hei!
semmosta mietin että vaikeuttaako epäsäännölliset kuukautiset raskaaksi tulemista muutenkin kuin ovulaation ajankohdan määrittelyn kanssa? Ja onko kenelläkään kokemusta lääkkeistä joita käytetään epäsäännöllisiin kuukautisiin (terolut)? Mietin että miten nuo kyseiset lääkkeet oikein vaikuttavat ja onko niiden kanssa sitten helpompi tulla raskaaksi vai vaikuttavatko ne edes ollenkaan siihen ovulaatioon?
Epäsäännölliset mensut ja raskaaksi tuleminen
7
1760
Vastaukset
- Bumble-B
..sen verran, että jos kierto on kovin pitkä, tyyliin lähemmäs 40päivää tai yli niin saattaa olla ettei ovulaatiota tapahdu ollenkaan ja raskautuminen on silloin mahdotonta. Jos taas kierto on lyhyempi kuin 28 päivää niin saattaa olla että ovulaation ja menkkojen alkamisen välinen aika (luteaalivaihe) on niin lyhyt ettei hedelmöittynyt munasolu ehdi kiinnittyä kunnolla vaan tulee pois liian varhain alkaneiden menkkojen yhteydessä.
Se, että kierto on jatkuvasti reippaasti epäsäännöllinen, ei siis vain parista päivästä kyse vaan enemmänkin 10 päivän heittoja, niin johtuu usein hormonitasapainon häiriöstä tms ja on yleensä lääkkeillä korjattavissa.- *minä*
Terveystiedon sivuilta seuraava:
Kuukautiskierron normaali pituus on 23–35 vrk. Kierron pituus lasketaan vuodon alkupäivästä seuraavan vuodon alkuun. Useimmilla naisilla kuukautiskierron pituus vaihtelee muutamien päivien, jopa viikon puitteissa. Tämä on aivan normaalia.
..että näin! - olla sit ihan mahdotonta!
*minä* kirjoitti:
Kuukautiskierron normaali pituus on 23–35 vrk. Kierron pituus lasketaan vuodon alkupäivästä seuraavan vuodon alkuun. Useimmilla naisilla kuukautiskierron pituus vaihtelee muutamien päivien, jopa viikon puitteissa. Tämä on aivan normaalia.
..että näin!laskeskelin et mun kierto on ollu nyt 43 päivää, ja nyt siis neljä päivää myöhässä...
vai kuinka? - kokeilla,
olla sit ihan mahdotonta! kirjoitti:
laskeskelin et mun kierto on ollu nyt 43 päivää, ja nyt siis neljä päivää myöhässä...
vai kuinka?muutaman kierron ajan jotain hormonivalmistetta, esim terolut, tai sitten e/pilsu, kysy gynelta neuvoa
- jotka eivät sopineet
kokeilla, kirjoitti:
muutaman kierron ajan jotain hormonivalmistetta, esim terolut, tai sitten e/pilsu, kysy gynelta neuvoa
sivuvaikutuksena menkat oli koko ajan päällä niinku toisinpäin olis pitäny olla ja kirjaimellisesti tulin hulluks - itkin ja huusin kuin hyeena... en tiä mikä lie auttas, tuskinpa tärppää vielä tästä kierrosta kuiteskaan.
- Bumble-B
*minä* kirjoitti:
..että näin!Juu no nuo mun päivät nyt oli ihan hatusta vedettyjä, ajattelin että jokainen sit ottakoon itse asiantuntijoilta selvää jos jää mietityttämään. :) Kierron lyhyyden sijaan varmaan oleellisempaa on se, kuinka pitkä aika on oviksesta menkkoihin. Eli vaikka kierto olis 20 päivää niin silti ovulaatiohan voi olla sen tarvittavat 10 päivää (oliko se 10?) ennen menkkoja ja sehän riittää sit. Koska ovulaatiohan voi olla heti menkkojen jälkeen, nimimerkillä kokemusta on..
- noin 55-65 päivää
olla sit ihan mahdotonta! kirjoitti:
laskeskelin et mun kierto on ollu nyt 43 päivää, ja nyt siis neljä päivää myöhässä...
vai kuinka?Ja kolmatta lastani odottelen.
Ei sillä kierrolla ole todellakaan mitään väliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699