Halusimme sen samalla hinnalla kuin nyt tarjouksessa. Saimme kuulla pitkät diipadaapat, että tarjouksessa oleva sohva on päällystetty eri kankaalla kuin meille toimitettu. Aivan identtiset sohvat, kävimme myymälässäkin tutkimassa asiaa. Sama sohva, joka oli mallina, kun teimme sohvasta ostopäätöksen, oli saanut uuden tuotelapun uudella nimellä! Lopulta sanoin myyjälle, että otamme sohvan vain ja ainoastaan hintaan, johon sitä myydään parhaillaan tai he hakevat sen pois ja kauppa peruuntuu. Viimein SS suostui siihen, todennäköisesti vain päästääkseen eroon koko asiasta.
SS taitaa markkinoida samoja sohvia eri nimillä voidakseen kiertää markkinointia sääteleviä asetuksia esim. jatkuvista aletarjouksista. Pidän erittäin outona, että myyjä ei ota yhteyttää asiakkaaseen vaan toimittaa suoraan eri sohvan kuin tilauksessa ja toivoo, että ostaja ei huomaa. Kansan joukossa tuollaista toimintaa kutsutaan huijaamiseksi...
En tule enää ikinä ostamaan mitään ko. liikkeestä enkä voi mitenkään suositella kenellekään asiointia siellä. SS todella todisti huonon maineensa olevan ansaittu.- a-bonnell
mikä tuon sivuston tarkoitus oikein on ? Yritin kirjoittaa muutamista reklamaatiokokemuksista, jotka koskivat Asko-liikettä, mutta ei ilmeisesti mennyt läpi sensuurin. Kun sitten vaihdoin myyjäliikkeeksi muka suomisoffan, sen ylläpitäjä hyväksyi heti. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
- XXX23
a-bonnell kirjoitti:
mikä tuon sivuston tarkoitus oikein on ? Yritin kirjoittaa muutamista reklamaatiokokemuksista, jotka koskivat Asko-liikettä, mutta ei ilmeisesti mennyt läpi sensuurin. Kun sitten vaihdoin myyjäliikkeeksi muka suomisoffan, sen ylläpitäjä hyväksyi heti. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
Kyllä on, juuri samanlaisia.
- huijarimyyjä
Ostin kalusteita kyseisestä liikkeestä, myyjä oli innokas esittelemään kalusteita ja listasi haluamani.
Sitten kun kauppapapereita tehtiin niin myyjä sanoi että toimitus on lokakuun alussa ja sanoi että
kalusteet on maksettava etukäteen. Eipä ole kalusteista mitään kuulunut- kuultavaa
Mikäli maksoit käteisellä, niin rahasi menivät mikäli pulju menee konkkaan.Jos maksoit rahoituksella tai luottokortilla, niin saat rahasi takaisin.
- fyrkat vex
Tavaroita ei tarvitse maksaa etukäteen, koska ostajalla on oikeus ensin nähdä tuote, ennen kuin maksaa, ja siis tarkistaa, että tuote vastaa sitä, mitä on ollut ostamassa.
Koska olette yhdessä sopineet toimitusajan, eikä se ole pitänyt myyjän puolelta paikkaansa, sinulla on oikeus kaupanpurkjuun sillä perusteella, että sopikmusta on rikottu.
Ota kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, ja vaadi fyrkat vex. Toimi ripeästi, että ennätä saada omasi pois, ennen kuin koko pulju on nurin.
- Kusetusta
Siitä firmasta ei todellakaan pidä ostaa mitään. En perustele sen tarkemmin, mutta tiedän mistä puhun. Liiketoiminta perustuu asiakkaiden väsyttämiseen ja juoksuttamiseen. Jos on malttia, lopulta saattaa saada mitä tilasi, mutta hyvin harvoin luvatussa aikataulussa ja lehdissä mainostetuilla hinnoilla. Olkaa varovaisia, jos sieltä jotain kuitenkin aiotte ostaa.
- 12 milj. varastot
Nyt ei valehdella hinnoista sillä alennukset on 90 % ja kauppa käy nyt varastossa olevia tavaroita on miljoonan verran vähemmän kun kuukausi sitten. Sehän tarkoittaa kuukausimyynnissä huimaa (25 liikettä) 40 000 per liike, sillähän maksaa ilmoitukset muttei muita kuluja. Ihme pulju.
- Ei enää niin suuria
12 milj. varastot kirjoitti:
Nyt ei valehdella hinnoista sillä alennukset on 90 % ja kauppa käy nyt varastossa olevia tavaroita on miljoonan verran vähemmän kun kuukausi sitten. Sehän tarkoittaa kuukausimyynnissä huimaa (25 liikettä) 40 000 per liike, sillähän maksaa ilmoitukset muttei muita kuluja. Ihme pulju.
Mitä Suomi Soffassa on tapahtunut kun alennukset ovat pudonneet nyt -50%:n.?
- De facto
Alalla olleena monen liikkeen kautta, myös Suomi-Soffalla muinoin työskenneenä voin sanoa, että kyseinen liike kannattaa kiertää toistaiseksi kaukaa. Syitä tähän on useita. Tässä muutama esimerkki:
1) Mainonta perustuu petokseen.
Luodaan mielikuva hyvistä ja halvoista tuotteista, mutta todellisuudessa alennustuotteet ovat kankailtaan niin törkeitä, että kirpputoriltakin saa käytettynä paremman näköistä tavaraa. Jos haluaa tuotteen hyvällä kankaalla, niin saa kertoa hinnan vähintään kahdella, usein jopa kolmella tai neljällä.
2) Palvelu loppuu kassaanmaksuun.
Provisiopalkkaus takaa usein sen, että saa hyvää palvelua liikkeessä. Kuitenkin, jos jotain menee pieleen, niin reklamaationhoito on tylyä. Hyvitystä myyjä ei halua antaa, koska se on omasta palkasta pois. Vastaavasti kaikki ylimääräinen työ on pois myyjän myyntiajasta, joten kukaan ei halua tai jaksa paneutua asiaasi. Saat soittaa myymälään monia kertoja ja tehdä useita käyntejä. Jos sinua ei onnistuta väsyttämään, niin asia hoidetaan jotenkin alta pois. Jos olisit viettänyt saman ajan töissä, kun mitä käytit reklamaationhoitoon, niin olisit tienannut uuden sohvan moneen kertaan.
3) Suomi-Soffa menee konkurssiin.
Suomi-Soffa pääsee tai ei pääse saneeraukseen. Sillä ei sinänsä ole väliä. Suomi-Soffaa inhotaan, ovesta kävelee sisään päivä päivältä vähemmän asiakkaita. Kassavirta ehtyy väkisinkin. Laskut jäävät maksamatta. Tuloksena on väistämätön konkurssi. Sinulle tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että takuut ovat arvottomia. Vuosi sitten ostamasi sohva hajoaa ja valmistajaa ei enää ole; kenen puoleen käännyt? Et kenenkään. Raha on menetetty.
4) Suomi-Soffan hintataso on todella korkea.
Suomi-Soffa on yksi kalleimmista huonekaluliikkeistä laadukkaiden tuotteiden osalta. Ja kyllä, Suomi-Soffassa myydään myös laatua. Useimpien kotimaisten sohvien puhdas fyysinen laatu on jopa korkeampi kuin millään kilpailijalla. Todellinen hintataso on kuitenkin liian korkea laatuun nähden. Keskimääräinen kulmasohva maksaa esimerkiksi ei-laatukankaalla noin 4000e. Katetta siinä on tehtaan kate mukaan laskien noin 70%. Suurin osa katteesta palaa mainontaan. Yhtä hyvää laatua pienemmällä rahalla saat esimerkiksi Iskusta.
5) Et voi tietää mistä maksat.
Sohvien todellinen laatu ja hinnanmuodostuminen eivät näy asiakkaalle. Koko konsepti on suunniteltu niin, että asiakkaan on mahdollisimman vaikea hahmottaa tuotteiden hintoja, ja hinnan korreloimista laadun kanssa. Saatat maksaa tuhansia euroja täysin luokattoman huonosta tuotteesta ja luulet saavasi vielä 80% alennusta. Todellisuus paljastuu vasta, kun saat tuotteen kotiin ja sitten onkin jo liian myöhäistä.- Tsirppana
Kato moi Marko, terveisii vaan sinne itärajalle :)
- MIJAU85
saatiinpas upea sohva suomisoffasta juuri äsken, kaupat tehtiin viime ke ja sovittu kotiintuomis-ajankohta oli juurikin tänään!!
ERITTÄIN TYYTYVÄINEN ASIAKAS!!
- pettynyt asiakas
Onko jollakin huonoja kokemuksia asko- huonekaluliikkeestä? Alkaa nimittäin heidän touhu muistuttaa kovasti suomisoffan tapoja. Palvelu loppuu maksamiseen, joka piti suorittaa heti, tuote ei tule sovittuna päivänä, sitten ei ilmoiteta, että milloin se tulee, saa soitella perään ja kukaan ei tiedä mitään.
- viisilapsinen
Meille ostettiin reilu kuukausi sitten sohva Askosta. Myyjä ilmoitti päivän, milloin sohva olisi noudettavissa liikkeestä, mutta ilmoitti samalla, että tämä päivä on viitteellinen ja saattaa muuttua, ja että he ilmoittavat tekstiviestillä, minä päivänä sohva todella on liikkeessä.
Sohva ei ollut myyjän ilmoittamana päivänä vielä noudettavissa, mutta seuraavan viikon lopulla tuli tekstiviesti, että sohva on saapunut.
Toimitusaika oli noin neljä viikkoa, mkä on mielestäni ihan kohtuullinen.
Muuten palvelu oli asianmukaista, eikä minulla ole pahaa sanottavaa ko. liikkeestä. - Sohvaunelma
Olin sohvaostoksilla Finlandiassa kolmisen viikkoa sitten. Löysin haluamani sohvan, sohvatuolin, ja pöydän ja sekä hyllykön. Kun sovimme kaupasta myyjä lupasi varmasti sohvan ja pöydän viikossa ja varmistin useamman kerran, että näin on. Loput kamat hän lupasi neljän viikon toimituksella.
Kun kaksi viikkoa oli kulunut, soitin ja kysyin missä soffa luuraa, kun sen piti viikossa tulla. Myyjän ääni kiristyi ja hän alkoi ladella napakasti otteita kauppasopparista. Sanat viitteellinen toimitusaika ja toivotaan esiintyivät useamman kerran. Mistään viitteellisyyksistä ei kaupantekohetkellä ollut puhetta vaan sovimme, että sohva on perillä viikon kuluttua.
Nyt on siis mennyt kolme viikkoa, eikä vieläkään kuulu mitään sohvaa...
Hyvin pärjäisi kaveri vaikka lomaosakekauppiaana turkissa ellei sitä ole jo ollutkin kun niin sujuvasti valehteli. Olisin ostanut kalusteet joka tapauksessa mutta kireä asenne kysyessäni toimituksen viivästymisestä osoittaa ettei tuon firman kanssa kannata asioida. Toivottavati tuotteet saapuvat kun kerran niihin upposi melkein neljä tonnia rahaakin
Eräässä jo edesmenneessä kalusteliikkeestä ostamme tuoli viipyili yli kaksi kuukautta ja silloin kauppa peruttiin, mutta nyt ei viitsisi koska kalusteet ovat kerrassan upeat ja verhotkin ehdin teettää niihin sopiviksi. - vi..tommonen kusetus
Poikottiin Sukarin liikkeet, ei tossa ole mitään järkeä. On paljon muitakin liikkeitä.
- lounari
On tuo ihme juttu kun netistä katsoo tiedot suomen sänkytukulle niin siellä on vantaan osoite. sinne kun soittaa niin siellä vastataan suomisoffan konkurssipesä. onko tää sänkytukun juttu jotain kusetusta????
- Pena taas
Menkää vaan kantamaan rahanne huijareille ja kusettajille, luvataan lähes ilmaiseksi uskomattomia unelmia ym. eikö suomihölmön hälytyskello voi soida ikinä. Ottaisitteko vanhalla mersulla ajelevan hyvin pukeutuneen hevoskauppiaan tekemään talonne kuntoarviota: tänään mahtavaan 10 euron hntaan!!!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823712
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322509Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942106Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201627Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261458- 281451
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71404Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671357Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101247Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?201201