ADHD ja epäsiisteys

Pää repeää

Osaako joku valaista asiaa. Minulla on 12 v poi-
ka, jolla adhd-epäily. Olen aina ihmetellyt lap-
seni tapaa sotkea syödessään. Hän syö kuin pari-
vuotias, tiputtaa ruokaa pöydälle, lattialle ja
syliinsä. Kasvot ovat ruuassa. Hän "rähmii" ruuan
lautaselle ja jättää joka ruokalajia kokkareet.
Esim. makeisia tai suklaakeksejä hän levittelee
puoliksisyötyinä pöydälle, osa liiskaantuu siihen
ja osa tippuu lattialle. Edes herkkuja hän ei syö
"kunnolla" vaan meillä on puoliksi syötyjä pizzo-
ja ja keksejä joka paikassa ilman käärepapereita.
Hän on muuten älykäs ja sosiaalinen lapsi, mutta
tämä sotkeminen vie hermot.

3

1741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylisiisti

      Ilmeisesti kyselijä viittaa taudin oireilla herra Mattiin. Satun tuntemaan todella hyvin, ja kaikenlainen sotku, epäsiisteys tai -järjestys ei ainakaan kuulu Matin elämään. Päinvastoin hän on liiankin tarkka ja siisti, että se siitä. Voihan olla että "taudin kuva" on toisilla eri. En tiedä. Kaikkea hyvää kuitenkin

    • Maailma pyörii

      Edellämainitsemasi oireet ovat JUURI ADHD-henkilölle ominaisia. Pojallasi on todennäköisesti ADHD ja jonka jo varmasti tiedätkin.
      Mieheni on 40 vuotias ja hänellä on myös ADHD.
      Hän on myös hyvin älykäs ja työssään älyttömän tehokas,mutta kotosalla vähän kaikki jää minne sattuu. Siisti hän on kyllä,mutta epäjärjestelmällinen! Unohtaa jatkuvasti minne tavaransa on jättänyt ja juuri tämä syöminenkin on todellakin aika vauhdikasta! Hän, edelleen, vaikkei lapsi enää olekaan, syödessään tiputtelee ruokaa lattialle,pöydälle, syliinsä,ja ihan siksi, koska tekee sen kiireellä. Hän ei pysty syömään maltillisesti ja usein syömään käydessään hänellä on vielä kauhea nälkä koska syöminen on "unohtunut" päivän mittaan. Hän ei muista syödä jos meneillään on jotakin mielenkiintoisempaa työpäivänä.Yleensä hän uppoutuu kotonakin tietokoneelle niin, että kontaktia on häneen vaikea saada. Lääkitys auttaa,mutta silloin kun hän ei niitä syö on vallallaan kaaos.ADHD henkilö ei ehkä ole maailman helpoin elämänkumppani,mutta yllätyksekäs kyllä eikä mikään päivä ole koskaan samanlainen.=).
      Hänellä todettiin jo pikkupoikana ADHD josta kärsi myös koulunkäynti.Välillä lintsauspäiviä oli yli 200 vuodessa.Hän ei pystynyt keskittymään koulussa ja ollessaan tavallaan aina myös muita edellä hän pitkästyi siellä niin että lähti pelihalleihin mieluummin aikaansa kuluttamaan.
      Ilkeä hän ei ollut koskaan mutta eleli vain omaa elmäänsä ja jopa unohti välillä koulun.Siitä tuli varmaan miljoonia jälkkäreitä.
      Älä sure poikaasi, hänellä on todettu (onneksi siksi,että siihen voi vaikuttaa) sairaus ja johon on pätevät lääkkeet.Poikasi ei niistä kärsi vaan todennäköisesti tykkääkin siitä kun voi olla kuten "muutkin". Maailmahan pyörii kuitenkin enemmistön mukaan, auktoriteetteineen ja muineen ja sinne on paljon helpompi sulautua kun ei tunne itseään niin pitkästyneeksi.
      Tsemppiä!

      • adhd nuori

        Mainitsit, että adhd:hen on pätevät lääkkeet. No ei kyllä minulle ole. Minulla on adhd ja lääkkeistä ei ollut mitään hyötyä! Ettäs tiedätte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe