Millaiset oireet teillä on ollut jodihoidon jälkeen? Olen liikatoiminnan puolella selvästi. Väheneekö liikatoiminta itsestään vai voikohan olettaa ettei hoito onnistunut. Minulla on nyt kaksi viikkoa hoidosta.
jodihoidon jälkeen oireet?
sibbe2
2411
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
itselle annettu jodihoitoa. Mutta muistelisin, että hoidon jälkeen useimmat meneekin hieman liikatoiminnan puolelle. Se johtuu siitä, että kun jodi tuhoaa kilpirauhassoluja, niistä solujen rikkoutuessa vapautuu verenkiertoon kilpirauhashormoneja jotka sitten aiheuttavat oireita. Kun solutuho ja hormonien "valuminen" kuolevista soluista loppuu, niin liikatoiminnankin pitäisi loppua. En muista tarkkaan miten kauan tuo liikatoiminta vaihe kestää mutta voisi hyvin kuvitella että pari viikkoa on vielä tavallista. Älä siis vielä heitä kirvestä kaivoon ton hoidon suhteen!
Kyllähän siinä vajaalle mennään ja rajusti joten odota vaan... enpä usko että liikatoiminnalle jäät.