Kävimme alku viikosta np-ultrassa ja siellähän se pikkuinen kuperkeikkoja heitteli :) On se kyllä niin rauhoittava nähdä että siellä on joku ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa, etten sentään turhaan ole oksennellut tätä kahtatoista viikkoa! Yksi asia kuitenkin jäi vähän kaivelemaan... Istukan paikka on kuulemma edessä. Tarkoittaa siis mitä? Olin niin hämmentynyt liikkuvasta oliosta tietokoneen ruudulla että unohdin siinä vaiheessa kysyä asiaa ja vasta kotimatkalla tuli mieleen. Joten jos joku täällä sattuisi tietämään, niin olisin kovin kiitollinen.
Ja vielä semmoinen asia pahoinvoiville odottajille! Mitenkään en halua maalailla piruja seinille mutta sepahoinvointi ei välttämättä lopu siihen kahteentoista viikkoon! Toki en kenellekään toivo pahoinvoinnin jatkuvan mutta itse aika pitkälti tuudittauduin siihen että se loppuu, mutta eipä ole loppunutkaan vielä. Mutta kyllä se kärsimys palkitaan!!
Jaksamista kaikille ja kiitos jos joku viitsii vastata!
Istukan paikka
4
3671
Vastaukset
- maami
Mullakin se on kuulemma edessä.Käsitin sen niin että
se on tuossa masun puolella kohtua, eli edessä. Saattaa vaimentaa liikkeiden tuntemista muttei siitä
muuta haittaa ole. Ja tosiaan se pahoinvointi ei yhtään välttämättä lopu rv 12, menossa 16 4 ja edelleen on kunnon kuvotuspäiviä vaikka oksentaminen
on loppunut.- rv 38+1
Itselläni istukka edessä ja olen kyllä tuntenut potkuja ihan reilusti, mutta kun on eka raskaus, niin vertailukohtaa ei ole.
Mikäli istukka ei ole kohdunsuun päällä, ei haittaa tuo edessä oleva istukka kuulema alatiesynnytystä eli itselläni on kuulema tarpeeksi korkeella...
- rv 22
Täälläkin on istukka kiinnittynyt kohdun etuseinään eli mahan puolelle kohtua. Etuseinässä oleva istukka saattaa hankaloittaa vauvan sydämen kuuntelemista ja vaimentaa potkuja. Muuten siitä ei ole haittaa, jos vaan ei jää liian alas. Yleensä kuitenkin istukka nousee kohdun kasvaessa eli siitäkään ei kannata nyt huolestua. Minulla sydänäänet ovat kuuluneet hyvin istukasta huolimatta, mutta älä säikähdä jos neuvolassa joutuvat sydänääniä hetken aikaa etsimään. Ensimmäiset potkut tunsin rv 19-20, ja tähän voi vaikuttaa istukan paikka ja se, että odotan ensimmäistä lasta. Onnellista odotusaikaa! :)
- Heinämammis
Istukka on mullakin edessä, ja on kohdun kasvaessa kuulemma noussut tuonne kohdun yläreunaan. Mulla on sydänäänet kuuluneet tosi hyvin ja liikkeitäkin (muljahtelua) tunsin jo tosi aikaisin, joskus rv15!
Edessä oleva istukka on kuulemma jälkeisvaiheen kannalta hyvä, tosin ns. etinen istukka voi meinata suunniteltua sektiota koska se on kohdunsuun edessä...(Tuli myös alussa etsittyä tietoa tästä :D)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882