Kambodza, Laos vai Vietnam??

Valinnanvaikeus

Meillä on tarkoitus poiketa yhteen kyseisistä maista Thaimaan matkallamme. Mitä suosittelette? Missä kaupungeissa kävit? Söitkö malaria lääkitystä? Kaikki tieto maista kiinnostaa. Löysyn netistä kovin vähän tietoa. Kiitos jo etukäteen vastausista!

7

4126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aasiafani

      Kaikki mielenkiintoisia maita.Itse olen käynyt
      Vietnamissa Saigon-Nha Trang.
      Kambodzha Siam-Reap.Siellä mahtavat Angkorin
      temppelit.Maa on alussa matkailussa,mutta hotellit
      hienoja,ruoka hyvää jne.kävin Bangkokista käsin.
      Hinnat suunnilleen Thaimaan tasoa jos vähän halvempaakin taisi olla.Mitä haluaisit tietää?
      Vietnamissa 2 viikkoa,toinen Saigonissa,toinen
      rantapaikassa.Paljon mielenkiintoisia retkiä,ja
      sotahistoriaa.Hotellit ja hinnat Thaimaan tasoa.
      Sielläkin opetellaan matkailua.
      Molemmissa palvelu ystävällistä.
      Vietnam ei kuitenkaan kolahtanut,Thaimaassa olen
      käynyt 14 kertaa,eripaikoissa ja samoissakin.
      Kysele,mitä voisin kertoa.
      Keväällä olen menossa Pohjois-Thaimaahan ja
      sieltä olisi tilaisuus mennä Laosiin.
      Malarialääkitys riippuu miten pitkään olet ja
      milloin,missä jne.
      Itse en syönyt....itikkaöljyä ja pitkää hihaa
      iltaisin.Tiedotteita kannattaa seurata.esim.KTL.

      • Zack

        Mielenkiintoisia maita. Minulle kyllä Vietnam kolahti, pidin sitä todella hienona kohteena verrattuna esimerkiksi Thaimaahan. Pelkkiä positiivisia kokemuksia ja eksotiikkaa enemmän kuin Thaimaassa. Vietnam on kehityksessä Thaimaasta jäljessä, vaikka muutos on viime vuosina ollut tosi ripeää. Vietnam on kuitenkin iso maa, joten siihen tutustuminen ei onnistu Thaimaasta pistäytymällä.

        Jos aikaa on rajallisesti, itse menisin Siam Reapiin katsomaan Angkoria.


      • Zack
        Zack kirjoitti:

        Mielenkiintoisia maita. Minulle kyllä Vietnam kolahti, pidin sitä todella hienona kohteena verrattuna esimerkiksi Thaimaahan. Pelkkiä positiivisia kokemuksia ja eksotiikkaa enemmän kuin Thaimaassa. Vietnam on kehityksessä Thaimaasta jäljessä, vaikka muutos on viime vuosina ollut tosi ripeää. Vietnam on kuitenkin iso maa, joten siihen tutustuminen ei onnistu Thaimaasta pistäytymällä.

        Jos aikaa on rajallisesti, itse menisin Siam Reapiin katsomaan Angkoria.

        Unohtui mainita tuosta malarianestolääkityksestä. Thaimaan lomakeskuksissa, samoin Vietnamin, et tarvitse malarianestolääkitystä, mutta jos menet eksoottisempiin paikkoihin maaseudulle, ota estolääkitys. Tarpeellinen mm. Pohjois-Thaimaassa, Laosissa ja Kambodzassa.

        Turvallinen ja luotettava malarianesto on malarone. Se on hieman kalliimpi kuin lariam. Lariam ei sovi kaikille, joten jos et ole käyttänyt sitä aikaisemmin, kannattaa testata ennen matkaa.


    • Hepsantuu

      >>> Löysyn netistä kovin vähän tietoa. >>>>

      Muahahahahaa!!!!

      Netti on pullollaan tietoa Kaakkois-Aasian matkailusta.

      Laosissa ja Kambodzhassa olen käynyt, Vietnamissa en.

      Unohtakaa Angkor, jollette ole arkkitehtuurin ja muinaisten kulttuurin ystäviä. Minulle ne temppelirauniot eivät olleet muuta kuin kivikasoja kuumilla pelloilla.

      Oma suosikkini on jokiristeily Pohjois-Thaimaasta Laosin entiseen pääkaupunkiin Luang Prabangiin. Aivan ihana! Kaksi päivää Mekongilla perinteisessä hitaasti lipuvassa jokiveneessä, kauniit maisemat. Yöpyminen pienessä kylässä joen varrella.

      Luang Prabangin kaupunki saattaa hyvinkin olla kaunein kaupunki Kaakkois-Aasiassa: kultaa hohtavia temppeleitä kaikkialla, kaunista kolonialistista arkkitehtuuria ja ihastuttavia ruokapaikkoja Mekong-joen rannalla. Jotkut turistit ovat kehuneet kovasti Luangista tehtäviä elefanttiretkiä.

      Chiang Maista, Thaimaasta, voi ostaa valmiin pakettimatkan tai tehdä matkan omatoimisesti, sekään ei ole vaikeaa.

      Bangkokista pääsee myös suoralla lennolla Luang Prabangiin.

      • temppelityttö

        Moikka,

        täytyy heti sanoa että makuja on monenlaisia: itse en ole arkkitehtuurista niin kiinnostunut, mutta Angkor Wat oli mieletön!!! Kun auringonnousu viiden aikaan aamulla siivilöityy temppelin tornien takaa, ilma on vielä viileä ja kaikkien meidän pimeässä odottaneiden toive täyttyy, on se taikaa!!! En mitenkään voisi kutsua kyseisiä "kivikasoiksi". Verrattavissa kuitenkin pyramideihin tai mayan temppeleihin historialliselta arvoltaan. Mutta meitä on moneksi ;)

        Mutta itse Siem Riep ei kaupunkina kolahda. Näkyy ikävästi matkailun lieveilmiöt: köyhä kansa ja hulppeat hotellit. Myös lapset ovat tajunneet turistibisneksen: kun naapurin vauvan ottaa mukaan kerjäysreissulle, rahaakin heltiää paremmin.

        Mutta Phnom Penh on loistava paikka! Makeimpia kaupunkeja joissa olen ollut. Tunnelma aivan mahtava, lisäksi paljon nähtävää ja epäturistisen tuntuinen paikka. Siellä matkataan mopopoikien kyydissä ;)

        Eli oma ehdotukseni olisikin yhdistelmänä temppelit ja sieltä ne nähtyä jokilaivalla Phnom Penhiin.


    • edol

      Kaikki noi maat ovat kokemisen arvoisia. itse olin viime talvena 4 kuukautta reissaamassa ympäri aasiaa.. thaimaasta tykkään eniten, mutta Laos sykähdyttää kyllä, koska se ei ole vielä niin pilattu turismilla. menin pohjois-thaimaasta mekong jokea pitkin Luang Prabangiin (2 pvä), maisemat olivat uskomattomat, mutta laiva matka oli aika puuduttava!!! varaa tarpeeksi matkaan BeerLaota!!! ja sieltä Vientianeen, siellä kyl ei oikeen ollu mitn tekemistä, mutta pääkaupunki ilman McDonaldisa, se kertoo jo paljon, kokemisen arvooinen! vang vienin missasin.. mutta kannattaa kuulemma käydä.. sitten vietnamiin, hieno maa mutta ihmiset eivät kolahtaneet, Saigon aivan super siisti City, voi taivas sitä mopojen määrää, mahtava fiilis ajaa siellä liikenteessä ( ei kannata kokeilla, jos ei ole paljon ajanut). ja sieltä sitten Cambodiaan.. Phnom penh, ihana paikka,mutta kannattaa olla varuillaan, yrittää huslaa aika paljon, mutta kovaäänisinä tyttöinä selvittiin aina. kannattaa majotuua Lake Sidelle. ja sit tietty pakollinen Angkor Wat, hieno paikka, jos arkkitehtuuri kiinnostaa. me kierrettiin se päivässä ja sit takas veneellä phnom penhiin... Vaikea valita noista vain yhtä maata, mutta jos pakko suosittelen Laosia!!! oon kateellinen reissu suunnitelmillenne!!! antoisaa reissua!

    • laos-fani

      Oltiin joulun tienoilla pari vuotta sitten n. 10 päivää Luang Prabangissa. Upea paikka ja sinne suuntaamme taas ensi joulun tietämissä. Yöllä viileää, päivällä auringossa 25 astetta. Rauhallinen kaupunki, paljon luostareita ja muuta nähtävää. Maisemat jokiristeilyllä suunnattoman hienoja. Kaupunki kaunis. Nyt on tarkoitus lähteä jokea Nam Ou -jokea pitkin pohjoiseen Phongsaliin asti (onko joku käynyt?)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe