Turveuute/ph miinus

Mneijonen

Kumpaa ois parempi käyttää ph:n alentamiseen?Turveuute jota mm. Tetra valmistaa vai ph miinus valmiste?

8

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mneijonen

      Onko normaalia että partamonnille kelpaa ravinnoksi monnisille tarkoitetut ruokatabletit? Sis. mm. katkarapua. Partamonnille tarkoitetut kasvistabletit eivät kelvanneet kellekkään :-( Eihän tästä ole Paavolle haittaa? Eikös sen pitäs olla niin kasvissyöjä.

      • Sarianna69

        Olen tässä myös äsköttäin samaa miettinyt, että tarvisikohan tuo meidän Touho-partis jotain lisäruokaa..! No, tuo on vielä pieni fisu, joten luulisi levää tuolla sen verran olevan, mutta tuli kumminkin mieleen, koska kato käy tuolla meidän purkissa.. =0(

        Kolme tetraa jäljellä, joista yksi hoippuu jo..! Ajattelin että annanko armokuoleman kaikille?! Nimittäin taitaa olla turhaa yrittää mitään tilapäiskeinoja tuon ph:n alentamiseksi; Tuossapa FISHKING kertoi tuosta hiilidioksidi-kyllästyksestä, mutta onko sekin vain tilapäinen apu?!!

        Annan tilanteen nyt mennä omalla painollaan, hankimme sen suuremman akvan piakkoin, ja laitan vasta sitten lisää kaloja; pieni hangähdystauko on nyt paikallaan, sekä aikaa/rauhaa miettiä, millaisia kaloja tuollaiseen neutraaliin/emäksiseen veteen voisi laittaa. Olisiko kommentteja kalavalikoimaan?! =0)


      • Mneijonen
        Sarianna69 kirjoitti:

        Olen tässä myös äsköttäin samaa miettinyt, että tarvisikohan tuo meidän Touho-partis jotain lisäruokaa..! No, tuo on vielä pieni fisu, joten luulisi levää tuolla sen verran olevan, mutta tuli kumminkin mieleen, koska kato käy tuolla meidän purkissa.. =0(

        Kolme tetraa jäljellä, joista yksi hoippuu jo..! Ajattelin että annanko armokuoleman kaikille?! Nimittäin taitaa olla turhaa yrittää mitään tilapäiskeinoja tuon ph:n alentamiseksi; Tuossapa FISHKING kertoi tuosta hiilidioksidi-kyllästyksestä, mutta onko sekin vain tilapäinen apu?!!

        Annan tilanteen nyt mennä omalla painollaan, hankimme sen suuremman akvan piakkoin, ja laitan vasta sitten lisää kaloja; pieni hangähdystauko on nyt paikallaan, sekä aikaa/rauhaa miettiä, millaisia kaloja tuollaiseen neutraaliin/emäksiseen veteen voisi laittaa. Olisiko kommentteja kalavalikoimaan?! =0)

        Keltabarbeja ainaski ovat sitkeitä kuin sissit ja se Touho partis sitkee elukka ja kun tuo nitriittivaihe ohi uudessa akvassa rubiinitetrat ovat sitkaampia kuin kardinaalit. Nuo kardinaalit ovatkin vähän herkempii kaloja.


      • Mneijonen
        Mneijonen kirjoitti:

        Keltabarbeja ainaski ovat sitkeitä kuin sissit ja se Touho partis sitkee elukka ja kun tuo nitriittivaihe ohi uudessa akvassa rubiinitetrat ovat sitkaampia kuin kardinaalit. Nuo kardinaalit ovatkin vähän herkempii kaloja.

        Tuolta löyty jotain emäksisen veden kaloja. http://www.anna.kontu.fi/kalat.html


    • Rihma

      Turve on luonnollisempi konsti, mutta helpoimmalla taidat päästä jos duunaat altaaseesi sellaisen hiilidioksihässäkän. Samalla kasvit alkavat kukoistaa paremmin.
      http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/hiilihap.php

      Kerrotko miksi haluat alentaa vetesi pH:ta?
      Minkäs kokoinen akvaario ja mitä kaloja siellä on?

      • Mneijonen

        Kun nuo sateet alkoivat on kraanavesi menny melkein 8PH. Ja eikö se noin 7 olis optimaali.


    • Mneijonen

      Mittasin tuon ph:n hanasta nyt se oli 7,5 elikkä ois ollu sopiva. Kalasto:6 täplämonnista 1 partamonni 10 rubiinitetraa. Vesi akvassa nyt 7 kun lisäsin turveuutetta. Mutta eikö se ph.n heittelyki rasita kaloja?

    • Jihana

      Kaupalliset ph:n alentamiseen käytettävät valmisteet kuten tuo ph minus kyllä alentaa ph:n mutta sisältää fosfaattia. Yksinkertaisesti selitettynä kalat jotka käsitetään pehmeän veden ja matalan ph:n kaloiksi ovat todelliduudessa matalan sähkönjohtavuuden kaloja; veden kovuuden muuntaminen fosfaatilla ei paranna niiden oloa. Käytä turveuutetta ja pääset halvemmallä jos teet turveuutteen itse. Jos haluat kudettaa niin silloin sähkönjohtavuus täytyy ihan oikeasti saada alas, parhaat tulokset on saatu RO- vedellä ja turveuutteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe