Eli onko täällä ihmisiä, jotka olisivat olleet hoidossa Harjavallan sairaalassa?
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia, tietoa paikan käytännöistä jne...
Psykiatrinen sairaalahoito (ja sen yleiset käytännöt) on kyllä minulle tuttu juttu, mutta tässä kyseisessä sairaalassa en aikaisemmin ole ollut, ja siksi juuri tähän paikkaan liittyviä kokemuksia ja tietoa kaipaisin.
Harjavallan sairaala
21
13023
Vastaukset
- kokemuksistaan
En siis itse ole ollut HS:n potilas. Hänellä oli maanis-depressiivinen vaihe, ja sairaalassa ei saanut edes nukuttua. Hoitajat eivät tulleet edes tunnin sisällä kutsumasta. Hän suosittelee terveyskeskusta HS:n ja Satakunnan keskussairaalan yleispsykiatrian osaston sijasta. Hänellä on täysin samanlaisia kokemuksia molemmista.
Aivan kuten nimimerkilläsi kiitettävästi osoitat, ainakin HS:n osastot ovat aivan liian pieniä potilaiden fyysisten tarpeiden tyydyttämiseen. Siellä ei saa nousta vuoteesta tuttavani kokemusten mukaan. Vessaan (samassa huoneessa) pääsee vain hoitajan valvonnassa, vaikka osaa itse kävellä ym. Todella mielisairasta hoitoa hoitajilta ja lääkäreiltä HS:ssa!- .pienenpieni.
Itse olen tuolla Satks:n yleissairaalapsykiatrian osastolla ollut useampaan kertaan ja useampia kuukausia (viimeisten kuuden vuoden aikana), ja sieltä mulla on kyllä pelkkiä hyviä kokemuksia. Olen saanut siellä hyvää hoitoa, enkä ole kokenut mitään tuollaista mitä kerroit tuttusi kokeneen.
Vaikka tottakai ihmiset kokevat asioita erilailla, ja myös osastojen "tavoissa" ja käytännöissä, kuten henkilökunnassakin on varmasti vaihtuvuutta ajan myötä, mikä sekin vaikuttaa.
Joka tapauksessa on hyvä kuulla tällaisiakin kokemuksia (tuttusi kertomus), kiitos kun kerroit. - mutta..........
.pienenpieni. kirjoitti:
Itse olen tuolla Satks:n yleissairaalapsykiatrian osastolla ollut useampaan kertaan ja useampia kuukausia (viimeisten kuuden vuoden aikana), ja sieltä mulla on kyllä pelkkiä hyviä kokemuksia. Olen saanut siellä hyvää hoitoa, enkä ole kokenut mitään tuollaista mitä kerroit tuttusi kokeneen.
Vaikka tottakai ihmiset kokevat asioita erilailla, ja myös osastojen "tavoissa" ja käytännöissä, kuten henkilökunnassakin on varmasti vaihtuvuutta ajan myötä, mikä sekin vaikuttaa.
Joka tapauksessa on hyvä kuulla tällaisiakin kokemuksia (tuttusi kertomus), kiitos kun kerroit.minä voin sanoa että jopa tykkäsin olla sielä.
välillä toivon että pääsisin takaisin osastolle.
ei tarvinnut ajatella mitään.
- kerranolllut
Kyselit harjavallansairaalassa hoidoss olleiden mielipidettä.Itse olin kuukauden päivät osasto 72:lla.Viihdyin niin hyvin kuin kyseises paikassa voi (huume ja päihdeosasto).Menin kylläkin ihan omasta tahdostani hyvin asennoituneena hoitojaksooni.Nyt on vielä viikon intervalli jakso tiedossa ja todellakin odotan sitä "innolla".Kyl siellä oli sitten niitä pidenpi aikaisia potilaita muilla osastoilla..niiden voinnista en sen enempää sano..mutta ukitenkin kannattaa käydä tutustumas lääkäri Ritolaan=)
- Stenberg
Olen ollut muutaman kerran Harjavallan sairaalassa psykoottisuuden takia . Aina siellä on kuntoon tullut ja mieliala normaaliksi . Lääkitys saattaa muodostua ongelmaksi lääkkeiden haittavaikutusten takia, kunnes löydetään sopiva lääkitys . -Lääkkeet ovat tärkeä osa hoitoa ja ilman niitä voi käydä niin, että joutuu takaisin aika pian sairaalaan, kuten itselläni on käynyt, kun olen lopettanut lääkkeiden käytön . Olen eläkkeellä, mutta teen osa-aika työtä ilmoitusmyynnissä erääseen lehteen ja se antaa sisältöä päivään ja myös provisiota tehdystä työstä . Minulla on naisystävä ja joitain harrastuksia mm. internet ja musiikin kuuntelu .
- onniilläkujeet
Voi hellanduudeli. Harjavallan sairaalan oma henkilökuntako kirjoittelee tässä lässynlässyä esiintyen potilaina.
Ei kuulkaas mene läpi. Tuo kauhujen talo on maineensa veroinen eikä sitä asioita kaunustelemalla miksikään muuta. - Anonyymi
onniilläkujeet kirjoitti:
Voi hellanduudeli. Harjavallan sairaalan oma henkilökuntako kirjoittelee tässä lässynlässyä esiintyen potilaina.
Ei kuulkaas mene läpi. Tuo kauhujen talo on maineensa veroinen eikä sitä asioita kaunustelemalla miksikään muuta.Onneksi he saavat tekojensa mukaan, kuten virressä mainitaan:
https://www.youtube.com/watch?v=oCErml3vbFo
- Ex-potilas
Kokemusta OS 23:sta.
Plussat:
- Rento ja huumorintajuinen henkilökunta
- Huoneissa omat kylpyhuoneet
- Hyvällä käytöksellä saa helposti ulkoiluluvan
- OK tilat
- Osastolta pääsee aika helposti pois: vain todella vaaralliset eristetään suljetulle pitkäksi aikaa, taustalla esim. vakavat uhkailut, skitsofrenia, väkivaltarikokset
Miinukset:
- Henkilökunta ei juuri keskustele potilaiden kanssa, viihtyvät toimistolla ja kahvihuoneella
- Henkilökunnan passiivisuus: jutteluhetkiä pitää itse pyytää, ja silloinkaan ei välttämättä saa, vetoavat kiireeseen
- Osastolla uskotaan vahvasti lääkkeisiin, ja niitä tyrkytetään, bentsoja pidetään pahoina ja vakavia sivuvaikutuksia aiheuttavia psykoosilääkityksiä hyvinä. Psykoosilääkkeiden haittavaikutuksiin ei reagoida riittävän nopeasti.
- Potilaille nauraminen- henkilökunnan laatu
Lisään miinuslistaasi, että henkilökunta ei osaa vaitiolovelvollisuutta eikä tunne potilasoikeuksia samoin kuin kansalaisten perusoikeuksiakaan. Näin ollen Harjavallan sairaalan palkkalistoilla ovat oppimisvaikeuksista kärsivät.
- tervettä ei hoideta
taidat olla mielenvikainen
- marxnatsit
"taidat olla mielenvikainen"
Näköjään Harjavallan pseudotieteilijä taas äänessä.
Psykiatrit ovat marxistisia natseja, kuten tässä kirjoituksessa tulee ilmi:
https://www.madinamerica.com/2018/07/inhumane-medicine-germany/
- Hspotilas
OS 23 olin kuukauden verran ja hiljattain pääsin pois. Siellä oli yllätyksekseni jopa erittäin hyvä olla, henkilökunta oli mukavaa huomioivaa ja keskustelevaa. Minua tultiin kyllä aina erikseen hoitajien puolesta pyytämään juttelemaan, ei tarvinnut itse pyytää. Tunnelma oli leppoisaa ja olo oli enemmän kotona kuin missään ennen. Hoitojakso myös toimi kuin ihmeparannuksena ja vaikka kotiutumisesta on vasta hyvin vähän aikaa, koko elämä on kääntynyt hyvällä tavalla päälaelleen ja olo on oikein hyvä. Kiitän mahtavaa hoitohenkilökuntaa elämäni pelastamisesta, tällaiseen ei kukaan vielä kahden ja puolen vuoden hoito aikana ole pystynyt.
- Lassylaaa
Täysi sadistiluola
- Anonyymi
tunsin yhden tytön oli ex-koulukaveri ja taisi olla siellä. vieläkö harjavallassa on tätä nykyä toimintaa millään tasolla vai valtioko ostanut kokopaikan
- Anonyymi
On kokemusta parin kymmenen vuoden takaa. Ne ei keksiny et mikä mua vaivaa. Myöhemmin muutin toisaalle. Sit sain tietää, mikä mulla oli.
- Anonyymi
Jumalaut nut loppuu se saatanan ryystäminen tai saat hangon sinne
- Anonyymi
Saanko lavastaa uutisen, jos mä haluun?
J. Saarinen - Anonyymi
Hyvä olla.. ja kauniita/komeita hoitajia.👍
- Anonyymi
Erittäin huono monesta syystä
Joka olisi pitänyt tulla jo selväksi - Anonyymi
Jos ihmiset tietäisivät miten siellä toimitaan se lakkautettaisiin ilman kysymistä
- Anonyymi
Olen ihmeissäni hoidosta ja sen tasosta, mielestäni ei muuta kuin lääkkeitä, ruokaa ja
seinät jotka pitää porukan koossa. EI MITÄÄN TERAPIAA tai toimintaa joka ohjaisi normaalimpaan elämään. Ulkoilu harvinaista herkkua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46939Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849