Mauri Pekkarinen malttoi muutaman viikon mielensä, mutta nyt on sitten taas päästy vanhan "hyvän" ajan pekkarointityyliin.
Vantaalle on suunniteltu ns. kehärataa, joka toisi lentokentän rautatieliikenteen piiriin kuten muissakin sisistysvaltioissa on tapana. Nyt Pekkarinen onkin sitten maakunnissa luvannut lisää rahaa teiden ja kaikenlaisten kinttupolkujen kunnostamiseen ja kertonut, että rahat saadaan lykkäämällä kehäratahanketta.
Tämä on kepulainen "ilouutinen" metropolin kehittämiselle. Vantaalle uutinen on luonnollisesti shokki. Kokoomus ei ole reagoinut millään lailla Pekkarisen puheisiin, mikä on suorastaan ällistyttävää. Olisi nyt luullut, että ainakin Jan Vapaavuori olisi lentänyt katosta läpi kuultuaan tästä pekkaroinnista ja pääkaupunkiseudun kehittämisen jarruttamisesta.
On se kumma, etteivät äänestäjät vieläkään tajua, millainen Suomen kehittäjä tämä Kepu oikein on. Kärrypolut asetetaan etusijalle kansainväliseen lentoliikenteeseen ja sen kotimaan yhteyksiin nähden.
Pekkarointi alkoi
55
2316
Vastaukset
- Asioita täytyy
joskus laittaa tärkeysjärjestykseen.
Miten sinä olisit toiminut.Asiat pitää nimenomaan asettaa tärkeysjärjestykseen. Olisin tietysti ilmoittanut maakunnissa, että vähällä käytöllä olevien kärrypolkujen talviaurausta vähennetään ja uusien rakentamisesta luovutaan. Säästyneillä varoilla Vantaan kehäradan rakentamisaikataulua nopeutetaan.
- Vastuuta koko Suomesta
Mielipidepankki kirjoitti:
Asiat pitää nimenomaan asettaa tärkeysjärjestykseen. Olisin tietysti ilmoittanut maakunnissa, että vähällä käytöllä olevien kärrypolkujen talviaurausta vähennetään ja uusien rakentamisesta luovutaan. Säästyneillä varoilla Vantaan kehäradan rakentamisaikataulua nopeutetaan.
Mitä teitä ei hoideta ?
Luettelo näistä teistä ? - jo puitiin
Mielipidepankki kirjoitti:
Asiat pitää nimenomaan asettaa tärkeysjärjestykseen. Olisin tietysti ilmoittanut maakunnissa, että vähällä käytöllä olevien kärrypolkujen talviaurausta vähennetään ja uusien rakentamisesta luovutaan. Säästyneillä varoilla Vantaan kehäradan rakentamisaikataulua nopeutetaan.
tuolla alempana. Tämä paskakasa tekee muka uuden avauksen.
- Kotilainen
Mielipidepankki kirjoitti:
Asiat pitää nimenomaan asettaa tärkeysjärjestykseen. Olisin tietysti ilmoittanut maakunnissa, että vähällä käytöllä olevien kärrypolkujen talviaurausta vähennetään ja uusien rakentamisesta luovutaan. Säästyneillä varoilla Vantaan kehäradan rakentamisaikataulua nopeutetaan.
Ainakin Suomussalmen seudulla oli viitostiellä viime kesänä pitkä pätkä jonka tiemaalauksia ei oltu tehty vuosiin. Siellä sai ajella vähän niinkun vanhaan aikaan tien päällä, ei juuri keltaisia viivoja näkynyt. Ne maalaukset voisi säästömielessä lopettaa laajemminkin täällä kairassa, mutta kun lomailevat kaupunkilaiset eivät ilman niitä tahdo pysyä tiellä.
- Hallituksessa
päätetään mikä on järkevin ratkaisu.
Kesällä tuntuu, ettei talviaurausta tarvita.- Puntila
Millä rahalla ne maaseudun kinttupolut aurataan jos ei kauppa käy etelässä? Ja kaupantekoon tarvitaan kunnon infra.
- älkää valittakoa
Aivan tarpeeksi tietoa annettiin siitä, miten vaarallista on äänestää Helsinkiin asetettuja kepulaisia syöttejä. Helsinkiläisille äänestäjäille näyttää olevan vaikeata ymmärtää näitä pekkatointikuvioita. Asialla ei voi enää mitään, pääkaupunkiseudun 1,3 miljoonaa ihmistä saavat kärsiä kepua äänestäneiden tyhmyydestä.
Eihän tämä mitään uutta Kepulta ole. Tällaista oli tietysti odotettavissa. Politiikkaa vain pinnallisesti seuraavat menevät tietysti helposti vipuun ja lahjoittavat rahansa kepulaiseen hyväntekeväisyyteen.
Minua tässä asiassa lähinnä ällistyttääkin se, että taloudellisia etuja ajava kykypuolue Kokoomus ei ole millään lailla reagoinut tähän pekkarointiin. Kehäradan rakentamisen uskoisi olevan kokoomuslaisessa politiikassa aivan ykkösasioita. Olen tässä kohdin aivan puulla päähän lyöty nähtyä miten lällyä porukkaa Kokoomuksessa on. Pekkarinen pompottaa kokoomuslaisia ihan miten tahtoo.- Näin on
Mielipidepankki kirjoitti:
Eihän tämä mitään uutta Kepulta ole. Tällaista oli tietysti odotettavissa. Politiikkaa vain pinnallisesti seuraavat menevät tietysti helposti vipuun ja lahjoittavat rahansa kepulaiseen hyväntekeväisyyteen.
Minua tässä asiassa lähinnä ällistyttääkin se, että taloudellisia etuja ajava kykypuolue Kokoomus ei ole millään lailla reagoinut tähän pekkarointiin. Kehäradan rakentamisen uskoisi olevan kokoomuslaisessa politiikassa aivan ykkösasioita. Olen tässä kohdin aivan puulla päähän lyöty nähtyä miten lällyä porukkaa Kokoomuksessa on. Pekkarinen pompottaa kokoomuslaisia ihan miten tahtoo.Älä suotta ällistele kokoomuksen reagointeja, koska kokoomuksen tyyliin ei kuulu hallituskumppanin julkinen nöyryyttäminen. Se oli demaritouhua se ja nyt on uusi aika.
Pekkarinen ei pompota ketään eikä kokoomukselekaan olisi ollut suurta hyötyä Pekkarisen julkisesta nöyryyttämisestä.
Kokoomus ei hae kannatuslisää mediassa riitelemällä, koska siihen ei ole tarvetta. Kannatus kasvaa muutenkin, koska ihmiset ovat fiksuja Näin on kirjoitti:
Älä suotta ällistele kokoomuksen reagointeja, koska kokoomuksen tyyliin ei kuulu hallituskumppanin julkinen nöyryyttäminen. Se oli demaritouhua se ja nyt on uusi aika.
Pekkarinen ei pompota ketään eikä kokoomukselekaan olisi ollut suurta hyötyä Pekkarisen julkisesta nöyryyttämisestä.
Kokoomus ei hae kannatuslisää mediassa riitelemällä, koska siihen ei ole tarvetta. Kannatus kasvaa muutenkin, koska ihmiset ovat fiksujaEdellisillä vaalikausilla esim. Kokoomuksen Ben Zyskowicz räksytti päivittäin Kepun Hyssälälle ja on käynyt värikästä sananvaihtoa Pekkarisen kanssa tämän tästä.
Nyt Kokoomus on tietysti hallituksessa, mikä selittää ehkä käytöstapojen muuttumisen. Eihän tässä olisi tarvittu mitään Pekkarisen nöyryyttämistä. Olisi riittänyt, kun Kokoomus olisi hyvin näkyvällä tavalla kertonut, että se pitää kiinni kehäradan rahoittamisesta ja aikatauluista ilmoittaen, että asia on tärkeä osa kapunkipolitiikkaa ja Suomen nostamista kansainvälisesti vertailtavalle tasolle.- hallituskumppani
Mielipidepankki kirjoitti:
Edellisillä vaalikausilla esim. Kokoomuksen Ben Zyskowicz räksytti päivittäin Kepun Hyssälälle ja on käynyt värikästä sananvaihtoa Pekkarisen kanssa tämän tästä.
Nyt Kokoomus on tietysti hallituksessa, mikä selittää ehkä käytöstapojen muuttumisen. Eihän tässä olisi tarvittu mitään Pekkarisen nöyryyttämistä. Olisi riittänyt, kun Kokoomus olisi hyvin näkyvällä tavalla kertonut, että se pitää kiinni kehäradan rahoittamisesta ja aikatauluista ilmoittaen, että asia on tärkeä osa kapunkipolitiikkaa ja Suomen nostamista kansainvälisesti vertailtavalle tasolle.Eivät hallituspuolueet ojentele toisiaan julkisesti paitsi demarithan sitä ovat aina harrastaneet.
Eikä Pekkarista paljoa tarvitse julkisesti ojentaa siitä, että hän meni ottamaan omassa vaalipiirissään omaan piikkiinsä ansiot siitä, että kehäradan rakentamisen aikataulun siirtoa oltiin jo muutenkin valmistelemassa liikenneministeriössä, koska aikataulu on käytännössä todettu liian tiukaksi.
Juuri se, että Pekkarinen menee poimimaan hallituksen suunnitelmista ennakkopaloja oman häntänsä nostamiseen ei kuuluisi kunnon pöytätapoihin, ja juuri tämä murentaa Pekkarisen uskottavuutta.
Superministerin ei pitäisi sortua lapselliseen populismiin luomalla mielikuvaa, että liikenneministeriössä valmisteltu aikataulujen tarkistus olisikin muka Pekkarisen aikaansaama muutos, jolla ratahankkeesta siirretään rahaa Keski-Suomen tieparannuksiin.
Näinhän asia ei ole, koska radan rakentamisen aikataulutarkistukselle on aivan muut, omat syynsä, joilla ei ole Pekkarisen kanssa mitään tekemistä. - Siksi mölytään
hallituskumppani kirjoitti:
Eivät hallituspuolueet ojentele toisiaan julkisesti paitsi demarithan sitä ovat aina harrastaneet.
Eikä Pekkarista paljoa tarvitse julkisesti ojentaa siitä, että hän meni ottamaan omassa vaalipiirissään omaan piikkiinsä ansiot siitä, että kehäradan rakentamisen aikataulun siirtoa oltiin jo muutenkin valmistelemassa liikenneministeriössä, koska aikataulu on käytännössä todettu liian tiukaksi.
Juuri se, että Pekkarinen menee poimimaan hallituksen suunnitelmista ennakkopaloja oman häntänsä nostamiseen ei kuuluisi kunnon pöytätapoihin, ja juuri tämä murentaa Pekkarisen uskottavuutta.
Superministerin ei pitäisi sortua lapselliseen populismiin luomalla mielikuvaa, että liikenneministeriössä valmisteltu aikataulujen tarkistus olisikin muka Pekkarisen aikaansaama muutos, jolla ratahankkeesta siirretään rahaa Keski-Suomen tieparannuksiin.
Näinhän asia ei ole, koska radan rakentamisen aikataulutarkistukselle on aivan muut, omat syynsä, joilla ei ole Pekkarisen kanssa mitään tekemistä.Asia ei ole tärkein, vaan näkyvyys ja kuuluminen.
- Olet oikeassa
Siksi mölytään kirjoitti:
Asia ei ole tärkein, vaan näkyvyys ja kuuluminen.
Enitenhän asiasta ovat julkisuudessa mölynneet Vantaan demarikaupunginjohtaja ja Helsingin demarikaupunginvaltuutettu.
Heinäluomallakaan ei ole enää muita uutisoinnin aiheita kuin sellaiset, jotka alkavat sanoilla "Vaadimme, että hallitus...".
- satun tietämään
Kokoomus on tehnyt keskustalle selväksi, ettei kehäradan aikataulua siirretä.
Kokoomuksen pöytätapoihin kuuluu sopia tällaiset kiistat kahdenkesken eikä mesota julkisesti niin kuin SDP olisi tehnyt.
Pekkariselta tuollaiset löysät puheet olivat kuitenkin paha virhe. Aluepoliittinen populismi nakersi pahasti uuden superministerin asiallista uskottavuutta. Voi olla, että elinkeinoministeriksi olisi syytä vaihtaa pätevämpi henkilö.Vai näin on. Se jää nähtäväksi. Eikö nyt kuitenkin olisi ollut korrektia kertoa Kokoomuksen kanta edes Vantaan kaupungin johdolle, kun Vantaa on jo tehnyt merkittäviä päätöksiä kehärataa tarvittavien alueiden ostamisesta.
Politiikan läpinäkyvyydestä on myös paljon puhuttu. Sinun näkemyksesi on siis se, että Kokoomuksessa ei paljon läpinäkyvyyttä arvosteta. Kansalaisille voidaan antaa Pekkarisen kertoma kuva asiasta ilmna mitään oikaisua. Kohta Pekkarinen varmaan ilmoittaa, että pääkaupungiksi vaihdetaan Jyväskylä, mutta Kokoomus vain pitää vanhasta kiinni kertomatta asiaa kansalle julkisuudessa.- Näin on
Mielipidepankki kirjoitti:
Vai näin on. Se jää nähtäväksi. Eikö nyt kuitenkin olisi ollut korrektia kertoa Kokoomuksen kanta edes Vantaan kaupungin johdolle, kun Vantaa on jo tehnyt merkittäviä päätöksiä kehärataa tarvittavien alueiden ostamisesta.
Politiikan läpinäkyvyydestä on myös paljon puhuttu. Sinun näkemyksesi on siis se, että Kokoomuksessa ei paljon läpinäkyvyyttä arvosteta. Kansalaisille voidaan antaa Pekkarisen kertoma kuva asiasta ilmna mitään oikaisua. Kohta Pekkarinen varmaan ilmoittaa, että pääkaupungiksi vaihdetaan Jyväskylä, mutta Kokoomus vain pitää vanhasta kiinni kertomatta asiaa kansalle julkisuudessa.Kansa tietää Pekkarisen puheet löysäksi populismiksi niin kuin Vantaakin, vaikka muodon vuoksi protestoi.
Politiikka on avointa ja läpinäkyvää ja sallii politikoinnin poliitikoille ilman turhaa häsläämistä. Pekkariselle moinen hairahdus oli kuitenkin paha arvovaltatappio, kun koko Keski-Suomi saa tietää, ettei hänen puheillaan ole todellisuudessa mitään painoa missään. - Voi ressukka
Näin on kirjoitti:
Kansa tietää Pekkarisen puheet löysäksi populismiksi niin kuin Vantaakin, vaikka muodon vuoksi protestoi.
Politiikka on avointa ja läpinäkyvää ja sallii politikoinnin poliitikoille ilman turhaa häsläämistä. Pekkariselle moinen hairahdus oli kuitenkin paha arvovaltatappio, kun koko Keski-Suomi saa tietää, ettei hänen puheillaan ole todellisuudessa mitään painoa missään.Kun sählää ja sohii, kuten kokoomuslainen tekee.
- kukahan lienee?
Voi ressukka kirjoitti:
Kun sählää ja sohii, kuten kokoomuslainen tekee.
Millä nimityksellä kuvailisit ressukkaa ikävöiviä tyyppejä, jotka näkevät jäbiä joka puolella nyt, kun häntä ei enää ole eikä koskaan tule?
- Sama ulvova
kukahan lienee? kirjoitti:
Millä nimityksellä kuvailisit ressukkaa ikävöiviä tyyppejä, jotka näkevät jäbiä joka puolella nyt, kun häntä ei enää ole eikä koskaan tule?
rakkikoira.
- äly älä jätä
Sama ulvova kirjoitti:
rakkikoira.
Ei kyse ole Jäbästä, vaan sinusta, jonka elämä pyörii Jäbän ympärillä.
Pidätkö itseäsi viisaana kun kirjoittelet Jäbästä?
Minä en pidä sinua viisaana, vaan helevetin tyhmänä. - Heh heh
äly älä jätä kirjoitti:
Ei kyse ole Jäbästä, vaan sinusta, jonka elämä pyörii Jäbän ympärillä.
Pidätkö itseäsi viisaana kun kirjoittelet Jäbästä?
Minä en pidä sinua viisaana, vaan helevetin tyhmänä.Kokoomuslaista huumoriako oli lupaus 500 e lisää hoitajille.
- on, että
kukahan lienee? kirjoitti:
Millä nimityksellä kuvailisit ressukkaa ikävöiviä tyyppejä, jotka näkevät jäbiä joka puolella nyt, kun häntä ei enää ole eikä koskaan tule?
jäbän viestejä on erittäin monta tässä ketjussa.
- hättäillä...
Oheisen Helsingin Sanomien artikkelin mukaan Pekkarinen ei ole puhunut mistään kinttupoluista vaan tienpitoon ja joukkoliikenteeseen tarvittavista määrärahoista. Kehäradalle kaavoitettu alue ei karkaa mihinkään, mutta olemassaolevien valtateiden kunto ja liikenneturvallisuus huononee koko ajan.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Ministeri Pekkarinen lupaillut kehäratarahoja teiden hoitoon/1135227164744?ref=rss - Koulutettu koira
Kokoomus on sivistynyt ja koulutettu koira. Tierahat katoavat Pekkarisen vaalipiiriin ja hoitsut saavat ylimääräisen vitosen tasa-arvotupossa. On mukavaa, kun on kokoomus.
- yksi kylähullu
Pekkarisen pekkarointi kertoo myös siitä kepun tupailta perinteestä jossa omille puhutaan niin totta kuin osataan.
Kehäradan rakentamisen siirtämisestä ei ole sovittu sen enenpää hallituksessa kuin muuallakaan, Mauri on harrastanut omaa populismiaan vaalipiirinsä äänestäjille, ja yllättettiin housut kintuissa kun asia nousikin valtakunnan uutisiin.
Itse uskoin jo Mauristakin kasvaneen valtiomiestason poliitikon, mutta väärässä olin. Kepulainen on kepulainen vaikka voissa paistaa, Maurin pekkarointi paalutti kepulle junttipuolueen imagon entistä tiukemmin, pääkaupunkiviha istuu kuin paska junttilan tuvan seinässä.- oikea ilmaisu
Pekkarinen munasi itsensä ja menetti ison osan uskottavuudestaan uutta elinkeinoministeriä johtavana "superministerinä".
Miten kukaan voi uottaa siihen, että noin pehmoisia puhuva tyyppi olisi pätevä johtamaan niin isoja asioita, mitä elinkeinoministeriöön nyt ollaan kasaamassa?
Vanhasen olisi korkea aika ryhtyä etsimään vaihtopalaajaa Pekkarisen tilalle. kun sellaista tuskin löytyy kepun poliitikkoremmistä, niin katseet voisi kääntää liike-elämän suuntaan ja istuttaa elinkeinoministeriöön kepumyönteinen ammattiministeri. Sellainen voisi olla henkilö, joka nyt toimii esim. muutamien suuryhtiöiden hallituksissa.
Nimi jääköön Vanhasen pohdittavaksi, mutta Pekkarisen jatko on hyvin kyseenalaista. .
Etpä tunnu tietävän asian oiketa laitaa laisinkaan. MPP:n kohdalla sellaista ei voisi edes vaatia, sillä siinäkin tapauksessa hänellä tuo punaisen myllyn siiven huiske estäisi tasapainoisen arvioinnin. Tavoitteena on hänella, - ja nähtävästi sinullaki - saada esiin mikä vain - jokin toisaalla jo ohiammutuksi todettu - näennäiseteema, jonka varjolla saa sitten sanoa raskaita perusteluja..
Olisiko mahdollista että kritiikkiä saataisiin sellaisista aiheista, joita ei olisi ammuttu alas heti niiden synnyttyä?
Seppo Hietanen- yksi kylähullu
CITY.-Keskusta kirjoitti:
.
Etpä tunnu tietävän asian oiketa laitaa laisinkaan. MPP:n kohdalla sellaista ei voisi edes vaatia, sillä siinäkin tapauksessa hänellä tuo punaisen myllyn siiven huiske estäisi tasapainoisen arvioinnin. Tavoitteena on hänella, - ja nähtävästi sinullaki - saada esiin mikä vain - jokin toisaalla jo ohiammutuksi todettu - näennäiseteema, jonka varjolla saa sitten sanoa raskaita perusteluja..
Olisiko mahdollista että kritiikkiä saataisiin sellaisista aiheista, joita ei olisi ammuttu alas heti niiden synnyttyä?
Seppo HietanenVäitätkö siis ettei Pekkarinen olisi puhunut Äänekosken toritilaisuudessa kehäradan rakentamisen lykkäämisestä ja rahojen siirtämisestä maakuntien tiehankkeisiin?
Jos näin on niin mitä Pekkarinen sitten sanoi? - se kannattaa
CITY.-Keskusta kirjoitti:
.
Etpä tunnu tietävän asian oiketa laitaa laisinkaan. MPP:n kohdalla sellaista ei voisi edes vaatia, sillä siinäkin tapauksessa hänellä tuo punaisen myllyn siiven huiske estäisi tasapainoisen arvioinnin. Tavoitteena on hänella, - ja nähtävästi sinullaki - saada esiin mikä vain - jokin toisaalla jo ohiammutuksi todettu - näennäiseteema, jonka varjolla saa sitten sanoa raskaita perusteluja..
Olisiko mahdollista että kritiikkiä saataisiin sellaisista aiheista, joita ei olisi ammuttu alas heti niiden synnyttyä?
Seppo HietanenLiikenneministeriö oli jo suunnittelemassa kehäradan aikataulun löysentämistä käytännön syistä.
Pekkarinen meni poimimaan rusinan liikenneministeriön pullasta nostaakseen omaa suosiotaan luomalla valheellisen kuvan, että keskusta näin siirtäisi pääkaupunkiseudun ratahankkeesta rahaa Keski-Suomen tienparannuksiin, mikä on tosi paksua populismia ja totuuden vastaistakin.
Pekkarinen paljasti, ettei hän olekaan asiallinen ministeri, vaan pelkkä pahainen pikkupopulisti ja nurkkakuntainen kyläpoliitikko.
Noin ei toimita, jos toimitaan vastuullisesti ja yhteistyössä muiden hallituskumppaneiden kanssa. se kannattaa kirjoitti:
Liikenneministeriö oli jo suunnittelemassa kehäradan aikataulun löysentämistä käytännön syistä.
Pekkarinen meni poimimaan rusinan liikenneministeriön pullasta nostaakseen omaa suosiotaan luomalla valheellisen kuvan, että keskusta näin siirtäisi pääkaupunkiseudun ratahankkeesta rahaa Keski-Suomen tienparannuksiin, mikä on tosi paksua populismia ja totuuden vastaistakin.
Pekkarinen paljasti, ettei hän olekaan asiallinen ministeri, vaan pelkkä pahainen pikkupopulisti ja nurkkakuntainen kyläpoliitikko.
Noin ei toimita, jos toimitaan vastuullisesti ja yhteistyössä muiden hallituskumppaneiden kanssa.Jos liikenneministeriö oli jo suunittelemassa kehäradan aikataulun löysentämistä, liikenneministeri Vehviläinen ja viestintäministeri Linden puhuvat julkisuudessa pehmoisia. He kun väittävät, ettei mitään muutoksia suunnitelmissa ole.
Vaikuttaa paikoin siltä, että Kokoomuksella on jo tarve lipsua vastuusta, kun tuollaisia "on jo sovittu" puheita esiintyy. Pekkarinen vie ja Kokoomus vikisee. Näin se taitanee olla.- kirjoitat aina hyvin
CITY.-Keskusta kirjoitti:
.
Etpä tunnu tietävän asian oiketa laitaa laisinkaan. MPP:n kohdalla sellaista ei voisi edes vaatia, sillä siinäkin tapauksessa hänellä tuo punaisen myllyn siiven huiske estäisi tasapainoisen arvioinnin. Tavoitteena on hänella, - ja nähtävästi sinullaki - saada esiin mikä vain - jokin toisaalla jo ohiammutuksi todettu - näennäiseteema, jonka varjolla saa sitten sanoa raskaita perusteluja..
Olisiko mahdollista että kritiikkiä saataisiin sellaisista aiheista, joita ei olisi ammuttu alas heti niiden synnyttyä?
Seppo Hietanensekavasti ja äidinkielellisesti väärin?
Luultavasti kaikki saitilla ihmettelee samaa asiaa. Keris opettele oikeinkirjoitus - mihinkäs muuhun
Mielipidepankki kirjoitti:
Jos liikenneministeriö oli jo suunittelemassa kehäradan aikataulun löysentämistä, liikenneministeri Vehviläinen ja viestintäministeri Linden puhuvat julkisuudessa pehmoisia. He kun väittävät, ettei mitään muutoksia suunnitelmissa ole.
Vaikuttaa paikoin siltä, että Kokoomuksella on jo tarve lipsua vastuusta, kun tuollaisia "on jo sovittu" puheita esiintyy. Pekkarinen vie ja Kokoomus vikisee. Näin se taitanee olla.Suunnitelmat olivat olemassa, eli aikataulun löysentämistä ollaan valmistelemassa, mutta päätökset vielä puuttuvat. Tämä selviää mm. HS:n uutisesta.
Pekkarinen poimi juuri tämän rusinan pullasta rehvastellakseen Äänekoskella.
Kokoomuksen mollaaminen on turhaa, koska aikataulun tarkistuksen syyt ovat sen kireydessä, ei rahan siirroissa, millä pikkarainen-Pekkarinen politikoi kepuliin tapaan. - viitsivän
CITY.-Keskusta kirjoitti:
.
Etpä tunnu tietävän asian oiketa laitaa laisinkaan. MPP:n kohdalla sellaista ei voisi edes vaatia, sillä siinäkin tapauksessa hänellä tuo punaisen myllyn siiven huiske estäisi tasapainoisen arvioinnin. Tavoitteena on hänella, - ja nähtävästi sinullaki - saada esiin mikä vain - jokin toisaalla jo ohiammutuksi todettu - näennäiseteema, jonka varjolla saa sitten sanoa raskaita perusteluja..
Olisiko mahdollista että kritiikkiä saataisiin sellaisista aiheista, joita ei olisi ammuttu alas heti niiden synnyttyä?
Seppo Hietanenlukea edes HS:n artikkelia saati tutustua alkuperäiseen Keskisyöpäläisen juttuun.
"Kauppa- ja teollisuusministerin Mauri Pekkarisen (kesk) mukaan Kehäradan rakentaminen on yksi useista hankkeista, joiden lykkäämistä on pohdittu, jotta hallitus saisi kasaan tienpitoon ja joukkoliikenteeseen luvatut 100 miljoonaa euroa."
Jos teiden kunnossapidolla pystytään välttämään Pihtiputaan bussiturman kaltaiset onnettomuudet, niin kehäradan aloituksen viivästyminen on pikkujuttu.
Kun Pekkarinen puhuu Äänekoskella, niin todennäköisesti keskustelu liittyy juuri Pihtiputaan tapaukseen. - Pihtiputaan mummo
viitsivän kirjoitti:
lukea edes HS:n artikkelia saati tutustua alkuperäiseen Keskisyöpäläisen juttuun.
"Kauppa- ja teollisuusministerin Mauri Pekkarisen (kesk) mukaan Kehäradan rakentaminen on yksi useista hankkeista, joiden lykkäämistä on pohdittu, jotta hallitus saisi kasaan tienpitoon ja joukkoliikenteeseen luvatut 100 miljoonaa euroa."
Jos teiden kunnossapidolla pystytään välttämään Pihtiputaan bussiturman kaltaiset onnettomuudet, niin kehäradan aloituksen viivästyminen on pikkujuttu.
Kun Pekkarinen puhuu Äänekoskella, niin todennäköisesti keskustelu liittyy juuri Pihtiputaan tapaukseen.Konginkankaalla se turma sattui, ja vieläpä perusparannetulla tiellä ohituskaistan kohdalla.
Nelostien kunnostus on tärkeä asia, siltarumpujen rakentaminen ei mene kehäradan ohi - piikkopaita
Pihtiputaan mummo kirjoitti:
Konginkankaalla se turma sattui, ja vieläpä perusparannetulla tiellä ohituskaistan kohdalla.
Nelostien kunnostus on tärkeä asia, siltarumpujen rakentaminen ei mene kehäradan ohiVaikka turma sattui perusparannetulla tiellä ohituskaistan kohdalla, niin se oli vaarallisen liukas. Liikennöitsijöiden mukaan myös muulloin kuin onnettomuuspäivänä.
"Nelostien kunnostus on tärkeä asia, siltarumpujen rakentaminen ei mene kehäradan ohi"
- Samaa mieltä, eikä siltarumpuihin saa 100 milj. euroa upotettuakaan.
- oivahärkönen
... lisää rahaa kinttu- enempää kuin kärrypoluille, vaan maanteille. Maakunnisssa liian pienten kunnossapitomäärärahojen takia on rappeutumassa kansallisomaisuutta maanteitä.
Ei kaikkia tie-tai rautatiehankkeita pidä tehdä Helsingin seudulle. Lentokenttä kyllä tulee toimeen ilman rautatietä ne muutamat vuodet, jotka hankkeen aikataulun hidastaminen aiheuttaa.
Junamatkustajat joutuvat joka tapauksessa vaihtamaan junaa Tikkurilassa tai Pasilassa. Niinpä valtakunnan pääradan varressa olevalta Tikkurilan asemalta kannattaisi pikimmiten rakentaa raitiotie lentoasemalle. Tällaista on Vantaalla suunniteltukin. Sen kustannus olisi murto-osa tuosta 400 miljoonan euron rautatiehankkeesta ja ajaisi melkein saman asian.- pol. tuntija
Lieneekin se, että jo sovittuja ja suunniteltuja hankkeita muutetaan/viivytetään kesken kaiken aluepoliittisen pisteidenkalastelun nimissä. Se on pekkarointia, väyrystelyä ynnä muuta perikepulaista toimintaa. On täysin selvää, ettei mikään ole parissa vuodessa niin muuttunut, että olisi perusteita toimia kuten Pekkarinen nyt ajaa takaa. Maakuntien väylyt tarvitsevat luonnollisesti rahaa siinä kuin muutkin, mutta tapa on väärä, jos totutus on nyt ehdotetun tapainen. Budjettiin vain normaaliin tapaan.
- kunhan
pol. tuntija kirjoitti:
Lieneekin se, että jo sovittuja ja suunniteltuja hankkeita muutetaan/viivytetään kesken kaiken aluepoliittisen pisteidenkalastelun nimissä. Se on pekkarointia, väyrystelyä ynnä muuta perikepulaista toimintaa. On täysin selvää, ettei mikään ole parissa vuodessa niin muuttunut, että olisi perusteita toimia kuten Pekkarinen nyt ajaa takaa. Maakuntien väylyt tarvitsevat luonnollisesti rahaa siinä kuin muutkin, mutta tapa on väärä, jos totutus on nyt ehdotetun tapainen. Budjettiin vain normaaliin tapaan.
vv-ministeri yrittää kasata sellaisen budjetin jolla kaikkien toiveet saadaan täytettyä. Siinä joudutaan asioita priorisoimaan ja leikkuria käyttämään jotta saadaan rahoja riittämään muuhunkin kuin tasa-arvotupoon, niin mediaseksikäs asia kuin se onkin.
Suomen tieverkoston kunnossapito ja kehittäminen tarvitsevat rahaa ja se raha täytyy jostakin löytyä ellei muuten niin jostakin vähemmän kiireellisestä menosta tinkimällä.
Vantaan kaupunginvaltuuston kokoomuslainen puheenjohtaja Tapani Mäkinen on suhtautunut tyynen rauhallisesti siihen, mitä Mauri Pekkarinen kertoi hallituksen harkinnasta.
"Vantaan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Tapani Mäkinen(kok) vakuutti, ettei hallitusneuvotteluissa ole sovittu Helsingin seudun rahojen siirtämisestä muualle.
Mäkisen mukaan Kehäradan aloittamisen siirtämistä on kyllä pohdittu liikenne- ja viestintäministeriössä, mutta syynä on ollut se, että Kehäradan aikataulua on pidettyä tiukkana ja haasteellisena."
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Ministeri Pekkarinen lupaillut kehäratarahoja teiden hoitoon/1135227164744
Kysymys ei siis ole mistään pekkaroinnista, vaan siitä, että kehäradan aikataulua pidetään yleensäkin tiukkana ja haasteellisena, minkä haastateltu kokoomuslainen valtuuston puheenjohtaja tuntuu tuossa hyvin itsekin ymmärtävän.
Kokoomuslainen Mäkinen painottaa, ettei hallitusneuvotteluissa ole sovittu kehäradan rahojen siirtämisestä minnekään, vaan vain aikataulun siirtämisestä.
Hän tietää, että lentokentälle pääsee rautatietä odotellessa maantietäkin pitkin. Rautatietä lentokentälle ei tarvitse rakentaa etenkään sillä perusteella, että sellainen "on tapana muissakin sivistysvaltioissa".
Kokoomuslaisille asia ei ole mikään shokki, vaan puolueessa suhtaudutaan asiaan rauhallisesti ja hyväksyen.- tepporointi
Kaikki varmaan katselivat eilen illalla teeveestä Al Goren "Epämiellyttävä totuus" -elokuvan. Se jälkeen on hyvä esittää näitä rata- ja tiehankkeita ynnä muuta kasvupolitiikkaa koskeva yksinkertainen kysymys:
Kun lentoliikenteen on pakko radikaalisti vähentyä, jos hengissä meinataan selvitä, niin eikö niin rata- kuin autotiehankkeita kannattaisi pikemminkin kilvan jäädyttää kuin kilpailla siitä mikä toteutetaan ensin?- lopetetaan elämä
Suljetaan Suomi ja tehdään joukkoitsemurha. Kulutus loppuu ja maapallon ilmakehä pelastuu.
Sitä vaan, että tehdään me täällä mitä tahansa, niin se vaikuttaa ilmakehään saman kuin hyttysen pieru.
Ilmakehän tulevaisuus ratkaistaan molemmissa Amerikoissa, Kiinassa, Intiassa, Australiassa, eli siellä, missä on voimakkaasti kehittyviä talouksia ja nopeimmin kasvavat elintasot. - jossain muualla....
lopetetaan elämä kirjoitti:
Suljetaan Suomi ja tehdään joukkoitsemurha. Kulutus loppuu ja maapallon ilmakehä pelastuu.
Sitä vaan, että tehdään me täällä mitä tahansa, niin se vaikuttaa ilmakehään saman kuin hyttysen pieru.
Ilmakehän tulevaisuus ratkaistaan molemmissa Amerikoissa, Kiinassa, Intiassa, Australiassa, eli siellä, missä on voimakkaasti kehittyviä talouksia ja nopeimmin kasvavat elintasot.>> Ilmakehän tulevaisuus ratkaistaan molemmissa Amerikoissa, Kiinassa, Intiassa, Australiassa, eli siellä, missä on voimakkaasti kehittyviä talouksia ja nopeimmin kasvavat elintasot.
Ei ratkaista. Ei sitä ratkaista siellä eikä täällä, koska se on sekä siellä että täällä, ja kaikki langat johtavat vain ihmisestä toiseen eivätkä mihinkään Suureen Vallan Ytimeen. Eikä sitä ratkaista millään Yhdellä Suurella Tempulla, vaan tekemällä kaikki ne pienet teot toisella tavalla. Tai jättämättä ne tekemättä. Kaikki ratkaistaan yksityisten ihmisten korvien välissä, päättäjien, kansalaisten, ihan jokaisen. Kenelläkään ei ole sen enempää valtaa kuin mitä itsekukin omaa omia ratkaisujaan tehdessään.
Viittailu johonkin muuhun jossain muualla on harhaa, pakokeino itsekunkin omasta henk. kohtaisesta vastuusta. Juuri tällaisen sokean individualismin tuloksena nykyinen tilanne on syntynyt. Nyt pitää opetella ajattelemaan alusta alkaen toisella tavalla. Jokaisen on se opittava. Ihan siitä riippumatta asuuko Suuren Saastuttajan rajojen sisäpuolella vai jossain muualla. Omien lasten elämä on tulilinjalla jokaisella. - individi
jossain muualla.... kirjoitti:
>> Ilmakehän tulevaisuus ratkaistaan molemmissa Amerikoissa, Kiinassa, Intiassa, Australiassa, eli siellä, missä on voimakkaasti kehittyviä talouksia ja nopeimmin kasvavat elintasot.
Ei ratkaista. Ei sitä ratkaista siellä eikä täällä, koska se on sekä siellä että täällä, ja kaikki langat johtavat vain ihmisestä toiseen eivätkä mihinkään Suureen Vallan Ytimeen. Eikä sitä ratkaista millään Yhdellä Suurella Tempulla, vaan tekemällä kaikki ne pienet teot toisella tavalla. Tai jättämättä ne tekemättä. Kaikki ratkaistaan yksityisten ihmisten korvien välissä, päättäjien, kansalaisten, ihan jokaisen. Kenelläkään ei ole sen enempää valtaa kuin mitä itsekukin omaa omia ratkaisujaan tehdessään.
Viittailu johonkin muuhun jossain muualla on harhaa, pakokeino itsekunkin omasta henk. kohtaisesta vastuusta. Juuri tällaisen sokean individualismin tuloksena nykyinen tilanne on syntynyt. Nyt pitää opetella ajattelemaan alusta alkaen toisella tavalla. Jokaisen on se opittava. Ihan siitä riippumatta asuuko Suuren Saastuttajan rajojen sisäpuolella vai jossain muualla. Omien lasten elämä on tulilinjalla jokaisella.Kyllä se niin vain on, että kansoittuneiden valtioiden poliittisten päättäjien pitäisi tehdä päästö-poliittisia päätöksi ja näyttää henkilökohtaista esimerkkiä.
Linkola on asunut metsissä jo vuosikymmeniä. - Luukisin ainakii
jossain muualla.... kirjoitti:
>> Ilmakehän tulevaisuus ratkaistaan molemmissa Amerikoissa, Kiinassa, Intiassa, Australiassa, eli siellä, missä on voimakkaasti kehittyviä talouksia ja nopeimmin kasvavat elintasot.
Ei ratkaista. Ei sitä ratkaista siellä eikä täällä, koska se on sekä siellä että täällä, ja kaikki langat johtavat vain ihmisestä toiseen eivätkä mihinkään Suureen Vallan Ytimeen. Eikä sitä ratkaista millään Yhdellä Suurella Tempulla, vaan tekemällä kaikki ne pienet teot toisella tavalla. Tai jättämättä ne tekemättä. Kaikki ratkaistaan yksityisten ihmisten korvien välissä, päättäjien, kansalaisten, ihan jokaisen. Kenelläkään ei ole sen enempää valtaa kuin mitä itsekukin omaa omia ratkaisujaan tehdessään.
Viittailu johonkin muuhun jossain muualla on harhaa, pakokeino itsekunkin omasta henk. kohtaisesta vastuusta. Juuri tällaisen sokean individualismin tuloksena nykyinen tilanne on syntynyt. Nyt pitää opetella ajattelemaan alusta alkaen toisella tavalla. Jokaisen on se opittava. Ihan siitä riippumatta asuuko Suuren Saastuttajan rajojen sisäpuolella vai jossain muualla. Omien lasten elämä on tulilinjalla jokaisella.Vaadit suomalaisia tekemään epäitsekkäitä tekoja idealistisin perustein ja hurskain mielin, vakka tiedät, ettei meidän teoillamme ole mitään merkitystä missään asiassa.
Miksi vaadit tekoja, joilla ei ole vaikutusta?
Käyttäisit ällisi, jos sitä on, sen miettimiseen millä keinolla koko maailman jokainen ihminen saadaan yhtä aikaa muuttamaan tapojaan ja käännähtämään ilmastoasiassa oikeaan suuntaan niin kuin silakkaparvi, niin sitten pohdit oikeita asioita.
Epäitsekkyys on kaunista, mutta täysin turhaa, kun et sillä yksinäsi ketään toista auta. - väärin...
individi kirjoitti:
Kyllä se niin vain on, että kansoittuneiden valtioiden poliittisten päättäjien pitäisi tehdä päästö-poliittisia päätöksi ja näyttää henkilökohtaista esimerkkiä.
Linkola on asunut metsissä jo vuosikymmeniä.Ensinnäkään missään ihmisyhteisöissä valtaa ei vain oteta, vaan vallalla on aina legitimiteettinsä, joka tulee alamaisten suunnaölta. Vallankäyttöä voidaan legitiimisti harjoittaa vain tietyn sosiaalisen kiinteyden vallitessa, ja tuon kiinteyden muodostaa yleinen ajattelu kaikkineen. Kun puhutaan poliittisista päättäjistä, tämä pitää ihan korostetusti paikkansa. Poliittisilla päättäjille ei ole mitään mahdollisuuksia tehdä päätöksiä jotka radikaalisti poikkeavat yleisestä ajattelusta. Näin ollen nimenomaan yleinen ajattelu on se joka tarvitsee jättiläismittakaavassa korjausta. Poliitikot eivät pysty aloitteellisuuteen, demokratioissa vielä vähemmän kuin primitiivisemmissä hallintojärjestelmissä -- ja tarpeen vaatiessa - kun kansa on oikein tyhmää - he jopa sortuvat tiedemiesten raporttien vääristelyyn vastatakseen kansan toiveisiin, kuten Bush USA:ssa.
Toiseksi Pentti Linkolan elämäntapaa ei ole mahdollista suurin joukoin seurata. Se kuluttaa aivan liikaa luontoa. Se on täysin väärin arvioitu, sokean individualismin pohjalota nouseva yksilökeskeinen, ihanteellis-romanttinen elämänmuoto, jolla ei ihmislajin - sosiaalisen eläimen - henkiinjäämisen ja ekologian kanssa ole mitään tekemistä. Ihmisyhteisöt pystyvät vastaamaan ekologisiin haasteisiin vain kehittämällä ympäristöystävällistä teknologiaa. - epäitsekkyys
Luukisin ainakii kirjoitti:
Vaadit suomalaisia tekemään epäitsekkäitä tekoja idealistisin perustein ja hurskain mielin, vakka tiedät, ettei meidän teoillamme ole mitään merkitystä missään asiassa.
Miksi vaadit tekoja, joilla ei ole vaikutusta?
Käyttäisit ällisi, jos sitä on, sen miettimiseen millä keinolla koko maailman jokainen ihminen saadaan yhtä aikaa muuttamaan tapojaan ja käännähtämään ilmastoasiassa oikeaan suuntaan niin kuin silakkaparvi, niin sitten pohdit oikeita asioita.
Epäitsekkyys on kaunista, mutta täysin turhaa, kun et sillä yksinäsi ketään toista auta.Miksi puhut idealismista ja epäitsekkyydestä? Oman ajattelun ja elämän järjestäminen niin ettei kuluta mitään turhaan ei ole sen enempää idealismia kuin uhrautumistakaan. Se on vain järjen käyttöä. Se on elämistä tavalla joka on ihmiselle nyt paras. Ei siinä tarvita muuta kuin että ottaa asioista selvää ja tekee johtopäätökset.
- Tajusit pointin
epäitsekkyys kirjoitti:
Miksi puhut idealismista ja epäitsekkyydestä? Oman ajattelun ja elämän järjestäminen niin ettei kuluta mitään turhaan ei ole sen enempää idealismia kuin uhrautumistakaan. Se on vain järjen käyttöä. Se on elämistä tavalla joka on ihmiselle nyt paras. Ei siinä tarvita muuta kuin että ottaa asioista selvää ja tekee johtopäätökset.
Mesitsi meni perille.
- individi
väärin... kirjoitti:
Ensinnäkään missään ihmisyhteisöissä valtaa ei vain oteta, vaan vallalla on aina legitimiteettinsä, joka tulee alamaisten suunnaölta. Vallankäyttöä voidaan legitiimisti harjoittaa vain tietyn sosiaalisen kiinteyden vallitessa, ja tuon kiinteyden muodostaa yleinen ajattelu kaikkineen. Kun puhutaan poliittisista päättäjistä, tämä pitää ihan korostetusti paikkansa. Poliittisilla päättäjille ei ole mitään mahdollisuuksia tehdä päätöksiä jotka radikaalisti poikkeavat yleisestä ajattelusta. Näin ollen nimenomaan yleinen ajattelu on se joka tarvitsee jättiläismittakaavassa korjausta. Poliitikot eivät pysty aloitteellisuuteen, demokratioissa vielä vähemmän kuin primitiivisemmissä hallintojärjestelmissä -- ja tarpeen vaatiessa - kun kansa on oikein tyhmää - he jopa sortuvat tiedemiesten raporttien vääristelyyn vastatakseen kansan toiveisiin, kuten Bush USA:ssa.
Toiseksi Pentti Linkolan elämäntapaa ei ole mahdollista suurin joukoin seurata. Se kuluttaa aivan liikaa luontoa. Se on täysin väärin arvioitu, sokean individualismin pohjalota nouseva yksilökeskeinen, ihanteellis-romanttinen elämänmuoto, jolla ei ihmislajin - sosiaalisen eläimen - henkiinjäämisen ja ekologian kanssa ole mitään tekemistä. Ihmisyhteisöt pystyvät vastaamaan ekologisiin haasteisiin vain kehittämällä ympäristöystävällistä teknologiaa.Kiinassa kyseenalaistettiin vallitseva mekanismi 1989. Tuloksena muutamia satoja ruumiita ja joitakin poliittisia ruumiita.
Kaikki edistys lähtee lainsäädännöstä (Tupakkalaki?), koska vain lainsäädäntöön voidaan vedota. Mulle on turha luennoida sosiologian perusprinsiippejä, koska elämä kuitenkin noudattelee omia latujaan. Kiina on Intian ohella ratkaisevasa asemassa ilmaston kehityksen jatkosta. Usa vielä saadaan ruotuun, mutta miten innostunut Aasia?
Ihailen Linkolaa. Ei eteen, ei taakse, Nyt. - ja tieto
individi kirjoitti:
Kiinassa kyseenalaistettiin vallitseva mekanismi 1989. Tuloksena muutamia satoja ruumiita ja joitakin poliittisia ruumiita.
Kaikki edistys lähtee lainsäädännöstä (Tupakkalaki?), koska vain lainsäädäntöön voidaan vedota. Mulle on turha luennoida sosiologian perusprinsiippejä, koska elämä kuitenkin noudattelee omia latujaan. Kiina on Intian ohella ratkaisevasa asemassa ilmaston kehityksen jatkosta. Usa vielä saadaan ruotuun, mutta miten innostunut Aasia?
Ihailen Linkolaa. Ei eteen, ei taakse, Nyt.Linkolaa on helppoa ihannoida. Se on sokeaa individualismia. Sillä ei ratkaista todellisia ongelmia, se on syy nykyisille ongelmille.
Kiina, Aasia kokonaisuudessaan tai Eurooppa ovat USA:an verrattuina vielä pieniä hiilidioksidin tuottajia. USA:n päästöt ovat noin kaksinkertaiset näiden tasoihin verrattuna. Kiina, kuten kahta lukuunottamatta kaikki maailman maat. ovat sitoutuneet yhteiseen ilmastopolitiikkaan ja mm. ratifioineet Kioton sopimuksen. USA ei ole. Se on tässäkin suhteessa roistovaltio. Jos haluat nähdä ongelmat valtiollisina ja poliittisina, tämä on se lähtökohta. Älä ole huolissasi Aasiasta, ole huolissasi USA:sta. - individi
ja tieto kirjoitti:
Linkolaa on helppoa ihannoida. Se on sokeaa individualismia. Sillä ei ratkaista todellisia ongelmia, se on syy nykyisille ongelmille.
Kiina, Aasia kokonaisuudessaan tai Eurooppa ovat USA:an verrattuina vielä pieniä hiilidioksidin tuottajia. USA:n päästöt ovat noin kaksinkertaiset näiden tasoihin verrattuna. Kiina, kuten kahta lukuunottamatta kaikki maailman maat. ovat sitoutuneet yhteiseen ilmastopolitiikkaan ja mm. ratifioineet Kioton sopimuksen. USA ei ole. Se on tässäkin suhteessa roistovaltio. Jos haluat nähdä ongelmat valtiollisina ja poliittisina, tämä on se lähtökohta. Älä ole huolissasi Aasiasta, ole huolissasi USA:sta.Usa-vihasi on lapsellista. Usassa elää alle kolmesataa miljoonaa ihmistä. He, kuten laittomat siirtolaisetkin, haluavat kuluttuu mielettömästi.
Kiinalaiset ja intialaiset ovat avainasemassa kulutuksen kehittymisen tulevaisuudesta. Kiinalaisia ja intialaisia on peräti yli KAKSI MILJARDIA ihmistä, joten suuntaisit nyt kiikarisi todellisiin ongelmakenttiin! USA tulee ruotuun ajan kanssa, ydinvoimaa lisätään ja auteollisuutta painostetaan.
Rationaalisuuden emämaa USA pelastuu itsestään. Miten käy diktatuurien? - ansainnut
individi kirjoitti:
Usa-vihasi on lapsellista. Usassa elää alle kolmesataa miljoonaa ihmistä. He, kuten laittomat siirtolaisetkin, haluavat kuluttuu mielettömästi.
Kiinalaiset ja intialaiset ovat avainasemassa kulutuksen kehittymisen tulevaisuudesta. Kiinalaisia ja intialaisia on peräti yli KAKSI MILJARDIA ihmistä, joten suuntaisit nyt kiikarisi todellisiin ongelmakenttiin! USA tulee ruotuun ajan kanssa, ydinvoimaa lisätään ja auteollisuutta painostetaan.
Rationaalisuuden emämaa USA pelastuu itsestään. Miten käy diktatuurien?Mitä tekemistä maan väkimäärällä on sen "ruotuun tulemisen" kanssa?
USA on toinen niistä, jotka eivät ole tulleet ruotuun. Toinen on Australia. USA on ylivoimaisesti maailman suurin saastuttaja. USA on varsinainen ongelma, muut ovat sitoutuneet hallitsemaan hiilidioksidipäästöjään.
Sekoitat keskenään asioita. USA-vihalla on perusteensa. USA:a ei johdeta rationaalisuudella. Valkoisessa talossa vääristellään ilmastotutkijoiden raportteja. USA on roistovaltio. Tätä ei muuta miksikään se että asetat toiseen vaakakuppiin ikivanhat kliseet keltaisesta vaarasta.
- kuppaa
Onhan se ollut jo kauan tiedossa, että PK -seutu ei tule toimeen ilman jatkuvaa massiivista valtion tukea.
Tehkää se rata itse, jos se kerran on niin kannattavaa toimintaa! - Stadin kundi
Maakunta on jo joutunut maksamaan Helsingin metrosta ja nyt satamasta isot laskut eli kyllä radan rakentaminen kuuluu oikeudella ja kohtuudella vain pääkaupunkiseudun maksettavaksi.
- sille stoppi
Pekkarinen on erotettava. Elinkeinoministerin ei ole sopivaa sooloilla. Kehäradasta on hallituksen päätös ja sille on myönnetty jo määrärahat. Niitä ei pekkariset peukaloi omin luvin. Kenkää Maurille ja tilalle pätevämpi ministeri, joka ei politikoi omaan pussiinsa omassa vaalipiirissään.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781012
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm86788J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81735- 119734
- 59727
- 108666
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante112577- 47560
- 18518
- 41498