puututaanko kasvatukseen?

9876543210000000

Puututteko millään tavalla lastenlasten kasvatukseen?
Meillä se on ainainen ongelma...ei jaksaisi jatkuvasti sanoa että, "meillä tehdään näin", kun isovanhemmat tulevat omia mielipiteitään totetuttamaan lastemme kanssa.
Siinä lapsi saa sitten ristiriitaista viestintää, eikä tiedä uskoako omia vanhempia vai isovanhempia?????

9

1463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tummeli

Mummojen ja vaarien kanssa nyt vaan on eri säännöt. Turha on kiukutella ja luoda pahaa mieltä. Meillä yritin alkuun sanoa mummoille ja vaareille, että meillä tehdään NÄIN, mutta turhaa aivan turhaa ja kun muksuista nuorinkin on jo kuuden, olen huomannut, että hyvin ja paremmin pyyhkii ja mukulatkin tietää, että omissa oloissa pelataan näin ja mummon ja vaarin kanssa on toinen ääni kellossa. Loppujen lopuksi kaikki on tyytyväisiä ja elämä on ihanaa!

• aitimummoanoppi

En puutu lastenlasten kasvatukseen, mutta teen asioita lapsen kanssa omalla tavallani ja vanhemmat omallaan.
      Älä aliarvio pientä lasta, hän kyllä tunnistaa ja erottaa mummon äidistä ja vanhemmat isovanhemmista. Eli eriävät tavat eivät aiheuta lapselle ristiriitaa, ainoastaan lapsen äidille, joka tahtoisi kaikkien toimivan samalla tapaa kuin hän itse.
      Jo pieni lapsi tietää, että mummola ja koti on kaksi eri asiaa.

• minä06

jos isovanhemmat eivät pelaa meidän sääntöjen mukaan niin sinne ei tarvitse mennä.
      niin yksinkertaista.
      en lähde totuuttelee lasta uusiin sääntöihin jokaikisen mummolassa vietetyn ajan jälkeen.
      ja muutenkin,jos minä sanon ettei pelata k18-playstation2:ta,niin se on tasan tarkan niin,eikä niin että pelataan mummolassa mutta ei kotona..

• Erikoislapset erikseen

Nythän puhutaan ihan tavallisista lapsista, joilla on tavallinen kasvatus ja koti.

Autistiset ja vaikeavammaiset lapset ovat eri asia, ja on ihan selvää, että jos lapsi on kotona oppinut jotkut säännöt, joita tiukasti on pakko noudattaa, niin kyllä sen on jatkuttava isovanhemmillakin. On oikein, että isovanhempia ei niin vaikeasti hoidettavilla lapsilla ainakaan usein rasitetakaan.

Monilla isovanhemmilla on luetteloitu säännöt pienten lasten syömisistä ja nukkumaanmenoista, ja ne ovat ihan hyvät, koska lapsen oma sisäinen kello pysyy ajassa, kun elämä siinä suhtessa on säännöllistä.

Esimerkki playstation-pelistä on kaukaa haettu. Monikohan isovanhempi hankkii lapsukaisilleen sellaisia pelejä. Isovanhemmat haluavat pelata itsekin, jos on siihen taitoa ja aparaatti, mutta lieko se nyt niin kovin yleistä niiden lasten keskuudessa, joista täällä puhutaan.

• säännöillä

Kotona lapsi toimii kodin säänöillä ja mummulassa mummulansäännöillä, luonnollisesti.
      Eihän me voida vaatia, että kaikkialla noudatettaisiin niitä sääntöjä mitä kotona. Ei hoitopaikka, koulut,armeija eikä muutkaan laitokset toimi kodin säännöillä joten oppia ikä kaikki, lapsi kyllä tietää sen, tietäispä vanhemmatkin.

• 2Mummi

meistä isovanhemmista ihan oikeasti haluaa potkia tutkainta vastaan? Miksi meillä täytyisi olla meidän säännöt ja lapsen täytyisi ne ymmärtää? Siis kertokaa nyt, miksi?

Menkää itseenne nyt, hyvät isovanhemmat! Onko teillä tosiaan niin huono itsetunto, että teiän on pakko talloa oman lapsenne tai lapsenne puolison tapoja ja toiveita?

Meillä on mahdollisimman pitkälle just samat säännöt kuin lastenlasteni kodissakin. Joitain asioita teen eri tavalla, mutta miniän ja pojan siunauksella kuitenkin.

Minä olen saanut jo kasvattaa kaksi lasta. Nyt on meidän lapsien ja heidän puolisoidensa vuoro tehdä homma omalla tavallaan ja meidän tuella. Ei niin, että minä tai mieheni tahallaan vaikeuttettaisiin hommaa.

huhu huh. Miksiköhän surffailen täällä silloin tällöin kun pakkaa aina tulemaan paha mieli - näiden nykyvanhempien puolesta...

• 98765432100...
        2Mummi kirjoitti:

meistä isovanhemmista ihan oikeasti haluaa potkia tutkainta vastaan? Miksi meillä täytyisi olla meidän säännöt ja lapsen täytyisi ne ymmärtää? Siis kertokaa nyt, miksi?

Menkää itseenne nyt, hyvät isovanhemmat! Onko teillä tosiaan niin huono itsetunto, että teiän on pakko talloa oman lapsenne tai lapsenne puolison tapoja ja toiveita?

Meillä on mahdollisimman pitkälle just samat säännöt kuin lastenlasteni kodissakin. Joitain asioita teen eri tavalla, mutta miniän ja pojan siunauksella kuitenkin.

Minä olen saanut jo kasvattaa kaksi lasta. Nyt on meidän lapsien ja heidän puolisoidensa vuoro tehdä homma omalla tavallaan ja meidän tuella. Ei niin, että minä tai mieheni tahallaan vaikeuttettaisiin hommaa.

huhu huh. Miksiköhän surffailen täällä silloin tällöin kun pakkaa aina tulemaan paha mieli - näiden nykyvanhempien puolesta...

juuri ajoin takaa.
        Kiitokset mielipiteestäsi 2mummi !
        Meillä jopa puututaan siihen, jos poika tekee tuhmia ja me vanhemmat luonnollisesti kiellämme, niin pappa tulee että "älkää nyt, tule xx papan luo"
        Antaa siis kuvan, että OMPAS NE OMAT VANHEMMAT TUHMIA KUN KIELTÄVÄT LASTA...!
        Täällä on jo alkanut pojalta tulemaan että "minä uskon pappaa enkä teitä".
        Emme ymmärrä tätä "varpaille astumista".
        Tekisi mieli katkaista välit kokonaan kun ei ole puheet auttaneet.
        Ja tämä esimerkki oli vielä pienimmästä päästä...

• elämän sääntöjen tae.

Sinussa on todella hyvää potentiaalista päättäväisyyttä ja tietoa oikeasta.
      Olisi todella helpompaa elää, jos olisi vain yhdet säännöt kaikkialla.
      Nykylapset joutuvat taaperoina Päiväkotiin ja sen eri-ikäisten ryhmiin kaikissa omia sääntöjään.
      Kaverisuhteet ja sukusuhteet, heissä vaarallisia erilaisia ihmisiä ja sääntöjä.
      Sokki on peruskoulu, siellä on omat sääntönsä ja rajoitteensa, jotka varmasti polkevat kodin ja äidin oikeista säännöistä.
      Poikalapset joutuvat armeijaan, jokaisen äidin pitäisi voida tarkastaa armeijan sääntöjen sopivuus lapselleen, väärät säännöt on oikaistava.

Mitä tästä sääntöjen sekamelskasta sitten seuraa? poljettuja appi ja anoppi jyrän alle jääneitä miniöitä, jotka eivät saa otetta ympäristöönsä ja tarvitsevat tukea.
      Miksi ei niin yksinkertaista asiaa kuin Oikea ja Väärä saa taottua muiden kalloon?

• ollaan mummun säännöillä, muuten saavat kasvattaa omilla eväillä ja hyvinhän tuo näkyy käyvän.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      61
      6123
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      61
      5542
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      122
      4249
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      54
      3842
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3775
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3209
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      63
      2951
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59